تویوتا

سرمایه‌گذاری سنگین تویوتا در بخش تحقیق و توسعه

تویوتا در ۶ ماهه منتهی به ماه سپتامبر توانسته صرفه‌جویی ۸۷۹ میلیون دلاری داشته باشد و برنامه‌هایی برای استفاده از این مبلغ برای سرمایه‌گذاری در بخش‌های تحقیق و توسعه دارد.


به منظور دست‌یابی به چنین صرفه‌جویی چشمگیری، تویوتا فاکتورهای متعددی را در نظر گرفته که از جمله آن‌ها می‌توان به ادامه استفاده از فرایند ساخت جدید اشاره کرد. این امر منجر به صرفه‌جویی بیش از ۳۳۰۰ دلاری در هر دقیقه شده است.


بلومبرگ می‌گوید امسال تویوتا به‌طور قابل‌توجهی هزینه‌های تحقیق و توسعه خود را افزایش خواهد داد و سرمایه‌گذاری خود در این بخش را به ۹.۳ میلیارد دلار خواهد رساند. این برند می‌خواهد از قوای محرکه الکتریکی شده و تکنولوژی‌های جدیدی چون سخت‌افزار و نرم‌افزار خودران استفاده کند.


مدیر مالی تویوتا در مصاحبه‌ای کوتاه با خبرنگاران در توکیو گفت که صرفه‌جویی تا حداکثر ظرفیت ممکن برای این خودروساز مهم بوده است.
او گفت:

ما نه تنها نیازمند توسعه این تکنولوژی‌های مهم هستیم بلکه باید آن‌ها را تجاری‌سازی کنیم. به منظور انجام این کار باید هزینه‌های تحقیق و توسعه خود را افزایش دهیم. از آنجایی که این امر بسیار هزینه‌بر بوده بنابراین نیازمند سرعت بخشیدن به صرفه‌جویی در هزینه‌ها هستیم.

Toyota ViRA concept
یکی از تحلیلگران هلدینگ نومورا گفته که هزینه‌های سنگین تحقیق و توسعه تویوتا می‌تواند این برند را به رهبر تکنولوژی‌های جدید تبدیل کند:

با سرمایه‌گذاری زیاد تویوتا در زمینه خودروهای هیبرید، باتری‌های حالت‌جامد و تکنولوژی‌های خودران، احتمالاً تویوتا به عنوان رهبر نسل بعدی تکنولوژی‌ها در صنعت خودرو مطرح خواهد شد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۷ دیدگاه‌ها

  1. Mohamad

    ۲۰ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (812 ديدگاه)

    woooooww
    9.3 میلیارد دلار سرمایه گذاری؟؟؟ چه رقم وحشتناکی!!!!
    هزینه کردن چنین رقم خارق العاده ای آینده ی تویوتا را از اینی که هست درخشان تر میکنه
    لازم به ذکره که تویوتا در صنعت کامیون ها هم سرمایه گذاری خوبی کرده. کاش پدال کم لطفی نمیکرد و اخبار کامیون های دماغه دار هیدروژنی تویوتا را پوشش میداد.

  2. Mohamad

    ۲۰ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (812 ديدگاه)

    دوستان مطلع این بخش که گفته :

    “به منظور دست‌یابی به چنین صرفه‌جویی چشمگیری، تویوتا فاکتورهای متعددی را در نظر گرفته که از جمله آن‌ها می‌توان به ادامه استفاده از فرایند ساخت جدید اشاره کرد. این امر منجر به صرفه‌جویی بیش از 3300 دلاری در هر دقیقه شده است”

    فرایند ساخت جدید یعنی چی و چگونه موجب صرفه جویی شده؟ میشه توضیح بدید؟

    1. حسین

      ۲۰ آبان ۱۳۹۶
      سوابق: (20 ديدگاه)

      ببینید در واقع پلتفرم TNGA که مخفف Toyota New Global Architecture
      هستش یکی از این راهکار های افزایش بهره وری و کاهش هزینه ها هست
      این لینک رو ببینید
      https://www.pedal.ir/%D8%AA%D9%88%DB%8C%D9%88%D8%AA%D8%A7/%D9%BE%D9%84%D8%AA%D9%81%D8%B1%D9%85-%D8%AC%D8%AF%DB%8C%D8%AF-tnga-%D8%AA%D9%88%DB%8C%D9%88%D8%AA%D8%A7/

  3. مجتبی

    ۲۰ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (151 ديدگاه)

    toyota یک شرکت معمولی تولید خودرو نیستش از همون زمان شروع کار شرکت اصول و مبانی بکر مدیریتی در شرکت به کار گرفته شده.
    به اونایی که برات شاخ شدن نشون بده toyota یعنی چی.

  4. sina

    ۲۰ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (2661 ديدگاه)

    امپراطوری تویوتا با این فرمونی که داره پیش میره روز ب روز مستحکم میشه.

    1. sina

      ۲۰ آبان ۱۳۹۶
      سوابق: (2661 ديدگاه)

      در ضمن دوستان
      هوندا کانسپت هوندا ویژن اسپورت رو معرفی کرد.
      واقعا عالیست

  5. luis

    ۲۳ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (612 ديدگاه)

    همین الانش در ثبت اختراع هر ساله یا اوله یا جزو سه تای اوله همین الانشم رهبر تکنولوژی در خودروسازیه بهتره بگیم در آینده رهبریشو منحصرانه تر میکنه.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا