تویوتا کرولا iM که بدوا در آمریکا با نام سایون iM فروخته میشد خودروی ۵ درب جمعوجوری است که برای نسل جدید خود نام دیگری را برگزیده است. خود را برای روبرو شدن با کرولا هاچبک ۲۰۱۹ آماده کنید. این خودرو اساساً نسخه آمریکایی آوریس است که اوایل ماه جاری در نمایشگاه خودروی ژنو معرفی شد.
کرولا هاچبک در مقایسه با نسل قبلی طول بیشتری داشته و البته فاصله بین محوری آن نیز بهبود یافته است. جدیدترین محصول تویوتا همچنین پهنتر و کم ارتفاعتر از نسل پیشین میباشد.
کرولا هاچبک جدید نیز همانند آوریس از پلتفرم جدید TNGA سود برده و به لطف استفاده از موم و آببندی بیشتر در گپهای موجود بین پانلهای بدنه و متریال سرکوب کننده صدا کابین آرامتری دارد. درحالیکه پسرعموی اروپایی کرولا هاچبک از نمایش طراحی کابین خود شرمنده شده اما نهایتاً میتوانیم بخش داخلی نسخه آمریکایی را مشاهده کنیم.
کابین کرولا هاچبک ۲۰۱۹ دارای فضاهای ذخیرهای جادارتر شامل جعبه بزرگ کنسول مرکزی است که برای قرار دادن گوشی هوشمندی با صفحه ۵.۵ اینچی کافی میباشد. کابین ترکیبی از سطوح براق و مات بوده و نگهدارندههای فنجان بسیار بزرگی نیز روی دربهای جلو و عقب تعبیه شده است.
موضوع مهمتر پیشرانه ۲ لیتری جدیدی است که جایگزین نسخه ۱.۸ لیتری قبلی شده است. این پیشرانه تزریق مستقیم سبکتر و کوچکتر بوده و صدا، ناهنجاری و لرزش کمتری نسبت به پیشرانه قبلی تولید میکند بنابراین شاهد تجربه سواری نرمتر و آرامتری خواهیم بود. تویوتا هیچ اطلاعاتی درباره مشخصات فنی این پیشرانه منتشر نکرده اما میدانیم که قویتر از پیشرانه ۱.۸ لیتری با قدرت ۱۳۷ اسب بخار میباشد. نیروی پیشرانه جدید از طریق یک گیربکس ۶ سرعته دستی جدید یا CVT به چرخهای جلو منتقل خواهد شد.
تویوتا کرولا هاچبک جدید در آمریکا بهصورت استاندارد با نسل دوم بسته ایمنی تویوتا عرضه خواهد شد بنابراین دارای طیف وسیعی از سیستمهای ایمنی شامل هشدار خروج از خط، نوربالای خودکار، دستیار ردگیری لاین جاده و سیستم پیشگیری از برخورد با تشخیص عابران پیاده خواهد بود. این خودرو بهصورت استاندارد دارای ۷ ایربگ بوده و البته دوربین عقب، صفحه لمسی ۸ اینچی به همراه اپل کارپلی و سیستم صوتی با ۶ بلندگو نیز از دیگر تجهیزات استاندارد محسوب میشوند.
محمد
۴ فروردین ۱۳۹۷فقط به به ….
خداکنه یه تغییری تو کشور بشه یا بدیم تا وقتی این ماشین قراره بیاد دیگه از تعرفه خلاص کنیم خودمون رو..
مهرداد
۴ فروردین ۱۳۹۷از نظر طراحی خیلی شیک و نازه??
Mohamad
۴ فروردین ۱۳۹۷اپل کار چی میگه
فرهاد كرمستجی
۴ فروردین ۱۳۹۷فکر کنم نهایتا تویوتا هم اپل کار و گوگل کار پلی رو اضافه کرده مخصوصا که اکثر طیف جوون مخاطب کرولا هستن. طراحیش هیجان بیشتری داره تا ببینیم تجربه رانندگیش هم از یکنواختی بیرون اومده یا خیر!
Nima
۴ فروردین ۱۳۹۷باید منتظر نسخه خلیجی این خودرو بود.کرولا های وارد شده به ایران.همشون خلیجی هستن. و ظاهرشون نسبت به مدل آمریکایی بیشتر با به میل ایرانیاست…
رامتین
۴ فروردین ۱۳۹۷امیدوارم نسخه سدانش هر چه زودتر تولید و به ایران بیاد. هاچبک زیاد طرفدار نداره. موتورش هم 2لیتری شده و حدود 150 اسب خواهد داشت. البته قبلا خونده بودم موتور b48 شرکت bmw که بین 190 تا 248 اسب هست ممکنه در نسخه پرفورمنس کرولا بیاد! کسی اطلاعی از این موضوع داره؟
sina
۴ فروردین ۱۳۹۷من خعلی دوسش دارم
ضمن اینکه گویا تویوتا مقاومتش برای استفاده از اپل کار رو کنار گذاشته.
موتر ترند نوشته احتمالا این ماشین 170 اسب و 205 نیوتن متر خواهد بود مشخصاتش و قول داده محدود قیمتش رو 20000 دلار نگه داره.
عالیه در این صورت
NAVID۰۰۹۸
۴ فروردین ۱۳۹۷روز به روز بهتر از دیروز
خوش بحال اونی که با دل خوش میخره و سوارش میشه
بیاد ایران بهتون قول شرف میدم نزدیکای قیمت راو۴ مدل ۲۰۱۷ سال پیش همین موقع به قیمت ۲۵۰ میلیون فروش میرفت قیمت میزارن روش.
سراتو و الانترا مدل ۲۰۱۷ نزدیک ۲۰۰ میلیونه
اینکه تویوتاس و جای خود داره و اگر بیاد هم مدل ۲۰۱۸ یا ۲۰۱۹ میاد
البته ایرتویا بخاطر جا انداختن و هم قیمتی پریوس با کرولا در ایران دیگه توضیعش نکرد.
me84
۴ فروردین ۱۳۹۷.
چراغهای عقبش منو یاد مزدا3 هاچبک میندازه. همین نسلی که الان تو ایران هست.
Mohsen
۴ فروردین ۱۳۹۷این همون اعوریسه یه چیز دیگه ای یه؟
وحید
۵ فروردین ۱۳۹۷چرا تویوتا به یک خط ثابت در طراحیاش نمیرسه؟
الان این ماشین رو شما از دور ببینید تا چشمتون به لوگو نیفته تشخیص نمیدید چه برندی هستش
واقعا حیف تویوتا هستش نتونسته یک طراحی قابل قبولی واسه خودش پیدا کنه که مجبور نباشه هر نسل تغییرات کلی بده
مهدی
۱۳ فروردین ۱۳۹۷خدایا خسته شدیم انقدر حسرت یه ماشین غیر از ۲۰۶ و پراید و خوردیم. خوشبحال پولدارا که لذت رانندگی با این ماشین و میچشن. ما کارمندا فقط لذت دیدنشو میبریم