تویوتا در حال اعلام فراخوانی ایمنی برای کمریهای مدل سال ۲۰۱۸ بوده و البته دلیل انجام این فراخوان کمی غیرعادی است.
تویوتا گفته احتمالاً پیشرانه این خودروها نسبت به مشخصات اصلی خود دارای پیستونهای بزرگتری هستند.
این یک خطای مونتاژ است که میتواند باعث کارکرد خشن، انتشار دود از اگزوز و ایجاد صدای غیرعادی شود. همچنین رانندگان شاهد روشن شدن چراغ هشدار و پیامها خواهند بود و البته قدرت پیشرانه نیز کاهش خواهد یافت. در شرایط بدتر این نسخهها از کمری میتواند از کار بیفتد و این کار باعث افزایش ریسک تصادف میشود.
۱۷۳۰ دستگاه از کمریهای مدل سال ۲۰۱۸ تحت تأثیر این فراخوان بوده و تمامی مالکان توسط کمپانی آگاه خواهند شد.
پس از مراجعه مالکان به نمایندگی مجاز تکنسینهای مجاز کد تولید پیستونهای پیشرانه را بررسی خواهند کرد و اگر پیستونهای نصب شده از نوع معیوب باشند با نسخههای کاملاً جدیدی جایگزین خواهند شد. هیچیک از این فرایندها هزینهای برای مالک در پی نخواهد داشت.
هشتمین نسل تویوتا کمری از اواسط سال پیش تاکنون در بازار حضور دارد. این خودرو در مدلهای بنزینی دارای ۷ تریم و در نسخه هیبریدی نیز دارای ۴ تریم است. بهای این خودرو از ۲۳۴۹۵ دلار آغاز شده و به ۳۴۹۵۰ دلار در نسخه ۶ سیلندر XSE میرسد.
(Ali (Chevy nova
۱۱ فروردین ۱۳۹۷از لحاظ فنى اصلا نمىشه روى موتور استاندارد پىستون بزرگتر نصب کرد چون پىستون بزرگتر رو بدون تراش دادن سىلندر نمىشه جازد
مثلا شما نمىتونى روى موتورى که بخاطر تراش سىلندرش قطرسىلندرش بىشتر شده پىستون کوچک تر بندازى چون لق مىزنه تو محفظه سىلندر و کاراى نداره
برعکسش هم اونکه تو سىلندرى که قطرش کمه نمىشه پىستون بزرگ تر انداخت
(Ali (Chevy nova
۱۱ فروردین ۱۳۹۷دوستان بخاطر اونکه موضوع شاىد براتون کمى پىچىده باشه راحت تر توضىح مىدم
موتور استاندارد موتورى هستش که از کمپانى بىرون اومده و اصلا سىلندرش تراش نخورده و بخاطر همىن پىستونش هم استانداره و مطابق همون سىلندر
حالا اگه دىواره ى سىلندر بنا بر علل مختلف خش بىوفته تراشکار دىواره سىلندر رو تراش مىده و قطر سىلندر بىشتر مىشه و براى همىن باىد پىستون رو هم بزرگ تر کرد
ساىز سىلندر از 0/10 شروع مىشه تا 0/30 ولى ماشىنهاى امرىکاى تا 0/40 هم موتورشون جا داره براى تراش
زمانى که سىلندر موتور تراش مىخوره و ساىزش مىشه مثلا 0/20 شما باىد پىستون رو هم 0/20 بخرىد
الان موتور کمرى استاندارد بوده و نمىشه پىستون بزرگترى رو در سىلندر استاندار موتور قرار داد چون جا نمىره
بنظر من پىستونها بزرگتر نبودن بلکه طبق گفته متن ممکنه معىوب بوده باشن
Fk
۱۲ فروردین ۱۳۹۷داش علی شاید منظور ارتفاع پیستون بلندتر از نوع اصلی باشه
ahmad
۱۱ فروردین ۱۳۹۷حالا اگر همچین خطایی رو یک خودروساز فرانسوی کرده بود الان کارش تموم بود ، همه میامدن به باد فحش و بدوبیرا میگرفتنش . خخخخ .
T.H.M
۱۱ فروردین ۱۳۹۷الان خود شما با این حرفتون واضحه میخواستید تیکه بندازید به تویوتا و ماشین ژاپنی. مطمئن باش کسی که فهمیده باشه و قصد تخریب نداشته باشه و تو دنیای خودرو و اخبارهاش باشه، به خاطر فراخوان های اینجوری از هر خودروسازی که باشه، فحش و بد و بیراه نمیگه. بلکه این فراخوان ها درسته ناشی از یه نقص و عیب هستش، ولی نشون دهنده ی مشتری مداری شرکت هستش. درسته نباشه بهتره، اما وقتی به هر دلایلی عیبی به وجو اومد، کار درستی خارجی ها رو میرسونه که به فکر مشتری باشن و عیب رو برطرف کنن. نه مثل خودروسازای ایرانی که قاتل مردم هستن. الان دیگه همه ی خودروسازان فراخوان میدن. چه آلمانی ها، چه آمریکایی ها، چه ژاپنی ها، چه فرانسوی ها، چه کره ای ها و … . ضمنا 1730 تا برای ماشینی مثل کمری که در سال نزدیک 400 هزارتا و در ماه بیش از 30 هزارتا به طور متوسط فقط در آمریکا میفروشه، خیلی ناچیزه. پس زیاد خوشحال نباش بابت این خبر
امیرحسین
۱۱ فروردین ۱۳۹۷دقیقاً… مردم ما کورکورانه به ماشین فرانسوی بد و بیراه می گن! در حالیکه الان همه خوبن حتی کره ای ها. من الان فرانسوی دارم و در حدی راضی هستم که بازم می خوام فرانسوی بخرم.
sina
۱۱ فروردین ۱۳۹۷سوالی ک پیش میاد اینه که چطور بین اون همه ماشین احتمال وقوع رو برای تعداد دقیق 1730 پیدا کردن اونوقت ما تعداد تماشاگرانی دربی رو ببست ساله با خطای 20 هزار نفری صد هزار نفر اعلام میکنیم!
رضا
۱۱ فروردین ۱۳۹۷چه ربطی داره، احتمالا خطا از خروجی یکی از خط تولید ها بوده. اونا هم اطلاعات خودروهایی که در هر خط تولید، تولید شده را ثبت شده دارند.
Hamid.Hellcat
۱۳ فروردین ۱۳۹۷منظور سینا دقیق بودن سیستم های اطلاعاتی شرکت تویوتا و ردیابی اطلاعات از پیستون های خراب خط تولید به ماشینی که اون پیستون روش نصب شده و در نهایت اطلاعات خریدار اون ماشین هست که به خوبی انجام شده در حالی که انجام چنین کاری در ایران شبیه یک جوک هست.
ahmad
۱۱ فروردین ۱۳۹۷قصد من تیکه انداختن به ژاپنیا نبود ، این که میگم اگه فرانسوی بود کلی بدوبیراه میگفتن به خاطر اینکه دیدم که میگم تو خود همین سایت بارها وبارها ولی برندهای دیگه خودروساز اگه خطایی بکنن دوستان چشم پوشی میکنن و ماله میکشن وگرنه در خوب بودن و با کیفیت بودن خودروهای ژاپنی شکی نیست .
KOLAH GHERMEZI
۱۱ فروردین ۱۳۹۷فراخوان های تویوتا یه ذره زیاد تر از حد طبیعی شدن .
تا یه جایی فراخوان میشه احترام به حقوق مشتری اما بیشتر که میشه باعث سلب آسایش و نشانگر کمکاری خودروسازه.
این ایراد ها رو باید رفع کنند بعد ماشین رو بدن دست مردم
Mohamad
۱۱ فروردین ۱۳۹۷کلاه قرمزی جان!
فرماش شما در صورتی صحیحه که مشتریان تویوتا تمامی مدل های روز این کمپانی رو بلافاصله پس از معرفی خریداری کنند و بزارن داخل پارکینگ که چنین حرکتی تقریبا نادر یا غیر ممکه!
چون اخباری که شما اینجا میبینی و با خبرهایی از این جنس مربوط به تویوتا تو ذهنت ردیف میشن نه تنها برای مدل های متعدده بلکه عده ای معدود از هر مدل رو هدف قرار میده. یعنی هر مشتری تو کل عمرش من فکر میکنم یکبار یا شاید اصلا با چنین فراخوانی مواجه نشه که اگه بشه هم براش اهمیتی نخواهد داشت چون بصورت رایگان برطرف خواهد شد..
فراخوان برای هر خودروسازی جنبه منفی محسوب نمیشه دیگه بقیش برمیگرده به سیستم پشتیبانیش…
KOLAH GHERMEZI
۱۱ فروردین ۱۳۹۷.
چیزایی که شما گفتی رو که همین بالا هم نوشته بود ! ومن با آگاهی از این مورد دارم این حرف رو میزنم
Hamid.Hellcat
۱۳ فروردین ۱۳۹۷کاش یاد بگیری یک کم محترمانه تر کامنت بذاری
Mohammadreza
۱۱ فروردین ۱۳۹۷دوست عزیز تعداد خودروهایی که فراخوان میشن در مقابل تعداد کل خودرو های ساخته شده توسط تویوتا اصلا به چشم نمیان
تویوتا سالانه حدود 10 میلیون خودرو تولید میکنه
من خودم اخبار تویوتا رو کامل دنبال میکنم و هر سال حدودا 8_9 تا فراخوان در همین حدود خودرو (2000)داره
شما اینو با 10 میلیون مقایسه کن
به زبان ساده تر احتمال اینکه شما مالک یه تویوتا باشی و مشمول یه فراخوان بشی تقریبا یچیزی تو حدودای صفره حدیه
در ضمن شما مطمئن باش تویوتا میتوته تعداد فراخوان هاشو کم کنه و ببخیال بعضی ایراد های احتمالی بشه (که خیلی از خودرو سازها همینکارو میکنن )
ولی تویوتا براش مشتری مهمه براش وفاداری مشتری مهمه براش رضایت مشتری مهمه
مطمئن باش بخشی از موفقیت تویوتا تو لیست های رضایت و وفاداری بخاطر همین فراخوان هاست که مشتری رو رها نمیکنه با این تفکر که قرار نیست همه ماشین های ما سالها مثل ساعت کار کنن
حالا چنتا شونم ایراد داشتن، داشتن
رامین
۱۱ فروردین ۱۳۹۷خودروهای فرانسوی زیبا ارگونومی عالی ولی پیچیده تا زمانیکه ایراد پیدا نکرده حتی خودشان هم از پس تعمیرش بر نمی آیند بخاطر همین است که فراخوان نمیدهند و ایران را برای همین ظاهر پسندیشان انتخاب کرده اند
افشین زنوزی
۱۱ فروردین ۱۳۹۷موتور کلا عوض میشه نه فقط پیستونها.
ahmad
۱۱ فروردین ۱۳۹۷قبلا توی پست دیگه هم گفتم ، این پیچیدگی که خیلی از دوستان درباره خودروهای فرانسوی میگن فقط مربوط فرانسویا نیست بلکه خیلی از ماشینهای دنیا حتی پیچیدهتر از فرانسویا هستند ، به عنوان مثال خودروهای امریکایی ، بعضی از المانیا دیدم که میگم مدلهای مختلف امریکایی یا المانی که تو ایران کمتر کسی حاضره دست بزنه بهشون .
Hamid.Hellcat
۱۴ فروردین ۱۳۹۷ماشین آمریکایی پیچیده است؟؟؟؟
این دیگه از اون حرفها بود
ماشین آمریکایی معروفه به راحت تعمیر شدن. البته در مورد برندهای لوکس مثل کادیلاک درسته که به دلیل فن آوریهای پیشرفته و وجود آپشنهای زیاد هست و در مورد همه ماشینهای لوکس مثل بنز و پورشه و …مصداق داره. اما همه ماشینهای فرانسوی اعم از لوکس و اکونومیک این مشکل رو دارن. نمونه اش رنو 5 خودمون که به بدتعمیر بودن معروفه.
رامتین
۱۱ فروردین ۱۳۹۷تویوتا اخیرا یکم بی دقت شده ها… فراخوان زیاد میده.. با ارزشترین برند دنیا هم دیگه نیست و جاشو داد به مرسدس. بنظرم نیسان کارایی بهتری داره. مدیر عامل نیسان چند روز پیش گفت با ارائه ویژگیهای منحصر به فرد آلتیما، همه منتظر ارائه نسل جدید ماکسیما باشید. از موتور توربو حتما در ماکسیمای جدید استفاده میشه و شرایط ورود به ایران را هم پیدا میکنه. بعد کسی هست برای پاسات که طراحی 5 سال پیشه و 175 اسبه، 330 میلیون بده؟!!!
پویا
۱۲ فروردین ۱۳۹۷شاید طول پیستون بزرگتر بوده وگرنه قطر بیشتر که جا نمیره مگر اینکه در حد خیلی کم قطرش بزرگتر باشه
Hamid.Hellcat
۱۴ فروردین ۱۳۹۷عجب سوتی دادن
از تویوتا بعید بود
احتمالا اینم از تبعات تولید و مونتاژ تو کشورهایی مثل ترکیه هست