تویوتا

معرفی فیس‌لیفت تویوتا مارک X سدانی مخصوص بازارهای آسیایی

تویوتا مارک X یک سدان لوکس اجرایی است که صرفاً جهت عرضه در بازارهای آسیایی و خصوصاً بازار داخلی ژاپن تولید می‌شود. نسل نخست این خودرو برای اولین بار در سال ۲۰۰۵ معرفی شد و سپس در سال ۲۰۰۹ نیز نسل دوم آن به بازار آمد. مارک X در حال حاضر در شهر Kanegasaki ژاپن تولید شده و فقط در چین و ژاپن عرضه می‌گردد. حالا تویوتا نسل دوم مارک X را مورد فیس‌لیفت و به‌روزرسانی قرار داده جزئیات این فیس‌لیفت را برای بازار ژاپن منتشر کرده است.

toyota-mark-x-2016-fl-front

نسخهٔ فیس‌لیفت شدهٔ تویوتا مارک X در چهار تیپ مختلف عرضه می‌شود که عبارت‌اند از 250G/250G Four (این خودرو در تیپ‌های معمولی به‌صورت دیفرانسیل عقب عرضه می‌شود اما همۀ تیپ‌ها با سیستم چهارچرخ محرک هم عرضه میشوند که پسوند Four را به دنبال نام خود دارند)، 250S/250S Four، 250RDS و درنهایت مدل پرچم‌دار 350RDS. همچنین برای مدل 250S یک پکیج ویژهٔ F هم ارائه می‌شود. تمامی تیپ‌های ۲۵۰ مجهز به یک پیشرانهٔ ۲.۵ لیتری V6 تنفس طبیعی هستند که ۲۰۰ اسب بخار قدرت و ۲۴۳ نیوتن متر گشتاور دارد درحالی‌که مدل بالاردهٔ 350RDS از یک پیشرانهٔ ۳.۵ لیتری V6 تنفس طبیعی با ۳۱۵ اسب بخار قدرت و ۳۸۰ نیوتن متر گشتاور استفاده می‌کند.

marx1611_04-850x508

در قسمت بیرونی مارک X جدید شاهد سپر جلو، جلوپنجره و چراغ‌های بازطراحی‌شده هستیم که این چراغ‌ها به همراه دی‌لایت‌ها در تیپ‌های 250S، 250RDS و 350RDS کاملاً از نوع LED هستند. در مرکز جلوپنجره هم بجای لوگوی تویوتا، یک علامت X قرار گرفته است. در قسمت عقب هم یک برف‌پاک‌کن عقب به مارک X اضافه شده است که در خودرویی سدان امری عجیب به نظر می‌رسد. تیپ‌های 250G و 250S به‌صورت استاندارد مجهز به رینگ‌های ۱۶ اینچی هستند درحالی‌که مدل‌های 250RDS و 350RSD در حالت استاندارد با رینگ‌های ۱۸ اینچی ارائه می‌شوند. البته این رینگ‌ها در تیپ 250S به‌صورت آپشن قابل سفارش هستند.

toyota_mark_x_250g_s_package_

در داخل تیپ‌های 250S، 250RSD و 350RSD به‌صورت استاندارد از تریم چرم آلکانترای قرمز و مشکی استفاده شده است که در مدل 250G به‌صورت سفارشی ارائه می‌شود. در نسخهٔ فیس‌لیفت شدهٔ مارک X به جهت بهبود پاسخ‌دهی فرمان، چسبندگی و راحتی سواری از نقطهٔ جوش‌های اضافی و چسب‌های ساختاری استفاده شده است.

marx1611_02_s-850x589

اما شاید مهم‌ترین به‌روزرسانی در نسخهٔ فیس‌لیفت شدهٔ تویوتا مارک X در بخش سیستم‌های ایمنی آن باشد. مجموعهٔ ایمنی فعال این خودرو شامل این موارد می‌شود: یک رادار جلو و دوربین که وسایل نقلیه و عابرین پیدا را به‌منظور جلوگیری و یا کاهش برخورد شناسایی می‌کند، سیستم ترمز خودکار که پیش از برخورد که در سرعت‌های بین ۱۰ تا ۸۰ کیلومتر در ساعت فعال است و سیستم هشدار خروج از خط که توسط یک دوربین خطوط جاده را شناسایی می‌کند. سیستم آخری اگر راننده از خط منحرف شود از طریق هشدار صوتی و یک هشدار بر روی صفحه آمپر او را مطلع می‌کند. سپس اگر هیچ اقدامی از سوی راننده انجام نشود، فرمان برقی خودرو به‌صورت خودکار ماشین را به خط بازمی‌گرداند.

در بزرگراه‌ها کروز کنترل تطبیقی توسط سنسورهای رادار به همراه دوربین ارائه می‌گردد و سیستمی هم در هنگام حرکت با سرعت ثابت جهت حفظ فاصله با خودروی جلویی دریچهٔ گاز را ثابت نگه می‌دارد. درصورتی‌که خودروی جلویی سرعت خود را کم کند، سیستم جهت رسیدن به‌ سرعت مناسب، دریچهٔ گاز را می‌بندد و اگر کاهش سرعت بیشتری موردنیاز باشد، سیستم ترمز فعال می‌شود.

marx1611_05_s-850x589

قیمت تویوتا مارک X در ژاپن از ۲,۶۵۶,۸۰۰ ین معادل ۲۳,۶۰۰ دلار برای مدل 250G شروع شده و نهایتاً به ۳,۸۵۰,۲۰۰ ین معادل ۳۴,۲۰۰ برای مدل پرچم‌دار 350RDS می‌رسد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۸ دیدگاه‌ها

  1. sina

    ۶ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (2658 ديدگاه)

    تویوتا همه اش عشقه… x و y هم نداره ….

  2. KING918

    ۶ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (217 ديدگاه)

    با اینکه رینگ های 18 اینچی داره ولی به نظر واسه بدنه کوچیکه …
    عکس قرمز رنگو نگاه کنید ….

    1. amin

      ۶ آذر ۱۳۹۵
      سوابق: (25 ديدگاه)

      به علت فاق بلند لاستیک هست،جهت حفظ نرمی سیستم تعلیق ماشین….یک سدان خانوادگی هست نه یک خودروی اسپرت

  3. مجید

    ۶ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (681 ديدگاه)

    سیستم دیفرانسیل عقب به صورت استاندارد و بدنه متفاوت و موتور های تنفس طبیعی!!!!!!!!!!!چیزی که که فکر نکنم تویوتا حالت عادی داشته باشه و بیشتر برای برند لکسوس برای رقابت با پرمن ها میزنه!من از این ماشین خوشم اومد ای کاش تو خاور میانه میومد

  4. ONE MAN ARMY

    ۶ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (23 ديدگاه)

    به نویسندگان و مترجمین محترم سایت پیشنهاد میکنم مقاله ای در مورد روش های بازاریابی در صنعت خودرو تهیه کنند.
    مثلا، چرایی گذاشتن X در جلو پنجره این خودرو و عدم استفاده از نشان lexus(به دلیل لوکس بودن خودرو) با توجه به شناخته بودن برند leuxus در بازارهای عرضه این محصول

  5. رامتین

    ۶ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (3252 ديدگاه)

    این محصول میتونه به ایران بیاد؟ بنظر گزینه خوبیه و بهتر از کمری حداقل از نظر کابین و توان موتوره.

  6. سپنتا

    ۷ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (25 ديدگاه)

    دوستان نازنینم نگاه کنید یک ماشین 6سیلندر کامل با آخرین تکنولوژی روز 23هزار دلار . این یکی از اون هنرهای شاهکارای همیشگیه تویوتاست که با پول پایین داشتن بیشترینها کیفی و کمی از یه ماشین(البته نه با قیمت شرکت دزد ایرتویوتا)

  7. احمد

    ۸ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (128 ديدگاه)

    جلوش که شبیه اپتیمای کیاست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا