بخش کراساوورهای کامپکت روزبهروز پررونقتر میشود و به همین دلیل تویوتا با آوردن کرولا کراس به بازار ایالاتمتحده میخواهد سهم خود را از این سگمنت محبوب افزایش دهد. این خودرو که در خانوادهٔ کراساوورهای تویوتا بین مدلهای C-HR و رافور قرار میگیرد، از جلوپنجرهٔ برجسته با چراغهای LED در طرفین آن، روکشهای پلاستیکی بدنه، چراغهای عقب باریک و سپر عقب پلاستیکی برخوردار است.
کرولا کراس بهصورت استاندارد روی رینگهای ۱۷ اینچی فولادی قرار میگیرد اما تیپ بالا ردهٔ XLE به رینگهای ۱۸ اینچی آلیاژی مجهز میشود و درب صندوق بار برقی هم برای آن قابل سفارش است. این کراساوور جدید ژاپنی ۴,۴۶۰ میلیمتر طول، ۱,۸۲۵ میلیمتر عرض و ۱,۶۴۶ میلیمتر ارتفاع داشته و فاصلهٔ محوری آن برابر با ۲,۶۴۰ میلیمتر است.
این کراساوور کامپکت در داخل دنبالهروی کرولا سدان بوده و از غربیلک فرمان سه پره، تریم فلزی و نمایشگر ایستادهٔ سیستم اطلاعاتی-سرگرمی برخوردار است. تیپ پایهٔ کرولا کراس چندان مجهز نیست و لیست تجهیزات آن صرفاً به مواردی مثل نمایشگر ۷ اینچی اطلاعاتی-سرگرمی با اندروید اتو و اپل کارپلی، تهویه مطبوع و نمایشگر ۴.۲ اینچی در صفحه آمپر محدود میشود اما در تیپ میانی LE موارد بیشتری مثل غربیلک فرمان چرمی، شارژر بیسیم گوشیهای هوشمند، کنترل تهویهٔ اتوماتیک و نمایشگر اطلاعاتی-سرگرمی بزرگتر ۸ اینچی ارائه میشود.
کسانی که تجهیزات بیشتری میخواهند هم میتوانند سراغ تیپ بالا ردهٔ XLE با گرمکن صندلیهای جلو و تنظیم برقی ۱۰ جهتهٔ صندلی راننده، کنترل تهویهٔ دو منطقهای و صفحه آمپر دیجیتالی ۷ اینچی بروند. کرولا کراس همچنین بهصورت استاندارد از سیستمهای ایمنی و کمکرانندهای مثل کروز کنترل راداری، سیستم پیش از برخورد و دستیار دنبال کنندهٔ خطوط برخوردار است درحالیکه در تیپهای بالاتر سیستم پایش نقاط کور، هشدار عبور و مرور عقب، دستیار پارک و ترمز خودکار هم به این موارد اضافه میشود.
زیر کاپوت کرولا کراس یک پیشرانهٔ ۲ لیتری چهار سیلندر تنفس طبیعی قرار گرفته که ۱۷۰ اسب بخار قدرت و ۲۰۳ نیوتن متر گشتاور دارد. این موتور به یک گیربکس CVT متصل است که برای بهبود شتاب گیری، از دنده یک فیزیکی برخوردار است. مهمترین ویژگی فنی کرولا کراس اما امکان سفارش سامانهٔ چهارچرخ محرک برای آن است زیرا به گفتهٔ تویوتا، فقدان این سیستم در C-HR روی فروش آن تأثیر منفی گذاشته است.
سامانهٔ چهارچرخ محرک کرولا کراس در صورت لزوم میتواند تا ۵۰ درصد از نیرو را به چرخهای عقب ارسال کند و همچنین درصورتیکه نیازی به آن نباشد میتواند کاملاً غیرفعال شود. این کار کمک میکند تا مصرف سوخت ترکیبی خودرو به ۷.۸ لیتر در هر صد کیلومتر برسد که تنها ۰.۵ لیتر بیشتر از نسخهٔ محرک جلو است. کرولا کراس که روی پلتفرم TNGA-C ساخته شده است، ظرفیت بکسل حداکثر ۶۸۰ کیلوگرم را دارد.
تویوتا هنوز قیمت کرولا کراس را برای بازار ایالاتمتحده اعلام نکرده اما گفته است که فروش آن تا پایان امسال در این کشور آغاز خواهد شد. این شرکت همچنین وعدهٔ ارائهٔ نسخهٔ دیگری از این کراساوور کامپکت را هم داده است که احتمالاً هیبریدی خواهد بود.
محمد مختاری آذر
۱۳ خرداد ۱۴۰۰یک تویوتا مناسب برای شهر طراحی زیبا
من یکی که از سبد محصولات تویوتا خوشم میاد مخصوصا اون هیبریدی های درجه یک که میزنه آدم وقتی به مهندسی ای هیبرید ها نگاه میکنه متوجه قضیه می شود
آوان
۱۳ خرداد ۱۴۰۰ابعادش نزدیک به کدوم خودروی موجود در ایران هست؟
کرولا خودش سدان نسبتا کوچکیه ولی این شاسی بلند به نظرم از chr بزرگتره و نزدیک به راوفوره؟!
Roham
۱۳ خرداد ۱۴۰۰از اسپورتیجKM یه خرده بزرگتره
افشین
۱۳ خرداد ۱۴۰۰کرولا کراس چیه اونم نداریم :(
parsa_ashgh.mashine
۱۳ خرداد ۱۴۰۰راستی داش چقدر شبیه مزدا شده شاسی شم همون راو 4 هست که خوبه ولی تویوتا چقدر کراس میزنهههههههههه
MOHAMMAD.n.r
۱۳ خرداد ۱۴۰۰پدال بی زحمت درباره امار فروش جهانی سال ۲۰۲۰ یه مقاله بزن.
ده خودرو پر فروش سال ۲۰۲۰ در دنیا به ترتیب:
1- تویوتا کرولا
2- تویوتا راوفور
3- فورد سری F
4- هوندا CRV
5- هوندا سیویک
6- نیسان سنترا
7- شورلت سیلورادو
8- داج رم
9- فولکس واگن تیگوان
10- تویوتا کمری
محمدرضا
۱۳ خرداد ۱۴۰۰آقا محمد.
آمار فروش هر برند رو هم اگه میشه بفرمایین
MOHAMMAD.n.r
۱۳ خرداد ۱۴۰۰سال ۲۰۲۰ :
1- گروه تویوتا
2- گروه فولکس
بقیشون رو درست یادم نیست😅
سال ۲۰۲۱ تا الان:
۱- تویوتا
۲- گروه فولکس واگن
۳- رنو نیسان میتسوبیشی
۴- استلانتیس (پژو سیتروئن و فیات کرایسلر)
۵- هیوندای کیا
۶- جنرال موتور
۷- فورد
۸- هوندا
۹- مرسدس
۱۰- ب ام و
اینا امار فروش گروه های خودروسازی بودن، امار فروش برند ها خیلی تفاوت داره. برای مثال فروش برند هوندا از برند نیسان و برند هیوندا خیلی بیشتره ولی چون نیسان داخل گروه رنو نیسان میتسوبیشی هست و امار اون دو تا هم بهش اضافه شده جایگاه بالاتری نسبت به هوندا داره. هیوندا هم امار کیا بهش اضافه شده و رفته بالا.
در کل امار فروش برند ها دقیق تر از امار گروه های خودروسازی هست ولی الان نمیدونم رتبه بندی فروش برند ها چجوریه😅
Erfan
۱۳ خرداد ۱۴۰۰البته در سال 2020 بعد از ولکس واگن و تویوتا میرسیم به گروه مرسدس بنز دایملر AG
Shahpoor
۱۳ خرداد ۱۴۰۰حضور ۶ ماشین ژاپنی از ۱۰ تای برتر پرفروش جهانی، نشان میده اغلب مردم به دنبال ماشین بادوام و بی آزار و اذیت هستند ، ژاپنی ها انصافا خوبن، با هر سلیقه ای تولید دارن از سوپراسپرت گودزیلا گرفته تا انواع آف رودرها ، سدانهای اقتصادی و ونهای باکیفیت
Erfan
۱۳ خرداد ۱۴۰۰البته قیمت مناسب تر هم بی تاثیر نیست.
RezaRs
۱۳ خرداد ۱۴۰۰لعنت به دنیایی که رافور که انقدر بدم میاد ازش از کمری بیشتر فروخته 😑
کراس اور هارو نمی تونم درک کنم
خدایی کمری ماشین باحالتریه
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۱۳ خرداد ۱۴۰۰عشق است پیکاپ های آمریکایی 😎
دمت گرم آقا محمد ممنون 🙏
زیزیگولو
۱۳ خرداد ۱۴۰۰تویوتا با رصد بازارای جهانی متوجه تغییر سلیقه مشتریا شده و سعی داره با افزایش تعداد مدلای شاسی بلند سهم بیشتری از بازارو در اختیار خودش بگیره ……. اگر یه نگاهی به محصولات جدید این کمپانی بندازیم میبینیم که اکثرشون به کلاس شاسی بلندا تعلق دارن
BenzSLR
۱۳ خرداد ۱۴۰۰همه چیزش عالیه ولی دنده یکش رو فیزیکی گذاشتن هم خوبه برای C_HR هم باید چهار چرخ محرک سفارشی داشته باشه.
Amirreza
۱۳ خرداد ۱۴۰۰خدایی من نمیفهمم چرا تویوتا بعضی ماشیناشو کراس کرده ، شاید بشه خریدشون ولی من احساس خوبی نمیکنم وقتی که ماشینم نسخه شاسی بلند یه سدان دیگه باشه
AHMET 2002
۱۳ خرداد ۱۴۰۰انتخاب یه اسم جدید معمولا کار ساده ای نیست
چه کاریه وقتی یه اسم جا افتاده و اتفاقا خوش نامم هست بیان و رو یه ماشین دیگه نذارنش؟
Amirreza
۱۳ خرداد ۱۴۰۰خو یه جوریه ، مثلا احساس میکنم ماشینم بی اصالته ، شایدم من اینجوریم
mahan
۱۳ خرداد ۱۴۰۰البته امیررضا جان شرکت های دیگه هم می کنند مثلا x3,x4 از ژلت فرم سری 3 استفاده کردند که با رانندگی کردنشون برخی از خصوصیات سری 3 رو هم به ارث بردند و هندلینگشون مثل سری 3 بی نظیره یا x5وx6 که از سری 5 استفاده کردند و سواری و هندلینگ و حس وحالی مشابه رو هدیه میده و همچنین برخی خودرو های دیگه هم هستند.
NAVID۰۰۹۸
۱۳ خرداد ۱۴۰۰آقا Amirreza جان
کاملاً با شما موافقم و قبلاًها هم بیان کردم چه دلیلی داره یه سدان با هندلینگ و سواری بهتر و آیرودینامیک بهتر را ول کرد و یک سواری با فرم نامتعارف به اسم کِراس گرفت !
وقتی نه ارتفاع خاصی نسبت به سدانها داره ، چه دلیلی هست خرید چنین خودروهایی به جز فضای کمی بیشتر در داخل که اون هم زیاد به چشم نمیآید !
نه فقط تویوتا ، بلکه تمام برندها !
اگر خواستید تست سواری این خودرو را ببینید ، خانوم بهنوش در دوبی تستش کردند و تمام مزایا و معایبش را بیان کردن !
به شخصه یا کراساووری همچون crv ، روگ یا rav4 میگیرم یا مستقیم میرم سروقت سدانها همچون کرولا و کمری و دلیلی نمیبینم بین این دو کلاس انتخابی دیگر را !
Amirreza
۱۳ خرداد ۱۴۰۰من حتی از crv و راوفور هم خوشم نمیاد ، به نظرم یا ماشین باید واقعا شاسی بلند باشه یعنی حداقلش تلوراید و پرادو یا باید سدان باشه
NAVID۰۰۹۸
۱۳ خرداد ۱۴۰۰درست میفرمائید
اما جادهها و خیایانها و دستاندازها امروز کاری کردهاند که دل صاحب سدان را ریش میکند !
من هم سدان را دوست دارم ، اما هر بار که کَفِش میگرفت به زمین و سپر عقب جلو را داغون میکرد و روی مُخ میرفت ، کلاً از سدان زده شدم با این لذت بالایی نسبت به دیگر کلاسها دارد !
SUV هم به درد شهر نمیخورد و استرس نمالیدن و جای پارک کلافهکنندست مگر برای سفر و ماجراجویی که بینظیره !
کراساوور تلفیقی هست بین سدان و suv ، اما وضعیت و موقعیت کراس را درک نمیکنم که چه مزیتی جزء برچسب و فلاپ زشت گلگیر دارد و تازه هندلینگ هم خراب میکند و زشت !!!
مثل تویوتا chr که عملاً فقط به درد دو نفر میخورد که جلو بنشینند و جز ظاهر زیبا هیچ کاربردی در هیچ زمینهای ندارد !
Amirreza
۱۳ خرداد ۱۴۰۰باهاتون موافقم آقا نوید
Amirreza
۱۳ خرداد ۱۴۰۰این میشه رقیب توسان و اسپورتیج و asx و cx 5 و crv و اسکیپ و …… هست درسته؟
mahan
۱۳ خرداد ۱۴۰۰اره.همچنین نیسان قشقایی و هوندا hr-v و تیگوان و وشورلت تیرکس و جیپ رنگید
AHMET 2002
۱۳ خرداد ۱۴۰۰یکم مزدایی نشده جلوش؟
عقبش هم که تا حدود خوبی به راو۴ متعهد بوده
mahan
۱۳ خرداد ۱۴۰۰فرقش با مزدا اینه که جلوپنجرهش سروته نصب شده!
اون نیم دایره تو مزدا کمانه به سمت بالا هست اینجا پایین
AHMET 2002
۱۳ خرداد ۱۴۰۰🤚🏻👍🏻😁
Ali
۱۳ خرداد ۱۴۰۰خیلی خوبه
mahan
۱۳ خرداد ۱۴۰۰خیلی خوبه اینکه میگن تویوتا یک اشپزخونه قوی داره یعنی همین بسته به همه نوع سلیقه ها خودرو درست میکنه.البته تو این کلاس من chr رو بیشتر میپسندم هرچند شرایط پشت نشستن این بهتره و فضای سر بهتری داره.تنها گله ای که میشه کرد البته ایراد نیست خیلی ها هم همین طورند اینکه زیادی از پلاستیک توی بخش زیرین خدورو استفاده کردن که برای یک کراس اور شهر چنین چیزی زیاد نیاز نیست
NAVID۰۰۹۸
۱۳ خرداد ۱۴۰۰آخه ماهان جان
CHR ، نه درست حسابی گاز میخوره و راه میره !
نه فضای داخلی خوبی داره ، به خصوص سرنشینان عقب که گویی زندانی شدهاند !
CHR فقط یه ( ر ) داره !
قیمتشم که ماشالاه ، بنازم ، مفته ، مفت 😂 !
mahan
۱۴ خرداد ۱۴۰۰اره نوید جان بیشتر دو نفره هست و زنانه هست نشستم رولش سرعتش هم چندان تعریفی ندارد به قیافش نمیاد این قدر کند باشع،😂😂پشتشم پیروی از سیستم برده داری تویوتا هستش.احتمالا اینم از لحاظ حرکتی همونه فقط فضای پشت بهتری داره.وای خب پاخور سی اچ از قهوه ای خیلی خوبه امتحانشو پس داده😉😉😉
mahan
۱۴ خرداد ۱۴۰۰برای داخل شهر و مخصوصا تو ترافیک فرشته بد نیس
میثم
۱۳ خرداد ۱۴۰۰این پلاستیکها خوبیی که دارن اینه که از قسمتهای آسیب پذیر بدنه خیلی خوب حفاظت میکنه
من که بودنشونو خیلی دوست دارم.
البته تو بعضی ماشینا طراحیشون جالب نیست
اما رو این کرولا کراس خیلی خوب نشسته بخصوص با اون رنگ سفید
میثم
۱۳ خرداد ۱۴۰۰اگه ایران آزاد بود من مدل هیبریدی اینو برمیداشتم با همین رنگ سفید و تودوزی قهوه ای روشن
یدونه سوزوکی جیمنی هم برمیداشتم. اونم خیلی دوسش دارم
حسین
۱۳ خرداد ۱۴۰۰کیفیت و زیبایی خیره کننده کابین . همون که تویوتا مختصص شده تو این کار
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۱۳ خرداد ۱۴۰۰من که جز یه راو۴ بزک شده چیزی نمیبینم😐
یکم به طراحیش بیشتر دقت میکردن بد نبود…