مرحلهٔ نیمهنهایی، دور دوم، قسمت سیوششم، دومین دوئل از گروه پیکاپهای متوسط
نتایج دوئل قبلی بین جیامسی کانیون و فورد رنجر
مجموع آراء: ۸۴۰
آراء جیامسی کانیون: ۵۱۰
آراء فورد رنجر: ۳۳۰
پیروز دوئل: جیامسی کانیون با کسب ۶۰ درصد از کل آراء
تویوتا هایلوکس
تاریخ معرفی: می ۲۰۱۵
نسل کنونی: هشتم
پلتفرم: IMV تویوتا
امتیاز از کاربایر: ۳.۷ از ۵
رتبهٔ ایمنی از یوروانکپ
حفاظت از بزرگسالان: ۸۵ درصد
حفاظت از کودکان: ۸۲ درصد
حفاظت از عابر پیاده: ۷۳ درصد
سیستمهای ایمنی: ۲۵ درصد
امتیاز کلی: سه ستاره
گارانتی: پنج سال یا ۱۶۰ هزار کیلومتر
نقاط مثبت: کابین خوشساخت و مشابه خودروهای سواری، سواری راحت برای یک پیکاپ، ظرفیت بار بالا
نقاط منفی: گیربکس خشن، قیمت گران در تیپهای بالایی
نیسان ناوارا
تاریخ معرفی: ژوئن ۲۰۱۴
نسل کنونی: سوم
پلتفرم: F آلفا نیسان
امتیاز از کاربایر: ۳.۸ از ۵
رتبهٔ ایمنی از یوروانکپ
حفاظت از بزرگسالان: ۷۹ درصد
حفاظت از کودکان: ۷۸ درصد
حفاظت از عابر پیاده: ۷۸ درصد
سیستمهای ایمنی: ۶۸ درصد
امتیاز کلی: چهار ستاره
گارانتی: پنج سال یا ۱۶۰ هزار کیلومتر
نقاط مثبت: کابین بهتر از رقبا، کیفیت داخلی بالا، سواری راحت، رانندگی و هندلینگ خوب
نقاط منفی: سیستم تعلیق قدیمی
مقایسهٔ مشخصات فنی
تویوتا هایلوکس | نیسان ناوارا | |
پیشرانه | ۲.۴ لیتری I4 | ۲.۳ لیتری I4 |
تنفس | توربودیزل | توربودیزل |
قدرت | ۱۵۰ اسب بخار | ۱۹۰ اسب بخار |
گشتاور | ۴۰۰ نیوتن متر | ۴۵۰ نیوتن متر |
گیربکس | ۶ سرعته اتوماتیک | ۷ سرعته اتوماتیک |
محور محرک | عقب یا چهارچرخ | عقب یا چهارچرخ |
شتاب صفرتاصد | ۱۲.۳ ثانیه | ۱۱.۲ ثانیه |
حداکثر سرعت | ۱۷۰ کیلومتر/ساعت | ۱۸۵ کیلومتر/ساعت |
مصرف سوخت | ۷.۲ لیتر ترکیبی | ۷.۰ لیتر ترکیبی |
تولید آلایندگی | ۱۸۹ گرم/کیلومتر | ۱۸۳ گرم/کیلومتر |
ظرفیت باک | ۸۰ لیتر | ۷۵ لیتر |
وزن | ۱۹۸۰ کیلوگرم | ۱۹۹۰ کیلوگرم |
طول | ۵.۳۳ متر | ۵.۳۳ متر |
فاصلهٔ محوری | ۳.۰۸ متر | ۳.۱۵ متر |
ظرفیت سرنشین | ۵ نفر | ۵ نفر |
ظرفیت بار | ۱۱۲۰ کیلوگرم | ۱۰۵۵ کیلوگرم |
ظرفیت بکسل | ۳ تن | ۳.۵ تن |
قیمت بریتانیا | ۳۴,۲۴۰ پوند | ۳۱,۰۴۶ پوند |
این دوئلها، مقایسههایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوبتر بین شما کاربران ایرانی میباشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگیهای فنی، قیمت و مقرونبهصرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح میدهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.
[polldaddy poll=10266768]
овsкиكMас
۲۵ اسفند ۱۳۹۷هایلوکس واس مردم خاورمیانه جایگاه ویژه ای داره ! ✌? با اینکه مشخصات و ایمنی نیسان بهتره اما هایلوکس رو انتخاب میکنم بخاطر علاقه شخصی
Nissan...Japan
۲۵ اسفند ۱۳۹۷ماشینای تویوتا بی شک معرکن ولی خب از هر جهتی که حساب کردم کمو بیش ناوارا بهتره…تو تست چپ کردن و تعادلم واقعا بهتر از تویوتا بود
H
۲۵ اسفند ۱۳۹۷دوست عزیز تویوتا فنر بندی شو عوض کرده دیگه چپ نمیکنه میتونی یه سرچ بزنی
Solid Viper
۲۵ اسفند ۱۳۹۷حالا درست شد تو نتایج قبلی توکاما رقیب هایلوکس شده بود،
Solid Viper
۲۵ اسفند ۱۳۹۷ایکاش بازارمون رقابتی با قیمت جهانی بود،
که علاوه بر هایلوکس۲۰۱۶ یک تومنی
ماشینایی مثل نسل جدید دی مکس
ناوارا،بی تی ۵۰،ترایتون،رنجر ، کلورادو و کنیون هم بودند،البته انتخاب من اینجا ناوارا
Solid Snake
۲۵ اسفند ۱۳۹۷فکرشو نمیکردم
ولی ناوارا بهتره
Abbas
۲۵ اسفند ۱۳۹۷با تمام احترامی که واس تویوتا قائلم ولی نیسان بدون شک گزینه ی بهتریه و انتخابش میکنم
حمیدرضا
۲۵ اسفند ۱۳۹۷روی کاغذ و در اینجا نیسان گزینه بهتری هست البته گویا در اروپا و در مقایسه با میتسوبیشی و نیسان فروش هایلوکس کمتره منتهی در تمام جهان هایلوکس پرطرفدار تره در اینجا به نیسان رای دادم
ایمان
۲۵ اسفند ۱۳۹۷تو کانال H۲H یوتیوب مقایسه کامل این دو رو دیدم که نیسان برتر بود و انتخاب نیسان معقول تره به نظرم
هایلوکس
۲۵ اسفند ۱۳۹۷ساکن ایرانم و به تویوتا هایلوکس رای میدم
هم خدمات هم قطعات. هم اینکه پرفروشترینه
حالا یه عده المانی باز و امریکایی باز جمع شدن و دارن به سختی تلاش میکنن تا رای نیسان بالا بره مشکل من نیست. فقط یه سوال ازشون دارم. اگه همین الان در خونتو بزنن بگن بیا از بین تویوتا هایلوکس و نیسان ناوارا یکی رو انتخاب کن و مجانی ببر خونت و عشق و حال کن، کدومشو انتخاب میکنی؟
واقعا شماهایی که به نیسان ناوارا رای دادین نیسانو انتخاب میکنین؟
من انتخابم هایلوکسه. قطعه کم بیاد سفارش میدی شبش میرن از دبی و کردستان عراق میارن (میدزدن) و روز بعدش میاد ایران و نهایتا سه روز دیگش رو ماشینم نصب میشه. یا میدونم خودم به راحتی با فیلمای یوتوب میتونم اکثر کارای تعمیراتیشو انجام بدم. اما تو یوتوب برا نیسان ناوارا فیلمای تعمیرش پیدا میشه؟
اینو برا این گفتم چون خودم تجربه شو دارم. برا وجب به وجب تویوتا هایلکوس ۲۰۱۹ فیلمای تعمیرشو تو یوتوب پیدا میکنی. برا هایلوکس کلی نقشه برا ساختن ابزار جانبی پیدا میکنی. مثلا میخوایی یه نگهدارنده برا دوتا jerrycan بیست لیتری رو کناره های هایلوکس دقیقا کنار گلگیرای هایلوکس ۲۰۱۹ نصب کنی یا پشتش نصب کنی. نقشه شو به راحتی پیدا میکنی. جاهایی که باید سوراخ کنی و اندازه قطعاتی که تو تراشکاری و جوشکاری باید بسازی رو پیدا میکنی. اما برا نیسان چی؟ تو خود ژاپن و فرانسه پیدا نمیشه چه برسه اینجا.
مثلا یهو به سرت میزنه یه انتن خفن بیسیم نصب کنی رفتی تو کویر تا شعاع سیصد کیلومتری برد داشته باشه. هم نقشه ها هم اینکه سیم از کجاها رد بشه تا هم زیر کار در بیاد هم جایی رو سوراخ نکنی رو تو اینترنت پیدا میکنی.
تازه باقی چیزا رو نمیگم. مثلا اگه شما یه دست اچار کامل داشته باشی با همون میتونی قشنگ کل روغن و فیلترها و روغن کیربکس رو عوض کنی. فرقی نمیکنه برا چه مدلی باشه. تو امریکا و استرالیا و نیوزلند به خون نشسته اونقدر طرفدار داره برا هر قطعه ش فیلم ساختن.
Ardalan
۲۷ اسفند ۱۳۹۷در مورد قطعه باید بگم که هر ماشینی که اونور خلیج فارس سوار میشن هر قطعه ای که بخواید رو با لنج قاچاق میارن اینور.در مورد اوردن هایلوکس و ناوارا دم خونمون هم باید بگم که این که قطعات نیسان گیر نمیاد هیچ ربطی نداره به این نظر سنجی.باید دیدگاهت این باشه که اگه تو یه کشور ازاد باشی و نمایندگی دو کمپانی سر کوچتون باشه کدومو ترجیح میدی
sina
۲۵ اسفند ۱۳۹۷تاکوما شرکت داده نشد تو این رقابتا؟
امیر دهقان
۲۵ اسفند ۱۳۹۷تاکوما در این گروه حضور داشت اما در مرحلۀ یکچهارم نهایی در برابر جیامسی کانیون حذف شد
محمدرضا
۲۵ اسفند ۱۳۹۷به مشخصات روی کاغذ تکیه نکنین نسل قبلیه هر دو مدل تو ایران موجوده هایلوکس همیشه بهتر بوده
datsun
۲۵ اسفند ۱۳۹۷درود
نسل قبل ناوارا یا d40 به جز مناطق آزاد هیچ وقت وارد ایران نشد و پیکاپ مونتاژ پارس خودرو ناوارا d22 بود و تکنولوژی ساختش مربوط به ۱۹۹۷ بوده که باید با هایلوکس ۱۹۹۷ مقایسه بشه .
Genius
۲۵ اسفند ۱۳۹۷گرانقدر اینجا ایرانه!لطفا برای ما از دوئل بین نیسان گاوی و پیکاپ ریچ بی هویت گزارش کارکنید!ما رو چه به قیاس این دو گودزیلای ژاپنی!
net
۲۵ اسفند ۱۳۹۷رینگ مشکی هایلوکس زشته
me84
۲۵ اسفند ۱۳۹۷.
من به هایلوکس رای دادم که هیچ کدوم از نسلهاشو سوار نشدم. فقط بخاطر احساسی که از شنیدن نامش تو ذهنم تداعی میشه.
اما سال 84 برای مدت 2 هفته یه نیسان پیکاپ دو کابین پارس خودرویی دستم بود. ماشین شرکت بود. 7 هزار تا راه رفته بود و من اولین باری بود که ماشین شاسی سوار شده بودم. یادمه اولین بار که اومدم راه بیافتم دنده رو زدم یک هرچی گاز دادم دیدم سرعتش از سرعت راه رفتن آدم هم کمتره. شب بود و من نمیدونستم چکار کنم. با خودم گفتم یعنی چی؟ این چرا اینطوریه؟ خلاصه یدفه یادم اومد گفتم شاید ترمز دستی بالاست. حالا بگرد دنبال ترمز دستی?
چراغ سقف رو روشن کردم ببینم ترمز دستی کجاست( قبلش فقط پیکان سوار شده بودم) یهو یه چیزی دیدم کپ کردم. دیدم ماشین دوتا دسته دنده داره. اون موقع 20 سالم بود و خیلی ماشین باز نبودم. خلاصه با خودم گفتم بذار اونی که از من دورتر بود کمی هم بلندتر بود رو امتحان کنم. اونو زدم یک و دیدم ماشین حرکت کرد. یدفه یادم افتاد که اون یکی دنده کمکه چون تو خدمت بایه لندرور گشت میزدیم و هر وقت گیر میکرد راننده میگفت الان میزنم دنده کمک و هیچ وقت هم نموندیم تو راه. از اونجا شد یادم اومد شاید اینم دنده کمکه. خلاصه من با همون پیکاپه شدم ماشین باز. از بس که رانندگیش لذت داشت. بخاطر ارتفاع بلند و دید خیلی خوبش خیلی به رانندگی تسلط داشتم و همین باعث لذتم میشد. کلا از همون ماشین شدم عاشق شاسی بلند. اون زمان هنوز کراس اوور و تب شاسی بلند سواری به ایران نیومده بود و من عاشقش شدم. همیشه با خودم میگفتم مردم چرا انقدر ماشین سواری میخرن؟ حتما تا حالا شاسی بلند سوار نشدن وگرنه محاله سواری بخرن.
یادش بخیر یاد اونموقع ها افتادم. این همه سال گذشت و من همچنان حسرت سوار شدن یه ماشبن خوب رو دارم. خدایا خودت راهی نشون بده.
ما عشق ماشینا بد جایی افتادیم. نجاتمون بده.
آرمین
۲۵ اسفند ۱۳۹۷شخصی رو میشناسم که تو منطقه هر دوی اینا رو داشت و میگفت ناوارا خیلی سرتر از هایلولکسه.
Ahmad
۲۵ اسفند ۱۳۹۷تویوتا بخاطر اینکه اعتماد بیشتری به برندش دارم و تو خودروهای ژاپنی بیشتر قبولش دارم .
علی
۲۵ اسفند ۱۳۹۷پدال جا ن این مزخرفات رپورتاژ چیه هی میزاری ؟
میشه توضیح بدی؟
سجاد
۲۷ اسفند ۱۳۹۷تو ایران نیسان و هوندا مورد کم لطفی قرار گرفتن با اینکه ماشینای خوبی دارن
NISSAN
۱۷ فروردین ۱۴۰۳تویوتا این همه داشت پز هایلوکس رو میداد آخرش هم با نیسان باخت🤣🤣🤣