اختصاصی از نمایشگاه ژنو: با آمدن تویوتا پریوسC به آمریکای شمالی و همچنین مدلهای جدید یاریس هیبریدی به بازارهای اروپا، حال نوبت تجربه جدید تویوتاست تا تکنولوژی Synergy Drive هیبریدی خود را در سگمنتهایی قرار دهد که هم در بازارهای اروپایی و هم در میان ژاپنیها محبوبیت زیادی دارند؛ مینیون های هیبریدی هدف جدید تویوتاست . . .
هنوز جزییات این خودرو بطور کامل منتشر نشده اما میدانیم که ضریب پسای آن ۰.۲۳۵ و میزان مصرف سوختش در حدود ۲.۱ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است. این هاچ بک هایبریدی تنها ۷۸۶ کیلوگرم وزن دارد که بخاطر استفاده از سازه های فلزی ترکیبی از فولاد، آلومینیوم و منیزیوم با استحکام کششی بالا و استفاده از مواد جدید و سبک نوین طراحی داخلی بدست آمده است. سیستم هایبریدی خودرو نیز مجموعا نزدیک ۹۰ کیلوگرم سبک تر از انواع مشابه می باشد.
موتور اصلی یک لیتر حجم داشته و دو سیلندر با چرخه اتکینسون می باشد. دو نمونه از این خودرو بصورت دوگانه با سوخت گاز طبیعی فشرده CNG یا پلاگین-هایبرید در نظر گرفته شده اند. میزان CO2 تولیدی مدلهای CNG در هر کیلومتر ۳۸ گرم و در انواع پلاگین-هایبرید تنها ۱۹ گرم می باشد که در نوع خود رکورددار می باشد. البته مدیران تویوتا اعلام کردهاند که نمونههای plug-in آنرا که میتوانند توسط برقهای خانگی یا به ایستگاههای خیابانی متصل شده و شارژ شوند نیز در دستور کارخود قرار دادهاند. این مدلها احتمالا کمتر از ۰.۸ لیتر بنزین در هر صد کیلومتر میسوزانند.
امیدچندانی نمیرود که FT-Bh حتی درصورت تولیدشدن نیز زودتر از چندسال دیگر به خیابانها وارد شود اما می توان انتظار داشت که از تکنولوژی و ایده های موجود در آن در خودروهای آینده تویوتا و سایر خودروسازان استفاده شود.
ملی
۱۹ فروردین ۱۳۹۱به نظر شخصی من تویتای ساده از این خیلی باکلاستره
پژمان
۱۹ مرداد ۱۳۹۱زیاد قشنگ به نظر نمیرسه.
البته فک نکنید قضیه ی گربه هستش که دستش به گوشت نمیرسه.
amir.t.
۱۵ آبان ۱۳۹۲خیلی تخیلیه…
k1
۱۲ اسفند ۱۳۹۲افتضاح طراحیه
البته کار ژاپنی ها قابل ستایشه