متخصصان کمپانی لگاسی اورلند خون جدیدی را در رگهای برخی آفرودرهای قدیمی تزریق کردهاند و گل سرسبد آنها تویوتا لندکروزر FJ40 بوده است.
ما اخیراً برخی مدلهای بازسازی شدهی جذابی از FJ40 را دیدهایم اما جدیدترین آنها قطعاً میتواند بهترین نمونهی احیا شده در سالهای اخیر لقب بگیرد. از نظر ظاهری، لگاسی اورلند رنگ قهوهای طوفان صحرا را انتخاب کرده که با FJ40 1982 هماهنگی بسیار خوبی دارد. به این موارد باید عناصر سفیدرنگ جلوپنجره، سپرها و رینگها را اضافه کنیم.
FJ40 موردبحث از رینگهای فولادی ۱۶ اینچی با قالپاقهای کرومی و لاستیکهای بی اف گوودریچ گیرا استفاده میکند. دیگر تغییرات بدنه عبارتاند از چراغهای جلوی LED، لامپهای عقب LED و جک متصل به بدنه.
داخل کابین از پوشش چرم مشکی با دوخت های قهوهایرنگ استفاده شده است. همین طرح چرمی روی بخش بالایی داشبورد، پانل دربها و… بکار رفته و کفپوشها نیز از نوع سفارشی با تریم خاص هستند.
از جمله تجهیزات رفاهی این خودروی اسطورهای میتوان به سیستم تهویه مطبوع، سیستم صوتی با ۴ بلندگو، بلوتوث، رادیوی ناوبری XM، پورت شارژ USB و… اشاره کرد.
نیروبخش لندکروزر FJ40 یاد شده پیشرانهی ۵.۷ لیتری جدیدی است که با گیربکس ۴ سرعته 700R4 همکاری میکند. هم پیشرانه و هم گیربکس از جنرال موتورز گرفته شدهاند. این پیشرانه از کاربراتور ۶۰۰ CFM وبر سود میبرد.
از دیگر بهبودهای فنی میتوان ترمزهای دیسکی در هر چهار چرخ، ترمزهای پارک دیسکی، فنرهای تخت اولدمن امو و شوکهای گازی تامر، باک سوخت سفارشی، فرمان هیدرولیک و… را نام برد.
[دانلود ویدئو]
ممد ژانگولر
۲۱ اسفند ۱۳۹۸من به شخصه سمبل تویوتا رو به fj و camry میشناسم
تموم شدنی نیستن همین الانش اف جی کروزاش بعد ۱۰ سال داره تو دبی پیش فروش میشه ، فوق العادن
بقیه مدلهای تویوتا باید سماق بمکن در مقابل این دو اسطوره
NAVID۰۰۹۸
۲۱ اسفند ۱۳۹۸بَه بَه
جونم به این مقاله و fj40 افسانه ای که یه پا مردانه جنگید در ۸ سال دفاع مقدس .
وقتی میگیم تویوتا رقیب نداره یعنی اصالت و مردانگی ای که از این خودرو در میدانهای جنگ به صورت عملی دیدیم و دیدند و هنوز هم در تمام جنگهای نیابنی میبینید .
بی خود که نیست تو کردستان و زاهدان با اون جاده های کوهستانی و بیابانی برای تویوتا سر و دست میشکونند و تمام تویوتاهای fj شهرهای ایران را خریداری میکنند برای حمل قاچاق در جاده هایی که دیدنش هم ترس داره چه برسه ماشینی که شما را در جاده های وحشتناک نگذارد .
دو سال پیش بود که دیدم شخص بلوچی در روستاها میگردد و این خودروها را با مبلغ هایی حدود ۶۰ میلیون خریداری میکرد که بشخصه فکر نمیکردم چنین قیمتهایی داشته باشه و امروزه که دیگه قیمتها غیر قابل باور شده و رقمهایی عجیب غریب .
بهترین و نوترین fj ها دست اُرگانهای نظامی کشوره که پس از استفاده های زیاد به مزایده میگذارند و دوباره خریداران یه بازسازی اَساسی رویش میکنند و دوباره کار کار و کار میکشند از این زبون بسته های چهارچرخی که تاریخ مصرف ندارند .
دو خودرو آفرود کلاسیک میشناسم که شما راحت میتوانید جمعش کنید و مشتری فراوان دارد ، یکی همین fj40 و دیگری رنجرورهایی که در سال ۱۹۷۰ تا حدود بیست سال بعد تولید میشد با بدنه آلومینیومی .
جمع کردن این خودروها چه حالی میده بخاطر اینکه قطعات اَفترمارکتی با برندهای متفاوت و کیفیتهای متفاوت در همه دنیا پیدا میشه و مشکلات پیچیده بقیه کلاسیکها را به هیچ عنوان نداره ، اما یه مکان میخواد برای بازسازی و یه صبر زیاد برای کار اصولی و یه زمان کافی برای جمع کردن که فکر نمیکنم حالا حالاها برای من موقعیتش پیش بیاد .
خوبیش اینه که روی این تویوتاها موتورهای زیادی قابل نصب و خریداریه با مدلهای جدید و حتی صفر کیلومتر که شما در اوراقیهای دوبی میتوانید تهیه کنید و باقی ماجرا …. .
ای کاش موقعیتی دست میداد تا یکی از این خودروها را از صفر بازسازی میکردم با بهترین کیفیت و زیباترین رنگ مشکی متالیک آلمانی با گاردهای مشکی مات و رینگ لاستیکهای مشکی آمریکایی با سیستم صوتی ۸۰۰واتی و شبهای آخر هفته ، آخ آخ آخ چه حالی میده .
NAVID۰۰۹۸
۲۱ اسفند ۱۳۹۸ممدژانگولر یه دفعه اومد تعریف کنه از تویوتا اما آخرش با مُخ زَدِش زمین .
تویوتا دوچرخه هم بزنه ok ، چه برسه چهار چرخ خودرویی .
ممد ژانگولر
۲۱ اسفند ۱۳۹۸نوید جان بعضی مدلهای تویوتا بدجوری رو مخه الخصوص طراحی هاش
ولی fj جاش رو تخم چشم منه
net
۲۱ اسفند ۱۳۹۸این مدل لندکروز قدیمی وقتی داخلش میشنی هنگام رانندگی خیلی خشک هست و ادم کمردرد میگیره
حسین وی
۲۱ اسفند ۱۳۹۸این ماشین اسطوره تکرار نشدنیه
سجاد
۲۱ اسفند ۱۳۹۸هیجانی ترین ماشین سواری که داشتم برمیگرده یه یسال پیش با تویوتا 2f کالسکه بود که کاملا شبیه همین بود اما اینجا میگن fj40 بهرحال اون هیجانی بودنش هم بالارفتن از کوه و تپه نبود و فرصت نشد. دوستم فقط اومد دنبالم که بهم نشون بده یعنی ثابت کنه از جدول میره بالا. اونم نه این جدولای کوتاه اینای که کمتر رفتن داخل اسفالت حداقل سی چهل سانت بیرون هست. باورکردنی نبود! هیچ کار تیونینگ و.. هم روش انجام نداده بود. وقتی فهمید نمیشه کالسکشو دراورد (اگه بگیرن ماشینو میخوابونن) که کروک بشه فروختش
Farzad
۲۱ اسفند ۱۳۹۸یه حس خاصی به آدم میده این FJ40
Hadi
۲۱ اسفند ۱۳۹۸جان سخت به معنای واقعی…
رزیتا
۲۱ اسفند ۱۳۹۸تویوتا لندکروز تو دنیا حساب خودشو پس داده و ثابت شده که واقعا با این ماشین میشه حتی تو بدترین شرایط هم به مسیر ادامه داد چون این ماشین نشون داده که مخصوص کوه و کمر و صحرا هستش
صادق جون
۲۱ اسفند ۱۳۹۸و از سری ۷۰ که جانشین این افسانه شد هم پست بزارین. خودم شدیدا عاشق سری هفتادم. مخصوصا اون مدلی که تو جبهه ازش استفاده میشد و troop carrier بهش میگفتن. ژاپن یه کشتی پر سری ۷۰ کرده بود و داده بود به ایران. تو جبهه مدلای مختلفی استفاده میشد. نیسان بود. میتسوبیشی بود. تویوتاهای شاسی بلند سری ۷۰ اما اعجوبه بودن. دو نوع تویوتا شاسی بلند سری ۷۰ استفاده میشد.
یه نوع بود که پنج در بود و تو صندلی عقب ۳ نفر و تو صندوق عقب که صندلی داشت و ۴ نفر مینشستن
یه نوع دیگه بود که سه در داشت. یعنی صندلی عقب و درهای صندلی عقب نداشت و بیشتر برا امبولانس استفاده میشد و معروف trooper بود troop carrier بود. قشنگ ۱۵ نفر جا میشدن. پدرم جبهه بود و بارها سوار تروپی شده بود. پدرم میگفت راحت ۲۰ نفر جا مشیدیم تو قسمت عقب ماشین و با سرعت ۷۰ تا اونم تو زمینای افرودی میرفتیم جنگ. ماشین هیچیش نمیشد مگه اینکه خمپاره میخورد و میترکید. وگرنه جنگ هم نمیتونست این ماشینا رو متوقف کنه.
از وانت یا پیکاپ های سری ۷۰ نمیگم که هنوز که هنوزه تو تهران و خیلی از استان ها هستن. و از افسانه بودن سری ۷۰ همین بس که تا همین الان چه پیکاپهاش چه شاسی بلندای سری ۷۰ لندکروزر تولید میشن تو قلب ژاپن و صادر میشن. اینقدر طرفدار دارن تو اروپا هم خط تولید سری ۷۰ داره تویوتا. تو افریقا هم خط تولید سری ۷۰ داره. کدوم ماشین به نظرتون میتونه اینقدر محبوب باشه که تو خود ژاپن هم تولید کنن به مدت سی چهل سال؟
اقایی که پیکاپهای سری ۷۰ وارد میکنی لطفا شاسی بلنداشم وارد کن. قربونت برم. برا نمونه هم که شده 10 تا تروپر و ده تا 76 LX رو وارد کن بزار نمایشگاه.
البته وارد میشه الان ولی برا ارگانها هست. ایا از دیدن شاسی بلندایی که خیابونا رو استریل میکردن کیف کردین؟ شهر ما رو با پیکاپ لندکروزر سری ۷۰ استریل میکنن و من یکی تنها به عشق همین سری ۷۰ میام جلو پنجره و با هر نگاه دلم میره براش.
کاش میتونستم یه سری ۷۰ تروپر بخرم.
برا گرامیداشت این سری و سریهای قبل تویوتا لینک زیر رو ببینین. حیف که پول ندارم وگرنه میرفتم چاپخونه و عکس زیر رو سفارش میدادم سه متر در ۵ متر برام چاپ کنن.
https://www.pinterest.com/pin/114138171778686589/
ارش
۲۲ اسفند ۱۳۹۸??عشق??
بهنام
۳۱ تیر ۱۴۰۳تو تورنتو کانادا چند تا از این مدلهای قدیمی دیدم برا فروش و قیمتها رو که دیدم کلم سوت کشید !!! مدل 20 سال پیش رو زده بود 72 هزار دلار !!!