تویوتا

دو شاسی‌بلند جدید و سه ردیفه تویوتا در حال توسعه‌اند

نسل فعلی تویوتا لندکروزر به زودی بازنشسته می‌شود اما مشخص نیست که نسل جدید سری ۳۰۰ آن روانه بازار آمریکا هم خواهد شد یا خیر. این به معنی خروج کامل ژاپنی‌ها از کلاس محبوب شاسی بلندها در آمریکا نیست بلکه دقیقاً قرار است عکس این اتفاق رخ دهد. تویوتا برنامه‌های خود برای معرفی دو شاسی‌بلند کاملاً جدید و سه ردیفه در این کشور را اعلام کرده است. این خودروها در کارخانه ایندیانا تولید خواهند شد.

این شاسی بلندها مستقیماً به دنبال جلب نظر خانوارهای آمریکایی بوده و یکی از آن‌ها با نشان تویوتا و دیگری با نشان لکسس عرضه خواهند شد. در واقع این اولین محصول لکسس خواهد بود که در کارخانه یاد شده تولید می‌شود. احتمالاً این دو شاسی‌بلند قرابت زیادی باهم خواهند داشت اما چیزی که فعلاً می‌توانیم تائید کنیم استفاده از قوای محرکه الکتریکی شده در آن‌هاست.

تویوتا نگفته این قوای محرکه از نوع هیبریدی خواهد بود یا پلاگین هیبریدی اما قطعاً قوای محرکه تمام الکتریکی نخواهند بود. هر دو شاسی‌بلند موردبحث از سیستم نیمه خودران با قابلیت رها کردن دست در برخی شرایط و سیستم پارک از راه دور سود خواهند برد. کارهای بهبود و ارتقای سایت تولید این مدل‌ها قبلاً شروع شده و ۸۰۳ میلیون دلار سرمایه به آن تزریق گردیده است. همچنین برای تولید این خودروها به ۱۴۰۰ شغل جدید نیاز است.

احتمالاً شاسی‌بلند تولیدی تویوتا نسل جدید لندکروزر نخواهد بود بلکه جایگزین مستقیم سکویای قدیمی خواهد بود. ریشه این خودرو به مدل ۲۰۰۸ بازمی‌گردد و از نظر فنی تغییر چندانی در آن رخ نداده است. اساساً سکویا نسخه شاسی‌بلند توندرا پیکاپ با ظرفیت ۸ نفر است.

سکویا به حدی فروش خوبی داشته که تولید نسل جدید آن توجیه‌پذیر باشد و این برخلاف لندکروزر گران‌قیمت است. سکویا بهای حدود ۵۰ هزار دلاری داشته درحالی‌که لندکروزر با قیمت ۸۵ هزار دلار عرضه می‌شود. جایگزین سکویا سناریوی محتمل‌تری به نظر می‌رسد. از طرف دیگر تائید شده توندرای بازنگری شده نیز با قوای محرکه هیبریدی تولید خواهد شد.

اما نسل فعلی سکویا دوقلوی لکسسی ندارد. بجای این مدل شاهد تولید لکسس GX و LX هستیم که این دومی نسخه لوکس‌تر لندکروزر بوده درحالی‌که GX بر پایه پرادو تولید شده است. پلتفرم پرادو در ۴ رانر هم بکار رفته است، خودرویی که آینده مبهمی دارد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۴ دیدگاه‌ها

  1. BenzSLR

    ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (1958 ديدگاه)

    یک سکویا تو ایران دیدم یک کیت بدنه زیبایی داشت برید تو گوگل بنویسید لند کروز طلایی یک جا هست که عکس جلوشو با کمی حاشیه مشکی گذاشته اونو بزنید چند تا عکس لند کروز هست میبینید اون سکویا رو . آخر مقاله رو ببینید نوشته آینده مبهمی داره منظورش پرادو هست یا فور رانر ؟

    1. Reza.M

      ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۰
      سوابق: (311 ديدگاه)

      کاش به جای تولید gx و lx روی پلتفرم های ب نسبت قدیمی شاسی نردبانی پلتفرم های جدید و مستقل از تویوتا تعبیه میشد که توانایی رقابت با امثال gle یا gls رو داشته باشه….ولی متاسفانه لکسوس از همون پلتفرم های تویوتا استفاده میکنه و مهم نیست چقدر روش چرم و چوب و المان های لاکچری اضافه کنن باز هم یک تویوتا باقی میمونه…

  2. RezaRs

    ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (1612 ديدگاه)

    امیدوارم علت اینکه لندکروز جدید در حد انتظارات نبود این باشه که نخواد بازار این دوتا رو خراب کنه و این دوتا چیز نابی باشند

  3. ایران

    ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (340 ديدگاه)

    فکر خوبی هست سکویا دیگه قدیمی شده اگه قیمت منصفانه ای بدن احتمالا فروش خوبی خواهند داشت

    1. REVO

      ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۰
      سوابق: (222 ديدگاه)

      تویوتا با قیمتای نامنصفانش هم الان پر فروشه.

      موافقم 2
      مخالفم 1
  4. 1

    ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (20 ديدگاه)

    تویوتا در این چند سال اخیر با طراحی و رویکرد های جدید همه را شگفت زده کرده اما فکر نمی کنم که این درباره لندکروزر سری جدید صدق کنه باتوجه به حواشی.

  5. Pooriya.BMW_Germany

    ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (584 ديدگاه)

    تویوتا احتمالا استراتژیک جنرال موتور در پیش گرفته است

    جنرال موتور با طراحی یک پلتفرم واحد سه محصول متفاوت با سه بازار هدف مختلف نشان گرفته
    کادیلاک اسکالید
    شورلت تاهو
    جی ام سی یوکان
    همگی از یک پلتفرم بهره می‌گیرند

    پلتفرم نسل قبلی لندکروزر برای رقابت با این غول‌های آمریکایی هم قدیمی بود هم کوچک
    از نظر ابعادی تویوتا سکویا نزدیکتر بود به این غول‌های آمریکایی تا لندکروزر
    خب تویوتا مجبور به توسعه پلتفرم جدید در ابعاد بزرگتر از لندکروزر بود
    با ارایه دو مدل مختلف در دو سطح مختلف
    تویوتا سکویا جدید برای رقابت با جی ام سی یوکان و شورولت تاهو
    و لکسس ال ایکس جدید با ابعاد بزرگتر برای رقابت کادیلاک اسکالید

    و مشخصاً معلومه که لندکروزر جدید فقط برای خاورمیانه و شمال آفریقا عرضه خواهد شد

    از استراتژیک جدید تویوتا خوشم اومد دست خوش

    موافقم 3
    مخالفم 2
  6. MOS

    ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (715 ديدگاه)

    لکسوس رقیبی برای آکورا MDX اینفینیتی QX60 لینکلن آویاتور و….. نداره و احتمالا این کراس اور جدید رقیبی برا اینا باشه

    1. RezaRs

      ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۰
      سوابق: (1612 ديدگاه)

      Gx460 حساب نیست ؟

      1. MOS

        ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۰
        سوابق: (715 ديدگاه)

        نه رضا جان GX یه کلاس بزرگتر و گرون تره و اصلا خانوادگی نیست
        منظورم یه چیزی اندازه هایلندر ولی با لوگوی لکسوس

        1. RezaRs

          ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۰
          سوابق: (1612 ديدگاه)

          اهان اره البته قیمتی aviator در یه حده با gx460

  7. مک وال

    ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (217 ديدگاه)

    پرادو شاسی بلند خوبی نیست، کاش دیگه ساخته نشه.
    ولی لندکروز خیلی خوبه، فقط خیلی دیر به دیر به روز رسانی میشه.

  8. میثم

    ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (3627 ديدگاه)

    با پیشرانه های هیبریدی در پیکاپها و شاسی بلندهای فول سایز خیلی موافقم
    این کلاس خیلی مصرف و آلایندگی بالایی دارن و اگه هیبریدی بشن میزان انتشار آلایندگی کلی تویوتا لکسوس خیلی پایین میاد.
    پیش بینی میکنم فروش بالایی هم تو آمریکا و کانادا تجربه کنن.

  9. Amirreza

    ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (2732 ديدگاه)

    به نظرش نباید به جای اینکار یکم سعی کنه ماشینای برقیشو توسعه بده عقب نمونه؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا