مرحلهٔ یکچهارم نهایی، دور اول، قسمت سیزدهم، اولین دوئل از گروه کراساوورهای متوسط
جیپ گرند چروکی | تویوتا هایلندر |
؟ | |
اشکودا کودیاک | پژو ۵۰۰۸ |
؟ | |
فورد اج | رنو کولئوس |
؟ |
تویوتا هایلندر
تاریخ معرفی: نمایشگاه نیویورک ۲۰۱۳
نسل کنونی: سوم
پلتفرم: K تویوتا
امتیاز از کارانددرایور: ۳ از ۵
فروش سال ۲۰۱۷ در آمریکا: ۲۱۵,۷۷۵ دستگاه
فروش ششماههٔ نخست ۲۰۱۸ در آمریکا: ۱۱۴,۲۵۴ دستگاه
رتبهٔ ایمنی از NHTSA
تصادف از جلو: چهار ستاره
تصادف از طرفین: پنج ستاره
چپ کردن: چهار ستاره
امتیاز کلی: پنج ستاره
جیپ گرند چروکی
تاریخ معرفی: نمایشگاه نیویورک ۲۰۰۹
نسل کنونی: چهارم
پلتفرم: مرسدس بنز
امتیاز از کارانددرایور: ۴.۵ از ۵
فروش سال ۲۰۱۷ در آمریکا: ۲۴۰,۶۹۶ دستگاه
فروش ششماههٔ نخست ۲۰۱۸ در آمریکا: ۱۰۹,۳۱۳ دستگاه
رتبهٔ ایمنی از NHTSA
تصادف از جلو: پنج ستاره
تصادف از طرفین: پنج ستاره
چپ کردن: چهار ستاره
امتیاز کلی: پنج ستاره
جیپ گرند چروکی | تویوتا هایلندر | |
پیشرانه | ۳.۶ لیتری V6 | ۳.۵ لیتری V6 |
تنفس | طبیعی | طبیعی |
قدرت | ۲۹۵ اسب بخار | ۲۹۵ اسب بخار |
گشتاور | ۳۵۰ نیوتن متر | ۳۵۵ نیوتن متر |
گیربکس | ۸ سرعته اتوماتیک | ۸ سرعته اتوماتیک |
محور محرک | چهارچرخ | چهارچرخ |
شتاب صفر تا ۹۶ | ۷.۱ ثانیه | ۷.۰ ثانیه |
مسافت ۴۰۰ متر | ۱۵.۴ ثانیه | ۱۵.۶ ثانیه |
حداکثر سرعت | ۱۹۰ کیلومتر/ساعت | ۱۸۵ کیلومتر/ساعت |
مصرف سوخت | ۱۱.۲ لیتر (ترکیبی) | ۱۰.۷ لیتر (ترکیبی) |
تولید آلایندگی | ۲۳۳ گرم/کیلومتر | – |
ظرفیت باک | ۹۳ لیتر | ۷۲ لیتر |
وزن | ۲۲۶۰ کیلوگرم | ۲۰۷۰ کیلوگرم |
طول | ۴.۸۲ متر | ۴.۸۹ متر |
فاصلهٔ محوری | ۲.۹۱ متر | ۲.۷۹ متر |
حجم صندوق بار | ۷۸۰ لیتر | ۲۷۰ لیتر |
ظرفیت سرنشین | ۵ نفر | ۷ نفر |
قیمت پایه آمریکا | ۳۲,۳۹۰ دلار | ۳۲,۲۷۵ دلار |
این دوئلها، مقایسههایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوبتر بین شما کاربران ایرانی میباشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگیهای فنی، قیمت و مقرونبهصرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح میدهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.
[polldaddy poll=10081605]
علی
۲۵ مرداد ۱۳۹۷انتخاب سختی شد . جفتشونو دوست دارم . جیپ قرص و محکمتره ولی تویوتا ظریفترو دوست داشتنی تر . جیپ طراحی عامه پسندتر داره ولی تویوتا خاص تر. پس رأی نمیدم که حقی ضایع نشه.ولی به تویوتا تبریک میگم بعد از مدتها ی شاسی بلند خوشگل بیرون داد ((( که لکسوس نباشه))) و به جیپ تبریک میگم که حالا حالاها ماشینش جاودانه خواهد ماند.
با تچکر
(Ali (Chevy nova
۲۵ مرداد ۱۳۹۷خبر مهم
امروز ساعت 5 تا 8 شب ورزشگاه ازادى پىست کارتىنگ گردهماىى ماشىنهاى تقوىتى هستش
یانکی
۲۵ مرداد ۱۳۹۷شما هم میای دلم میخواد ببینمت
(Ali (Chevy nova
۲۵ مرداد ۱۳۹۷والا نه من نىومدم چون هماىش فقط برا ماشىنهاى تقوىتى بود و نه کلاسىک برا همىن ترغىب نشدم بىام
راستى دوستان چند روز دىگه درگه تو کرج
یانکی
۲۵ مرداد ۱۳۹۷برا اونی که این دو رو رقیب هم کرده متاسفم.هایلندر 7 نفر هست جیپ 5 نفره.در ضمن گرند چروکی رقیب امسال x5 کاین. هایلندر تحش همینه اما جیپ 305 اسب 375 اسب 485 اسب 707 اسب و تریل هاوک و سامیت رو داره
Radin
۲۵ مرداد ۱۳۹۷تو این سگمنت قطعا جیپ برندس
(Ali (Chevy nova
۲۵ مرداد ۱۳۹۷مشخصاتشون خىلى شبىه
سلىقه من با جىپ هست در کل
(Ali (Chevy nova
۲۵ مرداد ۱۳۹۷مشخصات کوروت c2 مدل 1963 تا 67 رو برا رفقا مىذارم لذت ببرن
1963would see the introduction of the new Corvette Sting Ray coupé with its distinctive split rear window and fake hood vents as well as an independent rear suspension. The split rear window was discontinued in 1964 due to safety concerns. Because they made the design too busy, the hood vents were also cut. Power for 1963 was at 365 hp (272 kW) hitting 375 hp (280 kW) in 1964.
Four-wheel disc brakes were introduced in 1965, as was a “big-block” engine option (the 396 in³ (6.5 L) V8). Side exhaust pipes appeared on the 1965 Stingray and persisted through 1969. Chevrolet would up the ante in 1966 with the introduction of an even larger 427 in³ (7 L) version, creating what would be one of the most collectible Corvettes ever. 1967 saw a L88 version of the 427 introduced which was rated at 430 hp (321 kW), but unofficial estimates place the actual output at 550 hp (410 kW) or more. Only twenty such engines were placed in the 1967 Corvette, and the cars can fetch US$600,000 or more in auction today. From 1967-1969, the 1282 cfm Holley triple two-barrel carbuetor, or Tri-Power, was available on the 427. The 1967 Corvette originally was going to be the first of the C3 generation; however, due to delays the C3 had to be put off until 1968. Other early options available on the C2 included AM-FM radio (mid 1963), air conditioning (1963), telescopic wheel (1965), head rests, presumably to prevent whiplash (1966).
The 1965 introduction of the 425HP 396 c.i. big block was ultimately the harbinger of doom for the Rochester Fuel injection system. The 396 425HP option cost $145. The 327-370HP Fuelie option cost $500. Few people could justify spending $355 more, for 55 hp less. When less than a thousand fuelie cars were built in 1965, Chevy stopped the program. It was indeed short sighted. Chevy was way ahead of its time and had they continued every car that says Lucas or Bosch Fuel injection now, may have said Rochester. As of this writing GM does not make any carburated cars.
دقت کنىد سال 67 قدرتش 550 اسب بوده
سید
۲۵ مرداد ۱۳۹۷خیلی اطلاعاتتون بالاس علی آقا…مشخصه علاقه زیادی به خودرو دارین…علاقه به خودرو علاقه ی خاصی هست?
(Ali (Chevy nova
۲۵ مرداد ۱۳۹۷سىد
شما لطف دارى
منم اطلاعاتم رو از مطالعات در ساىتهاى متعدد و معتبر بدست مىارم و تحقىق زىاد مىکنم
Abbas lsx/ltx
۲۵ مرداد ۱۳۹۷سلام علی جان.علی داداش من همون عباسم(abbas us c) هستم تازه اکانت ساختم.خواستم یه اطلاعی بدم
ایلیا
۲۵ مرداد ۱۳۹۷دوستان چرا دیسلایک میکنید؟
ما خودرو دوستان گروه محدودی هستیم که گاهی توی جامعه و حتی از خانواده هامون هم بی مهری میبینیم بخاطر علاقمون به دنیای خودرو.
اینجا تنها جاییه که میتونید با خیال راحت از خودرو حرف بزنید و این جملات رو نشنوید:
آخه ماشین به تو چه؟
عکساش به چه دردت میخوره وقتی نداری؟
مغزت رو پر کردی از این اسمای الکی!
هیچوقت از نزدیک هم این ماشینا رو نمیبینی!
پول این مجله ها رو بده یه آب میوه بخور!
ما بیشتر از اینکه برای خوندن خبرهای دنیای خودرو اینجا بیایم برای هم صحبتی با افرادی که از جنس خودمونن و باهاشون علاقه ی مشترک داریم اینجا میایم.
دوس داشته باشید همدیگه رو
(Ali (Chevy nova
۲۵ مرداد ۱۳۹۷مخلصم عباس جان
عباس سامان خنجرى به غىره مونزا دىگه چى داره؟
Abbas lsx/ltx
۲۶ مرداد ۱۳۹۷دوتا نیسان داتسون زد260 دارن که موتور Rb26 لوازم دار روشون نصبه.
یکی 560 اسب بخار رو چرخ داره.زیتونی رنگ
دیگری هم اخرین اماری که ازش داشتم سیصدو خورده ای رو چرخ داشت.زرد رنگ
تیون موتوری هر سه ماشین رو(مونزا رو مطمئن نیستم) تیم tehran power house انجام دادن
(Ali (Chevy nova
۲۶ مرداد ۱۳۹۷داتسون همون زرده هست فکر کنم که موتور 350 شوى گذاشته
سروش
۲۵ مرداد ۱۳۹۷طراحی بیرونی جیپ رو یکم به تویوتا ترجیح میدم ولی دوام و قابلیت اطمینان تویوتا یه چیز دیگس. مشخصات هم تقریبا یکیه. شتاب و مصرف تویوتا بهتره. صندوق بار هم تقریبا برابره اگه ردیف سوم تویوتا بخوابه. رأی من تویوتا
mahdy
۲۵ مرداد ۱۳۹۷جیپ رو میگیم مال اصالت آمریکاییشه تنفس طبیعی بودنش و برانگیختن احساسات
اما تویوتا که یه خودروی کاملا منطقیه چرا به توربو مجهز نشده؟
امیر
۲۵ مرداد ۱۳۹۷چقدر خوب که مدل جدید گرند چروکی پنج ستاره ایمنی رو کسب کرده و حرف و حدیثی باقی نگذاشته.از تویوتا هیجان انگیز تره اما هایلندر هم ثابت شده است.
جیپ رو انتخاب می کنم
Mohamad
۲۵ مرداد ۱۳۹۷با این مشخصات و عظمت عجب قیمت محشری دارن
همش 30 هزار دلار!!
هردو انتخاب ارزشمندی اند و هایلندر با روحیات من بیشتر سازگاره .
M
۲۵ مرداد ۱۳۹۷با همین دلار 10 تومنی هم میشه 300 تومن ،تا چند وقت دیگه داستر هم نمیشه خرید با این پول ….
هر کی با آمریکا در افتاد ور افتاد ….
#ali.m#
۲۵ مرداد ۱۳۹۷به نظرم چهره ی جیپ بهتره .و ماشین جالب تریه .
اما خب کیفیت تویوتا رو هم نمیشه نا دیده گرفت.
ضمن اینکه از نظر فنی هم یکی هستن .
درضمن خطاب به کسی که خودش میدونه .
شما گفتی گیر عجب …..افتادیم .
همونی که سان سورش کردی لایق خودت و …..دته
مراقب رفتارت باش و توهین نکن که بد میزنم تو نوکت .
Madjidiano Rolambo
۲۵ مرداد ۱۳۹۷بدون خوندن جدول
بدون نگاه به تصاویر
بدون خوندن متن
در هر شرایطی جیپ رو ترجیح میدم
بحث فقط علاقست
امیر
۲۵ مرداد ۱۳۹۷فنی که برابره تقریبا فقط مصرف سوخت جیپ یکم بالاتره ک اونم اختلاف بالای حجم باکش جبران میکنه
کابین و صندوق بزرگتری داره جیپ
طراحی کابین تویوتا یکم بهتره ولی طراحی خارجی جیپ برتری داره
دلیلی برای انتخاب هایلندر نیس مگر سلیقه شخصی
سام
۲۵ مرداد ۱۳۹۷هر دو ماشین بی نهایت عالی هستند.واقعا آدمی گیج می شود که کدام یک از این دو را گزینش می کند.هر دو از شرکت هایی صاحب نام و سخت مشهور هستند که پیشینه تاریخی بس غنی و والایی دارند.با نهایت احترام به جیپ چروکی،من به تویوتا هایلندر رأی می دهم،
(Saeed(peugeot
۲۵ مرداد ۱۳۹۷من تویوتارو خیلی دوست دارم ولی ایم جیپ خیلی به دلم نشسته….این با ر رای میدم به جیپ
احمد
۲۶ مرداد ۱۳۹۷جیپ همه چیش عالیه فقط سپر جلو ارتفاعش پایینه
بنزما
۲۶ مرداد ۱۳۹۷سلام اقا علی امریکایی باز سه تا سوال داشتم ممنون میشم ج بدید
۱ پلتفرم دوج چلنجر مال بنز ای کلاس نسل قبله؟ومشترکه؟
۲،چلنجر ۲۰۱۹ طراحیش تغییر نکرد و به نوعی تا ۲۰۲۱ همین طراحی شاهدیم ؟ یا تغییر پلتفرم و طراحی داشت؟
۳ تجربه رانندگی با چلنجر رو دارید ؟ توضیح میدید اگه اره
کیوان
۲۷ مرداد ۱۳۹۷شاسی بلند های ژاپنو دوست دارم اما جیپ خیلی حال میده