تویوتاهوندا

درگ شمشیرهای سامورایی! تویوتا سوپرا، سیویک تایپ R، یاریس GR

محصولات اسپرت کنونی ژاپنی‌ها را می‌توان یک گروه گلچین شده دانست زیرا در بین آن تویوتا سوپرا به‌عنوان یک تهدید محرک عقب، هوندا سیویک تایپ R به‌عنوان یک محرک جلوی سرگرم‌کننده و GR یاریس به‌عنوان یک هاچ‌بک داغ چهارچرخ محرک حضور دارند؛ اما این سه خودروی کاملاً متفاوت در برابر هم چگونه عمل خواهند کرد؟ ویدئوی جدیدی از تاپ گیر به این سؤال پاسخ می‌دهد.

در این جمع سه‌تایی، روی کاغذ سوپرا پادشاه است زیرا از پیشرانهٔ ۳ لیتری شش سیلندر خطی توربو با ۳۴۰ اسب بخار قدرت و ۵۰۰ نیوتن متر گشتاور استفاده می‌کند. البته باید توجه داشت که کوپهٔ تویوتا با ۱۵۴۰ کیلوگرم وزن، سنگین‌ترین خودروی جمع هم محسوب می‌شود. سیویک تایپ R به یک پیشرانهٔ ۲ لیتری چهار سیلندر توربو مجهز است که ۳۱۵ اسب بخار قدرت و ۴۰۰ نیوتن متر گشتاور را به چرخ‌های جلو تحویل می‌دهد. GR یاریس هم خودروی چهارچرخ محرک کاملاً وحشی با قلب کوچک ۱.۶ لیتری سه سیلندر توربو است که ۲۶۰ اسب بخار قدرت و ۳۶۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند.

این درگ با برتری قابل‌توجه یاریس در برابر دو رقیب دیگر آغاز می‌شود زیرا این هاچ‌بک کوچک از همهٔ پتانسیل سامانهٔ چهارچرخ محرک خود بهره می‌برد. بااین‌حال قدرت بیشتر سوپرا موجب می‌شود بتواند در ادامه خود را به یاریس رسانده و از آن پیشی بگیرد. بااین‌حال، سیویک از این جمع خانوادگی عقب مانده و تا پیش از خط پایان نمی‌تواند فاصلهٔ خود با یاریس را کاهش دهد؛ بنابراین در این درگ، GR یاریس بار دیگر ثابت می‌کند که چه توانایی‌های دارد و چقدر می‌تواند هیجان‌انگیز باشد. به همین دلیل، در دورانی که بسیاری از خودروسازان مدل‌های اسپرت کوچک را کنار گذاشته‌اند، این هاچ‌بک کوچک ژاپنی می‌تواند نظرهای زیادی را به خود جلب کند.

[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۲۲ دیدگاه‌ها

  1. JANGI

    ۳ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (60 ديدگاه)

    هر چقدر دقت کردم تو تصویر دو تا ژاپنی دیدم نه سه تا!!
    کجاست اون 2jz

    موافقم 22
    مخالفم 18
    1. میثم

      ۳ اردیبهشت ۱۴۰۰
      سوابق: (3627 ديدگاه)

      حرف دلو زدی رفیق
      سوپرا جدید خیلی ضد حال بود

      موافقم 12
      مخالفم 8
    2. مهراد

      ۳ اردیبهشت ۱۴۰۰
      سوابق: (862 ديدگاه)

      دقیقاً موافقم ⁦??⁩⁦??⁩

      تویوتا سوپرای نسل جدید برای اینکه ژاپنی باشه زیادی خوبه ??

      موافقم 8
      مخالفم 21
  2. MOS

    ۳ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (715 ديدگاه)

    انصافا یاریس خیلی بهتر از سوپراست

    موافقم 27
    مخالفم 9
    1. علی turbos

      ۳ اردیبهشت ۱۴۰۰
      سوابق: (277 ديدگاه)

      مسئولین محترم سایت٬میشه لطفا نظر کریس هریس درباره 911gt3رو بذارید.ممنون

      موافقم 6
      مخالفم 3
  3. ARAZ

    ۳ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (63 ديدگاه)

    اسپورت سازی ژاپن از کجا به کجا رسیده
    از اون ماشین هایی که لرزه مینداختن به جون
    اروپایی و آمریکایی
    رسیدن به این هاچبک ها و یه سری خودروی پیر و بدون مشتری مثل آن اس ایکس و گودزیلا
    حیف و صد حیف ?

    موافقم 23
    مخالفم 10
    1. BenzSLR

      ۳ اردیبهشت ۱۴۰۰
      سوابق: (1958 ديدگاه)

      البته گودزیلا ماشین خوبیه ولی پیر شده . بنظرم هرچقدر یه ماشین بادوام و عالی باشه یه تاریخ مصرفی داره ژاپنی ها یه ماشین خوب درست میکنن تا ۱۵ سال تولیدش میکنن نسل بعدشم با اون اشتراکاتی داره . اگه ژاپن این رو بزاره کنار از اول هم قوی تر میشه مردمش هم جوون تر میشن.

      موافقم 13
      مخالفم 2
  4. Nima RST

    ۳ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (52 ديدگاه)

    فک میکردم شمشیر سامورایی یا همون کاتانا مشخصا لقب lc 500 مثل نیسان GTR که بهش میگن گودزیلا

    موافقم 4
    مخالفم 5
  5. R@m!n

    ۳ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (2240 ديدگاه)

    خیلی خنده داره وقتی میبینی فولکس id.4 جایزه ماشینو سالو می بره یاریس هیچی

    موافقم 14
    مخالفم 9
    1. نعمت اله آزموده

      ۳ اردیبهشت ۱۴۰۰
      سوابق: (475 ديدگاه)

      یاریس gr مثل بچه کوچولوی تپلی میمونه که بر خلاف تصویر خیلی سریعه

      موافقم 14
      مخالفم 2
  6. MAHDI

    ۳ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (5358 ديدگاه)

    جالب بود، هوندا سویک تایپ R انگار اصلا در سطح تویوتا سوپرا نبود.
    البته تو درگ رولینگ هوندا سویک تایپ R از تویوتا یاریس GR سریع تره و دلیل سریع تر بودن GT نسبت به تایپ R در مسیر 400 متر سیستم چهار چرخ یاریس هستش.
    تویوتا سوپرا هم که مثل همیشه عملکرد فوق العاده ای داشت.

    موافقم 8
    مخالفم 19
    1. JANGI

      ۳ اردیبهشت ۱۴۰۰
      سوابق: (60 ديدگاه)

      آهااااان سوپرا عملکرد فوق العاده ای داشت که اینطور؟
      بعد احیانا یاریس چطور بود؟؟؟؟
      اگه سوپرا از موتور بی ام و استفاده نمیکرد بازم اینقد از این ماشین تعریف میکردی؟؟؟؟!!!!!!!!!! من که فکر نمیکنم
      چون شما عملا در مورد چیزی که به بی ام و ربط نداشته باشه هیییییییچ حرفی نمیزنی

      موافقم 25
      مخالفم 7
      1. MAHDI

        ۳ اردیبهشت ۱۴۰۰
        سوابق: (5358 ديدگاه)

        یاریس GR با وجود چهار چرخ محور و وزن خیلی سبک تر تازه باید پیروز می‌شودکه نشد.
        سوپرا با این اسب بخار بدون شک عملکرد فوق العاده ای داره چه در مسیر مستقیم و چه در پیست.

        موافقم 4
        مخالفم 11
        1. JANGI

          ۳ اردیبهشت ۱۴۰۰
          سوابق: (60 ديدگاه)

          جواب کامنت من این نبود
          تویوتا یاریس اونقدر توسط مجلات مختلف تحسین شده که نیازی به اظهار نظر تو نداشته باشه در صورتی که سوپرای جدید یک دهم موفقیت این یاریس رو نداره با اینکه این همه زمان گذشته
          یاد بگیر توی کامنت ها واسه بالا کشیدن برند مورد علاقت یا چیزی که بهش مربوط میشه برند مقابل رو خراب نکنی
          یه انجین 3 سیلندر اونقدر توی دور های بالا محدودیت داره که قابل مقایسه با یه خودرو با انجین 6 سیلندر نباشه حالا هر چقدر میخواد اون خودرو سبک باشه یا چهار چرخ باشه یه نگاه به نمودار گشتاور و اسب بخار این دو تا بندازی میفهمی
          در ضمن همین یاریس خیلی خیلی بیشتر از اون بچه بی ام و (سوپرا)از مجلات مختلف تحسین شده و خودروی موفق تری بوده
          این سوپرای جدید اگر قرار باشه تحسین و تعریف بشه از سمت کسی نبوده به جز شما تنها دلیلش چیزی نیست جز تعصب

          “سوپرا با این اسب بخار بدون شک عملکرد فوق العاده ای داره چه در مسیر مستقیم و چه در پیست.”
          این جمله ی بالارو اگر روی سوپرا انجین بی ام و نبود بازم میگفتی؟؟؟؟؟؟؟؟؟

          موافقم 11
          مخالفم 3
    2. JANGI

      ۳ اردیبهشت ۱۴۰۰
      سوابق: (60 ديدگاه)

      اگر قرار باشه اینجا از ماشینی تعریف بشه اون ماشین چیزی جز تویوتا یاریس نیست
      سوپرا هم کارشاخی نکرده با این دو تا رقابت کرده
      سوپرا الان حداقل باید با gtr r35 ده ساله پیش رقابت میکرد حداااااااااااااااااااااقل
      دلیل اینکه هیچ حرفی از یاریس نمیزنی و بالعکس میخوای ضعیف جلوش بدی و سوپرا رو بکشی بالا فقط و فقط یه دلیل داره اونم اینه که سوپرا از انجین بی ام و استفاده میکنه اینو خودت خیلی خوب میدونی (حیف اسم سوپرا که روی این ماشینه)
      حالا اگر یاریس از انجین بی ام و استفاده میکرد چنان ازش تعریف میکردی و بالعکس هیچ حرفی از سوپرا نمیزدی

      موافقم 17
      مخالفم 5
      1. MAHDI

        ۳ اردیبهشت ۱۴۰۰
        سوابق: (5358 ديدگاه)

        به هیچ وجه، چون من اصلا هاچبک هارو دوست ندارم که خوشم بیاد. حتی اگه M135 باشه

        موافقم 4
        مخالفم 4
        1. JANGI

          ۳ اردیبهشت ۱۴۰۰
          سوابق: (60 ديدگاه)

          نمیدونم منظور منو نمیگیری یا خودتو زدی به اون راه؟
          من هنوز جوابمو نگرفتم
          منتظرم

          موافقم 6
          مخالفم 3
        2. ALI

          ۵ اردیبهشت ۱۴۰۰
          سوابق: (295 ديدگاه)

          ب ام و ام ۵ سی اس همین یه محصول کافیه تا برتری ب ام و که یه شرکت نه چندان بزرگه نسبت به تویوتا ثابت کنه همین یه محصول ب ام و کل تویوتا رو از اول تا آخرش می ارزه.
          تویوتا اگه بخواد هم هرکاری کنه نمیتونه به پای ب ام و برسه ولی ب ام و راحت برتری خودش رو به تویوتا دیکته میکنه از همه نظر. همون ۴تا شاسی بلند تویوتا هم کلا همش از جیپه که همونا هم به پای جیپ نمیرسن و جیپ و فورد هم تو شاسی بلند ها از همه نظر برتری دارن.

          موافقم 2
          مخالفم 1
  7. زیزیگولو

    ۳ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (6036 ديدگاه)

    فعلاً که همه توجه ها به یاریس GR معطوف شده و فعلاً دورِ یاریس GR هستش

    موافقم 11
    مخالفم 3
  8. میثم

    ۳ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (3627 ديدگاه)

    خدا بگم چکار کنه این تویوتا رو
    خب وقتی میتونی یاریس GR بزنی به این تمیزی، چرا با سوپرا این کارو کردی

    موافقم 14
    مخالفم 3
  9. Amirreza

    ۳ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (2732 ديدگاه)

    سوپرایی که قبلا رقیب فراری بوده ولی الان از 440 i هم پایینتره به چه درد میخوره ؟ یاریس و سیویکم خو ماشینای فوقالعاده خوبی هستن

    موافقم 11
    مخالفم 5
  10. دانیال

    ۳ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (606 ديدگاه)

    سوپرا نه در حد اسمش میراث دار سوپرای افسانه ایه و نه قیمت ارزونی برای رقابتی شدن داره ، تویوتا ، gt86 رو داره شاید ارتقای gt86 با همکاری سوبارو و تمرکز برای معرفی جانشینی لایق برای سوپرا کار بهتری می بود برای تویوتا

    موافقم 5
    مخالفم 2

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا