میتسوبیشی اکلیپس و فورد موستانگ تنها نام های مشهوری نیستند که روی شاسی بلندها بکار رفتهاند زیرا نام مشهور تویوتا کراون هم ناگزیر روی یک خودروی قدبلند نقش بسته است. اولین بار در نوامبر ۲۰۲۰ بود که خبرهایی درباره تولید یک شاسیبلند با نام کراون منتشر شد و گفته شد این خودرو از طراحی مرسومی سود برده و بر پایه هایلندر شکل خواهد گرفت.
هماینک تصاویر رسمی این خودرو توسط وزارت صنعت و تکنولوژی اطلاعات چین منتشر شده است. هر خودروی جدیدی که در چین عرضه میشود باید فرایند هماهنگی با قوانین وزارت صنعت و تکنولوژی اطلاعات این کشور را بگذراند و هر زمانی که این کار انجام شد تصاویر آن خودرو در وبسایت این وزارت منتشر میشود. این شاسیبلند جدید که در چین با نام کراون کلوگر شناخته میشود شباهت زیادی با هایلندر دارد.
تویوتا بهصورت رسمی این خودرو را معرفی نکرده اما احتمال معرفی آن در نمایشگاه شانگهای وجود دارد. وزارت صنعت چین جدای از انتشار تصاویر کراون کلوگر برخی مشخصات آن را نیز منتشر کرده است. برای مثال این شاسیبلند طول/عرض/ارتفاع به ترتیب ۵۰۱۵/۱۹۳۰/۱۷۵۰ میلیمتری دارد. به این ترتیب کراون طویلتر و قدبلندتر از هایلندر بازار اروپا بوده اما پهنای هر دو خودرو یکسان است. فاصله بین محوری ۲۸۵۰ میلیمتری این شاسیبلند نیز با هایلندر برابر است.
نشان کراون در جلو تائید میکند این خودرو یک هایلندر عادی نیست هرچند استایل ظاهری هر دو خودرو شباهت بسیار زیادی به یکدیگر دارد. چندین نسخه از این خودرو برای بازار چین در نظر گرفته شده که همگی دارای قوای محرکه هیبریدی و وزن خالص زیر ۲ تن هستند. این شاسیبلند از رینگهای ۱۸ اینچی سود برده و قوای محرکه هیبریدی ۲.۵ لیتری آن قدرت ۱۸۹ اسب بخاری دارد.
اگرچه شاسیبلند تویوتا کراون کمی شوکه کننده بوده اما در نظر داشته باشید که بین سالهای ۱۹۶۲ تا ۱۹۷۱ تویوتا کراون پیکاپ هم تولید شده است. کراون علاوه بر نوع بدنه سدان در نسخههای کوپه و استیشن نیز عرضه شده است. شاید تولید کراون شاسیبلند با توجه به استقبال خریداران امری اجتنابناپذیر بوده اما مطمئن هستیم برخی افراد از این کار انتقاد خواهند کرد.
احتمالاً طی روزهای آینده رونمایی رسمی این خودرو انجام خواهد شد و ما نیز همچون همیشه اخبار مربوط به آن را پوشش خواهیم داد.
MOS
۲۵ فروردین ۱۴۰۰اینکه همون هایلندره و فقط سپر جلو و لوگو رو عوض کردن
کراون سدان خیلی خیلی بهتره
RezaRs
۲۵ فروردین ۱۴۰۰کروان ماشین خیلی مهم و نمادینیه برای تویوتا
NAVID۰۰۹۸
۲۵ فروردین ۱۴۰۰این نظر شخصی من هست :
کراون نیاز به خودروهای مختلف نداره ، کراون را باید به عنوان نام خود کراون و سدانی مشابه سنچوری که مخصوص خاص ژاپن هست ، عرضه میکردند در بازارهای خاصی همچون خاورمیانه و آمریکا !
اینکه بیان روی یه شاسیبلند مارک عوض کنند به همراه دیزاین خاص ، مسخره و خراب کردنه این نام دوست داشتنیه !
خودروسازان ، گند قضیه را دارند در میاورند و اهمیت و هیبت نام و اسم خاص را به مسخره گرفتهاند ، مثل بلیزر یا موستانگ مک و… !
MOS
۲۵ فروردین ۱۴۰۰تویوتا کراون رو تو آمریکا عرضه نکرد چون دیگه کسی آوالون نمیخرید
net
۲۵ فروردین ۱۴۰۰این مدل جلوپنجره ساده مشکی برای هر ماشینی قشنگه.جگوار هم همچین جلوپنجره ساده مشکی داره
بردیا
۲۵ فروردین ۱۴۰۰جلوش لوگو کراونه !
پشتش لوگو تویوتا !!
Ramin
۲۵ فروردین ۱۴۰۰جلوش خیلی شبیه رنجروور هست…. ?
اون از هوندا hrv که شبیه uni k هست.
اینم از تویوتا کراوان جدید که جلوش شبیه رنجروور هست.
کی بود میگفت ژاپن کپی نمیکنه ؟؟ داریم ملاحظه میکنیم…
Aryan kia
۲۵ فروردین ۱۴۰۰باز نظرات کارشناسانه دادی؟
mahan
۲۵ فروردین ۱۴۰۰کجاش شبیه هست.از یک جای دیگه دردت گرفته دلیل نمیشه بزور شباهت بیاری جونه دل.
Ramin
۲۵ فروردین ۱۴۰۰امان از تعصب الکی.
جلوش کپیه رنجرور هست. شما چشم تعصب رو بزار کنار. ببینم که کپی هست.
مخصوصا جلو پنجرش.
mahan
۲۵ فروردین ۱۴۰۰عشقم واقعا شباهتی نیست.حداقل شباهتی با رنجرور هایی که داشتم نداشت.اگه منظورت اسپرت هست که نه شبیه نیست.هرگردی گردو نیست.فدات بشم
ایران
۲۵ فروردین ۱۴۰۰چینی که تمام صنعتشون با کپی شروع شده بدت از اروپایی ژاپنی ها میاد هر چی میخوای بگو روی کسی جز خودت تأثیر نداره
یوسف
۲۵ فروردین ۱۴۰۰واقعا چینی ها رو خر فرض کردن…..
شعور هم خوب چیزیه که طراحان تویوتا ندارن….
در آینده تویوتا یه ماشین میسازه با 20 تا سپر بعد 20 تا اسم میزاره روش…. بعد این 20 تا ماشین رو خیلی راحت میفروشه…..
مهدی
۲۵ فروردین ۱۴۰۰موتور چهار سیلندر 2.5 لیتری با 189 اسب قدرت برای این ماشین خیلی کمه!
RezaRs
۲۵ فروردین ۱۴۰۰این یه کراون واقعی نیست اگه باشه که حیلی بده
اگهتازه چینی هام یه استقبال خفن کنند و بخرند بدتر میشه یعنی دو دوتا م بلد نیستن
mm.y@rlou
۲۵ فروردین ۱۴۰۰اشتهای بازار چین تمومی نداره
mahan
۲۵ فروردین ۱۴۰۰کراون فقط سدانش خوبه و اسمش برازنده سدان فول سایزش هست نه کراس اور به عنوان فن ژاپنی دوست نداشتم کراون رو به صورت کراس اور ببینم.مخصوصا با شباهت زیاد نسبت به هایلندر
REZA
۲۵ فروردین ۱۴۰۰اگر کراون رو میخواستن روی شاسی بلند اجرا کنن روی لندکروز یه مدل پیاده میکردم که ابهت مارک کراون حفظ بشه نه روی هایلندر
RezaRs
۲۵ فروردین ۱۴۰۰اونم چی با اپشن بیشتر lx570 و حتی اگه انجن سنچوری میزدن یا یه انجن دیگه چون کروان بحثش با مثلا یه ماشینی مث کرولا فرق داره
mahan
۲۵ فروردین ۱۴۰۰رضاجان های عزیز کاملا باهاتون موافقم.یا حتی میتونستن از پلت فرم سکویا استفاده کنند و کاملا یه اس یو وی لوکس در ابعاد اس یو وی های لاکشری امریکایی می ساختند
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۲۵ فروردین ۱۴۰۰من یکی این قیافه جلو و سپرشو نمیتونم تحمل کنم،نه به کراون سدان با اون همه زیبایی نه به این شبیه اسباب بازی میمونه…
خداکنه طرح اصلی نباشه…
Amirreza
۲۵ فروردین ۱۴۰۰دیگه خیلی مسخره میشه ، چون این دقیقا هایلندره
میثم
۲۵ فروردین ۱۴۰۰فن تویوتا هستم اما متاسفم بابت این ماشین
تصویر ایده آلی که من همیشه از کراون در ذهنم دارم یه سدان 4 درب کشیده با رنگ تیره بوده.
تمام معادلات ذهنیمو بهم زد
الان فقط دلخوش سنچوری هستم
محمد مختاری آذر
۲۵ فروردین ۱۴۰۰ببخشید الان این خودرو چینی هستش یا تویوتا؟؟؟؟؟
RezaRs
۲۵ فروردین ۱۴۰۰تویوتا برا بازار چین
زیزیگولو
۲۵ فروردین ۱۴۰۰طراحیش تکراریه …. ولی آیا این میتونه رقیب لکسوس باشه؟؟؟
سگ سرابی
۲۵ فروردین ۱۴۰۰کراون یکی از سدان های پرطرفدار تویوتا برای تیونینگ و وی آی پی شدن هست برای دریفت با پیشراته نسکار تویوتا هم تیونینگ شده
تشکر بی پایان و خسته نباشید به آقا شاهین
شاهین
۲۵ فروردین ۱۴۰۰ارادتمندم
سگ سرابی
۲۵ فروردین ۱۴۰۰https://www.google.com/search?ie=UTF-8&client=ms-android-samsung&source=android-browser&q=toyota+crown+vip+style
https://www.google.com/search?ie=UTF-8&client=ms-android-samsung&source=android-browser&q=toyota+crown+drift