تویوتا نسخهٔ اروپایی هاچبک یاریس را برای سال ۲۰۱۷ فیسلیفت کرده است. این فیسلیفت چیزی بیش از یک تغییر چهرهٔ صرف است و یاریس ۲۰۱۷ بهطور کامل در داخل و خارج بروز شده است. در این فیسلیفت و بهروزرسانی که بر روی نسل سوم یاریس صورت گرفته است، با هدف بهبود طراحی، ایمنی و عملکرد پویا، ۹۰۰ قطعه تغییر کرده است.
در بخش بیرونی این خودرو چراغهای جلوی جدید، جلوپنجرهٔ ذوزنقهای، سپر جلوی متفاوت، درِ صندوق تجدیدنظر شده، سپر عقب دگرگونشده و چراغهای عقب LED جدید ارائه شده است. این در حالی است که در فیسلیفتها عمدتاً قسمت پشت و درِ صندوق خودروها تغییرات چندانی را تجربه نمیکند اما برخلاف این رویه، در قسمت عقبی و درِ صندوق بار یاریس نیز تغییرات قابلتوجهی ایجاد شده است. همچنین در پروفیل جانبی خودرو هم تغییراتی در قسمت پایینی درها انجام گرفته است.
علاوه بر اینها، رینگهای آلیاژی جدید و چراغهای روشنایی در روز LED نیز بهصورت سفارشی برای یاریس ۲۰۱۷ ارائه شده و دو رنگ جدید قرمز توکیو و آبی هایدرو هم به هشت رنگ مختلف قبلی یاریس اضافه شده است. با ایجاد این تغییرات در طراحی بیرونی یاریس خصوصاً به لطف جلوپنجرهٔ بزرگتر و چراغهای عقبی که بهطور قابلتوجهی عریضتر شدهاند، حالا این هاچبک سابکامپکت، بزرگتر از قبل به نظر میرسد آنهم درحالیکه ابعاد آن دستنخورده باقیمانده است.
در داخل یاریس جدید نیز طیف گستردهای از آپشنهای مختلفی برای تریم، تودوزی و رنگ ارائه شده است؛ اما یکی از مهمترین تغییرات داخلی این ماشین ارائهٔ یک صفحهنمایش رنگی ۴.۲ اینچی جدید است که از تیپهای میانی به بالا بهصورت استاندارد وجود دارد. علاوه بر این، دریچههای تهویه با طراحی پروانهای، نور پسزمینهٔ صفحه آمپر به رنگ آبی روشن، تریم مشکی پیانو، غربیلک فرمان سه پره، دکمهها و کنترلرهای اصلاحشده، کنسول وسط بروز شده و داشبورد با ظاهری منسجمتر، از دیگر تغییرات داخلی یاریس فیسلیفت هستند. از لحاظ سطح تجهیزات نیز تیپهای پایه با تجهیزاتی ساده ارائه میگردند درحالیکه در تیپهای میانی صفحهنمایش ۴.۲ اینچی اضافه شده و در تیپهای وسط به بالا نیز رینگهای آلیاژی ۱۵ اینچی و رکابهای جانبی اسپرت ارائه میگردند.
اما در یاریس فیسلیفت غیر از تغییراتی که با چشم میتوان دید، تغییرات دیگری هم در بخش فنی اعمال شده است. در ابتدا پیشرانهٔ ۱.۳ لیتری قدیمی بازنشسته شده و جای آنرا یک واحد جدید ۱.۵ لیتری چهار سیلندر تنفس طبیعی گرفته است که ۱۱۱ اسب بخار قدرت و ۱۳۶ نیوتن متر گشتاور دارد. یاریس با این موتور جدید در ۱۱ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر در ساعت دست پیدا میکند که ۰.۸ ثانیه سریعتر از قبل است. همچنین مصرف سوخت آن نیز به میزان قابلتوجه ۱۲ درصد کمتر شده است؛ اما نهتنها این موتور ۱۰ درصد قویتر از موتور قبلی است که همچنین تویوتا در یاریس ۲۰۱۷ دستهموتورهای جدیدی را بکار گرفته است که لرزشهای کمتر داشته و سواری راحتتری ارائه میکند.
از سوی دیگر، مهندسین تویوتا با ایجاد تغییراتی در تعلیق و کمکفنرهای یاریس جدید، راحتی سواری آنرا بدون قربانی کردن هندلینگ، افزایش دادهاند. فرمان الکتریکی این خودرو نیز بهینهسازی شده و عملکرد نرمتر و روانتری پیدا کرده است درحالیکه یک منبع اگزوز جدید نیز به سیستم اگزوز یاریس اضافه شده است. از دیگر تغییرات فنی یاریس فیسلیفت نیز میتوان به بهروزرسانی سیستم فیلتر هوا و همینطور پولوسهای جلو اشاره کرد؛ اما تویوتا قصد دارد یک نسخهٔ اسپرت و بالا رده از یاریس جدید را نیز عرضه کند. این مدل اسپرت که فعلاً پیشنمایشی از آن ارائه شده است، یک نمونهٔ سهدر با قدرتی بیش از ۲۱۰ اسب بخار است. قدرتی که برای رقابت با داغترین هاچبکهای بازار کاملاً کافی است. این نسخهٔ اسپرت در کنار نمونههای معمولی یاریس فیسلیفت ماه آینده رسماً در نمایشگاه ژنو رونمایی خواهند شد.
Kamran
۲۱ بهمن ۱۳۹۵عالی شده
سیدامین فاخر
۲۱ بهمن ۱۳۹۵بالاخره تویوتا از طراحی محافظ کارانه بی روح دست برداشت به نسبت قبل خیلی بهترشده ولی جلو پنجره ش خیلی اغراق شده
alpha
۲۱ بهمن ۱۳۹۵خیلی قشنگه.
سینا
۲۱ بهمن ۱۳۹۵سمت سوی تویوتای جدید رو واقعا دوست دارم. بی صبرانه منتظر کورولا و راو۴ جدید هستم.
یاریس هم احتمالا بی درد سر ترین ماشین جهانه
Matin
۲۱ بهمن ۱۳۹۵خیلی خوب شده مخصوصا داخلش فقط آرم تویوتا خیلی زده بیرون
Amir.dp
۲۸ بهمن ۱۳۹۵کمپلت ماشینو ترکونده اسمشو گذاشته فیس لیفت ،بعدا توی مملکت ما دو تا چراغ دی لایت اضافه میکنه میگن خودروی جدید