تویوتا

مصرف سوخت و دامنه مسافت تویوتا میرای FCV مدل ۲۰۱۶

تویوتا میرای با تکنولوژی سلول سوختی، در کنار بهر‌ه‌مندی از مزیّت جابجایی بدون تولید آلودگی، دامنه مسافتی قابل‌مقایسه با خودروهای بنزینی در اختیار قرار می‌دهد و در نتیجه، نگرانی‌های موجود در مورد دامنه خودروهای تمام‌الکتریکی را حذف کرده است. مطابق آمار جدید سازمان حفاظت محیط زیست آمریکا، تویوتا میرای مدل ۲۰۱۶ مصرف سوختی معادل ۳/۵۱ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر دارد و با یک مخزن پر از هیدروژن می‌توان مسافتی به اندازه ۳۱۲ مایل (MPGe) یا ۵۰۲ کیلومتر پیمود.

2016 Toyota Mirai
۲۰۱۶ Toyota Mirai
در حالی که مدل پریوس پلاگین از خودِ تویوتا و همین‌طور تسلا مدل S، هر دو مصرف سوختی معادل ۲/۴۸ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر دارند، ولی دامنه مسافت ۵۰۲ کیلومتری تویوتا میرای ۲۰۱۶ بهترین شرایط را در بین وسایل نقلیه بدون آلودگی موجود در بازار را دارد. همچنین، همان‌طور که در نمایشگاه اتومبیل لس‌آنجلس در سال ۲۰۱۴ عنوان شد، این خودرو را می‌توان در کمتر از ۵ دقیقه دوباره سوخت‌گیری کرد.
2016 Toyota Mirai
۲۰۱۶ Toyota Mirai
تویوتا میرای ۲۰۱۶ به‌خوبی از مصرف سوخت معادل ۴/۷ لیتر در هیوندای توسان هیدروژنی پیشی گرفته است؛ خودرویی که دامنه مسافت آن نیز ۴۲۶ کیلومتر تخمین زده شده و قدرتی برابر ۱۳۴ اسب‌بخار و گشتاوری به اندازه ۳۰۰ نیوتن‌متر دارد. در مقابل، میرای نه‌تنها خودروی به‌صرفه‌تری است، بلکه قدرت بیشتری از موتور الکتریکی خود دریافت می‌کند (۱۵۱ اسب‌بخار و ۳۳۵ نیوتن‌متر).
2016 Toyota Mirai
۲۰۱۶ Toyota Mirai
2016 Toyota Mirai Fuel Cell Interior
۲۰۱۶ Toyota Mirai Fuel Cell Interior
2016 Toyota Mirai Fuel Cell Interior
۲۰۱۶ Toyota Mirai Fuel Cell Interior
2016 Toyota Mirai interior
۲۰۱۶ Toyota Mirai interior
2016 Toyota Mirai
Toyota Mirai Hydrogen Tank
تویوتا برای جلب توجه بیشتر مشتریان به استفاده از این خودروهای هیدروژنی، مشوّق‌های بسیار خوبی درنظر گرفته است. این کمپانی علاوه بر ارائه امداد جاده‌ای رایگان به مدت ۳ سال و یک گارانتی مبسوط، هزینه ۳ سال سوخت هیدروژن را تا سقف ۱۵ هزار دلار می‌پردازد. تویوتا میرای قرار است که در پاییز امسال در دسترس خریداران کالیفرنیایی در امریکا قرار گیرد. تولید این خودرو در ابتدا به میزان ۲۰۰ دستگاه خواهد بود و در پایان ۲۰۱۷ به ۳ هزار دستگاه خواهد رسید.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

مسعود انیس حسینی

مسعود انیس حسینی، مترجم اخبار و مطالب در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۳۸ دیدگاه‌ها

  1. ناشناس

    ۱۷ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (205 ديدگاه)

    این کمپانی علاوه بر ارائه امداد جاده‌ای رایگان به مدت ۳ سال و یک گارانتی مبسوط، هزینه ۳ سال سوخت هیدروژن را تا سقف ۱۵ هزار دلار می‌پردازد.
    هیس.پراید سواران فریاد نمیزنند.
    سکوت کنیم سنگینتریم

  2. مهدی

    ۱۷ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (2 ديدگاه)

    سلام تا زمانی که رقابت واقعی را در صنعت خودرو سازی شاهد نباشیم هرگز پیشرفتی نخواهیم کرد بنده معتقدم کشور ما با سابقه 50 ساله خودروسازی توان بالقوه فنی و مهندسی لازم را برای تولید خودروی با کیفیت ایرانی دارد اما تا زمانی که شرکت های عظیم خودروسازی ما بازیچه دست دولتها هستند قطعا پیشرفتی روی نخواهد داد

    1. امیر

      ۱۷ تیر ۱۳۹۴
      سوابق: (876 ديدگاه)

      عدم مدیریت شدید سود شخصی رانت خواری و با عرض پوزش مردم بدون اتحاد و همدلی را هم در نرخ کیفیت خودرو ایران دخیل هستند

  3. saeed.shariati

    ۱۷ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (477 ديدگاه)

    خداییش طراحی بیرونی سمند از این بهتره;-)
    نمیدونم تویوتا با چه هدفی این طراحی رو انجام داده?

  4. احمد باقری

    ۱۷ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    واقعا طرح جالبیه و بسیار خوب طراحی شده. زیاد طول نمیکشه که جایگاههای سوخت هیدروژنی در بسیاری از ایالت های آمریکا احداث شود.

  5. ALiHidden

    ۱۷ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (332 ديدگاه)

    زشت ترین ماشینی ک تا حالا دیدم:|

    کلا تویوتا تو طراحی خساست ب خرج میده:|

    1. محمد

      ۱۷ تیر ۱۳۹۴
      سوابق: (26 ديدگاه)

      شمایی که از طراحی تویوتا ایراد میگیری به این عکس ها خوب نگاه کن.
      http://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2015/07/BMW-i8-hydrogen-fuel-cell-03.jpg
      http://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2015/07/BMW-i8-hydrogen-fuel-cell-01.jpg
      اینم خوووب خوووب نگاه کن.
      http://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2015/07/18_Hydrogen_Fuel_Cell_based_Electric_Mobility.jpg
      امیدوارم از تیم طراحی برند مورد علاقت لذت ببری.

      1. ALiHidden

        ۱۷ تیر ۱۳۹۴
        سوابق: (332 ديدگاه)

        فقط من نمیگم طراحی های تویوتا مشکل داره خیلی های دیگه هم میگن 99.9 % که تویوتا میخرن فقط ی ماشین سگ جون میخوان که تا ابد و دهر براشون بمونه همینو بس وگرنه تویوتا رو کسی برای ظاهرش نمیخره حالا میخوای قبول کن میخوای قبول نکن حقیقت همینه….

        شما خودت ی نگا ب طراحی ها آلمانی و آمریکایی ها بنداز تویوتا هیچ حرفی برای گفتن نداره حتی نسبت ب کره ای ها هم حرفی برای گفتن نداره(از نظر طراحی)

        تویوتا حتی نسبت به کمپانی های دیگه ژاپن از نظر طراحی واقعا عقبه….

        +اینکه طراحی این i8 از این تویوتا خیلی بهتره

        1. شاهین

          ۱۷ تیر ۱۳۹۴
          سوابق: (4696 ديدگاه)

          آخه گل پسر اومدی میرای رو که یه خودروی تولیدی هستش با یه نمونه ی تحقیقاتی که شاید هیچوقت تولید نشه مقایسه میکنی؟!
          من نمیدونم کجای این میرای خوشگله که شما اینجوری کاسه ی داغ تر از آش شدی! همه ی مجله ی خودرویی تو اروپا طراحی این ماشینو بردن زیر سوال اونوقت دو سه نفر تو پدال اومدن هی میخوان بگن که قشنگه.

        2. ارمان

          ۱۸ تیر ۱۳۹۴
          سوابق: (1306 ديدگاه)

          یعنی کاملا 99.9 % .!!! دوستان به امارهای روانشناختی جامعه جهانی دسترسی دارن! اقایون تویوتا سلیقست همین یکی دو ماه پیش عکس اوالون گزاشتن تو پدال همه تعریف تمجید کردن , پیریوس هم همینجوری گفتن اما خوب فروش رفت اگه سلیقه رو اراعه نمیده عوضش 4چا چیز دیگه اراعه میده

    2. علی

      ۱۷ تیر ۱۳۹۴
      سوابق: (105 ديدگاه)

      دوستم این خودروهای دارای سلول سوختی هنوز به تولید انبوه نرسیده اند.پس به طراحی اونها نباید خورده گرفت.هدف تولید این ماشین ها نشان دادن توانایی کمپانی در تولید اونهاست.طراحی زیبا به درد بازاریابی میخوره که اونها هنوز به اون مرحله نرسیده اند.قول میدم اگر اینها روزی قرار شد که تولیدی در حد 10000 خودرو در سال داشته باشند بسیار زیبا طراحی خواهند شد

  6. ساسان.م

    ۱۷ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (338 ديدگاه)

    خیلی دوست دارم تیم طراحی تویوتا رو از نزدیک ببینم :| بعضی وقتا یه کارایی میکنه این تویوتا آدم از حرص میخواد سرشو بکوبه دیوار

    1. Archi KHAN

      ۱۷ تیر ۱۳۹۴
      سوابق: (2198 ديدگاه)

      معمولا ماشین هایی که تکنولوژی جدیدی دارن ، طراحی بیرونی متفاوتی هم براشون میکنن
      تا تاثیرگذاری ذهنی بیشتری داشته باشه

      1. مسعود

        ۱۷ تیر ۱۳۹۴
        سوابق: (80 ديدگاه)

        کلا نگاه به طراحی های اخیر تویوتا بنداز
        اصلا انگار نه انگار با ارزش ترین برند خودروسازی جهانه

  7. Kia motors

    ۱۷ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (57 ديدگاه)

    فک کنم نیاز نیست تاکید کنم ولی خیلی زشته

  8. AHMADREZA

    ۱۷ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (1022 ديدگاه)

    فقط هیدروژنی یانه ؟
    تکنولوژی بالایی می خواد ولی پشتش خیلی زشته

    1. ALiHidden

      ۱۷ تیر ۱۳۹۴
      سوابق: (332 ديدگاه)

      چ پشتش چ جلوش کلا زشته:|

  9. مسعود

    ۱۷ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (80 ديدگاه)

    طراحی هیوندای و کیفیت تویوتا اگه با هم باشه ، هیچ خودرویی حریفش نیست
    البته بنز و بی ام و و… هستن ولی اینا قیمتشون خیلی مناسب تره
    ینی آرزومه یا طراحی تویوتا مثل هیوندای بشه یا کیفیت هیوندای مثل تویوتا بشه

  10. مسعود

    ۱۷ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (80 ديدگاه)

    با این شرایط که میبینم البته امیدم بیشتر به هیوندای هست تا تویوتا

    1. ارمان

      ۱۷ تیر ۱۳۹۴
      سوابق: (1306 ديدگاه)

      مسعود جان هیوندا طراحیش دل نشین هست اما نواقصی هم داره که در کل منفی تر به نظر میاد تا زیبا
      برای همین در نسل اینده طراحی هیوندا طراحی داخلی عوض میشه و مثل سوناتا 2015 میشه که کلا فرق کرده چون اون طرح نقاط اتتکا کمتری داشت و زود به سرو صدا میوفتاد
      در طراحی خارجی هم به همین شکل ,اشکال موج دار و شیب دار باعث دید کم هنگام دانندگی و صدمات زیاد هنگام تصادف میشد که اون هم در نسلهای اینده کمتر خواهد شد
      پس اگه این همه برند از شیوه طراحی هیوندا استفاده نمیکنن دلیلش این نیست که نمیتونن به دلایلی که منطقی هم هست نمیخوان
      من خودم داخل ازرا 2015 شدم یه جورایی از نظر زیبایی عالیه اما باید تو ترافیک باهاش بمونی که عرق سرد رو پیشونیت بشینه ;)

      1. مسعود

        ۱۸ تیر ۱۳۹۴
        سوابق: (80 ديدگاه)

        داش آرمان این مشکل (دید کم) وجود داره و داره دستش میکنه کم کم (توی این ماشین جدیده پیداس) پس نمیشه گفت کل طراحی هیوندای منفیه
        نگاه کن با این طراحی هاش چه غولی شده واسه خودش
        کیفیتش هم که روز به روز داره بهتر میشه
        این سوناتا هم که میگی ، مثل اپتیما شده که مال خود هیونداس یه جورایی
        این شرکتایی هم که میتونن مثل هیوندای طراحی کنن و نمیکنن کدوما هستن؟
        من تا قبل از این طراحی های خسته کننده طرفدار تویوتا بودم ولی الان نه
        خلاصه بنظر من اگه تویوتا طراحی هاشو تغییر نده طرفداراش کم میشن
        اینم که میگن طرف عقلش توی چشمشه تا حدودی درسته
        اگه چشمم چیز زشت ببینه خوشم نمیاد

  11. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

    ۱۷ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (6526 ديدگاه)

    درود . از نظر طراحیه خارجی و داخلی به نظر بنده زیاد جالب نیست .اما نمای سفید این مدل خیلی بهتر از آبیشه . از طراحی که بگذریم ، انصافا تویوتا کار بسیار بزرگی انجام داده . یکه و تنها با تمام محدودیت ها و سختی ها کارشو انجام میده . جای تعظیم داره برای (((( این حرکتشون )))) . البته چند روز پیش یک تفاهم نامه و همکاری بین هوندا و نیسان و تویوتا برای انجام این کار امضا شد .

  12. ارمان

    ۱۷ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (1306 ديدگاه)

    بخری بیاری اینجا جای نیتروژن چی بزنیم بهش که جواب بده؟
    یعنی ماشین که از خودمون نداریم یه ورر زیر ساختهای مناسبم نداریم دلمون به چی خوشه؟

  13. hassan

    ۱۷ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (12 ديدگاه)

    جدا از تکنولوژی پیشرفته این ماشین من یقین دارم حتما اسمش توی لیست زشترین ماشین های دنیا جا میشه,انگار یه شرکت تازه کار چینی اونو طراحی کرده.امروزه طراحی زیبای خودرو ها میتونه به میزان 70 درصد مشتری ها رو جذب کنه.

  14. محمد

    ۱۷ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (512 ديدگاه)

    خیلی خوبه….تویوتا عشقه….ولی پشت این ماشین یه جوریه…خوب طراحی نشده..ولی خب نسبت به خیلی ماشینا دیگه متفاوته
    البته بیشترازنظرماایرانیها طراحی زشتی داره چون بامزاج ما سازگارنیست
    ولی خدایی طراحی بغل ماشین خیلی توپه

  15. amin

    ۱۷ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (99 ديدگاه)

    یک ماشین با تکنولوژی خاص طراحی خاصم میخواست :)))
    اگه بنزینی بود طراحیش آشغال بود ولی واسه همچین تکنولوژی خیلی خاص هرچند زشت باشه اما خاص

  16. ALiHidden

    ۱۷ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (332 ديدگاه)

    نقل از شاهین(نمیدونم چرا نشد از همونجا پاسخ بدم!):

    منم همینو میگم آخه این چیه که یه سری متعصب بازم میگن خوبه و به به چه چه

    1. RETOLEX

      ۱۸ تیر ۱۳۹۴
      سوابق: (1406 ديدگاه)

      هرچی میگیم میگین تعصب !
      عزیز من هر کس سلیقه ای داره
      از نظر من جلو و داخشل خوشکله ولی عقبه خیلی بی ریخته و زشته

  17. Reza :: nur Deutschland :: nur der Mercedes

    ۱۷ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (2283 ديدگاه)

    در اینکه در زمینه تکنولوژی جایگاه بالایی رو داره درش شکی نیست
    اما دلیل نمیشه بهش بگیم خوشگل
    حالا شاید خیلی خجسته دل باشیم با جلوش کنار بیایم…عقبشو چه گلی بگیریم؟!؟!؟!
    طراحی های عجیب و غریب قبوله اما وقتی ماشین کانسپت یا نمونه تحقیقاتی باشه
    (مثل i8 هیدروژنی یا F015 یا …)
    به قول میلاد، ((( این کار تویوتا ))) تحسین برانگیزه

  18. mj.pro

    ۱۷ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (9 ديدگاه)

    اون دوستانی که دیسلایک میدن الان میخوان بگن این ماشین ظاهرش خوبه ؟! لطفا تعصبو کنار بذارید .
    شما اگر اکثر سایت های اتوموبیلو چک کنید میبینید که اونجا هم به صراحت اعلام شده که این مدل یکی از زشت ترین ماشین های چند سال اخیره !
    http://www.caranddriver.com/toyota/mirai
    http://www.autoblog.com/2014/11/17/2016-toyota-mirai-starts-at-57-500-lease-for-499-month/
    http://www.motortrend.com/roadtests/alternative/1412_2016_toyota_mirai_first_drive/

  19. ShoMpeT

    ۱۷ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (271 ديدگاه)

    تویوتا از نظر طراحی، یک سور به ایران خودرو و سایپا زده. درشکه ای که بسنتی داشت توی فیلم شعله، از نظر طراحی از محصولات تویوتا بهتر بود…

    1. نوید جهرمی

      ۱۷ تیر ۱۳۹۴
      سوابق: (3793 ديدگاه)

      شمپت جون کلی خندیدم . دمت گرم

  20. نوید جهرمی

    ۱۷ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (3793 ديدگاه)

    نمی دونم چ حکایتیه تو این هیدروژنیا
    این از تویوتای میرای که زشت ترین ماشین حال حاضره
    اونم از ب ام و جدیدی که براساس i8 میخوان بسازن که هر چقد i8 قشنگه اون زشت شده.
    قضیه خاصی دارن و ما نمیدونیم ؟
    البته در تکنولوژی و مفید بودنشون شکی نیست و امیدوارم مثل پریوس فراگیر بشه
    فقط خداکنه قیافشون هم یه فکری براش بکنن

    1. رضا

      ۱۸ تیر ۱۳۹۴
      سوابق: (1698 ديدگاه)

      اگه نشان تویوتا روش نبود الان شاهد موج وحشتناکی از حملات بودیم

      1. نوید جهرمی

        ۱۸ تیر ۱۳۹۴
        سوابق: (3793 ديدگاه)

        قربون دهنت رضا جون کلامت صحیح

  21. رضا

    ۱۸ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (1698 ديدگاه)

    قیافش واقعا نا امید کنندست

    1. RETOLEX

      ۱۸ تیر ۱۳۹۴
      سوابق: (1406 ديدگاه)

      نمای عقبش ………..

  22. محمد

    ۲۵ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (512 ديدگاه)

    تویوتا یه ماشین زشت مث این داره
    یه غول به نام لندکروز داره
    وانت و تراک های چون هایلوکس و تورنادو و تاکوما داره
    سدان هایی مث کمری اوالون و اریون داره
    تویوتا ابر تکنولوژی به نام میرای داره
    تویوتا چیزی به نام لکسس داره
    لکسس غولیهایی به نام های lx و gx داره
    لکسس خودروی لوکسی به نام ls داره
    سدانی مث es و gs داره
    لکسس nx و rx رو داره

    تویوتا کیفیت بینظیر داره
    اسطوره ای به نام اف جی کروز داره

    ژاپن تویوتا و لکسس رو داره
    ژاپن هوندا و اکورا رو داره
    ژاپن نیسان و اینفینیتی رو داره
    ژاپن مزدا رو داره
    ژاپن سوبارو رو داره( برترین سدان های دو دیفرانسیل
    ژاپن اسطوره ای به نام داتسون داره.
    ابر ماشینهایی به نام lfa و gtr داره
    اکورد و سیویک و cr_ v و کمری پرفروش رو داره
    ژاپن ماکسیما رو داره
    ژاپن اسطوره هایی به نام گالانت و لنسر داره ( اوولوشن)
    زاپن وانت پرقدرت توندراداره که هواپیمای غول پیکر ناسای امریکارو باخودش میکشه
    زاپن هایلوکس داره که تودنیا محشربه پاکرده جزانگشت شمارماشینایی که توقطب استارت خورداره…
    زاپن سبزترین وارزشمندترین وباکیفیت ترین خودوهاروداره…

    ژاپن یعنی اینا و خیلی چیزای دیگه که کره وخیلی برندهای خودرو سازی دیگه به زور باهاش رقابت میکنن ..خیلیها تو خواب هم بهشون نمیرسه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا