پس از افشای چند تصویر، تویوتا رسماً کراساوور جدید رایز را رسماً در ژاپن معرفی کرده است. این خودرو روی پلتفرم جدید DNGA دایهاتسو ساخته شده که در اصل نسخهای اقتصادی از پلتفرم TNGA تویوتا است. به گفتهٔ تویوتا، این پلتفرم جدید به ایجاد بدنهای سبکوزن و بسیار مستحکم کمک کرده است که منجر به ثبات برجستهٔ هندلینگ و راحتی سواری میشود. رایز با ۳,۹۹۵ میلیمتر طول، ۱,۶۹۵ میلیمتر عرض و ۱,۶۲۰ میلیمتر ارتفاع، از C-HR کوچکتر است.
هرچند رایز اندازهٔ کوچکی دارد اما گفته شده از لحاظ فضای بار و فضای داخلی پیشروی کلاس خود است. حجم صندوق بار این خودرو در حالت عادی برابر با ۳۶۹ لیتر است اما این عدد در صورت خواباندن صندلیهای عقب این عدد افزایش خواهد یافت. علاوه بر این، کراساوور جدید تویوتا در داخل کابین هم محفظههای زیادی را برای قرار دادن اشیاء ارائه میکند.
این کراساوور کوچک ژاپنی به یک پیشرانهٔ ۱ لیتری بنزینی سه سیلندر توربوشارژ مجهز شده که ۹۸ اسب بخار قدرت و ۱۴۰ نیوتن متر گشتاور دارد. گفته شده این موتور شتاب گیری قدرتمند و روان در سرعتهای پایین و مصرف سوخت پایین و عملکرد آرامی را در سرعتهای بالا ارائه میکند. انتقال نیروی این موتور هم توسط یک گیربکس D-CVT (گیربکس CVT با دو حالت) صورت میگیرد. در این گیربکس بهمنظور بهبود راندمان، هم از تسمه و هم از چرخدنده استفاده شده است. این برای اولین بار است که تویوتا از گیربکس دایهاتسو استفاده میکند.
تویوتا برای رایز یک سیستم چهارچرخ محرک سفارشی را هم در نظر گرفته که کنترل پویای گشتاور نام دارد. این سیستم هنگام آغاز حرکت یا هنگام رانندگی در جادههای لغزنده، گشتاور را به چرخهای عقب هم انتقال میدهد. میانگین مصرف سوخت این خودرو برای نسخههای دیفرانسیل جلو ۵.۴ لیتر در هر صد کیلومتر است درحالیکه نسخهٔ چهارچرخ محرک در هر صد کیلومتر ۵.۷ لیتر بنزین مصرف میکند.
رایز همچنین به پکیج ایمنی دستیار هوشمند هم مجهز خواهد بود که سیستمهایی مثل ترمز جلوگیری از برخورد، سیستم جلوگیری از اشتباه در شروع حرکت با کنترل ترمز، کروز کنترل تطبیقی با قابلیت ردیابی در همهٔ سرعتها و دستیار پارک هوشمند پانوراما را شامل میشود. تویوتا رایز در سه تیپ مختلف با قیمت پایهٔ ۱,۶۷۹,۰۰۰ ین معادل ۱۴,۴۲۰ دلار در ژاپن عرضه میشود.
Omid622
۱۵ آبان ۱۳۹۸شما قیمت رو در نظر بگیرد در نسخه پایه ۱۴۲۰۰
بعد ش قیمت واقعی دلار باید ۳۵۰۰ باشه
بعد با اضافه شدن آپشن ها به ۱۷ هزار دلار برسه و به علاوه ۱۰۰ درصد گمرک که شامل (بقیه پولهای اضافی برای موارد الکی و پول های زوری که دولت برای حمایت از خریدن خودروهای به عنوان خودروی ملی میکنه)
قیمت میرسه به ۱۱۹ میلیون
حالا میرسیم به زمان حال که با این پول چی میشه خرید
واقعا با ید خون گریه کرد که اوضاع خریدن ماشین اینقد رویایی شده برای مشتری همبن ماشبن رو اگه به آمریکه برسه با بدون پیش پرداخت و اقساط ۷۲ ماهه در دسترس همه هستش
NAVID۰۰۹۸
۱۵ آبان ۱۳۹۸سانگ یانگ تیوولی را اِنتقاد میکردیم ، تویوتا زده رو دست تیوولی .
این چیه دیگه با این سَبک اُتاق حال نمیکنم ، یجوریه اصلاً .
اما جون میده برای کشورهای پرترافیک یا کشوری مثل هند یا ایران با این قیمت بیرقیبه ، نمای داخلی خوبی هم داره .
فکر کنید اگر وارد بشه ، و بخواهند با قیمت مناسب بفرستند تو بازار ، بین ۲۰۰ تا ۲۵۰ میلیون میتوانند عرضه اَش کنند با همین قیمت فعلی دلار که دیگه کسی مونتاژی چینی ایرانی نمیخره ، البته که اینها فقط حرف بود نه عمل برای دلخوشی خودم .
مهرداد كمال
۱۵ آبان ۱۳۹۸قیمتشو ببین فقط با این پول سوار یه ماشین فوق العاده خوشنام و مطمئن میشی!!!
مهراد
۱۶ آبان ۱۳۹۸برادر حرف شما کاملا متین ولی به قول اون یارو ما خودمون انتخاب کردیم اینجوری زندگی کنیم . لعنت به این زندگی که خیلی از جوونامون حتی پول یه خودرو ساده رو ندارن : جوونای ایرانی چیشون از جوونای عرب کمتره ؟؟؟؟
بهراد
۱۶ آبان ۱۳۹۸به یارو توهین نکن، کلمه ی “یارو” ارزشش بیشتر از یه …ش هست
مهدی
۱۵ آبان ۱۳۹۸جولوش شبیه راوفوره
سینا
۱۶ آبان ۱۳۹۸عمرمون رفت به خاطر یک مشت مسئولین بی عرضه
تا کی باید کار کنیم بعد دست رنجمونا دو دستی و به اجبار بدیم به مفت خورها . چون ما حق انتخاب نداریم نمونش همین خودرو که دلار ۱۱۵۰۰هم که حساب کنی + ۱۰۰درصد هم گمرکی. بگیرن بایدقیمتش بشه ۳۵۰ میلیون .اینم بااین کیفیت و مصرف سوخت که مصرفش از پراید م کمتره . ولی آیا میدن الان خودروهای اشغال چینی تو این رنج قیمته
NAVID۰۰۹۸
۱۶ آبان ۱۳۹۸خوشم میاد که همه شما راضی شدین به اینکه حتی گمرکی را ۱۰۰٪ بکنند اما خودرو خارجی بخرید ، اونوقت از دسترنج خود هم مایه میگذارید .
خدایی هَمَمون باحالیم? .
مهدی
۱۶ آبان ۱۳۹۸تنوع ارائه خودرو یعنی کمبود قطعه اصلی و سر در گمی خریداران.
نبایستی بیش از 5 برند خارجی وارد شود.
خرید خودرو گران یک سوی قضیه است.
و تامین قطعات هم سوی دیگر.
بی بند باری در صنعت خودرو در ایران مثل زدنی است
سجاد
۱۶ آبان ۱۳۹۸یجوری انگار تولید هند باشه!
علی
۲۱ آبان ۱۳۹۸خیانتی که در خودروسازی این مسولین دارن به مردم و این کشور میکنند و تلفاتی که این خودروسازهای بی وجدان دارن به مردم وارد میکنند جنگ ۸ساله با عراق صدام وارد نکرده
در سال حدود ۲۰هزار نفر تلفات جاده ای داریم که حدود ۷۰درصدش سرپرست خانواده هستند بعد حساب کنید با اینهمه مشکلات تو این جامعه یه خانواده بی سرپرست هم بشن هیچ فکر کردید منشا خیلی از فساد های اجتماعی از همینجا ها شروع میشه
آقای مسؤل دیگه تا کی میخواین اینقدر نسبت به مردم بی تفاوت باشید
ولی خداییش کاشکی بی تفاوت بودید اونوقت مردم میتونستن تو بازار رقابتی و بدون دلالی این آقایون خودرو مورد علاقشونو با قیمت واقعی میخریدن ولی اینا پست تر ازین حرفهان که بزارن مردم ازین ظلم رها بشن