کراس اوورهای پلاگین هیبریدی نیز کمکم جای پای خود در بازار را محکم میکنند زیرا تویوتا اعلام کرده فروش راو ۴ پرایم مدل ۲۰۲۱ از تابستان سال جاری میلادی و با قیمت پایه ۳۸۱۰۰ دلاری شروع خواهد شد. البته به این مبلغ باید ۱۱۲۰ دلار هزینههای تحویل را نیز اضافه کرد.
این خودرو اندکی گرانتر از میتسوبیشی اوت لندر پلاگین هیبریدی بوده و از جمله ویژگیهای تریم SE آن میتوان به جلوپنجره منحصربهفرد، اسپویلر جلوی آئرودینامیک و عناصر مشکی اشاره کرد. راو ۴ پرایم SE همچنین از رینگهای ۱۸ اینچی، درگاه شارژ عقب و درب پشتی برقی برخوردار است.
داخل کابین نیز صندلیهای جلوی گرم شونده با تنظیم برقی دیده میشوند. این خودرو همچنین به فرمان چرمی، صفحهنمایش ۸ اینچی، اندروید اتو و اپل کارپلی مجهز شده است.
با پرداخت ۱۶۶۵ دلار میتوان پکیج آبوهوا و مونروف را خریداری کرد. این پکیج شامل فرمان و صندلیهای عقب گرم شونده، برفپاککنهای حساس به باران و مونروف میباشد.
افرادی که به دنبال محصولی لوکستر هستند میتوانند راو ۴ پرایم XSE را انتخاب کنند که با دیلایت های LED عمودی و رینگهای ۱۹ اینچی دو رنگ متمایز میشود. این خودرو را میتوان با سقف مشکی سفارش داد.
در کابین این مدل صفحهنمایش ۹ اینچی دیده میشود. مونروف، شارژ بیسیم گوشی هوشمند و آینه وسط با تیره شوندگی خودکار نیز جزو تجهیزات استاندارد آن هستند.
پکیج ۲۴۳۵ دلاری آبوهوا و صوتی هم در دسترس است که شامل تمامی تجهیزات قبلی به علاوه سیستم صوتی پریمیوم JBL، سه سال ناوبری دینامیک و یک سال دستیار مقصد میباشد.
نهایتاً هم به پکیج آبوهوا و صوت و پریمیوم میرسیم که ۵۷۶۰ دلار قیمت دارد. این پکیج شامل تجهیزات دو پکیج قبلی و صندلیهای جلوی تهویه دار، صندلی برقی سرنشین و سقف پانورامیک است. در این پکیج همچنین هدآپ دیسپلی، آینه وسط دیجیتال، درب پشتی برقی، دوربین ۳۶۰ درجه و خروجی برق در محفظه بار دیده میشود.
هر دو نسخه راو ۴ پرایم بهصورت استاندارد از بسته ایمنی تویوتا سود میبرند که شامل کروز کنترل تطبیقی، نوربالای خودکار، سیستم پیشگیری از برخورد با تشخیص عابران پیاده، هشدار خروج از مسیر و تشخیص علائم ترافیکی است.
نیروبخش این شاسیبلند ژاپنی پیشرانه ۴ سیلندر ۲.۵ لیتری، باتری لیتیوم-یونی و واحدی الکتریکی بوده که قدرت ترکیبی ۳۰۲ اسبی را تولید میکنند.
راو ۴ پرایم جدای از اینکه قویتری نسخه تاریخ این خودروست سریعتر از پیشبینیهای اولیه هم هست. تویوتا قبلاً شتاب این خودرو را ۵.۸ ثانیه اعلام کرده بود اما در بیانیه رسمی امروز آن را به ۵.۷ ثانیه کاهش داده است.
این خودرو همچنین کممصرفتر بوده و برد الکتریکی آن از ۶۲ به ۶۷ کیلومتر افزایش یافته است. اگر این رقم واقعی باشد راو ۴ پرایم دارای بیشترین برد الکتریکی بین کراس اوورهای پلاگین هیبریدی بازار خواهد بود.
Me
۱۱ خرداد ۱۳۹۹چقدر خوبه?? ولی من ندارمش
Moein
۱۱ خرداد ۱۳۹۹مثل همیشه درخشان و پر صلابت
نسخه فول این ماشین رو داشته باشی بر فرض اینکه جزو اقشار خیلی ثروتمند هم نباشی؛کاملا برای ده سال جوابت رو میده بی درد سر
meysam
۱۱ خرداد ۱۳۹۹بنظر میرسه با همین شیب ملایم اخبار خوبی از تویوتا بگوش برسه
سکویا و توندرا و تاکوما و 4 رانر و لندکروزر باید نونوار بشن و تازه خبرای خوب تو راه هستنن
Me
۱۱ خرداد ۱۳۹۹دقیقا همینطوریه دوست عزیز
اخباری که اخیرا از تویوتا به گوش میرسه انگار داره از یه برندی غیر ازونکه تو این ۵ سال میشناختیم صحبت میکنه
تویوتا احتمالا بازهم بصورت مقطعی داره از انفعال خارج میشه و تو این دوره جنب و جوش موقتی مثل همیشه هیچکس حریفش نیست
محمد
۱۱ خرداد ۱۳۹۹گرونه. نسخه پایه 24 هزار تاست. تازه هایلندر هم نسخه پایش ارزون تره.
جالبه تویوتا برای دانشجویان تحصیلات تکمیلی 1000 و برای نیروهای ارتش 500 دلار تخفیف گذاشته.
حسن
۱۱ خرداد ۱۳۹۹کلا تویوتا، تخفیف خوب میده، سه سال پیش می خواستم یه کراس اور تو کلاس راو۴ بگیرم، یادمه نمایندگی یدونه لیمیتد رو بهم نشون داد که ۳۶۰۰۰ تا قیمتش بود، اخر سر گفت اگه خریداری ۳۰۰۰۰ می فروشدش. اون موقع داخلش به خوبی الان نبود (نسل قبلی بود) و دست اخر مزدا سی ایکس ۵ جدید گرفتم.
مانی
۱۳ خرداد ۱۳۹۹بهترین انتخاب رو کردی
کار درست
محمد
۱۱ خرداد ۱۳۹۹تویوتا تو زمینه آپشن ها پیشرفت خوبی کرده کلا بازار به سمتی رفته که مشتریها دنبال ماشین های هستند که امکانات زیاد داشته باشند
(Saeed(peugeot
۱۱ خرداد ۱۳۹۹انصافا خیلی خوشگل و پر ابهت تر از قبل شده …..
ولی چه شتابی دارند ایم ماشین های پلاگین هیبرید …..راو ۴ و پژو ۳۰۰۸ و ……شتاب زیر ۶ ثانیه …..
با این فرض که تو ایران بودند الان ….با احترام به مازراتی کبیر ؛ میشد با کواتروپورته راحت کل انداخت.
Farzad
۱۱ خرداد ۱۳۹۹راو۴ انتخاب بی نظیریه ?
Amir abbas
۱۱ خرداد ۱۳۹۹شتابو…………………..(:
behnam1012
۱۱ خرداد ۱۳۹۹همه چی تمام
واقعا حرف نداره ??
رضا
۱۲ خرداد ۱۳۹۹خیلی عالیه
مشکل تویوتا در حال حاضرتولید با تیراژ بالاست ، فکر کنم برای این همه هایبرید به کمبود باطری خورده ، کسائی که راو ۴ هایبرید سفارش میدن الان باید ۸ ماه تو نوبت باشن و احتمالا راو ۴ پرایم زمان انتظارش بیشتر میشه
البته زمان انتظار تو کشورهای مختلف فرق میکنه ،
حسین
۱۲ خرداد ۱۳۹۹میخوام ?