تویوتافولکس واگن

مقایسه تویوتا ورسو و فولکس‌واگن توران

در چند سال اخیر خودروهای کلاس MPV دوران سختی را سپری کرده‌اند. علیرغم کاربرد و فضای زیادی که این خودروها دارند، اما این مدل‌های معقول در مقایسه با موج رو به افزایش کراس اوورها و شاسی بلندهای شیک به دردسر افتاده‌اند.

Toyota Verso vs Volkswagen Touran
Toyota Verso vs Volkswagen Touran
هیچ خودرویی به اندازه‌ی تویوتا ورسو نشان‌دهنده‌ی چالش‌های پیش روی خود نبوده است. نسخه‌ی کنونی در سال ۲۰۱۰ معرفی شده است. سه سال بعد فیس لیفتی بر خودرو اعمال شده اما حتی این تغییرات نیز برای افزایش فروش آن کافی نبوده و ورسو اکنون دومین عمل زیبایی خود را تجربه کرده است. به‌روزرسانی انجام شده شامل افزایش تجهیزات خودرو و بهبود کابین شده و شاید باعث شود که میزان نیازمندی به این خودروی با دوام و کاربردی افزایش یابد. خب آیا کار تویوتا برای تبدیل ورسو به یکی از پیشروهای کلاس کافی بوده است؟ برای یافتن این مورد ما مقایسه‌ای شانه‌به‌شانه با دیگر مدل MPV انجام داده‌ایم. فولکس‌واگن توران به‌صورت هوشمندانه‌ای شیک است و دینامیک رانندگی و کارایی بالایی را ارائه می‌دهد. درحالی‌که رقبا از حجم پیشرانه‌ها می‌کاهند، تویوتا پیشرانه‌های مرسوم را نگه داشته است. ما برای این مقایسه ورسوی بنزینی ۱.۸ لیتری را در اختیار داشتیم. فضای عقب
هر دو رقیب از ۷ صندلی استفاده می‌کنند. دسترسی به ردیف سوم در توران آسان‌تر است به علاوه فضای بیشتری وجود دارد. همانند تویوتا، دو صندلی عقب می‌توانند تا شوند و در مواقع غیرضروری در کف صندوق جای بگیرند. فولکس توران همچنین از دو نگه‌دارنده‌ی فنجان و محوطه کوچک برای جای دادن اشیا سود می‌برد.

Toyota Verso vs Volkswagen Touran 01
پیشرانه‌ها
فولکس‌واگن به شدت از حجم پیشرانه‌ها کاسته و پیشرانه‌ی ۱.۲ لیتری توربوی آن ۱۷۵ نیوتون متر گشتاور تولید می‌کند که تنها ۵ نیوتون متر کمتر از ورسو است. پیشرانه‌ی ۱.۸ لیتری ورسو تنها با گیربکس CVT در دسترس است. خریدارانی که خواهان گیربکس ۶ سرعته دستی هستند می‌توانند پیشرانه‌ی ۱.۶ لیتری ۱۳۴ اسب بخاری را سفارش دهند.

ایمنی
همه‌ی مدل‌های ورسو از تکنولوژی ایمنی تویوتا استفاده می‌کنند. این پکیج شامل ترمز اضطراری خودکار، هشدار خروج از خط و نوربالای اتوماتیک به‌صورت استاندارد است. فولکس توران نیز به‌صورت استاندارد از ترمز اضطراری خودکار سود می‌برد اما برای دریافت سایر تجهیزات باید ۸۸۵ پوند بپردازید.

قضاوت نهایی

رتبه‌ی اول: فولکس‌واگن توران
قیمت بالاتر توران به وسیله‌ی کاربردی بودن بیشتر تا حدی تعدیل می‌شود. این مورد را به استایل تیزتر و هزینه‌های سواری کمتر اضافه کنید و در این صورت نتیجه‌گیری آسان‌تر می‌شود. توران هنوز هم در مقایسه با سیتروئن گرند C4 پیکاسو کمی غیر جذاب احساس می‌شود و از طرف دیگر پیشرانه‌ی ۱.۲ لیتری آن، فاقد عملکرد بالا بوده و بهایی بالا داشته و از فقر تجهیزات رنج می‌برد. اگر واقعاً می‌خواهید بدانید که سواری فولکس چگونه است، مبلغی بیشتر برای پیشرانه‌ی ۱.۶ لیتری دیزل بپردازید.

Volkswagen Touran 03

رتبه‌ی دوم: تویوتا ورسو
تجهیزات ایمنی بیشتر ورسو باعث شده تا این خودرو بیشتر از قبل به ذهن خریداران خطور کند اما علیرغم این به‌روزرسانی‌ها، طراحی غیر جذاب و کابین یکنواخت آن باعث شده‌اند تا توران را ترجیح بدهیم. درحالی‌که سطح بالایی از کارایی را شاهدیم اما هنوز هم پیشرانه‌ی ۱.۶ لیتری دیزل با گیربکس دستی را توصیه می‌کنیم. اما با این وجود نیز کمبود فضا و عدم انعطاف‌پذیری در مقایسه با بهترین‌های کلاس باعث شده‌اند تا انتخاب تویوتا سخت باشد.

Toyota Verso 03

دیگر گزینه‌ها در این کلاس

سیتروئن گرند C4 پیکاسو ۱.۶ THP Exclusive
قیمت: ۲۴۷۸۵ پوند پیشرانه: ۴ سیلندر ۱.۶ لیتری با ۱۶۳ اسب بخار قدرت
این خودروی ۷ سرنشینه مورد علاقه‌ی ماست و دانستن آن نیز آسان است چراکه از کابینی جادار و تطبیق‌پذیر بهره می‌برد. به این موارد باید قیمت پایین و مصرف سوخت و آلایندگی کم را نیز اضافه نمود. با دیدن این موارد شما تویوتا ورسو را کوچک و گران خواهید یافت.

Citroen Grand C4 Picasso
کیا کارنز ۱.۶ GDi SR-7
قیمت: ۱۹۲۹۵ پوند پیشرانه: ۴ سیلندر ۱.۶ لیتری با ۱۳۳ اسب بخار قدرت
اگر شما جذابیت ورسوی ۷ سرنشینه را با یک پکیج نسبتاً جمع‌وجور دوست دارید، پس کارنز نیز ارزش نگاه کردن دارد. شما نمی‌توانید گیربکس اتوماتیک را با پیشرانه‌ی بنزینی ۱.۶ لیتری سفارش دهید اما نسخه‌ی مخصوص SR-7 تجهیزات زیاد به همراه گارانتی ۷ ساله را ارائه می‌دهد و با سفارش آن حدود ۶ هزار پوند خود را در مقایسه با تاپ ترین مدل تویوتا حفظ می‌کنید.

carens 2016

فولکس‌واگن توران ۱.۲ TSI SE

تویوتا ورسو ۱.۸ Icon CVT

قیمت پایه/قیمت مدل تست شده (پوند)

۲۳۶۶۰/۲۵۱۲۵

۲۲۱۵۵/۲۲۱۵۵

طول/عرض/ارتفاع (میلی‌متر)

۴۵۲۷/۱۶۵۹/۱۸۲۹

۴۴۶۰/۱۶۲۰/۱۷۹۰

پیشرانه

۴ سیلندر خطی، ۱۱۹۷ سی‌سی

۴ سیلندر خطی، ۱۷۹۸ سی‌سی

حداکثر قدرت

۱۰۸ اسب بخار در دور موتور ۴۶۰۰

۱۴۵ اسب بخار در دور موتور ۶۴۰۰

حداکثر گشتاور

۱۷۵ نیوتون متر در دور موتور ۱۴۰۰

۱۸۰ نیوتون متر در دور موتور ۴۰۰۰

گیربکس

۶ سرعته دستی، دیفرانسیل جلو

CVT اتوماتیک، دیفرانسیل جلو

شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت (ثانیه)

۱۱

۹.۷

حداکثر سرعت (کیلومتر در ساعت)

۱۸۸

۱۸۵

مصرف سوخت شهری/بزرگراهی/ترکیبی (لیتر در هر صد کیلومتر)

۵.۶۶/۳.۸۳/۴.۴۹

۷.۱۷/۴.۴۹/۵.۴۹

منبع: autoexpress

میانگین امتیازات ۳ از ۵
از مجموع ۲ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۳ دیدگاه‌ها

  1. كوروش

    ۲۹ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (1129 ديدگاه)

    از جفتشون خوشم نیامد ولی سیتروئن بنظرم بهتر هستش به عنوان رقیب این دو

    1. یو اس اس اینترپرایز

      ۲۹ تیر ۱۳۹۵
      سوابق: (4433 ديدگاه)

      فولکس واگن ظاهر قشنگ تری داره

      1. محمد

        ۳۰ تیر ۱۳۹۵
        سوابق: (22 ديدگاه)

        فولوکسه یه پا شاسی بلنده

    2. مجید. بهترین یا هیچ.

      ۲۹ تیر ۱۳۹۵
      سوابق: (11564 ديدگاه)

      از جفتشون خوشم میاد.

  2. احسان

    ۲۹ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (314 ديدگاه)

    تویوتا خوشگل تره

    1. maha

      ۲۹ تیر ۱۳۹۵
      سوابق: (86 ديدگاه)

      داخلی تویوتا که افتضاحه

      1. كوروش

        ۲۹ تیر ۱۳۹۵
        سوابق: (1129 ديدگاه)

        دقیقا انگار کولر و داشبورد سمت شاگرد رو به سمت بالا کشیدن

  3. عیسی

    ۲۹ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (72 ديدگاه)

    ماشینای تو این کلاس واقعا کاربردی و جادار اما حیف که یکم بی کلاسن..

    1. فرامرز

      ۲۹ تیر ۱۳۹۵
      سوابق: (1597 ديدگاه)

      به جز ب ام و سری ۲ گرندتورر (حداقل طراحی داخلیش از همه اینا خیلی بهتره) و یکم هم فورد اس مکس

  4. مجید. بهترین یا هیچ.

    ۲۹ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (11564 ديدگاه)

    خوبن دیگه. فولکس واگن ماشین خوبیه.

  5. احمد باقری

    ۳۰ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    طراحی تویوتا، خیلی بهتره.

  6. فرهاد

    ۳۰ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (254 ديدگاه)

    این تویوتا داخلش چرا کج و کولست…

  7. Amir Hosein CH

    ۳۰ تیر ۱۳۹۵
    سوابق: (9 ديدگاه)

    اصن قشنگ معلومه طراح تویوتا تو طراحی قسمت داخلی حوصله اش سر رفته و قلمو گرفته دستش چشاشو بسته و هم زمان با فکر کردن به خاطرات بچگیش قلمو رو کاغذ اینور و اون ور برده و آخرشم یه ماله درست حسابی کشیده رو داشبورد چیزایی هم که یادش رفته (مثه دریچه کولر)یه جوری چپونده توش و تبریک شاهکار طراحی ارگونومیک ما آماده است:/
    :)))))))))))

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا