تویوتا لندکروزر سری ۷۰ را میتوان یک مرسدس G کلاس ژاپنی دانست. این خودرو از اواسط دههٔ ۸۰ میلادی تاکنون تقریباً بدون تغییر کلی در حال تولید است و هنوز در مناطق مختلفی از جهان مثل آفریقای جنوبی به فروش میرسد. حال تویوتا برای این بازار نسخهٔ ویژهای از لندکروزر سری ۷۰ را با نام نامیب (Namib) معرفی کرده است. این نام از کویر نامیب گرفته شده است که در جنوب آفریقا واقع است و یکی از قدیمیترین و بزرگترین بیابانهای دنیا محسوب میشود.
تغییرات ظاهری لندکروزر نامیب شامل جلوپنجرهٔ مشکیرنگ با طراحی جدید و نوشتهٔ TOYOTA، سپر جلوی فولادی با گارد یکپارچه، پروژکتورهای LED و نشانهای ویژهٔ نامیب میشود. در عقب خودرو نیز یک سپر لولهای با قلاب بکسل یکپارچه تعبیه شده است. این نسخه صرفاً با دو رنگ بیرونی بژ کویری و سفید عاج فیل عرضه میشود.
بزرگترین ارتقاء در داخل لندکروزر نامیب نسبت به نسخهٔ معمولی جعبهداشبورد با کانال خنککننده است تا نوشیدنیها را از طریق سیستم تهویه خنک نگه دارد. در اینجا همچنین صندلیها با روکش خاکستری سفارشی و لوگوی دوختهشدهٔ نامیب پوشیده شدهاند. دیگر ویژگیهای داخلی این نسخهٔ ویژه نیز شامل کنسول سقفی مخصوص با چراغهای LED و محفظههای اشیاء بیشتر میشود. این خودرو همچنین بهصورت استاندارد به صفحهنمایش لمسی سیستم اطلاعات-سرگرمی با ناوبری و بلوتوث، پنجرههای برقی، ستون فرمان تلسکوپی، قفل مرکزی با ریموت، سوکت برق جلو، ترمز ABS و دو ایربگ مجهز است.
بهمنظور ارتقاء تواناییهای آفرود لندکروزر ۷۰، سیستم تعلیق این نسخهٔ ویژهٔ نامیب توسط یک شرکت آفرود محلی معتبر برای تویوتا بروز شده است. این خودرو همچنین روی رینگهای ۱۶ اینچی قرار گرفته که با لاستیکهای ۲۶۵ کوپر دیسکاورر مکس با نوشتههای سفید پوشیده شده است. زیر کاپوت لندکروزر سری ۷۰ هم یک پیشرانهٔ ۴.۵ لیتری V8 توربودیزل قرار گرفته که ۲۰۵ اسب بخار قدرت و ۴۳۰ نیوتن متر گشتاور دارد. این گشتاور بین دورهای ۱۲۰۰ تا ۳۲۰۰ rpm تولید میشود. پیکاپ جانسخت تویوتا بهطور متوسط در هر صد کیلومتر ۱۱.۳ لیتر گازوئیل مصرف و در هر کیلومتر ۳۰۰ گرم دیاکسید کربن تولید میکند.
قیمت تویوتا لندکروزر سری ۷۰ نسخهٔ نامیب در آفریقای جنوبی از ۸۹۳,۶۰۰ راند معادل ۶۱ هزار دلار آغاز میشود که ۱۲۵ هزار راند (۸۵۰۰ دلار) بیشتر از مدل دو کابین معمولی است. تویوتا برای این ماشین گارانتی سه سال یا صد هزار کیلومتری را هم در نظر گرفته است.
حسین
۲۷ شهریور ۱۳۹۸هیچی نگید . فقط نگاه کنید و لذت ببرید ?
یانکی
۲۷ شهریور ۱۳۹۸انصافا قدرت رو ببینید مایه ننگه.4.5لیتر وی8 توربو 205 اسب.بدتر از اون گشتاورشه که 450 نیوتن متره.حداقل قدرتش تو بدترین شرایط باید 275 اسب و گشتاورش 600 نیوتن متر باشه.وقتی نیرو تولید نشه خراب هم نمیشه این راز ژاپنیهاست.
sina
۲۷ شهریور ۱۳۹۸داداش از این موتور یه تیونر تو گاراژ خونه اش هم میتونه قدرت بیشتر بگیره ولی خب داریم راجع به ماشینی حرف میزنیم که مرگ نداره
لذا حتماااااا این میزان قدرت گرفتن از این موتور حکمتی داشته که از طرف تویوتا
H
۲۷ شهریور ۱۳۹۸ننگ آمریکایی هایی هستن که برای مدل ۲۰۱۲ها شونم فراخوان میزارن یعنی هفت سال میگذره هنوز عیب یابی نکردن
Mad.z.Max
۲۷ شهریور ۱۳۹۸خدایا من یه سری هفتاد صفر اونم دیزل داشته باشم، تا بیست سال نگا هیچ ماشینی نمیکنم : ))
سری هفتاد خیلی دوس داشتنیه، یه سبک زندگیه
دانیال
۲۸ شهریور ۱۳۹۸سبک زندگی؟ این عبارت مد شده الان؟
Mad.z.Max
۲۸ شهریور ۱۳۹۸مد؟ تارنتینو پونزده سال پیش ازش تو کیل بیل استفاده کرد، از اون موقعم این عبارت بیشتر استفاده شده. اینکه توجه شما رو تازه جلب کرده مشکل من نیس
سعید
۲۸ شهریور ۱۳۹۸البته حرفتون درسته
اما بهتر بود بفرماییید هیچی نگید و بنشینید و حسرت بخورید
اری اینجا ایران است
کشور سگ زاده ها
کشور …..
کشور رانت و باند
مهردادكمال
۲۷ شهریور ۱۳۹۸مطمئن باشین این ماشینو بخرین تا ۲۰ سال تعمیر موتورم نمیخواد
datsun
۲۷ شهریور ۱۳۹۸اسطوره
تنها ماشینهای که زیر پای عربها دوام میارن، رانندهای که تا خرخره پاشون رو گازه و غیر از دور قرمز رانندگی نمیکنن طوری که موتور کلا رو کات آفه یکی سری هفتاده یکی هم سافاری y61
سامان اذری
۲۷ شهریور ۱۳۹۸اونقدر باهاش کات اف میکنن که اگزوز از گرما کاملا سرخ میشه
مانی
۲۸ شهریور ۱۳۹۸این ماشین با این مشخصات احتمالا هنگام کات آف
هیچ فشاری به موتور نمیاد
sina
۲۷ شهریور ۱۳۹۸امان از این ماشین
امان
Malt hill
۲۷ شهریور ۱۳۹۸قیمتش زیاده
وای خود ماشین عشقه
امیر
۲۷ شهریور ۱۳۹۸متاسفانه تا حالا لندکروزر نداشتیم البته سوارش شدم و میدونم چه اسطوره ایه
تقریبا ۱۵سال پیش یه کرونا ۱۶۰۰داشتیم اصلا خراب شدنی نبود لعنتی
ژاپن یعنی ماندگاری(همه نوع محصولش)
Mohammadreza
۲۷ شهریور ۱۳۹۸این یه خودرو افرود واقعیه.این اون ماشینیه که در جنگ ها ازش استفاده میشه جایی که بحث مرگ و زندگیه جایی که کسی با کسی شوخی نداره.
این خودرو خیلی فرق داره با رنجر و رپتور و دیفندر و حتی جی کلاس که بچه پولدارهای اینستاگرامی با پول ددی شون میخرن و اخر هفته یکم گلیش میکنن پست میذارن ایسنتا.
محمدرضا
۲۷ شهریور ۱۳۹۸دیفندر ؟!؟ راستش دیفندر تو برنامه تخته گار به عنوان بزرگترین ماشینی که به نسل بشر خدمت کرده شناخته شد . و اتفاقا در جبهه های جنگ و خیلی جاهای دیگه ازش استفاده شده . اگر فقط یک ماشین رو دست این تویوتا باشه اون دیفندره
Mohammadreza
۲۷ شهریور ۱۳۹۸محمد رضا جان حرفایو اون سه نفر رو راجبه خودرو های انگلیسی خیلی جدی نگیر
انگلیسی ها حتی از آلمان ها هم متعصب تران
L-H-P-TT
۲۷ شهریور ۱۳۹۸موتور حجیم . قدرت کم …
این استراتژی سالهاست که توسط تویوتا و شرکت های بسیاری انجام میشه و همیشه جواب داده …..
فک کنم این موتور تا نیم میلیون کیلومتر به مشکل نخوره …
دست مریزاد….
آران
۲۷ شهریور ۱۳۹۸تویوتا در سایت استرالیا یه نام برای این مدل سری 70 انتخاب کرده بود…..فنا ناپذیر
واقعا هم فنا ناپذیره
me84
۲۷ شهریور ۱۳۹۸.
مصرف و قیمتش یه نمور زیاده. مشخصات موتور جا داشت بهتر بشه ولی اونم خوبه. طراحی که خیلی خوبه. کاربری هم که جای حرفی باقی نمیذاره.
مدلهای قدیمیش که قدرت و گشتاور کمتری داشتن از دیوار راست بالا میرفتن. این جدیدها که جای خود دارن
ارشک
۲۷ شهریور ۱۳۹۸تویوتا سری ۷۰ به اندازه کلاشینکف در مرگ ادمهای بدبخت جهان سومی نقش داشته.از این جهت تویوتا به نظرم کارش کثیفه.
بعد قیمت ۶۰ هزار دلاری درسته؟دلار آمریکا یا آفریقا؟
کوشا
۲۷ شهریور ۱۳۹۸آیا تویوتا رو سر مردم کلاشینکف گرفته و کشتتشون؟ تویوتا وظیفش ساخت ماشین باکیفیت با عمر بالا هست. اینکه ازش تو مقاصد اشتباه استفاده شده تقصیر جهل مردم و نادونیشون بوده! خیلی از جاها هم اتفاقا توسط آدمای با فرهنگ و با فهم شعور استفاده شده و به بشریت و جهان خدمت کرده! با استدلال شما همه ی کارخانه های ساخت چاقو و ساخت قرص خواب و از این دست کارشون کثیفه!!!
حسین دهمرد
۲۸ شهریور ۱۳۹۸نمیدونم این دوستمون چرا نظرش راجب تویوتا اینجوریه.شاید بخاطر اینه که یکی از بزرگترین سهامداران تویوتا یه شاهزاده سعودیه که ماشینها رو در اختیار تروریستها قرار میده ولی به نظرم به تویوتا ربطی نداره. اگه شکارچی آهو شکار میکنه تقصیر تفنگ نیست.
مانی
۲۸ شهریور ۱۳۹۸واقعا خیلی هنر میخواد از موتور ۴.۵ لیتری دیزل ۴۳۰ نیوتون متر گشتاور بگیری
یجورایی غیر ممکنه
آران
۲۹ شهریور ۱۳۹۸چیزایی از این ماشین دیدم که وقتی داشتم می دیدم باور نمی کردم اینها توانایی های یه ماشینه، فقط به عدد و رقم روی کاغذ دقت نکنید در عمل این ماشین مثل یه سواری شتاب می گیره مثل وانت قوی بار می بره مثل یه آفرودر از کوه و کمر و بالا میره بیابون سوزان رو مثل چیتا طی می کنه و محکم و بدون درد سره…. البته ایرادات کوچکی هم داشت مدل های قبلیش که مثل هر دست ساخته انسانی وجودش طبیعیه، مثلا اگه سیستم ترمز خیس می شد و از شیب بالا می رفتی دیگه ترمزی وجود نداشت و به محض توقف در سراشیبی (اجباری) رو به عقب پایین میومد برای همین اونایی که در مرز کار می کردند همیشه یه کنده کوچک همراهشون بود به محض توقف همراه راننده می پرید پایین و کنده رو می نداخت پشت لاستیک…..وقتی داخل این وانت هستی سرعت رو احساس نمی کنی فکر می کنی 60 کی ام سرعت داری وقتی آمپرو نگاه می کنی روی 90 و 100 هستش ….یه روزی خاطراتمو از این پیکاپ می نویسم
Mahdi
۱۲ دی ۱۳۹۹این ماشین عشق عشق
امیدوارم هر کسی به عشقش برسه