بر هیچکس پوشیده نیست که پیکاپها در ایالاتمتحده بسیار محبوب هستند تا جایی که فورد سری F نزدیک به چهار دهه پرفروشترین خودروی این کشور بوده است. هرچند F150 پادشاه بلامنازع بازار است اما شورلت سیلورادو ۱۵۰۰ و رم ۱۵۰۰ هم همواره نبرد سختی برای کسب عنوان دومین خودروی پرفروش آمریکا داشتهاند. البته در این بازار تویوتا تاندرا و نیسان تایتان هم حضور دارند که هرچند از لحاظ فروش معمولاً بازنده هستند اما هنوز هم طرفداران خاص خود را دارند.
این موضوع بیشتر در مورد تاندرا صدق میکند زیرا این پیکاپ ژاپنی علیرغم اینکه نزدیک به یک و نیم دهه از عمرش میگذرد، سال گذشته نزدیک به ۱۱۰ هزار دستگاه در ایالاتمتحده فروش داشته است. تویوتا اما سهم بیشتری از این بازار محبوب و پرسود میخواهد و به همین دلیل حالا سرانجام رسماً نسل جدید تاندرا را معرفی کرده است. این نسل پیشرفتهای بزرگی را تجربه کرده و نشان میدهد که تویوتا دیگر نمیخواهد زیر سایهٔ آمریکاییها قرار گیرد.
ازآنجاییکه پیکاپهای بزرگ در آمریکا بسیار محبوب هستند، تعجبی ندارد که نسل جدید تاندرا در این کشور طراحی شده است. بخش جلویی این پیکاپ جدید ژاپنی با جلوپنجرهٔ بسیار بزرگ که با ورودیهای هوای عمودی و چراغهای T شکل احاطه شده است، نمایی ترسناک دارد. این جلوپنجره بسته به تیپ خودرو، طراحی داخلی متفاوتی دارد. کاپوت برجسته، گلگیرهای عضلانی و ستونهای A مشکیرنگ هم از دیگر ویژگیهای طراحی تاندرا هستند که نمایی مدرنتر و اسپرتتر به آن بخشیدهاند.
در عقب خودرو شاهد چراغهای سهبعدی و درب بار کاملاً جدید با نوشتهٔ برجسته هستیم که این درب ۲۰ درصد سبکتر از نسل قبلی بوده و از روی ریموت خودرو باز میشود. یکی دیگر از ویژگیهای برجستهٔ این قسمت سپر عقب یکپارچه است که ویژگی جالبی به نظر میرسد زیرا فاصلهٔ معمول بین سپر و بدنه را حذف کرد اما در گوشهها فاقد پلههای کاربردی است. اتاق بار تاندرا که از نمونهٔ مورداستفاده در تاکوما الهام گرفته، آلومینیومی بوده و به لطف این ساختار، نهتنها سبکتر است بلکه محافظت بیشتری در ضربه و خوردگی دارد.
در قسمت بار تاندرا یک خروجی برق ۱۲۰ ولت تعبیه شده که هرچند بهاندازهٔ ژنراتور داخلی F150 جذاب نیست اما به گفتهٔ تویوتا، برای نیازهای کاربران کافی خواهد بود. نسل جدید تاندرا در دو مدل Double Cab و CrewMax ارائه میشود که برای اولی اتاق بار ۲ یا ۲.۵ متری قابل انتخاب بوده و دومی با اتاق بارهای ۱.۷ یا ۲ متری ارائه میشود.
طراحی مدرن و جذاب نسل جدید تاندرا در داخل آنهم ادامه پیدا کرده زیرا در اینجا شاهد کابینی با تکنولوژی بالا، طراحی بسیار بهتر و متریال باکیفیتتر هستیم. مقابل راننده غربیلک فرمان جدیدی به همراه صفحه آمپر آنالوگ با نمایشگر ۴.۱ اینچی یا صفحه آمپر تمام دیجیتالی ۱۲.۳ اینچی قرار گرفته که دومی کاملاً قابل تنظیم خواهد بود. گرافیک این صفحه آمپر نیز بسته به حالات رانندگی تغییر میکند.
ستارهٔ واقعی کابین تاندرا اما سیستم اطلاعاتی-سرگرمی کاملاً جدید تویوتا است که برای اولین بار در این خودرو معرفی شده و بعداً به دیگر محصولات تویوتا هم راه پیدا خواهد کرد. این سیستم که از طریق نمایشگرهای ۸ یا ۱۴ اینچی ارائه میشود، پنج برابر قدرت پردازش بیشتری نسبت به سیستم قبلی دارد و از اندروید اتو و اپل کارپلی بهره میبرد.
از نمایشگرها که بگذریم، تاندرا از پانل دکمههای کاملاً جدیدی برخوردار بوده و به آپشنهایی مثل گرمکن و تهویهٔ صندلیهای جلو و عقب، گرمکن غربیلک فرمان و شارژر بیسیم گوشیهای هوشمند هم مجهز است. هرچند نمای کلی کابین این پیکاپ ژاپنی بهاندازهٔ رقبا پرزرقوبرق نیست اما صندلیهای آن بسیار راحت بوده و در جلو فضای زیادی دارند. نسخهٔ CrewMax همچنین در عقب هم از صندلیهای جاداری با فضای پای چشمگیر برخوردار است.
هرچند نسل قبلی تاندرا صرفاً با یک پیشرانهٔ ۵.۷ لیتری V8 تنفس طبیعی عرضه میشد اما تویوتا برای نسل جدید آن یک موتور ۳.۵ لیتری V6 توئین توربو را در نظر گرفته است. این موتور که از بلوک آلومینیومی، اینترکولر آب خنک و سر سیلندری با کانالهای ماشینکاری شده برخوردار است، در نسخهٔ پایه ۳۹۰ اسب بخار قدرت و ۶۵۰ نیوتن متر گشتاور تولید میکند. هرچند ارائهٔ این موتور اقدام قابلتوجهی است اما خبر مهمتر ارائهٔ قوای محرکهٔ هیبریدی برای تاندرا با ۴۳۷ اسب بخار قدرت و ۷۹۰ نیوتن متر گشتاور است.
در این نسخه مهندسان تویوتا روی تولید گشتاور زیاد تمرکز داشتهاند و به همین دلیل، هرچند تاندرا هیبریدی ۱۳ اسب بخار از فورد F150 رپتور ضعیفتر است اما ۱۰۰ نیوتن متر گشتاور بیشتری نسبت به رقیب آمریکایی دارد. انتقال نیرو در هردو نسخهٔ تاندرا توسط یک گیربکس ۱۰ سرعتهٔ اتوماتیک صورت میگیرد اما در نسخهٔ هیبریدی، موتور الکتریکی بین پیشرانهٔ بنزینی و گیربکس قرار میگیرد. این موتور الکتریکی توسط پکیج باطری نیکل-فلزی تغذیه میشود که زیر صندلیهای عقب نصب شده و امکان پیمایش تمام الکتریکی را در سرعتهای پایین فراهم میکند.
یک از موضوعات مهم در پیکاپهای فول سایز توانایی یدک کشی و حمل بار است که در اینجا نیز تاندرا بهبود یافته است. این خودرو حالا میتواند تا ۵.۵ تن را یدک بکشد که ۱۷.۶ درصد نسبت به قبل افزایش یافته درحالیکه حداکثر ظرفیت بار آنهم با بیش از ۱۱ درصد افزایش به ۸۸۰ کیلوگرم رسیده است. علاوه بر این، در تاندرای جدید دو حالت یدک کشی هم تعبیه شده که اولی پاسخ پدال گاز را افزایش میدهد و برای بکسل وسایل سبک تا متوسط مثل تریلرها و قایقهای کوچک مناسب است. حالت دوم اما برای بکسل تریلرها، قایقها و کاروانهای بزرگ طراحی شده است. تاندرا همچنین به سیستم مانیتور با نمای پانوراما هم مجهز است که نمایی از بالای خودرو را در نمایشگر داخل کابین به نمایش درمیآورد و هر آنچه اطراف تریلر باشد را نشان میدهد.
تویوتا در نسل جدید تاندرا از پلتفرم نردبانی فولادی جدیدی استفاده کرده که با لندکروزر مشترک است. در سراسر این شاسی برای افزایش استحکام از فولاد با مقاومت بالا استفاده شده است. البته در این پلتفرم جدید بهمنظور کاهش وزن، آلومینیوم هم به کار رفته است. یکی از نکات قابلتوجه در نسل جدید تاندرا کنار گذاشتن فنرهای شمش و استفاده از سیستم تعلیق چند اتصالی با فنرهای پیچشی در عقب است. به گفتهٔ تویوتا، این تغییر راحتی رانندگی، ثبات در خط مستقیم، هندلینگ و توانایی یدک کشی خود را بهبود میبخشد.
برای برخی تیپها همچنین سیستم تعلیق بادی عقب هم قابل سفارش است که قابلیت تنظیم در سه حالت معمولی، پایین و بالا را دارد. حالت پایین به سهولت در بارگیری و تخلیه کمک میکند درحالیکه حالت بالا برای آفرود با حداکثر سرعت ۳۰ کیلومتر بر ساعت طراحی شده است. برای تاندرا امکان سفارش سیستم تعلیق تطبیقی متغیر هم وجود دارد که بسته به شرایط جاده، کمکفنرها را بهطور خودکار تنظیم کرده و به بهبود ثابت و راحتی خودرو کمک میکند. به گفتهٔ تویوتا، با این تغییراتی که در سیستم تعلیق تاندرا انجام گرفته، بادیرول خصوصاً هنگام پیچیدن کاهش یافته است.
همهٔ تیپها و نسخههای نسل جدید تاندرا با مجموعه سیستمهای کمکرانندهٔ Safety Sense 2.5 تویوتا ارائه میشوند که شامل سیستم پیش از برخورد با قابلیت تشخیص عابرین پیاده و دوچرخهسواران، دستیار اضطراری فرمان، کروز کنترل راداری پویا، هشدار خروج از خط، دستیار دنبال کنندهٔ خطوط، نوربالای خودکار، پایش نقاط کور، دستیار علائم جاده، یادآور صندلی عقب و هشدار عبور و مرور عقب میشود. تویوتا تاندرا مدل ۲۰۲۲ در شش تیپ مختلف شامل SR، SR5، لیمیتد، پلاتینوم، ۱۷۹۴ و TRD Pro به بازار عرضه میشود و فروش آن اواخر امسال آغاز خواهد شد.
Moein
۳۰ شهریور ۱۴۰۰ای جان
چه صلابت و ابهتی
رقیب کاملا قابل آمریکایی ها قطعا خودشه
لذت بردم✌️
ehsan fa
۳۰ شهریور ۱۴۰۰تکنولوژی درب عقب فورد از تکنولوژی کل این بیشتره ولی در کل لذت بردیم ازش
میثم
۳۰ شهریور ۱۴۰۰به ehsan fa
برای منم عجیبه که یه سری ریزه کاریهای آمریکاییها رو براحتی میتونست تو نسل جدیدش پیاده کنه ولی نکرده. مثل همون امکانات درب عقب فورد یا درب دو تکه عقب جمس
البته جا پایی سپر عقب آمریکاییها رو جور دیگه ای تعبیه کرده که در مقاله اشاره ای نشده.
ولی در کل توجه به جزئیاتی که از ویژگیهای ژاپنیهاست و ازشون انتظار هم میره در این ماشین کمتر از آمریکاییها دیده میشه
کیانوش
۷ بهمن ۱۴۰۰بخندیم الان نسخه پایه اش به صد تا بیشتر از رپتور گشتاور داره
مشخصه چقدر از دنیای تکنولوژی حالیته
فرید
۳۰ شهریور ۱۴۰۰تو قیمت گذاری جلوی آمریکایی ها کم میاره
Nima RST
۳۰ شهریور ۱۴۰۰حقیقتا طراحی داخلیش به سلیقه من از امریکایی ها بهتره ولی هیچوقت نمیتونه فروشی بیشتر از F150 یا سیلورداو یا رم۱۵۰۰ داشته باشه
حتی نزدیک فروش اونام نمیشه
Iman99
۷ مهر ۱۴۰۰امریکایی ها از همه نظر بهتر هستن تو توجه به جزئیات تو طراحی تو تکنولوژی تو کارایی تو قیمت گذاری تو همه چیز امریکایی ها بهتر هستن کلا آلمانی ها و امریکایی هایی تو همه چیز بهترین هستن تو این مورد هم همینطور.
کیانوش
۷ بهمن ۱۴۰۰فکر نکنم ربطی داشته باشن بله امریکایی ها تنها کلاسی که توش بهترینن پیکاپ فول سایز هستش نه بیشتر پیکاپ میانسایز تویوتا بهترینه سدان ها و کراس اور های لوکس و اسپورت ها هم المانی ها
سدان ها و کراس اور های اقتصادی بازم ژاپنی ها
پس تو همه چی بهترین نیستن امریکایی ها
کیانوش
۷ بهمن ۱۴۰۰فرار هم نیست سالی هفتصد هزار تا بفروشه
بازار مال امریکایی هاست با تسل قبلیش که چهارده ساله بود بیشتر از صد هزار تا فروخت امسال این پنجاه تا اصافه کنه واسش راضیه
پیک آپ باز ها رو برند تعصب دارن
Hadi
۳۰ شهریور ۱۴۰۰ایولا عجب چیزی ساخته تویوتا👌
خیلی پر ابهت و خوشگله و طراحی بشدت زیبایی داره 😍👌
نسل جدید سکویا هم احتمال زیاد شبیه همینه
واقعاً خیلی حال کردم دیروز ک معرفی شد دیدمش 👏
دم تویوتا گرم 👌
Audi rs e_tron gt
۳۰ شهریور ۱۴۰۰عالیه اما من آمریکایی ها رو ترجیح می دهم حس بهتری به اونا دارم
Nima
۳۰ شهریور ۱۴۰۰خیلى خوبه و واقعا پیشرفت کرده ولى توى مهم ترین مسائل هنوز به شدت از سرى F عقبه.
حمل بار :
فورد 1450kg
تویوتا 880kg
بکسل :
فورد 6.4ton
تویوتا 5.5ton
اختلاف ها واقعا زیاده.
و این که رقیبى براى سرى هاى 2500 به بالا نداره و تریم ها و انجین هاش هم تنوعش به خوبى اون نیس. و تکنولوژى هاى یدک کشى هم به خوبى سرى اف نیس و یا قابلیت هاى در هاى پیکاپ هاى جنرال موتورز رو نداره.
AMIR / ARMI
۳۰ شهریور ۱۴۰۰همین هارو من میگفتم الان جنگ بود 😂
mos
۳۰ شهریور ۱۴۰۰شما لایک و دیس لایک ها رو دستکاری کن همین برات کافیه
Porsche
۳۰ شهریور ۱۴۰۰😂😂😂
نه حرف حق جواب نداره
R@m!n
۳۰ شهریور ۱۴۰۰چرا الان دیسلایک واقعا حرف نیما جان کاملا منطقی بود. هیتی از تویوتا نکرد !!!
Mohammadreza
۳۰ شهریور ۱۴۰۰نخیر دوست عزیز.
این اعدادی که برای بکسل فورد بیان کردی مربوط به نسخه های وظیفه سنگین یا هوی دیوتی فورد هست که از سیستم تعلیق شمشی استفاده میکنن و وزن و سیستم تعلیق و مصرف سوخت و کلا کلاس متفاوتی دارن.
و نمیدونم با چه منطقی برای مقایسه با توندرا هیبرید اعداد فورد اف 150 هیبرید رو بیان نمیکنی و اعداد سری هوی دیوتی رو بیان میکنی!
فورد اف 150 هیبرید ظرفیت حمل بار 960 و ظرفیت یدک کشی 5700 کیلوگرمی داره.
که یعنی تویوتا با ختلاف جزئی بعد از فورد بهترین ظرفیت بکسل و یدک کشی کلاس خودشو داره.
R@m!n
۳۰ شهریور ۱۴۰۰این آمار برای وب سایت the drive در آرمانی ترین شرایط محیطی هست.
این ارقام برای تویوتا 6 سیلندر هیبرید :
بکسل 12000 پوند به کیلو 5443
حمل بار 1940 پوند به کیلو 880
برای فورد F-150 شش سیلندر هیبرید :
بکسل 14000 پوند به کیلو 6350 کیلو
حمل بار 3325 پوند به کیلو 1508
برای شورولت سیلورادو با موتور 8 سیلندر :
بکسل 13300 به کیلو 6033
حمل بار 2280 به کیلو 1034
برای رم 1500 با موتور 8 سیلندر با هیبرید خفیف :
بکسل 12750 به کیلو 5783
حمل بار 2300 پوند به کیلو 1043
البته اینا آمار رو کاغذ هست و در شرایط مختلف کاملا متفاوت. هر چهار خودرو مالکینشونو کاملا راضی می کنن. اون سوپر دیوتی فورد هم تا 7 تن هم بکسل می کنه که اصلا راجبش حرف نزنیم بهتره.
Afg
۲۵ اسفند ۱۴۰۰یی خیال تازه دیروز معرفی شده این اعداد رو از کجا اوردی
hssn
۳۰ شهریور ۱۴۰۰با ابهت ترین پیکاپ تاریخ تویوتاست بنظرم خیلی زیبا شده
بهترین طراحی داخلی رو هم داره بنظرم بین رقباش
و انجین هیبریدی قدرتمندی که داره منو به وجد آورد
تکنولوژی های به روزی هم داره ، یه پکیج کاملی شده
البته که باید ببینیم قیمتش چه شکلیه ، اون موقع میشه قضاوت نهایی رو کرد اما تا اینجا میتونم بگم عالیه و دوست داشتنیه
AMG GT R
۳۰ شهریور ۱۴۰۰جلو پنجره خیلی زیبایی داره بنظرم
امیر
۳۰ شهریور ۱۴۰۰خیلی با ابهت و عالی ، فضای پا و کابین محشره.
اصلاحات خوبی هم توش صورت گرفته.
در کل خیلی عالی ، در کل باید ببینیم قیمتش چقدره.
MjM
۳۰ شهریور ۱۴۰۰توی این کلاس خودرو فقط ژاپنه که میتونه پا به پای آمریکایی ها بیاد ولی خب یه قدم عقبتره همیشه ولی دلیل بر بد بودن نیست پیکاپ آمریکایی مثل یه برنده ک جا افتاده و همه فقط اول آمریکارو میشناسن تو این زمینه
datsun
۳۰ شهریور ۱۴۰۰کلا تنها برندهای غیر آمریکایی که تو این کلاس حضور دارن تویوتا و نیسانه البته به زودی چین هم وارد میشه بعید نیست.
حسین
۳۰ شهریور ۱۴۰۰فکر نمی کردم طراحیش اینقدر خوب از آب دراومده باشه چون تو عکس های استتار که گرفته شده بود قشنگ به نظر نمی اومد.
طراحی کابین هم سوپرایز کننده بود واسه تویوتا که تو این زمینه یه مقدار ضعیف عمل می کنه.
مهم ترین خبرش هم نسل جدید سیستم اطلاعات سرگرمی با بهبود های قابل توجه هست که به بقیه مدل ها هم وارد میشه. نسل قبل این سیستم انتقاد های زیادی رو به خودش می بینه.
فنی هم تغییرات زیادی داشته باید بیاد توی بازار اونجا عملکردش نشون بده. ولی خودم بیشتر منتظر trd Pro هستم.
Karl Benz
۳۰ شهریور ۱۴۰۰عالیه واقعا بسیار خوب طراحی شده
Mohammadreza
۳۰ شهریور ۱۴۰۰ارتقا به معنا کلمه
شاسی، موتور، گیرباکس، سیستم تعلیق، طراحی خارجی، طراحی داخلی و سیستم اطلاعات سرگرمی همه و همه کاملا از نو طراحی شدن و کاملا جدید هستن.
با این ظاهر خشن و جذاب و پر ابهت مشتاق دیدن سکویا جدید هم هستم.
محمد امین
۳۰ شهریور ۱۴۰۰واق طراحی اش نفس گیر هست ، هیچ ایرادی نمیشه ار طراحی گرفت
طراحی داخلی و متریال کابین واقعا پرفکت هستن
مشخصات فنی هم عالی
نسخه ی هیبریدی واقعا گزینه ی خوبی هست
هیچ ایرادی نداره ، فکر میکنم کامل ترین و بی نقص ترین ماشینی باشه که تویوتا ساخته
امیرحسین
۳۰ شهریور ۱۴۰۰انصافاً به قول تمامی رفقا
یه پیکاپ سالاریه
دوست داشتم سایزش بزرگتر میشد
فناوری به کار رفته در این پیکاپ قابل ستایش هست
نوع موتور عالی درست نسل قبلی v8 بوده اما با این حجم موتور نسل کنونی به سبک وزن شدن ماشین کمک شایانی کرده البته من موتور تنفس طبیعی دوست دارم به خاطر نوع بنزین کشورمون ولی خب تیونینگ کارا توربو رو ترجیح میدن چون قطعا توربو توانایی اینو داره شما بتونید حداکثر قدرت رو بگیرید ازش
در مورد کابین تی آر دی نمیشه هیچ گله ای کرد همه چی عالیه فقط نمیدونم چرا سنت کیلومتر شمار رو نمیخواد بشکنه تویوتا و یکدست دیجیتال نمیکنه پشت آمپر رو
دوست داشتم سایز چرخ های آفرودی بزرگی در نظر بگیرند
در کل من با سطح دانش خودم نسبت به خودرو ها این پیکاپ رو تایید میکنم شاید کاستی داشته باشه و به چشم من که علم محدودی دارم نیاد اما رقیب خوبی هست برای پیکاپ های آمریکای ولی قاعدتاً به سلاطین عشق نخواهد رسید
Reza Waffen SS
۳۰ شهریور ۱۴۰۰چقدر خوشگل شده عاشقش شدم
Mahdi911turbos
۳۰ شهریور ۱۴۰۰شتر گاو پلنگی شده واسه خودش
حسین
۳۰ شهریور ۱۴۰۰غیر از نشان تویوتا چی این ماشین ژاپنیه؟
حسین
۳۰ شهریور ۱۴۰۰بر اساس سلیقهی من خیلی خیلی خیلی قشنگه.فکر میکنم متاسفانه غیر از نشان تویوتا دیگه تقریبا آمریکاییه.
net
۳۰ شهریور ۱۴۰۰کپی وانتهای فول سایز امریکایی هست
پویا
۳۰ شهریور ۱۴۰۰چون صفر تا صدش تو آمریکا طراحی تولید شده
حسین
۳۰ شهریور ۱۴۰۰پویا،اگه حرفت درست باشه خیلی منرا ناراحت میکند.من خیلی ناراحت میشم برندای ژاپنی توی آمریکا طراحی کنند.
پویا
۳۱ شهریور ۱۴۰۰نه تنها این بلکه خیلی از اکورا و هوندا هم تو امریکا طراحی میشن
مازیار
۳۰ شهریور ۱۴۰۰پیکاپ های آمریکایی فول سایز هستن اینم همینطور
اما انگار آمریکایی ها بطور طبیعی فول سایز هستن و این رو با اشل از روی یه نمونه کوچیک بزرگش کردن😀
❤Potus45❤
۳۰ شهریور ۱۴۰۰عالی گفتی مرحبا
mos
۳۰ شهریور ۱۴۰۰کاش چند تا عکس از لوکس ترین تریمش 1794 ادیشن میذاشتید
خیلی زیباست
R@m!n
۳۰ شهریور ۱۴۰۰طراحی داخل و خارج کاملا تحت تاثیر مثلث آمریکایی هست که شاید بگیم هویت مستقلشو از دست داده اما این ماشین مخصوص بازار آمریکا و ذائقه آمریکایی جماعت ساخته شده و این موضوع منطقی هست. البته خیلی وقت بود از تویوتا طراحی تحت تاثیر برندای رقیب ندیده بودم اما به طور کل در اکثر موارد نمره خوبی میگیره.
سه تا ضعف عمده داره که امیدوارم تویوتا در آینده برطرفش کنه:
1- قیمت گذاری بالا در مدل پایه
2- ظرفیت بکسل و حمل بار پایین نسبت به رقبا مخصوصا F-150
3- تنوع موتوری پایین
هر نسل از رقبای F-150 که معرفی میشن می بینیم رقباش در همه موارد یه پله عقبن. 73 سال عقبه F-150 که چهارده نسل فقط پیشرفت داشته. شاهکار بی نظیر فورده بزرگ ❤❤
mos
۳۰ شهریور ۱۴۰۰قیمت بالاتر تو نسخه پایه بخاطر استاندارد بودن انجین ۳.۵ لیتری تو همه تریم هاست در حالی که F-150 تو مدل پایه از انجین ۲.۷ لیتری استفاده میکنه.
R@m!n
۳۰ شهریور ۱۴۰۰خب این یعنی دو تا ضعف که کلی مشتری از دست میده به طور خودکار
Off Road
۳۰ شهریور ۱۴۰۰فوق العاده شده
net
۳۰ شهریور ۱۴۰۰زیر چراغ جلو که دندانه دار هست و مثل بالای چراغ مسطح نیست خیلی بد هست و تو ذوق میزنه.ارتفاع جلوپنجره یه کمی زیاده. بالای شیشه دربها مثل پایین شیشه خط سفید نداره بد هست.ستون شیشه جلو که متضاد مشکی شده خیلی بد هست و باید همرنگ ماشین میشد.خطوط استیل اطراف جلوپنجره بد هست
حبیب بختیاری
۳۰ شهریور ۱۴۰۰از تدبیر مسولان دانا و باتدبیر و ا أبردیپلمات کشورمان ، ماهم وانت پراید داریم . همه امورات مون را با قدرت و ایمنی و ارزانی حل می کنه …..
مسولین مچکریم 😁
خندم میگیره از اونایی که دستشون به درب این وانت نخورده و نخواهد رسید ولی عیب و ایراد می ذارن روش🌳🌳🌳🌳
" Swedish Arrogant Tiger "
۳۰ شهریور ۱۴۰۰بنظر زیادی سعی کرد خشن بنظر برسه لکن خشونت که فقط به بزرگی جلو پنجره نیست!
داخل کابین اما دوست داشتنیه و همچنین تعلیق مستقل بنظرم از نقطه ضعف هاش هست.
samurai
۳۰ شهریور ۱۴۰۰این چون واسه امریکا ساخته شده اینطوری طراحی شده اگه واسه بازار ایران بود پرایدوانت میشد معیار :)))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))
حالا یه مشت پشت مانیتورنشین از این هیولا بد میگن از پراید وانتم مسخره ترن :))
Mohsen990
۳۰ شهریور ۱۴۰۰ژاپنیه آمریکایی!!!!!
محمدرسول صمدی (◕‿◕)
۳۰ شهریور ۱۴۰۰وای بری فقط با این از آمریکا تا آلاسکا بگردی
ولی دودج رم ترجیح میدم یا مدلهای معمولی پیکاپ آمریکایی هارو
ولی اینم خوبه نه اینم خوبه
💕💕💕💕
آریا ماشین
۶ مهر ۱۴۰۰میره برا رقابت با آمریکایی ها ولی هنوزم هیچکس توانایی شکست دادن پیکاپ های آمریکایی رو نداره
پیکاپ مختص این کشوره
کیانوش
۷ بهمن ۱۴۰۰چرا نسخه هیبرید واسه لندکروز و ال ایکس استفاده نکرد هشتصد تا گشتاور خیلیه
و اینکه سیستم اطلاعات سرگرمی هم موندم چرا یک سال زوتر واسه لندکروز نذاشته همین رو حتی مال ال ایکس هم هنوز کنده به نسبت بقیه ولی این وگه واقعا پنج برابر قدرت پردازشی بیشتر داشته باشه یعنی بزرگترین نقطه ضعف تویوتا رو برطرف کرده کابینشم خیلی خوشگله
اون عزیزانی هم که میگید نمیتونه فورد رو شکست بده بله همه میدونیم نمیتونه سالی هفتصد هزار تا بفروشه غیب نمی گید
سالی دویست هزار تا هم بفروشه بازم موفقیت بی نظیریه این فروش تو بازاری که مال امریکایی هاست