مثلث آلونسو، ناکاجیما و بوئمی…
تویوتا سرانجام به قهرمانی مسابقات استقامتی ۲۴ ساعته لمانز دست یافت و فرناندو آلونسو یک قدم به کسب سهگانه موتور اسپورت نزدیک شد.
این راننده اسپانیایی که با همکاری راننده اسبق فرمول ۱، سباستین بوئمی و کازوکی ناکاجیما پیش از خودروی شماره ۷ تویوتا TS050 کاموئی کوبایاشی، مایک کونوای و خوزه ماریا لوپز از خط پایان عبور کرده و پیروز لمانز نام گرفتند.
اگرچه خودروی شماره ۸ تویوتا با رانندگی این سه راننده مشهور کار را از پل پوزیشن آغاز کردند اما از همان ابتدا تا آخر مسابقه در رده اول قرار نداشتند. بخش اعظم ۶ ساعت اول مسابقه شاهد جابجایی رتبههای اول و دوم بین دو خودروی تویوتا بودیم و در ساعت هفتم مسابقه این خودروی شماره ۷ بود که بیش از ۲ دقیقه از تیم آلونسو پیش افتاده بود.
اما پس از این فاصله بود که آلونسو پشت فرمان نشست. این راننده که دو بار قهرمان فرمول ۱ شده از ساعت ۱.۳۰ تا ۴ صبح رانندگی کرد و معمولاً ۵ ثانیه در هر دور سریعتر از راننده خودروی شماره ۸ تویوتا یعنی لوپز نشان داد. به لطف تلاشهای آلونسو همتیمی او یعنی ناکاجیما توانست کوبایاشی را در خودروی دیگر تویوتا پشت سر بگذارد.
زمانی که پرچم پایان مسابقه به اهتزاز درآمد این خودروی شماره ۸ تویوتا بود که ۳۸۸ دور را به پایان رسانده بود و دو دور بیشتر از خودروی شماره ۷ طی کرده بود.
me84
۲۹ خرداد ۱۳۹۷.
اشاره ای نشد که ماشین تویوتا هیبریدی بود.
mehran911
۲۹ خرداد ۱۳۹۷درود
این رقابت یکی از مهمترین پیروزی های پورشه در تاریخ بود
بعد سال ۲۰۱۴ و بازگشت پورشه معادل هزینه ساخت و توسعه ی خودروی فرمول یک در کلاس LMP1 (پروتوتایپ ) هزینه کرد این عدد معادل ۳۰۰ میلیون دلار بود !!!
این موضوع این نگرانی رو به وجود می آورد که خب پس کلاس GT چی ؟!
پورشه پر افتخارترین خودروساز جهان و بزرگترین تولید کننده خودروهای مسابقه ای در تاریخ این کلاس بود
این نگرانی بجا بود چون پورشه از قهرمانی های سراسری و پی در پی در کلاس پروتوتایپ ها لذت میبرد و عدم سرمیه گذاری خوب در کلاس GT باعث شده بود فورد و فراری در کلاس GT فرمانروایی کنن
3 سال به این وضع گذشت تا اوایل سال گذشته با وجود جلوگیری شدید پورشه از درز کردن اخبار خبری مبنی بر توسعه مدلی جدید در کلاس GT در صفحه اینستاگرام یکی از راننده ای تست پورشه دیده شد
سال ۲۰۱۷ همه منتظر کولاک این خودرو در رقابت ها بودیم که متاسفانه رئیس سابق بخش موتوراسپرت پورشه گفت ” ما تمام سعی خود را را برای آماده شدن این این خودرو برای رقابت های ۲۰۱۷ خواهیم کرد” این یعنی ما برای ۲۰۱۷ آماده نیستیم
با وجود این گفته همه ی طرفداری پورشه مجبور شدیم یک سال تمام برای دیدن جدال پورشه و فورد و فراری صبر کنیم اما این صبر ارزشش رو داشت.
معمولا در این رقابت ها خیلی پیش نمیاد عین ۲۴ ساعت در دو کلاس مختلف با اختلاف در جایگاه نخست باشی
در کلاس GTpro پورشه تا ۱۰ ساعت اول مسابقه سه جایگاه نخست رو در اختیار داشت و اگر راننده با بی توجهی به گارد برخورد نمیکرد به احتمال زیاد سه جایگاه اول برای پورشه بود …
در هر حال قهرمانی مقتدرانه ی پورشه در دو کلاس GT رو به طرفدارای خودروهای آلمانی تبریک میگم
مدیر عامل پورشه بعد از خروج از کلاس LMP گفت تا سال ۲۰۲۵ پورشه تمرکز ویژه ای در کلاس GT خواهد داشت .
.
راستی تا یادم نرفته قهرمانی پورشه در ۲۴ ساعته نوربرگرینگ رو که چند وقت پیش برگذار شد رو هم تبریک میگم .
.
ever ahead
vahid 956
۲۹ خرداد ۱۳۹۷تبریک مهران جان
خبر داری که ایا پورشه در سال ۲۰۲۱ و با تغییر قوانین به فرمول یک برمیگرده یا هنوز معلوم نیس
راستی بالاخره این ۹۱۹ evo کی میخاد رکورد بزنه انتظار کشت مارو? زیره پنج دقیقه!!!???
Holy smokes
mehran911
۲۹ خرداد ۱۳۹۷ممنون وحید عزیز
ورود نماینده ای از گروه فولکس به مسابقات فرمول از سال ۲۰۱۶ منتفی شد
احتمال حضور پورشه به عنوان تامین کننده پیشرانه پنجاه پنجاه هستش برنامه موتور اسپرت پورشه تا ۲۰۲۵ کاملا مشخصه و حضورش در تامین پیشرانه فرمول وان ، یک موضوع جانبی هستش البته من امیدوارم فولکس با این کار موافقت کنه به این دلیل که پورشه بیشتر از یک ساله به شدت داره روی پیشرانه ۶ سیلندر جدیدسطح بالا کار میکنه که احتمالا تا دوسال دیگه برای تکمیل این پروژه زمان نیاز باشه به هر حال شاید بد نباشه در فرمول با این پیشرانه شرکت کنن .
.
در مورد evo هم که قرار بود یک ماه پیش رکورد بزنن که دوباره گفتن نیاز به زمان بیشتر برای هماهنگی ماشین با نوربرگرینگ داریم اما به نظر من مشکل اصلی راننده است در حال حاضر راننده های پورشه توانایی رسوندن evo به حد نهایش بخصوص در نوربرگرینگ رو ندارن
در اسپا رکورد نیل جانی ( راننده پورشه ) از رکورد پیش بینی شده حدود ۵ ثانیه کندتر بود
اما به هر حال رکورد با اختلاف خوبی زده خواهد شد فقط باید منتظر موند
Ferrari
۲۹ خرداد ۱۳۹۷اول بابت قهرمانی پورشه تبریک میگم به همه دوستداران این برند
دوم مهران عزیز دلایلی که مطرح کردین برای قهرمان نشدن پورشه تو کلاس GT برای من قابل قبول نیست فراری سال ۲۰۱۶ فقط برای تحقیق و توسعه در مسابقات فرمول یک 382 میلیون یورو هزینه کرد و بودجه کل تیم از دستمزد کارکنان اسکودریا تا ساخت ماشین فرمول یک برای فراری ۵۴۲ میلیون یورو هزینه داشته و با این هزینه سنگین در فرمول یک در مسابقات استقامت هم حضور داشته و از ۲۰۱۲ تا سال گذشته فقط ۲۰۱۵ رو به پورشه واگذار کرده کامنت شما جوریه که ادم فکر مکینه اگه فراری تو این کلاس قهرمان میشده بخاطر بی تفاوت بودن این کلاس برای پورشه بوده که من به شدت مخالفم امسال هم فراری برای مسابقات فرمول یک ۴۳۰ میلیون یورو بودجه تحقیق و توسعه درنظر گرفته که احتمالا هزینه کل ساخت ماشین و دستمزد رانندها و مهندسان به راحتی به ۶۰۰ میلیون یورو میرسه اما با این حال ۴۸۸GTE EVOرو برای مسابقات استقامت روانه کرده که نشون میده فراری بیخیال مسابقات استقامت نیست.تا اینجا فراری عملکرد خوبی نداشته ولی هنوز ۶مرحله دیگه مونده و فراری شانس قهرمانی داره هرچند خودم امیدی ندارم امسال قهرمان بشه
مانی
۳۰ خرداد ۱۳۹۷تویوتا خیلی شانس آورد به خودش نباخت و بالاخره تو نست اول بشه
بازم کار بزرگی کرد با خودش مسابقه داد و اول شد مطمئن باشین
اگه پورشه بود باز هم تویوتا اول میشد خخخخخخ
mehran911
۲۹ خرداد ۱۳۹۷دو تا ویدیو جذاب از جدال های جالب فورد و پورشه در لمانز
و شورولت و پورشه در دیتونا میذارم
ویدیوی اول برای لمانز امسال هستش
https://www.aparat.com/v/7yWZd
این دومی رو اگر خواستین ببینین تا آخرش ببینین
https://www.aparat.com/v/ULWsc
ارش
۲۹ خرداد ۱۳۹۷دمت گرم عالی بود.
Mohammadreza
۲۹ خرداد ۱۳۹۷لطفا یه توضیح کامل راجبه مسابقات لمانز مثل مسابقات لمانز شامل چه کلاس هایی میشه و مشخصات خودرو هایی که در هر کلاس شرکت میکنن بذارید.ممنون
Mohamad
۲۹ خرداد ۱۳۹۷نمیدونم این همه هزینه میکنن که تو این مسابقات اول بشن بعد چه نفعی براشون داره؟
میشه یکی توضیح بده؟
حسین دهمرد
۲۹ خرداد ۱۳۹۷علم بدست میارن و یواش یواش تکنولوژیهایی رو که در موتور اسپرت بدست آوردن وارد خودروسازی میکنن.ژاپنیا(تویوتا) سرمایه گذاری کردن که الان سالی ۱۰ میلیون ماشین تو سراسر دنیا میفروشن و همینطور جرمنها(پورشه،بنز).مسابقات موتور اسپرت مثه فوتبال نیس که چند قرنه هیچ کمکی به تکنولوژی نکردن و فقط درآمد بازیکنا نجومی شده.
امثال آیرتون سنا پشت فرمون ماشینشون جون دادند تا تکنولوژی ساخت اتومبیل رو بالا ببرند.
موتور اسپرت مهندسی ترین ورزش دنیاست.امثال فرای اعتبارشون رو از همین هزینه کردن ها بدست آوردن.
همه اینها به نفع کشور سازنده س چه مالی چه اعتباری.
Mohamad
۲۹ خرداد ۱۳۹۷حسین جان سپاس
پس چرا هوندا یا نیسان حضور ندارن؟
بهزاد
۲۹ خرداد ۱۳۹۷محمد جان نیسان و هوندا در سری رقابت های سوپر GT فعالن و همینطور چند رقابت دیگر که اعتبار کمتری دارند ولی بخش موتوراسپرت این شرکت ها تا الان خاموش نشده و خودروهای GT را تولید میکنند.
یک خبر خوب ، از سال 2020 یا 21 کلاس پروتوتایپ یا lmp رقابت های wec داره جم میشه و قراره خودروهای به اصطلاح سوپر اسپرت مثل پروجکت وان و لافراری و… جایگزین اونها بشه و با کاهش هزینه ها بسیاری از شرکت ها مثل مک لارن و فراری و استون و … احتمالا حضور پیدا کنند.
Mohamad
۲۹ خرداد ۱۳۹۷درسته،
ممنونم ازت بهزادجان بابت توضیحات
حسین دهمرد
۳۰ خرداد ۱۳۹۷آقا بهزاد کامل گفت . اینم اضافه کنم هوندا تو فرمول 1 هست و ردبول باهاش قرارداد بسته. اتحاد رنو-نیسان-میتسو هم با رنو تو فرمول 1 هستن.