تویوتا GR یاریس یکی از احساسبرانگیزترین خودروهای چند سال اخیر این برند بوده اما در این ویدئو شاهد تواناییهای بالای یاریس با اندکی تیونینگ خواهیم بود. این خودرو به مصاف نسخه پایه از پورشه ۷۱۸ کیمن رفته است.
این GR یاریس دارای اگزوز و مبدلهای کاتالیتیک جدید است. همچنین ECU نیز دوباره برنامه ریزی شده و ظاهراً پیشرانه آن قدرت حدود ۳۲۰ اسب بخاری تولید میکند. نسخه استوک GR یاریس از پیشرانه ۳ سیلندر ۱.۶ لیتری توربو استفاده کرده و قدرت ۲۵۷ اسبی و گشتاور ۳۶۰ نیوتون متری تولید میکند.
در این ویدئو اشتباهی رخ داده زیرا مجری میگوید ۷۱۸ کیمن قدرت ۳۴۰ اسبی دارد اما در کامنتی که کانال گذاشته به نسخه پایه بودن این خودرو اشاره شده و قدرت و گشتاور آن به ترتیب ۲۹۶ اسب بخار و ۳۸۰ نیوتون متر ذکر گردیده است.
مسابقه این دو خودرو با یک درگ شروع میشود اما راننده تویوتا در تلاش اول ناکام میماند. بار دوم وضعیت بهتر شده و این هاچبک داغ به خوبی از زمین کنده میشود و راننده پورشه توانایی رسیدن به یاریس را ندارد. یاریس در عرض ۱۳.۳ ثانیه به خط پایان رسیده درحالیکه این زمان برای پورشه برابر با ۱۵.۴ ثانیه میباشد.
مسابقه سوم داستان نزدیکتری دارد به گونهای که یاریس برای پیروزی در مسابقه ۴۰۰ متر به ۱۴.۴ ثانیه زمان نیاز داشته درحالیکه کیمن تنها دو دهم ثانیه کندتر بوده است.
مسابقه بعدی در زمینه حداکثر سرعت برگزار شده است که در آن یاریس به سرعت ۲۴۱ کیلومتر در ساعت دست یافته درحالیکه پورشه سرعت ۲۲۵ کیلومتر در ساعت را ثبت کرده است. البته پورشه میگوید نسخه پایه ۷۱۸ کیمن در صورت وجود فضای کافی به سرعت ۲۷۴ کیلومتر در ساعت نیز دست پیدا میکند.
هر دو خودرو در مسابقه ترمز عملکرد نزدیکی دارند و تنها چند متر فاصله بین دو خودرو دیده میشود.
با وجود سیستم چهار چرخ محرک یاریس در تست گوزن هم میدرخشد. این خودرو چسبندگی بالایی در زمان عبور از بین مخروطها دارد.
مهردادکمال
۲۷ مرداد ۱۴۰۰مقایسه یه ماشین استاندارد با تیونینگ از اساس ایراد داره
Nima RST
۲۷ مرداد ۱۴۰۰برعکس نظر شما، نتیجه رقابت یه ماشین لوکس اسپرت گرون با یه ماشین ارزون تیون شده برای خیلی ها جالبه
کسانی که بین انتخاب ماشین ارزون با کمی هزینه تیونیگ و یه ماشین کاملا گرون تر در دوراهین
Amin
۲۷ مرداد ۱۴۰۰خارج از بحث تیونینگ که انجام شده هرچند خیلی ملایم هست ، واقعا یاریس عالی بوده و بی نقصه ، و واقعا همه چیز تمومه
کیان
۲۷ مرداد ۱۴۰۰این یاریس غیر از معرکه بودنش نشون داد تویوتا بخواد میتونه ماشینی بسازه ک تو زمینه اسپرت حرفهای زیادی برای گفتن داشته باشه
واقعا میشه بهش گفت فلفل نبین چه ریزه و …
میثم
۲۷ مرداد ۱۴۰۰فکر کنم حتی یاریس استاندارد رو هم میاوردن حرف برا گفتن داشت
porsche
۲۷ مرداد ۱۴۰۰فکر نکن
Mad.z.Max
۲۸ مرداد ۱۴۰۰داداش یه ریمپ شده فقط!
۷۱۸ ماشین الکی گرونیه، حد اقل ۴ سیلندراش. هرچند که همه مدلای پورشه حاشیه سود بالایی واسه کارخونه دارن نسبت به باقی خودروسازا.
درکل یاریس از هر نظر از کیمن سرتر و تند و تیزتره
porsche
۲۸ مرداد ۱۴۰۰😂😂😂😂😂جوک سال
Mad.z.Max
۴ شهریور ۱۴۰۰جوک سال رو میتونی توی ویدیوی بالا با دقت تماشا کنی :)
امیر
۲۷ مرداد ۱۴۰۰هر دو ماشین عالی و معرکه هستن.
ولی قرار دادن ماشین تقویت شده و یه ماشین از نسخه پایه کار درستی هست ؟
توی درگ کاملا معلومه راننده پورشه خوب شتاب گیری نمی کنه. هیچ کدوم راننده نبودن.
بعد هم ماشین هارو با ماشینی که توی یک سگمنت هستن باید مقایسه کرد.
اگر تویوتا تقویت نمی شد فکر نمی کنم در مقابل پورشه می برد.
در کل درگ غیر استاندارد و مسخره ای بود.
Mad.z.Max
۲۸ مرداد ۱۴۰۰یاریسه ریمپ شده فقط و سیستم اگزوزش عوض شده! این جزو تیونینگ نیست واقعا، یذزه از حالت فابریک کارخونه درومده. هیچ لوازمی به موتور یا به شاسی یا به سیستم تعلیق اضافه و کم نشده.
البته متوجه این هستم که یه هاچبک سه سیلندر وقتی از هر نظر بالاتر و بهتر از یه پورشه با دوبرابر قیمت ظاهر شه، طرفدارای پورشه و آلمانی ناراحت میشن..
اما اگه اینجا همین کیمن با همین ریمپ انجین و تغییر سیستم اگزوز مثلا یه لامبورگینی یا یه ماشین گرونتر از خودشو میگرفت، الان همه از مهندسی نجومی و فضایی و فراتر از نوع بشری پورشه و آلمان حرف میزدن
یوسف
۲۷ مرداد ۱۴۰۰عملکرد پورشه خیلی جالب نبود
akrh78
۲۷ مرداد ۱۴۰۰مسخره و صرفا جهت تبلیغ
( Amirreza ) 🇩🇪 Mercedes Benz : Engineered to move the human spirit 🇩🇪
۲۷ مرداد ۱۴۰۰یاریس جی ار واقعا ماشین فوق العاده ای و واقعا دوست داشتنیه هر چند ایکاش نسخه استوکش ر میاوردن
Ninja
۲۷ مرداد ۱۴۰۰یاریس عادی زمان زیر ۱۲ هم زده و معمولا ۱۲.۵ میزنه اونم میاوردن کار ساز بود حرفی برا گفتن داشت نیازی به تیونینگ نبود
porsche
۲۷ مرداد ۱۴۰۰نچ
میثم
۲۷ مرداد ۱۴۰۰اذیت شدیا
ببخشید
😁😁😁
porsche
۲۷ مرداد ۱۴۰۰😁
حسین دهمرد
۲۷ مرداد ۱۴۰۰فکر نکنم ملت حتی سوپرا رو هم به بچه پورشه ترجیح بدن حالا دیگه این فلفل هرچی میخواد گاز بده.
Porsche 911
۲۷ مرداد ۱۴۰۰به شدت پورشه بهتر هست
حالا یاریس چه تیون باشه و چه معمولی
لذت و طراحی و رانندگی که پورشه داره در کمتر ماشینی پیدا میشه
یاریس خودرو خوبی هست ولی اصلا مقابل پورشه اونم از نوع کیمن که فوق العاده هست هیچ امتیازی نداره
این درگ هم صرفا برای تبلیغ بود و بس
حداقل همکلاس یاریس یا کیمن رو می اوردید
انتخاب من کیمن هست
Mad.z.Max
۲۸ مرداد ۱۴۰۰امان از تعصب
Mercedes Benz
۲۷ مرداد ۱۴۰۰کاملا موافقم
پورشه ۷۱۸ کاملا برتر هست حتی با اینکه داخل یک کلاس نیستن
Mad.z.Max
۲۸ مرداد ۱۴۰۰فکر کنم مقاله رو نخوندی که نوشته یاریس از هر نظر برتره 😂 چه لذتی داره یه هاچبک سه سیلندر یه پورشه با مهندسی و توانایی های فرابشری رو میگیره از هر نظر :))
دفاع شما: پورشه لوسسسسک و لاچچچکررریییه
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۲۷ مرداد ۱۴۰۰این دیگه چه کاریه؟ کی این هاچبک رو به پورشه ترجیح میده،بازم درگای بیخود…
حسن
۲۷ مرداد ۱۴۰۰این درگ نشون میده که کوچیکترین تویوتا پورشه المانی روحریفه غرورالمانی دوستا راجریحه دارکرداین کوچولوی ریزه میزه این همه بلا نمیشه همیشه افتاب تابان جیپانگو پرچمش بالاست البته به دوستانی که به شدت ازپورشه طرفداری میکنند تسلیت میگم
Reza Waffen SS
۲۸ مرداد ۱۴۰۰خوشم نیومد
آریا ماشین
۳۱ مرداد ۱۴۰۰ماشین تیون شده در برابر استوک
هاچبک کوچک در برابر ماشین اسپرت
درگ غیر استانداردی هست منم میتونم برم یه کیمن gt4 بیارم بگم ببینید از یاریس سریع تره
ماشین های هم کلاس بیارید بعد مقایسه کنید