تویوتا

نسل جدید تویوتا 86 با توپ پر وارد می‌شود!

با ۶ ساله شدن دو قلوهای تویوتا ۸۶ و سوبارو BRZ واضح است که کم‌کم باید منتظر ورود نسل جدید این خودروها به میدان باشیم.


طبیعتاً تویوتا و سوبارو روی جانشین این دو خودرو کار می‌کنند و بنا به گفته ژاپن تایمز احتمال معرفی آن‌ها در سال ۲۰۲۱ وجود دارد.


این رسانه به نقل از منابع ناشناس گفته که نسل جدید تویوتا ۸۶ و سوبارو BRZ بجای پیشرانه ۲ لیتری کنونی از یک قلب آهنین ۲.۴ لیتری استفاده خواهند کرد. واضح است که حجم بیشتر قدرت بیشتری را به ارمغان خواهد آورد هرچند میزان دقیق خروجی پیشرانه جدید این خودرو و البته تنفس طبیعی یا توربو بودن آن را نمی‌دانیم.


نسل جدید این دو خودروی ژاپنی مرکز ثقل پایین‌تری خواهند داشت تا بدین ترتیب عملکرد آن‌ها در سر پیچ‌ها بهبود یابد.


انتظار می‌رود دومین نسل تویوتا ۸۶ و سوبارو BRZ دارای جدیدترین سیستم‌های کمک راننده از جمله سیستم الزامی جدید eCall باشد. همان‌گونه که می‌دانید این سیستم در زمان وقوع تصادف شدید به‌صورت خودکار با سرویس‌های اضطراری تماس می‌گیرد.


همچنین یک سیستم اطلاعات سرگرمی جدید نیز ارائه خواهد شد و طراحی کابین نیز بهبود قابل‌توجهی نشان خواهد داد. علاوه بر انتقادات زیادی که درباره قدرت کم پیشرانه این دو خودرو انجام شده، طرفداران و کارشناسان صنعت خودرو نیز انتقاداتی به متریال استفاده شده در داشبورد ۸۶ و BRZ نیز وارد کرده‌اند.


منتظر اخبار بیشتر از این دو خودروی اسپورت ژاپنی باشید.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۴ دیدگاه‌ها

  1. حسین

    ۱۸ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (2949 ديدگاه)

    امیداوارم هم با پیشرانه تنفس طبیعی عرضه بشه و هم توربو!
    و البته باید دید ایرتویا وارد میکنه یا نه!!؟؟

    1. sina

      ۱۸ فروردین ۱۳۹۷
      سوابق: (2658 ديدگاه)

      ایضا هم اتوماتیک و هم دستی.
      2.4 لیتری حدود 250 اسبی باشه عالی میشه.

  2. Mohamad

    ۱۸ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (811 ديدگاه)

    احتمال معرفی در 2021!!!
    دقیقا متوجه نیستم چرا فرآیند اپدیت محصولات اسپورت واسه تویوتا انقدر کُند انجام میشه
    اگه LFA بود میشد پذیرفت و قابل قبول بودکه چند سال وقفه بیفته، اما gt86 یه اسپورت اقتصادی که اتفاقا چند سالی هست شیب کاهش فروشش شروع شده، 3 سال دیگه خیلی دیر نیست واسه نسل جدیدش؟!

  3. ایمان

    ۱۸ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (4069 ديدگاه)

    کدام برند را ترجیح میدهید ؟؟؟؟
    تویوتا : لایک ????
    سوبارو : دیسلایک ????

    1. Saeed Boroomand

      ۱۸ فروردین ۱۳۹۷
      سوابق: (547 ديدگاه)

      خیلی کلیه، اگه غیر علمی بخوایم بگیم، من سری های اسپرت ایمپرزا رو خیلی ترجیح میدم. ظاهر ایمپرزا هم خیلی خوبه

  4. F۲۲RAPTOR

    ۱۸ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (2629 ديدگاه)

    سینا جان این پیشرانه ۲.۴ لیتری به معنی awdبودنش هم هست احتمالا

    1. #ali.m#

      ۱۸ فروردین ۱۳۹۷
      سوابق: (1826 ديدگاه)

      امین داداش بعید میدونم نسخه awd بده ولی
      اگر اینکارو کنه واقعا عالی میشه .
      اگر فرض کنیم با توربو همون 250اسب که سینا گفت قدرت داشته باشه احتمالا گشتاورش هم حدود 340برسه در اینصورت شتابش به زیر 5 کاهش پیدا میکنه .

      1. sina

        ۱۸ فروردین ۱۳۹۷
        سوابق: (2658 ديدگاه)

        منم بعید میدونم awd باشه چون این ماشین بایستی محدوده قیمتیش حدود 30 هزارتا بمونه.
        از طرفی هم نباس اونقدی قوی و سریع باشه که به محدوده سوپرا وارد بشه.
        لذا پیش بینی من قدرت حدود 250 اسب به همراه گشتاور حدود 320-350 و شتاب حدود 5 تا 5.5 هست که عالیه

  5. امیر

    ۱۸ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (200 ديدگاه)

    چرا این دوتا اینقدر شبیه همن؟
    عاشق سوباروام?? نه فقط BRZ، همه ماشیناش

    1. شاهین

      ۱۸ فروردین ۱۳۹۷
      سوابق: (4714 ديدگاه)

      سلام
      این دوتا در اصل یه ماشینن با نشان های تویوتا و سوبارو. عین همن.

  6. عارف

    ۱۸ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (28 ديدگاه)

    سلام. من سوار این ماشین شدم. زیادم جالب نیست متریال داخلش هم کیفیت انچنانی نداره. نمی خوام بگم ماشین بدیه ولی بدرد بازار ایران نمیخوره .

  7. احمد

    ۱۹ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (113 ديدگاه)

    آرم هیوندا به کل خودروسازی تویوتا شرف داره جلو پنجره هیوندا رو رسما میزنه قبلا یه مقدار کج و مج میکرد میزد و دید انگار فایده نداره از چینی ها بدترند

    1. moein

      ۱۹ فروردین ۱۳۹۷
      سوابق: (913 ديدگاه)

      با کی کار داری شما؟??

    2. Oid

      ۲۴ فروردین ۱۳۹۷
      سوابق: (2170 ديدگاه)

      زمانی که تویوتا ماشین میزد هیوندا کجا بود بعدشم ماشین افرود هیوندا کجاعه؟ ماشین اسپورت هیوندا کجاعه؟ من با هیوندا مشکلی ندارم اما اخه اگه شباهت جلو پنجره دلیل کپی بودن باشه اونوقت همه ماشینا کپی هم میشن همه جلو پنجره ها هم متشکل از چندتا خط هستند بر حسب گفته شما رگرا رو هم از رو پراید ساختن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا