نسل جدید تویوتا ونزا با استقبالی فراتر از انتظار روبرو شده است. تعداد سفارشهای دریافتی تویوتا برای این شاسیبلند ۱۵ برابر بیشتر از انتظارات اولیه بوده است.
تویوتا ونزا در ژاپن با نام هریر شناخته میشود و تویوتا هریر هم از سال ۱۹۹۷ در ژاپن فروخته میشود و در واقع همان لکسس RX بود که آن زمان در بازار ژاپن حضور نداشت و بنابراین اکنون ونزا وارد چهارمین نسل خود شده است.
تویوتا ونزا/هریر به عنوان یک شاسیبلند هیبریدی جدید روی پلتفرم TNGA-K سوار شده و مجهز به یک موتور ۲.۵ لیتری چهار سیلندر تنفس طبیعی و سه موتور الکتریکی است که جانشین موتور شش سیلندر قبلی شدهاند. هرچند قدرت ۲۱۹ اسب بخاری آن خیلی جلب توجه نمیکند اما مصرف سوخت ۵.۸۸ لیتری آن در هر صد کیلومتر میتواند جبرانکننده این موضوع باشد.
تویوتا انتظار داشت تا در ابتدا حداقل ۳۱۰۰ سفارش برای این مدل دریافت کند اما باوجود مشکلات کرونا ویروس در جهان و عملکرد محتاطانهتر خریداران، ۴۵ هزار سفارش برای آن ثبت شده که ۱۵ برابر هدف اولیه فروش ماهانه آن است. تویوتا ونزا قبل از این هم خودروی موفقی بوده و پیش از این ۶۸۰ هزار دستگاه از آن در نسلهای مختلف به فروش رفته و این موضوع میتواند همچنان ادامه یابد.
[دانلود ویدئو]
کیان
۳۰ تیر ۱۳۹۹تویوتای پیرمردی، تویوتای پیرزنی، تویوتایی ک حس رانندگی نداره، تویوتایی ک تکنولوژیش قدیمی هست (خیلیا میگن)، ماشینی ک آپشن نداره و … چنین فروشی و تجربه میکنه ، چیزی فراتر از ماشین سال ک اسمشو نمیارم، تازه با یک موتور 2.5 لیتری ک اعداد و ارقامش اصلا جذب کننده نیست !!!
قسمت پنهان ماجرا کجاست ؟ چرا اینقدر فروش داره واقعا ؟؟؟
بنظر من جواب اینه : رسانه ها ، فقط برای جذابیت محتوای خودشون و جذب مخاطب میان مسائلی و رو بزرگ میکنن (ولی برای تولید محتوا قابلیت مانور بالایی دارن) ک کثیر مصرف کننده ها اصلا نیازی بهشون ندارن ، یا حداقل توان مالی درصد محدودی بهشون میرسه، شتاب بالا، موتور با حجم بالا و توربو و … ، آپشنها و سطحی از لوکس بودن ک جنبه تشریفاتیش واقعا بیشتر از کاربردی بودنش هست چیزایی نیستن ک واقعا نیاز خیلیا باشه.
تو خیابونها همه دارن تخته گاز میرن ؟ همه یک شوفر دارن و روی صندلی VIP خودشون نشستن ؟؟ قطعا خیر
تویوتا و نیسان ، هوندا ، کیا و سایر برندهای اکونومی خوب واقعا پکیج مناسبی هستن برای کثیر جامعه اما رسانه ها نمیتونن این جذابیت و القا کنن و این میشه ک مزایای این خودروها کاربردی به چشم نمیاد.
Mahdi
۳۰ تیر ۱۳۹۹از rx خیلی خوشگل تره قیمتش هم مناسب تره ، پس چرا نباید استقبال بشه!!!!
حسن
۳۰ تیر ۱۳۹۹یه جورایی طراحیش همون لکسس هست با همون خطوط تیز و جلوپنجره ای شبیه لکسس .
Enzo
۳۰ تیر ۱۳۹۹آقا مال خوب رو زمین نمیمونه . همیشه مشتری پاش خوابیده
حامد
۳۰ تیر ۱۳۹۹اوووووف از لکسوسها خوشگتر شده.
اما میدونین چیه؟ من به این فکر میکنم نسل جدید لکسوس چه شکلی قراره بشن؟
از همین الان هجیان زدم.
قیمتشم خوبه. ۸۰۰ میلیون
NAVID۰۰۹۸
۳۰ تیر ۱۳۹۹۸۰۰ میلیونو خوب اومدی
قشنگ پیداست ما هنوز تو دوران گذشته سیر میکنیم
با یه حساب سرانگشتی همین حالا واردات باز میشد و با این دلار میومد ، نمایشگاهییا زیر ۵ میلیارد نمیدادنش .
Nx 2017 صفر داره میرسه به ۴ میلیارد
Rx ۲۰۱۸ صفر داره میره رو ۶ میلیارد
راوفور ۲۰۱۷ صفر حدود ۲ میلیاردو پانصد
و…..
پراید اسمش ۹۰ میلیونی ، در نمایشگاه حدودای صد میفروشن
مملکت گلوبلبل ، همه چیز هم هست فتوفراوون ریخته از شیر مرغ تا جون آدمیزاد ، جوانان هم همه مشغول کار و جیبها پر از پول !!!
meysam
۳۰ تیر ۱۳۹۹بابا بنازم
باریک
علی
۳۰ تیر ۱۳۹۹به به،امیدوارم درهای مملکت باز شه،ماهم یه دونه از اینا بخریم
پارسا عشقی
۳۰ تیر ۱۳۹۹اینا کم کم دارن از ایران خودرو و سایپا یاد می گیرن اخه این رهام یا کا صد بیست و 5 چی هستن که این همه فروش رفتن…………………………………………………………
سروش فرخ نژاد
۳۰ تیر ۱۳۹۹اومدن تکنولوژی بیش از حد به صنعت خودرو موجب از بین رفتن اصالت کیفیت و روح در محصولات شده, دانش و تکنولوژی فراگیر شده و همه چی شده سود و منفعت این روزها اعداد و ارقام کذایی چه در خودرو و چه در گوشی و … حرف اول رو می زنن
Hadi
۳۰ تیر ۱۳۹۹هم شاسی بلنده، هم خوشگله،هم تویوتاست…
باید هم اینقدر ازش استقبال بشه…
saheb
۲ مرداد ۱۳۹۹از جلو و بغل پدربزرگ کمریه. احساس میکنم.
البته مدل ها 2015 به بعد