سبد محصولات اسپورت تویوتا شامل دو خودروی متفاوت یعنی سوپرای جدید و ۸۶ قدیمی است. این خودروی آخری همچنان بدون استفاده از پیشرانهای توربو طی ۸ سال گذشته تولید شده است.
شایعاتی درباره احیای MR2 به گوش میرسید اما اخیراً معاون بخش اروپایی تویوتا در مصاحبه با اتوکار آب پاکی را روی دست رسانهها ریخته و گفته که احیای MR2 اولویت تویوتا نیست.
این برند ژاپنی بجای این کار روی توسعه نسل بعدی ۸۶ تمرکز خواهد کرد. در حقیقت زیربرند GR کارهای لازم برای تولید این خودرو را انجام خواهد داد. خبرهایی درباره استفاده ۸۶ جدید از نسخه اصلاح شده پلتفرم TNGA منتشر شده است.
شاید بزرگترین خبر درباره محصول اسپورت و جدید تویوتا به استفاده از پیشرانه ۲.۴ لیتری توربوی بکار رفته در مدلهای ایسنت، لگاسی و اوت بک مربوط شود. این پیشرانه بوکسوری قدرت ۲۶۰ اسبی و گشتاور ۳۰۸ نیوتون متری داشته و پرفورمنس آن نسبت به پیشرانه ۲ لیتری ۲۰۶ اسبی تویوتا ۸۶ فعلی بسیار بهتر است.
چیز زیادی درباره طراحی این خودرو نمیدانیم اما انتظار داریم تویوتا از طراحی متمایزتر برای بدنه و متریال باکیفیتتر و تکنولوژیهای جدید در ۸۶ جدید استفاده کند.
هنوز زمان رونمایی رسمی این دو خودرو منتشر نشده اما تویوتا ۸۶ و برادر دوقلوی آن یعنی سوبارو BRZ احتمالاً ظرف دو سال آینده پردهبرداری خواهند شد.
Hadi jafari
۲۵ بهمن ۱۳۹۸خودروهای با ارزشی هستند
اسب ارزویه خیلی از جوانان با وضع مالی ضعیف و متوسط
امیدوارم زودتر تولید بشه