مهندس ارشد تویوتا میگوید که قوای محرکهی الکتریکی تا آنجایی توسعه یافتهاند که هماکنون هزینهی ساخت خودروهای الکتریکی با محدودهی حرکتی کوتاه کمتر از هزینهی تولید خودروهای هیبریدی است.
طبق گفتههای ساتوشی اوگیسو، آینده در دستان خودروهایی با قوای محرکهی الکتریکی خواهد بود اما تا سال ۲۰۲۵، خودروهای الکتریکیای که محدودهی حرکتی قابل قبولی داشته باشند همچنان گرانتر از هیبریدیها خواهند بود.
اوگیسو میگوید:
هزینهی تولید خودروی الکتریکی خالص بسیار به محدودهی حرکتی آن بستگی دارد. تا محدودهی حرکتی ۲۵۰ کیلومتری، خودروهای الکتریکی در حال حاضر میتوانند با هزینهای کمتر از خودروهای هیبریدی ساخته شوند.هرچند عموماً بازار خواهان محدودهی حرکتی بیشتر است. با محدودهی حرکتی بالاتر از ۳۰۰ کیلومتر، یک خودروی الکتریکی حداقل تا سال ۲۰۲۵ گرانتر از خودروی هیبرید باقی خواهند ماند.
در ۱۰ تا ۲۰ سال آینده تویوتا انتظار دارد که بین ۵۰ تا ۶۰ درصد مدلهای تولیدیاش هیبریدی سلول سوختی باشد درحالیکه ۳۰ درصد مدلها نیز بهصورت تمام الکتریکی خواهند بود.
البته برای غلبهی خودروهای کاملاً الکتریکی زمان لازم است و تویوتا پیشبینی میکند که در سال ۲۰۵۰ حدود ۹۰ درصد خودروهای جدید الکتریکی خواهند بود.
فراتر از آیندهی قوای محرکهی الکتریکی، اوگیسو میگوید که تویوتا قادر است تا خودروی هیبریدی با گیربکس اتوماتیک را با همان بهای خودروی دیزلی بسازد. با اجبارهای به وجود آمده در رابطه با دیزل گیت و قوانین آلایندگی خودروهای دیزلی، مدلهای هیبریدی برای تویوتا ارزانتر تمام خواهند شد و بهطور مؤثری خودروهای دیزلی را تحت تأثیر قرار خواهند داد.
منبع: carscoops
مجید
۲۸ شهریور ۱۳۹۵خدا وکیلی برد 250 کیلومتر خیلی کم تازه شارژش هم که هنوز زیر 4 ساعت نیست(منظورم شارژ کامل بود)واقعا این دو تا مشکل آزاردهنده س من دلم میخواد تویوتا یه مدل هیبریدی بنزین و برقی پلاگین بده که بردش بالای 1000 کیلوتر باشه و موتورش و پرفورمنس قوی داشته باشه نه مدل های برقی اینجوری
Matador
۲۸ شهریور ۱۳۹۵تا اون موقع هنوز باید صبر کنی.
uss zumwalt DDG-1000
۲۹ شهریور ۱۳۹۵تغییرش میدن
احسان(احسان سابق)
۲۸ شهریور ۱۳۹۵خبر خوبیه. بخصوص وقتی بزرگترین شرکت خودروسازی دنیا چنین چیزی رو اعلام میکنه
محمد
۲۸ شهریور ۱۳۹۵بد بختانه ما تا اون موقع زنده نیستیم اون دوران قشنگ بی صدا و پاک رو ببینیم
Matador
۲۸ شهریور ۱۳۹۵ان شا الله خواهیم بود.
علم خیلی سریع پیشرفت میکنه.
uss zumwalt DDG-1000
۲۹ شهریور ۱۳۹۵نمیشه اینده پیش بینی کرد
حتی فیزیکدان ها هم میگن پدیده ای پیش بینی میکنیم قطعی نیست و فقط روند
سامان اذری
۲۸ شهریور ۱۳۹۵به نظر من اگه خودروهای الکتریکی به صورت فست شارژ باتری هاشون پرشه (زیر نیم ساعت 100در100 پر شه )و اگه برق مصرفی از انرژی پاک تامین بشه یعنی تو نیروگاه ها از سوخت فسیلی استفاده نشه و برق رو از انرژ تجدید پذیر مثل خورشید و انرژی باد و امواج و….. تامین بشه
خیلی عالی میشه
احمد باقری
۲۸ شهریور ۱۳۹۵تویوتا نقش بزرگی در تولید خودروهای پاکتر داشته و خواهد داشت.
TTRS
۲۸ شهریور ۱۳۹۵آقایون عمده مسیرهای ما در شهر روزانه از 100 کیلومتر فراتر نمیره ، بنظرم 250 کیلومتر خیلی هم عالیه . موقع صفر هم یه ژنراتور بنزینی میزاریم صندوق عقب استفاده میکنیم .
حالا سالی 2 بار هم مسافرت بریم .
uss zumwalt DDG-1000
۲۹ شهریور ۱۳۹۵به نظرمن کم
امین
۲۸ شهریور ۱۳۹۵تویوتا پیشگام و موفق ترین در زمینه خودرو های هیبریدی بود
ببینیم در زمینه خودرو های الکتریکی چیکار میکنه
uss zumwalt DDG-1000
۲۹ شهریور ۱۳۹۵دقیقا
ali
۲۹ شهریور ۱۳۹۵در تعجبم چرا تویوتا هنوز یه ماشین با موتور برقی نداده بیرون ! با این بازار خوبی که جدیدا براش بوجود اومده جایه تویوتا خالیه …. البته مطمعنم براش برنامه دارن… پس منتظریم تویوتا…