آفرود رفتن طرفداران زیادی دارد و خریداران امروزی خواهان خودرویی هستند که علاوه بر تواناییهای زیادی در خارج از جاده سواری راحتی هم در جاده داشته باشد. به همین منظور خودروسازانی همچون جیپ و سوبارو کوچکترین کراس اوورهای خود را با اندکی خشونت بیشتر عرضه میکنند. دو تازهوارد این بخش فورد برانکو اسپورت و تویوتا راو آفرود TRD هستند که از برخی تکنولوژیهای آفرود جذاب سود میبرند.
اما این دو خودرو در مسابقه درگ چه عملکردی خواهند داشت؟ برای فهم این موضوع سری به صحرا زدهایم و در یک مسیر مسطح و مستقیم مسابقه درگ واقعی را برگزار کردهایم. از آنجایی که این درگ در کالیفرنیا برگزار میشود بنابراین یافتن مکانی خالی از ترافیک در شهر غیرممکن بوده و بنابراین همه چشم به مسیری گردوخاکی دوختهاند.
با نگاهی به برگه مشخصات فنی میبینیم که کفه ترازو به سمت فورد برانکو اسپورت بدلندز سنگینی میکند. این خودرو بهصورت استاندارد با پیشرانه ۴ سیلندر ۲ لیتری توربو که قدرت ۲۵۰ اسب بخاری و گشتاور ۳۷۶ نیوتون متری دارد عرضه میشود. در مقابل باید گفت راو ۴ آفرود TRD به پیشرانه ۴ سیلندر ۲.۵ لیتری با خروجی ۲۰۳ اسبی و گشتاور ۲۴۹ نیوتون متری مجهز شده است. هر دو خودرو بهصورت استاندارد از سیستم چهار چرخ محرک و گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک سود میبرند و البته راو ۴ اندکی سبکتر است.
آیا TRD میتواند به لطف وزن کمتر خود زودتر از خط پایان عبور کند؟ یا اینکه قدرت بیشتر برانکو اسپورت آن را برنده خواهد کرد؟ ما نتیجه را لو نمیدهیم اما یک نکته را صادقانه عرضه کنیم و آن اینکه یک خودرو قدرت و گشتاور بیشتری دارد و شاید این یک مزیت انکار نشدنی باشد…
اگرچه این درگ شاید تعجبانگیز نباشد اما دستاندرکاران مسابقه از آفرود کامل این دو خودرو در مسیرهای مختلف لذت بردهاند.
هم فورد برانکو اسپورت و هم تویوتا راو ۴ آفرود TRD محصولات مناسبی برای داخل و خارج از شهر هستند. این دو خودرو نقاط قوت و ضعف خاص خود را دارند اما از کابینی جادار و راحت و سواری لذتبخش سود میبرند.
[دانلود ویدئو]
NAVID۰۰۹۸
۱۸ فروردین ۱۴۰۰چه مسخره !
اصلاً این دو چه ربطی به هم دارند !
یا راو۴ خیلی شاخ شده و پایش را از کلاسش بیشتر دراز کرده یا برانکو خیلی خودش را بدون پتانسیل فرض کرده و پا در این رقابت گذاشته !
فورد برانکو باید با Fjکروز مقایسه بشه یا فورچونر !
محمد رستمی نژاد
۱۸ فروردین ۱۴۰۰نمیدونم چرا این برانکو جدید اصلا استایل آفرودی نداره
S
۱۸ فروردین ۱۴۰۰اگه با فورچونر بذاره که فاصله بیشتر میشه
مهرداد
۱۸ فروردین ۱۴۰۰این مدل برانکو اسپرته که یه کراس اوور کوچک هست که دقیقا باید با راو فور مقایسه بشه. برانکوی اصلی خیلی از اف جی برتره تو هر زمینه ای. بین این 2 مدل برانک اسپرت حتی توی آفرود خیلی خوبه (نسبت به کراس اور بودنش) ویدیو هاش تو یوتیوب هست که کجاها باهاش رفتن. اگه از لحاظ قیمت بشه با راو 4 مقایسه بشه خیلی گزینه جالبی برای خریده
NAVID۰۰۹۸
۱۸ فروردین ۱۴۰۰مهراد جان
باور کنید اصلاً نمیدونستم که برانکو مدل کراساوور هم زده و فکر میکردم همه suv آفرودر هستند با ورژنهای مختلف !
آخه کی با کراساوور باید بره آفرود ، چون راحت گیر میکنه !
من از روی تجربهی شخصی میگم ، حتی میزنه گیربکس هم میسوزونه و چهارچرخ بودن کراساوور برای جادههای گِلی یا برف و یخ یا نهایت یه جایی که سدان نمیتونه بره اما ارتفاع بیشتر کراساوور باعث میشه که بره ، همین ، نه بیشتر !
مهرداد
۱۸ فروردین ۱۴۰۰فورد این مدل رو برای اونهایی زده که دلشون میخواد برن کمپینگ و آخر هفته ها با خانواده برن جاهای جدید تو طبیعت مثل جنگل و کنار دریا و در طول هفته هم تو شهر رانندگی کنن ، برن خرید و بچه ها رو ببرن مدرسه. برانکوی اصلی هم برای بالا رفتن از کوه و آفرود خشن.
الان لندرور دیسکاوری هم کراس اوره و خیلی هم در آفرود تواناست. این برانکو در اون حد نیست ولی نسبت به تمام رقباش فوق العادست توی آفرود مثلا دنده یکش خیلی سنگینه و واقعا میشه تا حدی روش حساب کرد. ویدیو هاش رو ببینی فراتر از انتظاره
مهرداد
۱۸ فروردین ۱۴۰۰منظورم دیفندر بود . البته همه مدل های لندرور و رنجرور unibody هستن و به نوعی کراس اوور حساب میشن
MOS
۱۸ فروردین ۱۴۰۰این برانکو اسپورته با برانکو اصلی که بدنه رو فریمه فرق داره
رو پلتفرم فورد اکو اسپرت ساخته شده یعنی مثل راو فور کراس اووره
NAVID۰۰۹۸
۱۸ فروردین ۱۴۰۰Mos جان
باور کنید الان متوجه شدم .
ممنون
Dayan5775
۱۸ فروردین ۱۴۰۰شانس آوردن راو۴ وسط تست آتیش نگرفت باز!
MOS
۱۸ فروردین ۱۴۰۰مگه کره ایه که آتیش بگیره ؟
Dayan5775
۱۸ فروردین ۱۴۰۰دو میلیون فراخوان یادت باشه :)))
mahdi_Abdi
۱۹ فروردین ۱۴۰۰مگه همه کره ای ها اتیش گرفتن که میگی کره ای ها،وقتی میگی کره ای ها یعنی همه کره ای ها
OMID
۱۹ فروردین ۱۴۰۰Comedy king ??
Sina
۱۹ فروردین ۱۴۰۰فورد برانکو اسپورت دقیقا رقیب مستقیم تویوتا trd هستش
رقیب تویوتا اف جی تا حدودی خود برانکو اصلی هستش
و رقیب تویوتا فورچونر_پرادو؛ فورد اورست هستش
قرار نیست ماشینهایی مثل فورد برانکو اسپرت در حد رانگلر و فوررانر باشنو حمله کنن به سخره ها و تخته سنگها ولی درعوضش ماشینهای فرضو چابک نرمی هستن که برخلاف سدانها هم فضای بیشتری دارن هم از پس چاله چوله ها جاده های گلی جاده های سنگ لاخی و عبور از طبیعت راحت برمیان
خود من عاشق ماشینهای با سبک تویوتا راو۴ trd برانکو اسپرت بدلندز و سوبارو اوتبک وایلدرس هستم چونکه هم نرم اسپرتو پرشتابن هم ترسی از گیر افتادن توی جایی یا رد نشدن از جایی نداری
R@m!n
۱۸ فروردین ۱۴۰۰استایل زمخت و مکعبی برانکو ها یکی از بهترین گزینه ها برای آفروده در کنار قیمت عالی در کلی پکیج افترمارکت شرکتی
Ramin
۱۸ فروردین ۱۴۰۰قیمت پایه فورد برانکو 26820 دلار هست ! ( 26 هزار و 820 دلا)
نسخه فول که سفارشی هست و مدل تولید محدود قیمتش 57 هزار دلاره. یه چندتا آپشن سفارش بدی میشه 62 هزار دلار.
اما یه نسخه هست که فول هست ولی تولید محدود نیست قیمت اون 47 هزار دلاره و درصورت شخصی سازی و سفارش آپشن میشه 52 هزار دلار
تویوتا راوا 4 قیمت پایه اش 21 هزار دلار هست. نسخه فول هم 27 هزار دلار.
Rava4 در هیچ زمینی ای. چه تو برند . چه تو آفرود. چه تو هیبت. چه تو آپشن و…
به پای برانکو نمیرسه.
ولی اختلاف قیمتشون خیلی هست… ?
مهرداد
۱۸ فروردین ۱۴۰۰بابا به خدا این برانکوی اسپرته !! این اون برانکویی که قیمتش تا 60 تا بالا میره این نیست. این مدل یه کراس اور کوچیکه قیمتش رو هم در آوردم.
برانکوی اسپرت پایه از حدود 27 هزار دلار شروع میشه و مدل bad lands که اینجا تست شده از حدود 33 هزار دلار و مدل فرست ادیشن 38500 دلاره
تویوتا راو 4 در مدل پایه 26 هزار دلاره که در نهایت به مدل TRD offroad میرسه که اینجا تست شده تقریبا 36 هزار دلاره.
با این وجود کاملا در قیمت با هم رقابت میکنن با وجود اینکه فورد از نظر فنی ، جدید بودن آفرود و حتی ظاهر و داخل کاملا سرتره.
ولی از نظر برند هیچی به تویوتا نمیرسه ! فورد هم بد نیست ولی…
Amir
۱۸ فروردین ۱۴۰۰پدال لطفا یه مقایسه آفرود واقعی بذار !
درگ بین دو تا آفرودی معنا نداره !
درسته درگ سرگرمی هیجان انگیزیه ولی واسه ماشینای آفرودی خیلی مضحک و بی محتواس
والا کم مونده دو روز دیگه معیار خرید تراکتور برنده شدن تو مسابقه درگ باشه
تو این ماشینا همونطور که از کلاس و شکل و شمایل شون معلومه ، مهمترین چیز خوب بودن تو آفرود هست نه برنده بودن در درگ ، همونطور کسی که قدرت و کشش تراکتور واسش مهمه نه شتاب و سرعتش
گرچه میدونم برانکو باز هم در آفرود بهتره و راو4 کراس اور شانسی در برابرش نداره ولی باز هم اگر واقعا یه آفرود بود ، خیلی جذابتر بود !
datsun
۱۸ فروردین ۱۴۰۰برانکو اسپورت هم یک کراس اوورِ دوست گرامی با برانکوی اصلی فرق داره.
Amir
۱۸ فروردین ۱۴۰۰جالبه ، ولی استایل طراحی این برانکو اسپورت اصلا بوی شاسی مونوکوک نمیده !
R@m!n
۱۸ فروردین ۱۴۰۰تا جای امکان ارتفاعش اومده بالا و با کمک فنرای مخصوص مشکل ارتفاع زیاد رو حل کرده و از اون طرف سیستم تعلیق اختصاصی که شباهتای زیادی با برانکو اصلی داره باعث شده در ظاهر شبیه ماشینای با شاسی نردبانی باشه اما خب مونوکک هست. در کل برای آفرود سبک و طبیعت گردی نسبتا بی دردسر با توجه به قیمتش و امکاناتش عالیه و تمام رقباشو با اختلاف جا میزاره اما خب نبود قفل دیفرانسیل (قابل سفارش تو مدلای گرونتر) و زوایای شکست و صعود پایین تر و گیربکس اتوماتیک و شاسی مونوکک باعث میشه از کلاس خودش فراتر نره که در صورت نیاز مشتری باید رفت سراغ برانکو اصلی اما همین ماشینم فوق العاده ارزشمنده.
مهدی
۱۸ فروردین ۱۴۰۰برانکو روباه صحراس ولی از اون طرف هم افرودش خیلی قویه و سرعتش هم خوبه
خیلی استایل باحالی داره انگار تو جعبه نشستی و این باعث بهتر شدن افرود هست
البته این مدل اسپرت هست و مدل معمولی از این کندتر هست
به نظر من برانکو باید بدون سقف و در باشه اونطوری جذاب تره حالا نمیدونم به این سقف و در ندارا چی میگن
Amirreza
۱۸ فروردین ۱۴۰۰من طراحی جلوی برانکو رو دوست دارم ولی نمای پشتش برای یک کراس اور زیادی خشنه
سامان اذری
۱۸ فروردین ۱۴۰۰۹ دقیقه فیلم ۷ دقیقه گپ زدن مجری ها
پدال جان بخدا همون ۲ دقیه اخر رو نشون بدی خیلی خیلی ممنون میشیم ازت
زیزیگولو
۱۸ فروردین ۱۴۰۰برانکو از تجهیزات استاندارد زیادی سود میبره ….. راو ۴ یکی از بهتریناست ولی به نظر من برانکو یه سرو گردن از راو ۴ بالاتره
میثم
۱۸ فروردین ۱۴۰۰طراحی برانکو اسپورت بهتر از راو4 هستش.
از اورآهنگ های جلو و عقب و نوع تایرهاش هم مشخصه موقع ساختش بیشتر از راو4 به آفرود فکر کردن
مزیت راو4 هم موتور تنفس طبیعیشه که دوام و کارکرد بیشتری خواهد داشت
من برانکو رو بیشتر پسندیدم ولی برای استفاده معمولی فکر کنم راو4 بهتر باشه
ولی با هیچکدوم اینا هوای آفرود رفتن و اذیت کردنشون به سرم نمیزنه
Amirreza
۱۸ فروردین ۱۴۰۰پدال لطفا یا فیلمارو زیر نویس کن که بهفمیم ۷ دیقه اول فیلم چی میگن یا لطفا فیلمارو برش بده ، من چند وقتی اصلا حوصله نمیکنم فیلمارو ببینم هرچن خیلی دوست دارم ببینم
mahan
۱۸ فروردین ۱۴۰۰از استایل طراحی که نمیشه نظر داد هر دو زیبا هستند و دو استایل مختلف پیروی می کنند که استایل برانکو به اف جی کروز میخوره.
ولی چون برانکو اسپورت هست تو سگنمت شاسی بلند کامپکت شهری و افرودی جا میدیمش!!مزیت برانکو سریع تر بودنش هست ولی مزیت راو4 موتور تنفس طبیعی بودنش هست که انصافا عملکرد خیلی خوبی داره و من تو شرایط ایران اگه فکر کنم باشه ترجیح میدم ولی نمیشه از هر دو گذشت و هر دو برنده هستند بستگی به سلیقه و نیازتون داره
Aryan kia
۱۸ فروردین ۱۴۰۰اگر قرار به درگ باید با راو ۴ پرایم میذاشتن
Sina10
۱۹ فروردین ۱۴۰۰هر دوی این دو تا ماشینو دوست دارم!!!
مخصوصا این برانکو اسپرت !!!
واقعا ماشین خوبیه!!
قابلیت های خارج شهریش هم از راو۴ بیشتره!
اما توی شهر و توی جاده راو ۴ خیلی بهتره
در کل اگه بخوام بین اینا یکیو انتخاب کنم ، برانکو اسپرته ولی هیچی از ارزش های راو ۴ کم نمیشه