تویوتا میگوید روز چهارشنبه تمامی حدود ۲۸۰۰ دستگاه از خودروی سلول سوختی میرای خود را به دلیل مشکلات ولتاژ خروجی تولید شده توسط سیستم سلول سوختی را فراخوان کرده است.
تویوتا میگوید که در شرایط منحصربهفرد رانندگی این احتمال وجود دارد که ولتاژ خروجی تولید شده توسط مبدل افزایش سلول سوختی منجر به تجاوز از حداکثر ولتاژ مجاز شود. برای مثال اگر پس از رانندگی طولانیمدت و استفاده از کروز کنترل، پدال گاز تا ته فشرده شود امکان وقوع چنین رویدادی وجود دارد.
تا به امروز تویوتا حدود ۲۸۴۰ دستگاه از خودروهای میرای خود را در ژاپن، آمریکا، امارات متحده عربی و برخی بازارهای اروپایی به فروش رسانده است.
نمایندگیهای تویوتا بدون دریافت هزینه از خریدار نرمافزار سیستم سلول سوختی این خودرو را بهروزرسانی خواهند کرد. طبق گفتهی شرکت این فرایند حدود نیم ساعت طول خواهد کشید.
Mohamad
۲ اسفند ۱۳۹۵منکه متوجه نشدم آخرش، آینده ازآن خودروهای الکتریکیه یا هیدروژنی؟!
سامان اذری
۲ اسفند ۱۳۹۵هردو
یه مشکل واسه هر دوتاشون وجود داره
مدت زمان سارژ شدن ماشین های الکتریکی
و گران بودن و نبودن جایگاه سوخت برا پیل سوختی هاست
که هردوتا شون داره پیشرفت میکنه
ماشینهای الکتریکی گشتاور انی شون خیلی عالیه ماشینهای هیدروژنی هم با هیدروژن که فراوانترین عنصر تو دنیا هست کار میکنه و فقط اب خالی پس میده که حتی میشه نوشید
ناشناس
۲ اسفند ۱۳۹۵خوش بحال ***!!!!! ماشین ایرانی حتی ی مشکل بزرگی داشته باشم که جون راننده در خطر باشه به هیچ عنوان فراخوان نمیدن مثل اتش گرفتن ۴۰۵، مثل کپسول گاز ماشین های گاز سوز،
من
۳ اسفند ۱۳۹۵بنظر من آینده در دست خودروهای برقیه، نه هیدروژنی
چون برق همه جا در دسترسه و مشکل این خودرو ها بحث سرعت شارژه که در حال حل شدنه و کم بودن ظرفیت و سنگین بودن باتری ها که با سرمایه گذاری تسلا و شرکت های دیگه حل میشه ولی مشکل هیدروژنی یکی بحث تولید، فشرده سازی و انتقال هیدروژنه یکی ایجاد جایگاه سوخت ولی برای خودرو برقی سوخت سالهاست تولید و به همه جا منتقل میشه، هر خانه، پمپ بنزین و پارکینگ یک جایگاه سوخته درحالی که هزینه تملک زمین و خرید تجهیزات برای تولید و نگه داشتن هیدروژن در یک جایگاه سوخت جدید بسیار گرون تموم میشه. مثل اینه که از اول داریم خودرو اختراع میکنیم.
منظور اینکه در مورد خودروی برقی 80% راه از قبل رفته شده و تنها یک عقب ماندگی تکنولوژیک باتری داره که یک مشکل عمومیه فناوریه و حل میشه؛
ولی سرمایه گذاری برای خودروی هیدروژنی “قفط به درد خودروی هیدروژنی میخوره” و باید از صفر شروع کرد که به نظرم دور ریختن پوله.
نوید جهرمی
۳ اسفند ۱۳۹۵اینا رو بیخیال.توی امارات هم فروش داشته. یعنی امارات هم به ماشینای پیل سوختی فکر میکنه؟