از رونمایی تویوتا میرای جدید مدل ۲۰۲۱ تنها چند هفته میگذرد اما در همین زمان کوتاه، مودلیستا از بهروزرسانی مخصوص خود برای این سدان هیدروژنی رونمایی کرده است.
در مقایسه با نسل قبلی میرای، مدل جدید از طراحی منسجمتری برخوردار است و دیگر خبری از ظاهر سؤالبرانگیز مدل قدیمی در آن نیست. همه چیز معمولیتر شده و یک سدان لوکس تداعی میشود و این دست طراحان افترمارکتی را بازتر میگذارد تا شجاعت خود برای عبور از محدودیتهای طراحی محافظهکارانه اصلی را به نمایش بگذارند. با این وجود مودلیستا در این زمینه چندان هم شجاعانه وارد نشده و به تغییراتی مختصر و ظریف بسنده کرده است.
در جلوی خودرو یک اسپویلر در زیر سپر اضافه شده که خودرو را نزدیکتر به جاده کرده است. بخش ویژه تویوتا همچنین تزئینات جدیدی برای دستگیرههای درب و آینههای جانبی و همچنین اسکرت های جانبی خلق کرده است. در قسمت انتهایی خودرو هم تغییراتی در زیر سپر به چشم میخورد که فرم آن را گردتر نشان میدهد.
تویوتا هنوز مشخصات فنی میرای جدید را منتشر نکرده است اما انتظار میرود با مخزن ذخیره هیدروژن جدید، برد آن به ۸۵۰ کیلومتر برسد که طبق استاندارهای ژاپن کافی و مناسب است. نیرو توسط یک موتور الکتریکی ۱۸۰ اسبی و ۳۰۰ نیوتن متری مورد استفاده قرار میگیرد و نهایت سرعت آن نیز ۱۷۵ کیلومتر بر ساعت خواهد بود.
مشتریان تویوتا میرای در ایالاتمتحده میتوانند از دو تریم پایه و XLE دست به انتخاب بزنند هرچند هنوز قیمتگذاری آنها توسط تویوتا اعلام نشده است. فروش این مدلها از ماه دسامبر در ایالاتمتحده شروع خواهد شد.
??Amin_sto??
۴ آذر ۱۳۹۹فکر میکنم خودروهای هیدروژنی از الکتریکی ها کارامدتر هستند
اما هیچی بنزین نمیشه
پارسا ای که عشق هیچ ماشینی نیست☹☹??
۴ آذر ۱۳۹۹خیلی سخته باز از برقی به هیدروژنی بروند
Audi s8
۴ آذر ۱۳۹۹طراحیش که خیلی عالیه
Hadi
۴ آذر ۱۳۹۹این و آوالون قشنگ ترین تویوتاهایی هستند که تا به حال دیدم…
هیدروژنی خوبه ولی بنظرم حیفه که این ماشین یک V6 توربو هیبرید ۴۰۰ اسبی روش نداشتن…
یه سوالی که من چن وقته دارم اینه که نمیشه دوگانه سوز هیدروژنی بنزینی ساخت؟
مثل گاز و بنزین؟
MOHAMMAD.n.r
۴ آذر ۱۳۹۹هزینه خیلی زیاد میشه و جای زیادی هم اشغال میشه بازدهی مناسبی هم نداره.
میشه انجینی ساخت که هم با بنزین کار کنه و هم با هیدروژن ولی صرفه اقتصادی نداره چون بازدهی سوختن هیدروژن تو این حالت بسیار کم هست و قدرت کافی هم تولید نمیکنه و صرفه اقتصادی هم نداره.
بهترین کار همین هست که انجام دادن یعنی هیدروژن داخل سلول سوختی با اکسیژن واکنش میده( با سوختن فرق داره) و برق تولید میکنه و از اون برق برای موتور الکتریکی و… استفاده میشه.
MOHAMMAD.n.r
۴ آذر ۱۳۹۹طبق چیزی که در گوگل پیدا کردم:
اگر هیدروژن توسط انجین احتراق داخلی مصرف بشه حدود 20 درصد بازدهی داره ولی بازدهی سلول سوختی بین 40 تا 60 درصد هست.
یعنی به طور متوسط 2/5 برابرِ انجین بازدهی داره
Hadi
۴ آذر ۱۳۹۹ممنون بابت جوابتون ?
MOHAMMAD.n.r
۴ آذر ۱۳۹۹??
میلاد
۴ آذر ۱۳۹۹منم موافقم. هیدروژنی ها از برقی ها خیلی کارآمد تر هستن. ولی هزینه ساخت و مخصوصا توسعشون از الکتریکی ها بیشتره .برد 850 کیلومتر خیلی خیلی خوبه.
Aria
۴ آذر ۱۳۹۹بنظرم فابریکش قشنگ تره
زیزیگولو
۴ آذر ۱۳۹۹اینجوری که از عکسا پیداست داخل کابین از چَرمو فیبر کربن استفاده شده و یه جورایی حس راحتیو استحکام بالا رو به آدم القاء میکنه
سامورایی از قله فوجی
۴ آذر ۱۳۹۹مطمئنم میرای هم مثل پریوس موفق میشه
Ahmadreza2002
۴ آذر ۱۳۹۹باورم نمیشه
چقد برد بالایی داره
ینی ی پیل سوختی و ی باک هیدروژن کارا تر از یه باتریه؟
بهمن
۴ آذر ۱۳۹۹نوید جان کجایی منتظرم کامنتتو بخونم در مورد این تویوتا
NAVID۰۰۹۸
۴ آذر ۱۳۹۹والا چی بگم !!!
کامنتهای من بیشتر در مورد طراحی و کیفیت میچربه و کمتر به مشخصات فنی میپردازم .
طراحی این خودرو که خاصپسنده چون باید متفاوت بودنش را تبلیغ کنه تا مردم به سمتش بیان ، مثل کاری که با پریوس کرد و با شنیدن نام پریوس و دیدنش ، یاد هیبرید و تکنولوژی هیبرید میوفتیم .
مثل طراحی متفاوت برقیها که نشانی از آینده در خودشون دارند و باید با خودروهای معمول بازار متفاوت باشند .
اما اینکه هیدروژن بهتر از تکنولوژی الکتریکی تسلا باشه را باید دید در ۱۰ سال آینده کدومش بیشتر خواهان داره ، ولی چیزی که هست اینه که تویوتا همیشه محافظه کار بوده و اگر میاد روی هیدروژن سرمایهگذاری میکنه ، یعنی میشه گفت رقیب آینده الکتریکیها ، ۱۰۰٪هیدروژن هست و نه هیبرید ، چون هدف به صفر رسوندن استفاده از سوختهای فسیلی هست .
اما چیزی که مهمه اینه که به احتمال ۹۹٪ ، بنزینیها و کلاً سوختهای فسیلی به تاریخ میپیوندند برای همیشه .
Aryan kia
۷ آذر ۱۳۹۹عجب بردی داره
طراحی هم که عالی
تویوتا داره مثل تسلا همه رو به یه چالش جدید دعوت میکنه