تویوتا توندرا ۲۰۲۲ ضروریترین حرکت برای بهروزرسانی این پیکاپ بود چراکه نسل قبلی آن از سال ۲۰۰۶ در بازار حضور داشت و طی این سالها تنها چند تغییر را تجربه کرده بود. بازنگری در طراحی این پیکاپ مسئولیتی مهم برای تیم مرکز تحقیق طراحی کالتی تویوتا بود. رئیس این مرکز به برخی ویژگیهای توندرا جدید پرداخته است.
برای مثال کوین هانتر گفته که چرا توندرا فاقد درب پشتی چندمنظوره مشابه نسخههای مختلف شورولت سیلورادو یا پیکاپ های رم میباشد. او گفته است:
دلیل اصلی این کار به خاطر مشتریان است که پیکاپ های ما را به خاطر حمل وسایل سادهای همچون موتورسیکلتها و ATV ها میخواهند. ما به دنبال بازاری تفریحی هستیم نه بازاری کاری.
البته این توضیحات خیلی قانع کننده نیستند. دلیلی وجود ندارد که نتوان درب پشتی چندمنظوره با ویژگیهای مخصوص حمل تجهیزات تفریحی را ارائه نکرد.
هانتر همچنین به برخی جزئیات درباره اینکه چرا نسل جدید توندرا طراحی متفاوتی دارد اشاره کرده است. تیم طراحی به دنبال آن بوده که این پیکاپ خشنتر به نظر برسد زیرا هیچکسی خواهان یک پیکاپ ضعیف و بچهگانه برای حمل وسایلی همچون قایق یا کمپ نیست. شما خواهان یک محصول قوی، سطح بالا و توانا هستید که حس یک پیکاپ قلدر را القا کند.
در بخش کابین نیز تیم طراحی تلاش داشته تا ورودیهای هوا استایلی شبیه جلوپنجره توندرا ۲۰۲۲ داشته باشند. همچنین آنها کار خود را با طراحی کابین مدلهای فول تر شروع کردهاند بنابراین برخی از قطعات مدلهای لوکستر میتوانند در تریم های سادهتر بکار رفته و ظاهر بهتری را ایجاد کنند.
تویوتا هماکنون در حال کار روی نسل جدید تاکوما بوده و هانتر میگوید این خودرو ویژگیهای طراحی مشابهی با توندرای جدید خواهد داشت. او گفته است: “فکر میکنم ارتباط خوبی بین توندرا و تاکوما وجود خواهد داشت.”
نسل جدید توندرا پیش از پایان سال جاری میلادی روانه بازار خواهد شد. هنوز قیمت این خودرو مشخص نشده اما گفته میشود قیمت آن تفاوت زیادی با نسل فعلی نخواهد داشت.
R@m!n
۲ مهر ۱۴۰۰همین الانشم قیمت تاندارا بالا هست اضافه کردن این امکانات باز هم قیمتو بالاتر می برد.
Iman99
۳۰ مهر ۱۴۰۰چون نمیتونه به پای امریکایی ها برسه خودشم اعتراف کرد که جنبه تفریحی داره نه کاری
تازه همینم تو امریکا طراحی و تولید شده و با کمک امریکایی ها تو مرکز تحقیق و توسعه امریکایی همونجا ولی با این وجود به پای خود امریکایی ها یا اروپایی ها ( درصورت لوزوم ) نمیرسه
Amir
۲ مهر ۱۴۰۰خیلی مارکت سختیه!
سیلواردو قدرت بکسل بالایی داره
رام در افرود حرف زیادی داره
فورد هم که تو هر مقوله حرف برای گفتن داره
بعد یه سری ویژگی های خاص هس که هر کدوم اینا دارن سیلواردو در عقب خاصش
فورد ژنراتور داره!!!
رام کول باکس در قسمت بار داره!!
خیلی مارکت سختیه
بعد از طرفی فورد و داج و شورولت از دیر ایام دارن وانت میسازن دیگه
قطعا این سه تا کمپانی می دونن مشتری چی می خواد چی نمیخواد
من خودم به شخصه قانع نشدم با حرف کوین هانتر!
ولی جدا از اینا توندرا جدید واقعا دوست داشتنیه رقیبا خیلی سرسختن
Aran+Milan
۲ مهر ۱۴۰۰چه توجیه مسخره ای از تویوتا بعیده والا
ممد ژانگولر
۲ مهر ۱۴۰۰بهترین طراحی در عقب وانت متعلق به سایبر ترک تسلاست
من موندم این همه سال چرا به عقل بقیه خودروسازها نرسیده بود ؟!!
یعنی با موتورت ی ضرب برو عقب ماشینت پارک کن
بدون اینکه فشار بیاد به اونجات و ناک اوت بشی
دم تسلا گرم که باعث میشه سالانه جلوگیری بشه از امراض باد فتخ و سیاتیک و …👏
Audi rs e_tron gt
۲ مهر ۱۴۰۰بله کاملا موافقم 👍
بهترین پیکاپ دنیا،بهترین آفرود دنیا=تسلا سایبرتراک
ممد ژانگولر
۲ مهر ۱۴۰۰🙌👌🙏
MOHAMMAD.n.r
۲ مهر ۱۴۰۰افرودر؟؟؟ سایبر تراک؟؟؟
خواستی بری افرود یه ژنراتور و ۴۰۰ لیتر بنزینم بردار وسط کوه و صحرا نمونی!!!
بهترین پیکاپ دنیا؟؟ قیافه سری اف و سیلورادو و توندرا و رم و تایتان بعد از شنیدن این جمله🥴🥴🥴
HamiD
۲ مهر ۱۴۰۰والا آقا محمد از نظر ایشون هر چیز الکتریکی بهترینه!
ولی خدایی سایبرتراک آخه!
بهترین آفرودر آخه!!!
جون دل نمیدونم چن بار با سایبرتراک آفرود رفته که این حرف رو میزنه!
MOHAMMAD.n.r
۲ مهر ۱۴۰۰حمید جان
حتی امریکایی ها هم هنوز سایبر رو به طور کامل تحویل نگرفتن. چند سال پیش ایلان ماسک با زبون بازی یه پولی ازشون گرفت بابت ثبت نام هنوزم نداده تحویل.
بزارید بیاد ببینیم چیکارس.
یاد طنابکشی سایبر با فورد تک دف افتادم🤣🤣امیدوارم افرودی که دوستان ازش حرف میزنن اونجوری نباشع🤣
Audi rs e_tron gt
۲ مهر ۱۴۰۰ببخشید کامنتم حذف شد؟
Audi rs e_tron gt
۲ مهر ۱۴۰۰جوابم به MOHAMMAD.n.r
بله سایبرتراک بهترین اکتریکی هست .قطعا قطعا
با ماشین هایی هم مثل جی کلاس آفرود بری با اون قدرت ولی شاید اتفاقی برات بیوفته
شاید ماشین جایی بخوره اتفاقی براش میوفته شاید ماشین چپ کرد کسی که توشه خدایی نکرده مرد
اما سایبرتراک اینطوری نیست خیلی بهتره ماشین خیلی محکمی هست
مراسم رونماییش باید اینو دیده باشید که با اون پتک بزرگ چقدر محکم زدن خط هم نیوفتاد
اگه همونجوری به جی کلاس،دیفندر می زدن از بین می رفت
درش داخل می رفت وشیشه هاش می شکست
سایبرتراک اینطوری نیست
بعد مگه بنزینیه تو صحرا بمونی
الکتریکی ها با یک بار شارژ کامل بیشتر از بنزینی ها می رن
و سایرتراک توش پنل خورشیدی بکار رفته و خودش وقتی میری آفرود بدون دخالتت شارژ میشه
پس با بنزینی ها تو صحرا می مونی
قدرت هم سایبرتراک از همه بهتر عمل می کنه
کدوم ماشین می تونه با اون وزن اون شتاب و سرعتو داشته باشه؟
MOHAMMAD.n.r
۲ مهر ۱۴۰۰داداش شما باور کردی اون قضیه پتک رو؟؟؟
یک درصد هم فکر نکردی که بازی رسانه ای هست؟؟؟ روی پراید هم میشه این کلک رو اجرا کرد،مردم هم پشت دوربین نمیتونن چیزی رو تشخیص بدن!! هر موقع خودت با پتک زدی اونموقع میشه اعتماد کرد ولی ایلان ماسک بگه ماست سفیده من باور نمیکنم!!! میگم سیاهه!!! این بشر عجیبه!!(تاجره)
فرض کنیم برد تسلا در شرایط عادی ۱۰۰۰ کیلومتر باشه!!! در شرایط افرود مخصوصا توی صحرا به هیچ عنوان بیشتر از ۳۰۰ کیلومتر نمیره!!!
اون سلول های خورشیدی که شما میفرمایید ایا میتونن به طور مستقیم برق موتور الکتریکی رو تامین کنن؟؟؟ قطعا خیر. باید ۳ روز ماشینو زیر نور افتاب پارک کنی تا باتری شارژ بشه(سلول های خورشیدی برق زیادی تولید نمیکنن و در ابعاد کوچک مثل خودرو کارایی زیادی ندارن)
سیستم الکتریکی این ماشین چطوری توی دمای بالای ۵۰ درجه دوام میاره؟؟؟؟ توی افرود جنگلی و گلی چی؟؟؟
خلاصه که بعید میدونم شما افرود رفته باشی. منم چند بار بیشتر نرفتم، فقط میتونم بگم شرایط و فشار افرود ۱۰ برابر حالت عادیه.
خلاصه که تسلا و سایر ماشین های برقی فعلا بدرد افرود نمیخورن و فقط مصرف شهری خواهند داشت!!
شاید ده سال دیگه بشه افرود رفت ولی الان خیر
Reza Waffen SS
۳ مهر ۱۴۰۰شما یا تا حالا پیکاپ ندیدین یا طراحی نمیدونین چیه
Audi rs e_tron gt
۳ مهر ۱۴۰۰چرا پیکاپ دیدم طراحی ام خوب می دونم چیه
سایبرتراک واقعا بهترین آفرود هستش
شما از حسادت تسلا می گید الکیه مشخصاتش 🤦♂️
می گید در ویدئو پتکش الکی بود
خب اینجوریه اصلا مرسدس الکی گفت مایباخ ۱۲ سیلندر هست موتورشو چجوری مگه ما دیدیم
بوگاتی الکی گفت شیرون ۱۵۰۰ اسب بخار داره
شما نمی دونید در مقابل تسلا چی بگید این حرفا رو می زنید وگرنه می دونم خودتون می دونید تسلا بهترینه برقی هام بهترینن
درونسوز ها هیچ برتری بر برقی ها ندارن (جز صدا)
پس الکی نیست و کاملا راسته اتفاقا من تا ماشین های تسلا رو دیدم از آنچه ادعا می شود بهترن
Mad.z.Max
۲ مهر ۱۴۰۰واقعا توضیح نمیداد سنگینتر بود!
Audi rs e_tron gt
۲ مهر ۱۴۰۰با اینکه ماشین های تویوتا به دلم نمی نشینن ولی این یکی و لندکروز جدید بدجور دارن به دلم می نشینن
AMIR / ARMI
۲ مهر ۱۴۰۰( ما به دنبال بازاری تفریحی هستیم نه بازاری کاری )
جوابش شبیه توجیه بعضی کاربر های سایت بود 😂
محمد
۲ مهر ۱۴۰۰شلیه جوابش به این گه چرا الکتریکی تولید نمیکنی هم بود🤣
( Amirreza ) 🇩🇪 Mercedes Benz : Engineered to move the human spirit 🇩🇪
۲ مهر ۱۴۰۰یعنی مثلا اگر هزار نفر تویوتا توندرا بخرن ، هزارنفرشون تویوتا رو بخاطر حمل موتور سیکلتاشون خریدن ؟ دلیل مسخره ای بود
مسعود
۲ مهر ۱۴۰۰از اونجایی که تویوتا و کلا ژاپنی ها بسیار محافظه کار هستن من فکر میکنم بخاطر عدم استهلاک و خراب نشدن (یا حداقل دیر خراب شدن) درِ مدل قدیمی رو استفاده کردن…
اصلا یکی از فاکتورای مهم محصولات ژاپنی عمر و دوام طولانیشونه
ما که تو خوابم سوار همچین خودرویی نمیشیم و نمیدونم مدل درها چقد برای مشتری ها مهم هست ولی این توندرا ترکوند و وانتی فوق جذابیه …
Dna
۲ مهر ۱۴۰۰جلو پنجره چی میگه؟! 😂
AMG GT R
۲ مهر ۱۴۰۰زیباست
ولی تویوتا چون گدا هست و زورش میاد یه سری چیزا که خرج داره رو ماشین نسب کنه (شوخی)
MOHAMMAD.n.r
۲ مهر ۱۴۰۰یچیزی گفت که فقط گفته باشه. بعدا نگن حرف نزد.
" Swedish Arrogant Tiger "
۲ مهر ۱۴۰۰اصلا یه حرفی زد دهن همه ره گل گرفت!
Sajjad
۲ مهر ۱۴۰۰بچه بیا پایین
حسین دهمرد
۲ مهر ۱۴۰۰پیکاپ خوبیه ولی رقبای قدری داره با این توجیهات مسخره فقط خودشو ضایع کرده.
میثم
۲ مهر ۱۴۰۰حرف نمیزد هیچکی نمیگفت لاله
samurai
۲ مهر ۱۴۰۰درب پشت مگه چیزیه که نشه عوض کرد کسی که لازم داشته باشه عوضش میکنه مهم اول واسه من موتور ماشینه حالا تو بیا درب فلان بذار …. :)
Afg
۲۲ دی ۱۴۰۰یه کار خوب دیگه از تویوتا
دوسش دارم