تویوتا اخیراً بر تعهد خود برای توسعه پیشرانههای درونسوز در آیندهای میانمدت تأکید کرده اما درعینحال برنامههای مفصلی هم برای تولید خودروهای تمام الکتریکی وجود دارد. اولین محصول تمام الکتریکی این شرکت کراس اوور تویوتا bZ4X خواهد بود که پسرعموی سوبارویی آن یعنی سولترا هم روی خط تولید خواهد رفت؛ اما دو چیز مهم دیگر را نیز باید بدانیم: دو حرف bZ در محصولات بعدی و الکتریکی تویوتا نیز بکار خواهند رفت و پلتفرم خاص این شرکت با نام e-TNGA به عنوان پایه و اساس محصولات آتی مورد استفاده قرار خواهد گرفت.
گفته میشود یکی از این خودروها سدانی تمام الکتریکی برای رقابت با بامو خواهد بود. فعلاً جزئیات چندانی از این خودرو منتشر نشده اما در اخبار آمده که این خودروی bZ جدید احتمالاً ابعادی مشابه بامو سری ۵ خواهد داشت.
این خودرو شکل کوپهای چهار درب را خواهد داشت و از برخی عناصر طراحی bZ4X همچون استایل منحصربهفرد چراغهای جلو استفاده خواهد کرد. در کل انتظار میرود این خودرو استایلی اسپورت داشته و تعهد تویوتا به خودروهای احساسی را نشان دهد؛ و به خاطر اینکه مدل موردبحث زیرساختی مشترک با کراس اوور bZ4X خواهد داشت بنابراین این سدان از تکنولوژیهای مدرنی همچون سیستم چهار چرخ محرک، ترمزهای احیا شونده و احتمالاً شارژ خورشیدی سود خواهد برد. البته به نظر نمیرسد که سوبارو در حال حاضر بخواهد سدان الکتریکی خاص خود را بسازد.
به احتمال زیاد این خودرو پس از پدیدار شدن نسخه تولیدی کراس اوور bZ4X رونمایی خواهد شد بنابراین باید در سال ۲۰۲۳ یا بعد از آن منتظر چنین محصولی از تویوتا باشیم.
اما این سدان جدید برخلاف میرای هیدروژنی در تمامی ۵۰ ایالت آمریکا عرضه خواهد شد. در واقع سدان موردبحث همانند bZ4X خودرویی جهانی خواهد بود. لکسس نیز محصولات الکتریکی خاص خود را در آینده عرضه خواهد کرد اما مشخص نیست که این برند نیز سدانی الکتریکی تولید میکند یا خیر. همانند تویوتا، لکسس ابتدا کراس اووری الکتریکی عرضه خواهد کرد.
تویوتا میخواهد تا سال ۲۰۲۵ تعداد ۱۵ خودروی الکتریکی را تولید کند که ۷ نمونه آنها از نوع bZ خواهند بود. جزئیات رسمی bZ4X همانند باتری و شعاع حرکتی آن هنوز بهصورت رسمی اعلام نشدهاند اما احتمالاً سدان bZ نیز مشخصات مشابهی خواهد داشت.
RezaRs
۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۰اون آبیه خوشکل بود هرجند ابی دوس ندارم به چسم قرمزی خوشگل بود
NAVID۰۰۹۸
۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۰روزی که تویوتا محصولات برقیش را کامل در تمام کلاسها داد بیرون ، یعنی ورود جهانی خودرو به عصر جدید !
یعنی شروع یه بازی جدید در زمین جدید !
یعنی ورشکستگی خیلی از شرکتها و کشورها !
یعنی سُقوط بسیااااااری از بیزینسهایی که داریم میبینیم و شاهدش هستیم !
یعنی دیگر با مکانیک و قطعات فروشها سروکار نداریم !
یعنی با استادان و تکنسینهای کامپیوتری سروکار داریم !!!
یعنی شکستنِ بسیاری از هزینههای خودرویی که مصادف میشه با بیکاری بسیاری از مردم جهان !
البته نه به یکباره ولی تغییراتش را به چشم میبینیم و حس میکنیم !
در دنیای امروز اگر متغییر نباشیم و سنتی عمل کنیم ، محکوم به شکستیم و متاسفانه من هم سنتی هستم اما از تغییر حمایت میکنم و دوست دارم !
این دنیا دیگر به درد آدمهای خرافاتی نمیخوره و عصر حاضر یعنی پیروزی تمام و کمال علم بر خرافات و چرتوپرتهایی که برخی مردمان برایش انسان میکشند و زندگیها را نابود میکنند !
در عصر جدید خیلیها حتی شاید من و ما لِه بشویم ، اما عقل میگه حقمان لِه شدن هست چون هنوز در دوران تیرکمانشاه سپری میکنیم و ایستادهایم ببینیم اگر پسری با دختری غریبه گفت و خندید پس خونش حلال است و این یعنی تعصب و سُنت یا سواستفاده از سُنت و تعصب مردم تا بار گناه را کم کنند و بگویند ما کاری نکردیم !
بابک خرمدین یکی از ۸۰ میلیون ایرانیای بود که در بین ما زندگی میکرد و پدر مادرش هم همینطور !
اما حرف من این هست که در بین ما ایرانیها چقدر بابکها و این چنین انسانهایی هستند که دیگر نیستند و کسی هم نتوانست اثری نه از خودشان و نه از هیولاهای اطرافشان پیدا کنه !
این روزها بیشتر به این پِی میبرم که خداروشکر در زادو ولد جمعیت نقشی ندارم و اگر نه از خودم خجالت میکشیدم و نه از دیگران ، بلاخره یک نفر هم خودش یک انسان است و این خیلی در آینده نقش دارد !
ناامید نیستم ، چون یکبار اجازهی زندگی کردن دارم ، اما این چیزها را که میبینم ، این وضعیت تفکر مردمان و به مسخره گرفتنها را که میبینم ، فقط به یک چیز پِی میبرم که آن هم اینه دیگر این دنیا به درد نمیخورد !
بحث فقیر یا غنی نیست ، بحث فراتر از این حرفهاست !
بحث مظلومیت انسانهای بیدفاع و بیکَس هست چه در ایران چه در فلستین یا اروپا چین آمریکا و…
فهمیدم انسانهای بد ، مظلومیت دارند چون بازیگر خوبی در جهان یا محله شهر و کشور خودشان هستند اما انسانهای خوب چون شرف دارند پس صدایی ندارند !
mahan
۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۰با این توضیحات نه جای بحثی میمونه نه جای چک و چونه ای فقط فکر کردن میمونه،??شنیدم بابک خرمدین استاد دانشگاه و کارگردان بود البته فرقی نداره که دکتر باشی یا کارگر معصومیت و مظلومیت اکثر اوقات گریبان گیر آدم های شریف بوده.دیروز نیما یوشیج رو خفه کردن امروز هوشنگ ابتهاج! پارسال یک دختر رو کشتن امسال یک پسر.مگر چه فرقی می کند دختر و پسر مگر هر دو آدم نیستند!این سهراب کشی از اول بوده حالا چه مطلع و چه غیر مطلع چه پدر قاتل چه جامعه چه حتی یک جمله باعث قتل بشه! این روزا بهتره به بیشتر به دین انسانیت پناه ببریم،????
NAVID۰۰۹۸
۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ماهان جان
با جملهی آخر شما بسیار موافقم ، این روزها که سخت میگذرد به همه از کوچک تا بزرگ ، باید روح را جَلاء دهیم و پناه بردن به دین ( فرقی نمیکند چه دینی باشه بلکه به بزرگی خدا پناه ببریم که قدر نعمتها و داشتههایمان را بهتر بدانیم تا شاید این شرایط بگذرد ، البته شاید )
ما انسانها اگر به عمل و حرفی که میزنیم به آینده و تبعاتش فکر کنیم ، خیلی از مشکلات برطرف میشود !
البته قانون کشور ما نیاز به یک بازنگری اساسی داره تا اینقدر حقکشیها شکل نگیره وه باعث عقده در جامعه و تنهایی بشه که فاجعهها به بار بیاره !
حسن
۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۰نوید جون دست گذاشتی روی دردملت ما امان ازخرافات وبیسوادی
NAVID۰۰۹۸
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۰دقیقاً حسن جان
بیسوادی و خرافاتی که تداخل پیدا کرده در مسایل دینی !
یا میشه گفت سواستفاده از نام دین برای مقاصد خاص !
زیزیگولو
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۰نوید این انسان عجب مخلوق شگفت انگیزیه !!!!! یه وقتایی چنان تو پستی غرق میشه که هیچ جانور کثیفی به پاش نمیرسه و یه وقتایی تو عظمت تا اونجایی اوج میگیره که حتی تو خیالم نمیگنجه و خُب میخاستم اینو بگم که، درسته وقتی آدم این پَستیا و رذالت ها رو میبینه از دنیا و زندگی ناامید میشه ولی در نقطه مقابل همچین آدمای پستی، آدمای فرهیخته و نیکوکار و مفید هم تو جامعه زیاد هستن که آدم با دیدنشون به زندگی امیدوار میشه وقتی میبینه همچین کسایی هم وجود دارن و متوجه میشه که دنیا قشنگیهای خودش رو هم داره ………. همیشه تا دنیا بوده نبرد بین خیر و شَر و تقابل بین خوبی و بدی وجود داشته چون تا شَر و بدی وجود نداشته باشه خوبی و نیکی معنایی نخاهد داشت
سورنا
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۰چه جالب خود مدیرای سایت هم تو کامنتا شرکتت میکنن و با راه انداختن بحث دنبال بازدید و ….
هرچی هم کامنت برای این مدیر نوید میزاریم سریع حذف میشه : )
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۰دقیقا آقای سورنا،ایشون انگار مدیری چیزی هستش که آزاده هرچی میخواد بگه! ما تا چیزی میگیم فورا شوت میشیم تو لیست اسپم…
امان از این بی عدالتی…
mahan
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۰نوید جان یک ویدئو دیدم که یک خانم توسط یک کارمند بانک مورد ضرب و شتم قرار گرفته بود.ازون دردناک تر هیچ کس عین خیالش نبود.من واقعا تا استخوان درد رو حس کردم.منی که سال ۸۸ یک ظالمی که ناموس مردم رو میزد با پرادو زیر گرفتم اگه اونجا بودم وقتی داشت درو قفل میکرد با ماشین میرفتم توی بانک و بعد از آن و پار کردنش کردن میبستمش رو کاپوت میبردمش دور شهر میچرخوندم.حالا اگه دور شهر نمی چرخوندمش ولی ناقصش میکردم و بانک رو رو سرش خراب میکردم.بنظرم هر مردی دفاع می کرد نمی دونم اونجا چه خبر شده؟
NAVID۰۰۹۸
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۰در جواب کاربر سورنا و آبتین .
باید گفت ببین چه کامنتی میگذاری که دارای توهین مستقیم هست که بارها شما و برخی دیگر راحت توهین کردید که وقتی حذف میگردد ، ناراحت هم میشوید و دست پیش هم میگیرید !
اَلَکی جوسازی نمیخواهد بکنید !
مُدَتیست که هر کامنتی میگذارم ، پس از چند ساعت حفظ میشه !
اگر کمی بزرگ میشدی ، متوجهِ بین توهین و نقد میشدی و نه اینکه اینجا مثل بچهها تهمت بزنید و حق به جانب بگیرید !
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۰سردبیر نوید!
شما که بقول خودت دانا و خردمند هستی! برو ایرانو از شر بدی نجات بده،بقول خودت بجای حرف زدن عمل کن…
فقط شعار بلدی و بس،هر موقع خودت با حرفای خودت جور شدی بعد بیا نصیحت کن…
NAVID۰۰۹۸
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۰کاربر آبتین
چرا حرف میچسبونی !!!
در این دنیا کسی ادعایی از دانایی و خردمندی نداره مگر نادان باشه ، چه برسه به من !
میثم
۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۰آکیو تویودا اخیرا حرفهایی زده در مورد الکتریکی سازی و آینده صنعت خودروی ژاپن که سهامداراشو خیلی ترسونده
لطفا اون مقاله رو هم کار کنید.
RezaRs
۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۰چی گفته مثلا
parsa_ashgh.mashine
۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۰دیگه شوقی ندارم بیام پدال همچی خسته کننده شده
ماشینا هم دیگه قشنگیش داره میره البته اونقدر نه ها ولی شاید فقط بهش وسیله ی نقلیه
گاو وحشی هم رسید به گاو اهلی و شارژی که تا شارژش تموم نشده ادا گاو وحشی می کنه که تازه داره سدانم میسازه
UNIVERS
۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۰
.
چیزی به عقلم نرسید بگم. ???
راستی مگه تویوتا نمیگفت برقی نمیخوام بسازم و برقی زیر ساخت نداره آلودگی داره. زمان شارژ طولانی هست و و و . خب چرا الان قراره بسازه؟ یعنی حتی تویوتا هم به دنبال پول هست و ساخت خودرو برقی. یا اینکه دوست نداره از غافله عقب بمونه.
عجب روزگاری شده همه فکر پول هستن و بگن ما فکر محیط زیست هستیم!
به نظر من فعلا باید ما یه فکری برای یخچال های قطبی کنیم که دارن آب میشن و خرس های قطب بیچاره ها دارن خونه زندگیشونو از دست میدن. ? فعلا باید فکر نجات گونه های در معرض انقراض باشیم.
اول اینارو درست کنیم ، بعد بریم سراغ پاک نگه داشتن هوا.
NAVID۰۰۹۸
۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۰در جواب کاربر UNIVERS
باید بگم ، نه خیر ، تویوتا به فکر پول نیست !
اشتباه نکنم ، تویوتا به فکر ماچ هست ?♂️ !
تویوتا صندوق قرضالحسنه باز کرده و خودرو خیرات میکند !
زنبیل بیار ، جا نمونی !
چطور درک این سخت هست که صنعت یعنی پول و پول یعنی فروش بالاتر و فروش بالاتر یعنی اعتماد و تعهد به مشتری که تویوتا ثابت کرده میتواند بهترین باشد !
حالا اینکه درکش برای شما سخته ، برای من جالب توجه هستش !!!
برو لایو مهندس فرهاد کاشانی و علی بخردی در مورد خودروهای برقی را ببین ، تا کامل متوجه شوی چرا تویوتا حالا میخواهد وارد گود شود !
چون توضیحات به شما فقط طولانی میشه و بحث بیخود راه میاندازد !
یا حق .
نعمت اله آزموده
۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۰اگر قطبین برند زمین هم میره و در عرض حداقل ۱۰۰۰ سال کره زمین یک مریخ دیگه میشه عاری از حیات
RezaRs
۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۰حاجی شل کن قول میدم ۲۰ سال دیکه خودت برقی فنی خو بذار پیشرفت کنند برقی ها
زیزیگولو
۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۰هر روز یه پروجکت جدید از کمپانیای خودروسازی و انقلابی در دنیای ماشینای برقی????
mahan
۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۰استفاده از خودرو های برقی مثل استفاده از کا**م هست.درسته باعث سلامتی میشه و از بسیاری از بیماری ها در امانه ولی خب لذت رو کاهش میده.
محمد مختاری آذر
۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۰دقیقا درست می فرمایید آقای ماهان
mahan
۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ارادت جناب مختاری آذر.❤️❤️
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۰دست خوش آقا ماهان،این بهترین توصیف برای مقایسه لذت بود??
mahan
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۰??❤️❤️?
Amirreza
۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۰اگه اینطوری باشه که خیلی خوبه ولی من همیشه یه مشکلی با تویتا داشتم ، اونم این بود که شرکتی با اینهمه افتخار با اینهمه ثروت و فروش چرا یه زبا طراحی مستقل نداره ، دیگه حتی شرکتای چینی هم مثل چری سعی دارن زبان طراحی داشته باشن ولی تویوتا نه ، مثلا شما اگه با ماشینای تویوتا آشنا نباشی و یه لندکروزو کنار یه یاریس ببینی عمرا بفهمی که اینا از یه برندن . یا مثلا نسل جدید راوفور هیچ شباهتی به نسل قبلش نداره ،من به نظرم اگر تویوتا بتونه یه زبان طراحی مستقل بر برندش درست کنه ( مثل کاری که با لکسس کرد ) یه پله یا چند پله میاد بالاتر