تویوتا فراخوان ایمنی خود را گسترش داده و این بار ۵.۸ میلیون خودروی فروخته شده در سرتاسر جهان را به خاطر ایربگ های تاکاتا فراخوان کرده است.
این فراخوان هماکنون دربرگیرندهی مدل محبوب کرولا، هاچبک ساب کامپکت یاریس/ویتز، پیکاپ هایلوکس، سدان و هاچبک Etios میشود. این خودروها در بازههای زمانی می ۲۰۰۰ تا نوامبر ۲۰۰۱ و آوریل ۲۰۰۶ تا دسامبر ۲۰۱۴ ساخته شدهاند.
این فراخوان گسترده تعداد ۱.۱۶ میلیون خودرو در ژاپن، ۱.۴۷ میلیون دستگاه در اروپا، ۸۲۰ هزار دستگاه در چین و تعداد بیشماری را نیز در آمریکای مرکزی و جنوبی، آفریقا، خاورمیانه و سنگاپور را تحت تأثیر قرار داده است.
کیسه هوای راننده و سرنشین جلوی این خودروها باید تعویض شوند. در این کیسههای هوای معیوب از مواد شیمیاییای استفاده شده که پس از قرار گرفتن در شرایط گرمایی طولانی و با فشاری اضافی میتوانند منفجر شوند. قطعاتی که توسط تاکاتا تأمین شدهاند پیش از این جان ۱۶ نفر را (عموماً در ایالاتمتحده) گرفته و باعث زخمی شدن بیش از ۱۰۰ نفر شدهاند.
از طرف دیگر شرکت تاکاتا تلاش میکند تا سرمایهگذاری مالی پیدا کند که بتواند هزینههای ساخت قطعات جایگزین را حمایت نماید. تاکاتا تاکنون با چندین حامی بالقوه دیدار داشته است.
Nima
۹ آبان ۱۳۹۵تکلیف ایرانی ها هم که مشخصه.
جدی جدی من میرم ایرتویا اعتراض میگی نه نگاه کن.
مجید
۹ آبان ۱۳۹۵تاکاتا هم گند زد به صنعت خودروسازی!!!!!!!من نمیدونم چرا تنبیه و جریمه درست درمونش نمیکنن؟؟؟؟؟؟؟زورشون به فولکس واگن میرسید؟؟؟؟؟
سجاد
۹ آبان ۱۳۹۵باید تفاوت قائل شد برای شرکتی که مشکل رو خودش میفهمه و اعلام میکنه و برای رفع مشکل برنامه ریزی میکنه تا شرکتی خودش مشکل رو نمیدونه و یا میدونه و پنهان میکنه.
Kamran cooper
۹ آبان ۱۳۹۵دقیقا سجاد درست میگه
توجه داشته باشید که مثلا همین ایران خودروی خودمون وقتی چند سال پیش 405 ها آتیش میگرفت تا مدت ها زیر بار نرفت و جون خیلی از هموطنامون هم به خطر افتاد و آسیب های فراوان دیگه که کسی هم پاسخگو نشد
اگه قرار باشه یه برخورد درست درمون با جایی بشه باید با فرغون سازهای وطنی بشه
نوید جهرمی
۲۶ آبان ۱۳۹۵تا اونجا که میدونم مسئولان تاکاتا مشکل رو فهمیده بودن اما صداش رو در نیاوردن تا موقعی که دیگه گندش در اومد.
فقط انگلستان
۹ آبان ۱۳۹۵هرکس تو هر کشور و شهری که باشه می تونه بره نمایندگی تویوتا و عوضش کنه.
متین
۹ آبان ۱۳۹۵امسال عنوان پرفروش ترین خودروساز جهان به ولکس واگن میرسه و تویوتا دوم
Sasan
۹ آبان ۱۳۹۵شرکت تاکاتا ماله کدوم کشوره؟ژاپنی نیست؟
فقط انگلستان
۹ آبان ۱۳۹۵بله ژاپنیه – کیسه هوا و کمربند ایمنی تولید می کنه.
erfan
۹ آبان ۱۳۹۵چرا یه برند ژاپنی با سابقه باید اینجوری خطا بده؟ چرا یکی بیاد بگه مشکل از کجاس
hamid
۹ آبان ۱۳۹۵مشکل از جایی نیست همه کشورها یی که تو صنعت خودرو سازی نامی دارن فراخوان میدن علت اینکه فراخوانم تو این چند سال زیاد شده بازار رقابتی شده مثل ما ایرانیا نیستن که به برند رنو پژو یا کیا هیوندا بگیم اشغال. برند هایی مثل تویوتا این خطرو کامل حس میکنن که رقبا دارن نزدیک میشن چند سال پیش کسی فکرشو نمیکرد کره بتونه تو بازار بزرگ امریکا فروش خوبی داشته باشه چینم به سرعت در حال رسیدنه.فراخوان نقص نیست یه نوع حس مسئولیت شرکت نسبت به خریدارنشه
احمد باقری
۱۰ آبان ۱۳۹۵اصلا واقعا چرا اینجوری شد.