نتیجه این درگ ممکن است شما را متعجب نکند. بله سوپرا مدتی است که برگشته است و البته تکیه آن به قوای BMW همراه با انتقاداتی بوده است. البته تیونرها به سرعت دریافتند که موتور بیمر در زیر کاپوت این خودرو، موردی عالی برای رسیدن به عملکردی چشمگیر است.
در آخرین رقابت انجام شده توسط Car Magazine، تویوتا GR سوپرا به سراغ پورشه ۷۱۸ کیمن GT4 رفته است. روی کاغذ به نظر میرسد که همه چیز متعادل است. هر دو خودرو قدرت مشابهی تولید میکنند. سوپرا ۴۱۴ اسب بخار و کیمن ۴۱۰ اسب بخار ولی باید به خاطر داشته باشید که پورشه از یک گیربکس دستی در برابر گیربکس اتوماتیک سوپرا سود میبرد.
به لطف مهندسی هوشمندانه المانیها، هر دو خودرو سطحی از رانندگی اسپرت و جذاب را ارائه میکنند. مسابقه به طرز باورنکردنی نزدیک بوده و در مسافت ۴۰۰ متر بازنده تنها ۵ صدم ثانیه کندتر است. شاید در یک مسیر ۸۰۰ متر نتیجه این مسابقه کاملاً برعکس شود.
[دانلود ویدئو]
پدر خودروسازی جهان
۱۷ دی ۱۳۹۹پورشه در بالاترین مدل خودش نبود
وگرنه سوپرا را از وسط دو نیم میکرد
MOHAMMAD.n.r
۱۷ دی ۱۳۹۹دقیقا منم توقع داشتم تویوتا با فاصله بخوره.
ارشیاsc20
۱۷ دی ۱۳۹۹خب اگه نسخه فولشو بیارن قیمتاشون هیچ همخوانی نخواهد داشت.
Hadi
۱۷ دی ۱۳۹۹واقعا خیلی نزدیک بود
از سوپرا انتظار نداشتم پا به پای کیمن بیاد
دم تویوتا گرم چی ساخته ?
البته کیمن هم شاهکاره…
ممد ژانگولر
۱۷ دی ۱۳۹۹به نظر رقابت اصلی بین پورشه و بی ام و بود
تویوتا بیشتر نقش ماکت حمل موتور bmw داشت
ولی bmw عالی عمل کرد ??
مهرداد كمال
۱۷ دی ۱۳۹۹تا حدی فرمایش شما صحیح هست اما تویوتا تونسته این پکیج بینظیر رو با قیمت کمتر و متعادلتر عرضه کنه که اینم هنر تویوتاس
ممد ژانگولر
۱۷ دی ۱۳۹۹مهرداد داداش شکی نیست که شما هم درست میگی
ولی این پکیج نباید زیبا طراحی بشه ؟!!?
MAHDI
۱۷ دی ۱۳۹۹پدر خودروسازی… جان پورشه کیمن 718 GT4 پرچمدار نسخه های کیمن هستش.
پورشه کیمن T توانش 296 اسب بخار هستش.
پورشه کیمن S توانش 345 اسب بخار هستش.
پورشه کیمن GTS توانش 394 اسب بخار هستش.
پورشه کیمن GT4 توانش بین 410 تا 420 اسب بخار هستش که همین نسخه بالا هستش.
************************
حالا اینکه مثلا نتیجه رقابت کیمن GT4 و تویوتا سوپرا در مجله CARWOW چی میشه اون دیگه بحثش جداست و باید صبر کرد و دید که اونجا هم چنین نتیجه ای بدست میاد یا نه. اما پورشه کیمن GT4 پرفومنس ترین نسخه کیمن هستش.
King 918
۱۷ دی ۱۳۹۹داداش شما گیربکس دستی پورشه رو ندیدی چقدر ماشین رو عقب مینداخت این ماشین اگه گیربکس pdk روش بود رنگ پورشه رو هم تشخیص نمیداد
?porsche?
۱۹ دی ۱۳۹۹?
ارشیاsc20
۱۷ دی ۱۳۹۹راست میگه!!!!
اصلا حواسم نبود.
پدر خودروسازی جهان
۱۷ دی ۱۳۹۹آقا مهدی ، شما مثل اینکه منظور من را متوجه نشدید
همین کیمن GT4 با گیربکس دو کلاچه عرضه میشه که در ۹۱۱ GT3 هم استفاده شده
اگر گیربکس دو کلاچه بود ، با تعویض دنده های بسیار تند و تیز نتیجه درگ را کاملا تغییر میداد
MOHAMMAD.n.r
۱۷ دی ۱۳۹۹قیمت پورشه تقریبا 1/5 برابر تویوتا بود درسته؟؟؟
R واحد پول کجا هست؟؟؟
پورشه حدود R۱،۷۱۰،۰۰۰
تویوتا R1,14۰،۰۰۰
MAHDI
۱۷ دی ۱۳۹۹عملکرد تویوتا سوپرا فوقالعاده بود.چون رقیبش نه کیمن T بود. نه کیمن S بود، نه کیمن GTS بود، بلکه کیمن GT4 بود که پرفومنس ترین نسخه پورشه کیمن هستش اما تویوتا سوپرا پیروز شد.
اما باید دید نتیجه این درگ بازم در مجلات دیگه تکرار میشه. یعنی در مجله CARWOW حتی اگه درگ هم نداشته باشن باید دید چه تایمی در مسیر 400 متر ثبت میکنن.
MAHDI
۱۷ دی ۱۳۹۹البته نسخه گیربگس اتومات کیمن GT4 عملکرد بهتری نسبت به نسخه دستی خودش داره.
میثم
۱۷ دی ۱۳۹۹ارزونتره، سریعتره
سوپرا درسته که از موتور بی ام و استفاده کرده اما تویوتا با مهندسی خودش تنظیماتی ارائه کرده که باعث تفاوتهایی با بی ام و شده.
اینطور که من شنیدم تویوتا از این موتور قدرت بیشتری استخراج کرده نسبت به بی ام و
Ahmedreza2002
۱۷ دی ۱۳۹۹البته تو نسخه اولیه و وایه شش سیلندر تویوتا قدرت کمتری داشت از بیمر
Ramin
۱۷ دی ۱۳۹۹سوپرا دهه 90 میلادی در زمان خودش خیلی خوب بود خیلی هم ارزون و قدرتمند
چندی پیش هم ( حدود 2 سال پیش ) سایت درگ تایم یه درگ و یه رولینگ سوپرا 1000 اسبی تقویت دهه 90 رو با مدل s انداخت ( منظورم تسلا هست )
درسته تو درگ باخت ولی تو رولینگ چون 1000 اسب داشت کلا دهنه تسلا رو بست !
خیلی خوب میشد سوپرا دهه 90 رو تیونیگ کرد. ( نسبت به زمانش هم خوب بود )
با اینکه از هر دو بدم میاد انتخاب من سوپرا هست . ( چون ارزونتره . )
راستی پدال دوئل ها چی شد ؟؟
Sina
۱۷ دی ۱۳۹۹دوباره تسلا!!!
اره شتاب گیریش خوبه ولی نه در این حد که هر درگ بگی تسلا فلان کرده بود
اصلا کمترین ارتباطی با تسلا نداشت این درگ
Ramin
۱۷ دی ۱۳۹۹داداش سینا
چیه خب
سایت درگ تایم درگ سوپرا تقویت با تسلا گذاشته
من داشتم از سوپرا تعریف میکردم که تیونش کرده بودن تونست تو رولینگ ببره تسلا رو
تعریفم حق ندارم بکنم از سوپرا ؟؟؟؟ ??
?porsche?
۱۹ دی ۱۳۹۹حرف نزنی سنگین تره
ツSAMURAIツ
۱۷ دی ۱۳۹۹مهم نیست کدوم برنده شد
انتخاب من پورشه هست
هر چی نسل قبل سوپرا خوب بود این به همون اندازه مضخرفه
داود
۱۸ دی ۱۳۹۹فک کنم آقای ژانگولر نه مارک تویوتا را دیده روی خودرو و نه گیربکس و دیفرانسیل و مجموعه انتقال نیرو و چرخها و طراحی را.«ماکت حمل موتور بی ام و » عمو این جمله را تازه یاد گرفتی همه جا تکرار می کنی.
pooriya.bmw.germany
۱۸ دی ۱۳۹۹عمو داوود شما معنی پلت فرم میدونی چیه ؟
پلت فرم شامل شاسی موتور مجموعه انتقال قدرت و سیستم تعلیق میشه
وقتی که تویوتا سوپرا بر پلت فرم ب ام و زد فور شکل گرفته
یعنی علاوه بر موتور شاسی مجموعه انتقال قدرت شامل گیربکس دیفرانسیل و سیستم تعلیق این ماشین از ب ام و گرفته شده
پس عمویی قبل از اینکه سیس پروفسور بگیری یکم اطلاعات ببر بالا
تویوتا و ب ام و هر دو از ساخت این ماشین سود میبرند
اول اینکه ب ام و از فروش هر دستگاه سوپرا سود حاصل ش میشه و درصدی از فروش این خودرو سهم ب ام و هست
تویوتا هم از هزینه هنگفت تحقیقات و مهندسی این ماشین معاف میشه و برند سوپرا خودشو زنده میکنه
اتفاقاً ساخت تویوتا سوپرا به نظر من نقطه عطفی میتوان شمرد
که شراکت ب ام و تویوتا ادامه دار باشه چون هر دو طرف سود میبرند