پس از انتشار تصاویر جاسوسی چند روز پیش تویوتا بهصورت رسمی اولین تصاویر و جزئیات از شاسیبلند جدید هریر ۲۰۲۱ را منتشر کرد.
چهارمین نسل این خودرو قرار است از ماه ژوئن ۲۰۲۰ وارد بازار شود. این خودرو از پلتفرم TNGA استفاده کرده و بنابراین ساختار مشترکی با جدیدترین نسل تویوتا راو ۴ دارد. این در حالی است که دو نسل اول هریر از پلتفرمی مشترک با لکسس RX سود برده بودند.
این پلتفرم جدید باعث میشود استحکام پیچشی بدنه بالا رفته و مرکز ثقل هم پایین آید که این امر روی راحتی سواری و پرفورمنس سواری تأثیر مثبت دارد. سیستم تعلیق این خودرو در جلو از نوع مک فرسون و در عقب از نوع دوبل جناغی بوده و نتیجه آن هم ایجاد سواری مناسب و راحت میباشد.
روی آوردن به پلتفرم TNGA همچنین باعث شده هریر از گیربکس دایرکت شیفت CVT و سیستم هیبریدی THS II تویوتا استفاده کند. پیشرانه ۴ سیلندر ۲ لیتری دینامیک فورس این خودرو قدرت ۱۷۱ اسب بخاری و گشتاور ۲۰۷ نیوتون متری دارد. این پیشرانه بهصورت استاندارد با گیربکس مذکور کار کرده و با طراحی دیفرانسیل جلوی استاندارد یا چهار چرخ محرک سفارشی نیز همراه میشود.
سیستم هیبریدی THS II نیز در مدلهای دیفرانسیل جلو و چهار چرخ محرک قابل انتخاب است. در حالت اول یک پیشرانه ۴ سیلندر ۲.۵ لیتری ۱۷۸ اسبی و واحد الکتریکی ۱۲۰ اسبی باهم همراه شده و قدرت ترکیبی ۲۱۸ اسبی را ارائه میکنند. مدل چهار چرخ محرک یک پیشرانه ۵۴ اسبی دیگر را نیز به همراه داشته و کل قدرت این مجموعه به ۲۲۲ اسب بخار میرسد.
هر دو نسخه هیبریدی هریر جدید از گیربکس CVT الکتریک سود میبرند. هنوز مصرف سوخت این خودروها اعلام نشده اما تویوتا ادعا میکند هر دو قوای محرکه مصرف سوخت فوقالعادهای دارند.
از نظر ابعاد هم چهارمین نسل هریر افزایش ناچیزی را تجربه کرده به گونهای که طول/عرض آن برابر با ۴۷۴۰/۱۸۵۵ میلیمتر بوده و فاصله بین محوری نیز به ۲۶۹۰ میلیمتر رسیده است. البته ارتفاع خودرو با کاهش ۳۰ میلیمتری به ۱۶۶۰ رسیده تا ظاهر دینامیکتری ایجاد شود.
استایل نسل جدید این خودرو به وضوح در ادامه نسل پیشین بوده اما اسپورت تر شده است. از جمله ویژگیهای برجسته بدنه میتوان به چراغهای LED و عناصر کرومی، سپر جلوی گیرا، خط سقف کوپه مانند و چراغهای عقب افقی اشاره کرد.
طراحی کابین هم ما را به یاد راو ۴ جدید میاندازد اما این شباهت به معنی کپیبرداری نیست. کنسول مرکزی در تسلط صفحه لمسی ۱۲.۳ اینچی بوده و داشبورد نیز لوکستر کار شده است.
تویوتا میگوید کابین دارای چرم مصنوعی و تریم چوب میباشد. سقف پانورامیک نیز جزو ویژگیهای برجسته کابین هریر ۲۰۲۱ است. این خودروساز ژاپنی مدعی است کابین هریر جدید راحتی و آرامش بیشتری دارد که نتیجه استفاده از متریال جذب کننده صدا و نصب شیشههای بهتر میباشد.
طبق انتظارات هریر با بسته ایمنی استاندارد تویوتا عرضه میشود. این بسته ایمنی شامل سیستمهای متعددی از جمله سیستم پیشگیری از برخورد با تشخیص عابران پیاده در روز و شب و… میباشد.
دیگر ویژگی پیشرفته این خودرو سونار هوشمند با ترمز پارک است که به پیشگیری از برخورد خودرو در زمان پارک کردن کمک میکند. آینه وسط دیجیتال نیز تصاویر جلو و عقب خودرو را ضبط میکند. دستیار عبور از پیچ فعال نیز به منظور پیشگیری از کم فرمانی در پیچها ترمزها را کنترل میکند.
رزیتا
۲۶ فروردین ۱۳۹۹اینجوری که از متن خبر مشخصه این ماشین یکی از مجهزترین تولیدات تویوتا به آخرین فناوریای روز دنیا تو بخش ایمنی راننده و سرنشینا هستش
ارش
۲۶ فروردین ۱۳۹۹در صورت امکان حتما تهیه اش میکردم عالیه.
Enzo
۲۶ فروردین ۱۳۹۹با اینکه آرم تویوتا روشه ولی توطراحی یه سرو گردن از لکسس RX سرتره به عکس سوم که تو روز گرفته شده دقت کنین تناسباتش عالیه
Enzo
۲۶ فروردین ۱۳۹۹پیشرانه 178 اسبی .موتور الکتریکی 120تایی . مجموع قدرت 218 تا یه ۵۴ تایی دیگه روش بعد ۲۲۲تا .اینا چطوری حساب میکنن؟؟
حسین دهمرد
۲۶ فروردین ۱۳۹۹از قدرت موتورها برآیند میگیرن. وقتی هر موتور مشخصات متفاوتی داره نمیشه باهم جمع کنن چون هر کدوم تو دورهای مختلفی نهایت قدرتش رو ارائه میده واسه همین وقتی یکی از موتورها تو نهایت قدرته اون یکی تو پیک قدرت نیس.
محمد
۲۶ فروردین ۱۳۹۹خیلی شبیه لکسوس nx هستش
مهدی اکرمی
۲۶ فروردین ۱۳۹۹میشه گفت ظاهرش فیس لیفت لکسوس nx با آرم تویوتاست
meysam
۲۶ فروردین ۱۳۹۹خیلی زیباست. بقول دوستمون اگه بود واقعا خریدنی بود
Hadi
۲۶ فروردین ۱۳۹۹خیلی خوبه…
تویوتا تو این چند سال اخیر داره خیلی بهتر و رقابت تر عمل میکنه…
و تو هر سگمنت ماشین هاش دارن بروز رسانی های چشمگیری تجربه میکنند…
مهران
۴ اردیبهشت ۱۳۹۹بسیار خودروی شیکی هست و طراحی عقبش زیباست بنظرم بیشتر به محصولات لکسوس شباهت تا محصولات تیوتا