تویوتادوج

وقتی تویوتا پریوس داج دیمن را نقطه می‌کند!

زمانی که تویوتا پریوس عرضه شد ژاپنی‌ها انتظار داشتند این خودرو پرفروش‌ترین باشد. البته ما شک داشتیم و حتی فکرش را هم نمی‌کردیم که یکی از این پریوس ها در مسابقات درگ به هیولایی ترسناک تبدیل شود!


اوکی! این نسخه ویژه دارای همان قوای محرکه و باتری‌های مدل استاندارد نیست زیرا از پیشرانه ۸ سیلندر ۶.۲ لیتری داج چلنجر SRT هلکت استفاده می‌کند.


قدرت ۷۰۷ اسب بخاری این پیشرانه در حالت استاندارد برای پریوس کافی نبوده و به همین خاطر سوپرشارژر ۴.۵ لیتری، اگزوز سفارشی و برخی قطعات دیگر در آن نصب شده است. نتیجه کار ایجاد قدرت بسیار زیاد ۱۰۰۰ اسب بخاری می‌باشد.

علیرغم قرار گرفتن یک پیشرانه حجیم در دل پریوس، این خودرو سبک‌تر از چلنجر SRT هلکت می‌باشد. در واقع این خودرو حدود ۵۹۰ کیلوگرم سبک‌تر بوده و بنابراین پریوسی که حریف را نکشد قطعاً آن را قوی‌تر خواهد کرد!


بهتر است روی SRT دیمن برای شکست پریوس یاد شده شرط نبندید زیرا این کار را نمی‌تواند انجام دهد. همچنین خودروهای سرشناس دیگر هم نمی‌توانند با این پریوس مسابقه دهند زیرا همه را گوشه رینگ به دام می‌اندازد!

حالا پیش از آنکه دو ویدئوی انتهای مطلب را مشاهده فرمایید بهتر است بدانید آن تویوتا پریوس SRT8 که در نمایشگاه سما ۲۰۱۷ در معرض دید عموم قرار گرفت هیولایی خفته بود و چیزی بیشتر از یک کانسپت ساده نشان می‌داد…

[دانلود ویدئو]
[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۸ دیدگاه‌ها

  1. Khosrow

    ۲۵ مرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (2293 ديدگاه)

    با دیدن این درگ بیشتر از قبل از این مسابقات بدم اومد / بی قاعده — بی قانون — الکی / که چی موتور هلکت گذاشتی رو این اومدی درگ؟ / عکس سوم – قیافه ی پریوس رو نگا — بیشتر خنده س تا درگ ..

    1. فرامرز

      ۲۵ مرداد ۱۳۹۷
      سوابق: (1597 ديدگاه)

      والا این موتور رو روی پراید هم بذاری رکورد میزنه! مهم اینه یه خودرویی با مصرف و کارایی پریوس بسازن که همچین قدرتی داشته باشه. یادمه حدود ۱۵ سال پیش موتور BP مزدا ۳۲۳ (نسل های قبل از اونکه تا سال ۸۶ تو ایران مونتاژ میشد) رو روی پراید میذاشتن و با اینکه قدرت بالایی نداشت (فکر کنم حدود ۱۳۰ اسب بخار) ولی تو شتاب همه ماشین های اون زمان بازار ایران (ماکسیما، …) رو میگرفت

      1. Abbas lsx/ltx

        ۲۶ مرداد ۱۳۹۷
        سوابق: (189 ديدگاه)

        همین الان هم اینکارو میکنن.موتور bpt مزدا یا سرسیلندر مزدایی نصب میکنن تیون میکنن جنسیس کوپه هم میگیره.البته اکثرا تیون مطمئنی هم انجام نمیدن و ترمز ها رو فابریک به حال خود رها میکنن که خطرناک هم هست

  2. Bideski

    ۲۵ مرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (82 ديدگاه)

    انگار پریوسه رو نیشگون میگیرن هی می خواد از زمین بلند شه ??

  3. mahdy

    ۲۵ مرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (2371 ديدگاه)

    اگه این نسخه پریوس رو آوردین باید نسخه تیونینگ هنسی دیمن بیاد
    اون نه تنها پریوس بلکه همه رو از دم نقطه میکنه (پریوس انقدر نقطه میشه که فکر نکنم دیده بشه)

  4. محمد

    ۲۵ مرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (226 ديدگاه)

    با احترام برای نگارنده، ولی واقعا برای این مطلب مسخره ترین تیتر ممکن انتخاب شده.
    اون ماشین فقط بدنه ی پریوس رو با خودش یدک میکشه. خیلی خنده داره که همچین تیتری برای یه مطلب توی یه نشریه تخصصی انتخاب کردین.

  5. emad1990

    ۲۵ مرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (999 ديدگاه)

    رو پراید هم اگه موتور دیمون گذاشته بشه شتاب عجیبی پیدا میکنه(البته سیستم انتقال قدرت و گیربکس به حدی قدیمی ه که درصد نسبتا زیادی از نیرو اتلاف میشه)
    به نظر من مهم کنترل اون قدرته
    مکلارن اگر میاد رو 720اس موتور 720 اسبی میذاره. اون ماشین در همه شرایط و تو پیچ های تند قابل کنترله
    تو این ویدیو دیدید که تو ثانیه های اول ماشین تحت کنترل نیست و راننده به زور کنترلش کرد
    قدرت اضافی رو که نشه کنترل کرد به درد نمیخوره!

  6. Abbas lsx/ltx

    ۲۶ مرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (189 ديدگاه)

    تا حالا ندیدم از تویوتا همچین صدایی دربیاد!!!!
    خو حداقل 2jz-gte سواپ میکردی که به هویت برند لطمه نخوره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا