هرچند تویوتا با معرفی کانسپت سوپرا در نمایشگاه ژنو توجهات را به خود جلب کرده است، اما در غرفهٔ این شرکت ژاپنی خودروی دیگری هم جلبتوجه میکند که آن نسل جدید هاچبک آیوریس است. نسل جدید این خودرو که در برخی بازارها بهعنوان کرولا هاچبک عرضه میشود، برای اولین بار رسماً در نمایشگاه ژنو امسال به نمایش عمومی درآمده است. رقیب ژاپنی گلف در ظاهر نسبت به قبل کاملاً متحول شده و از استایلی جسورانه برخوردار شده که در هیچیک از پیشینیان آن وجود نداشته است.
آیوریس جدید روی پلتفرم جدید TNGA تویوتا ساخته شده که پیشازاین در مدلهای پریوس و C-HR بکار رفته بود. استفاده از این پلتفرم جدید موجب کاهش مرکز ثقل و همینطور استحکام بیشتر خودرو شده است درحالیکه تعلیق عقب نیز از نوع چند اتصالی است. تویوتا ادعا کرده است که به لطف این تغییرات، سواری و تجربهٔ رانندگی آیوریس بهتر از قبل شده است. همچنین طول کلی خودرو ۴ سانتیمتر افزایش یافته اما ارتفاع آن ۲.۵ سانتیمتر کمتر شده که نمایی جذابتر به ماشین بخشیده است.
در بخش پیشرانهها اما تویوتا پس از بیست سال توسعهٔ قوای محرکهٔ هیبریدی و حضور در این بخش از بازار، تصمیم به اتخاذ استراتژی جدیدی گرفته است. بدین ترتیب از این به بعد برای محصولات اصلی خود دو قوای محرکهٔ هیبریدی مختلف را ارائه میکند. یکی از این دو قوای محرکه از مزیتهایی چون مصرف سوخت مناسب و رانندگی آرام برخوردار است و دیگری قدرت بیشتر و رانندگی پویاتری را ارائه میکند. حال اولین محصولی که طبق این استراتژی جدید به دو قوای محرکهٔ هیبریدی مجهز شده، نسل سوم آیوریس است.
قوای محرکهٔ هیبریدی نخست آیوریس همان نمونهٔ آشنایی است که پیشازاین در مدلهای C-HR و پریوس ارائه شده بود. این قوای محرکه متشکل از یک پیشرانهٔ بنزینی ۱.۸ لیتری به همراه یک موتور الکتریکی است که مجموعاً ۱۲۲ اسب بخار قدرت دارد. تویوتا از سکوت، پاسخگویی، مالیات کم، عدم نیاز به شارژ پلاگین، مصرف سوخت عالی و تولید آلایندگی کم بهعنوان مزیتهای این قوای محرکه نام برده است. قوای محرکهٔ هیبریدی دوم اما نمونهای تازه توسعهیافته است که شامل یک موتور ۲ لیتری بنزینی به همراه یک موتور الکتریکی با مجموع قدرت ۱۸۰ اسب بخار میشود. این مدل بهمنظور ارائهٔ تجربهٔ رانندگی لذتبخشتر، به پدالهای تعویض دندهٔ پشت غربیلک فرمان هم مجهز شده است.
اما غیر از این دو قوای محرکهٔ هیبریدی، تویوتا برای نسل جدید آیوریس تنها یک پیشرانهٔ سنتی هم در نظر گرفته است. این موتور که موتور پایهٔ آیوریس محسوب میشود از نوع ۱.۲ لیتری توربو با ۱۱۶ اسب بخار قدرت است. بهطورکلی، باوجوداینکه نسل سوم آیوریس همچنان به رویکرد طراحیهای بیرونی محافظهکارانهٔ تویوتا وفادار مانده اما بسیار اسپرتتر از پیشینیان خود به نظر میرسد. علاوه بر این، تویوتا نیز هدف خود از ساخت نسل جدید ماشین را ارائهٔ پویاترین هاچبک بازار اعلام کرده است.
با پوشش کامل و لحظهبهلحظهٔ رویدادها و اخبار نمایشگاه خودروی ژنو ۲۰۱۸ در مجلهٔ پدال همراه شما هستیم…
Just bentley continental
۱۸ اسفند ۱۳۹۶بسیار زیبا??
ارسلان
۱۹ اسفند ۱۳۹۶اگه این کامنت تکراری هست ،شرمنده فقط میخواستم نظراتتان رو جویا بشم
سلام دوستان میخواستم یه مشاوره بم بدید ، عزیزئ که میخونئ اگه تجربه به درد بخورئ داری در اختیار بزار
پائ هر مطلبئ از هر برند میاید چیزائ عجیب غریب میگید
گیج میکنید آدم رو
به طور مثال نفهمیدیم خریداران دو مدل جدید رنو ، تالیسمان و کولیوس راضی بودن ?!
یه دوماهی هست به شدت درگیر اینم ببینم با دویست پنجاه شصت نهایتا چئ خوبه ، چئ میتونم بخرم، در حال حاضر یه مزدا سه دارم که با فروش اون ، حدودا صد و بیست به علاوه یه بودجه صدو چهل تومنئ قصد دارم عوض کنم ماشین رو
اونایی که تجربه ماشین بازی تو این رنج دارن لطفا نظراتتون رو بگین
برأی مصرف چندین و چند ساله نمیخوام ، نهایتا یکئ دوسال
بعضئ ها بم گفتن نیسان ایکس تریل کارکرده ، یه عده در جواب گفتن بی حاله موتورش ، یکئ گفت تالیسمان صفر، یکی گفت اپتیما
در جواب گفتن ، استهلاکش زیاده و البته یه سرئ گفتن بی ام و سیصد بیست آی ، دوهزار و سیزده یا چهارده با کارکرد مناسب گیر میارئ ، لذت سواری و … یا بی ام و ایکس وان با دویست بیست، سی هم گیر میاد دوهزار و چهارده ،ما گفتم تا حالا نداشتیم ، میگن خرج بی ام و زیاده و …
خلاصه دوستان این میگن میگن ها گیج کرده مارو
راهنمایی لطفا ،با تشکر
کوروش
۱۹ اسفند ۱۳۹۶اگر بدانیم از ماشین چه انتظاری دارید شاید کمکمان بدرد بخورد
ارسلان
۱۹ اسفند ۱۳۹۶کوروش جان اول از همه لذت و کیفیت سوارئ ،چون به هر حال مزدا سه خودم با توجه به قیمتش سواری بسیار خوبی داره و ماشین خانواده هم نباشه مهم نیست
برای استفاده دونفره میخوام
Mohammadreza
۱۹ اسفند ۱۳۹۶تجربه رانندگی و استفاده از اپتیما رو دارم
اپتیما ماشین خوبی هست ولی یه ضعف داره و اونن ارتفاع کم خودرو هست
مخصوصا اگه مثل ما تو شهرستان هستید بخاطر کیفیت بد جاده ها خیلی اذیت میشید
کلا اپتیما خیلی ماشین every day use و خانوادگی نیست
شخصا پیشنهاد میکنم راو4 بخر اگرم بودجت نمیرسه یه دست دوم کم کارکرد بگیر
سانتافه هم خوبه ولی اگه میخوای بری سراغ دست دوم تویوتا بهترین انتخابه
mokhtar
۱۸ اسفند ۱۳۹۶عالیه. طراحی های تویوتا خیلی بهتر شده بر عکس مزدا که طراحی هاش شبیه اروپای هاست طراحی های تویوتا اصالت و روح ژاپنی دار
Saeed Boroomand
۱۹ اسفند ۱۳۹۶به هر حال اگه ال نود و مک لارن شبیه هم در نظر گرفته شن، دلیلی نداره مزدا و مازراتی مثل هم به چشم نیان ؛)
Farhad
۱۸ اسفند ۱۳۹۶واقعا زیباست
تویوتا از وقتی از پلت فرم جدیدش داره استفاده میکنه طراحیاش از این رو به اون رو شد
این موتور جدید 2 لیتری تویوتا هم به نظر خوب و جذاب میاد که تو لکسوس ux جدید هم قراره استفاده بشه
رامتین
۱۹ اسفند ۱۳۹۶میتونست توان بالاتری از 180 اسب داشته باشه. شک نکنید این موتور روی chr نسل بعد هم میاد
Farhad
۱۹ اسفند ۱۳۹۶بله قطعا در آینده در chr هم استفاده میشه چون در حال حاضر طراحی chr با قدرتش هم خونی نداره
من به این دلیل گفتم این موتور جدید 2 لیتری جذابه چون به تنهایی 168 اسب نیرو تولید میکنه و از نظر راندمان حرارتی یکی از بهترین موتور های جهانه
ولی وقتی پای هیبرید میاد وسط متاسفانه تویوتا همیشه به فکر مصرف سوخته مثل موتور پریوس که از قصد قدرت موتور بنزینی رو کم کردن
علی
۱۹ اسفند ۱۳۹۶نمیدونم مرضشون چیه
شاید یکی یه هیبرید قوی و پرشتاب تر از مدل بنزینیش خواست
مثلا NX هیبرید میتونست ۲ لیتری توربو + برقی باشه ک قدرتش بره نزدیک ۳۰۰
سعید
۱۹ اسفند ۱۳۹۶فوق العادست
سورنا
۱۹ اسفند ۱۳۹۶خییییلی خوشگله ?
Just bentley continental
۱۹ اسفند ۱۳۹۶پدال لطفا هر چه زود تر درباره کوربلاتی هم مطلب بزار رونمایی شده.
Ali
۱۹ اسفند ۱۳۹۶وای که چه قدر زیباست این ماشین. چه کرده تویوتا با طراحی های جدیدش. همچنان پای قول اخیرش هست که گفت دیگه ماشین با طراحی کسل کننده نمیزنیم. کمری جدید و CHR و همین آئوریس جدید و آوالون جدید بعد از این حرف ارائه شدن که میبینیم هیچ کدوم محافظه کارانه و کسل کننده نیستن. حتی ممکنه کسی پیدا شه از نظرش یکیشون خوشگل نباشه، به هرحال سلیقه ها متفاوته دیگه، حتی بنزشم ممکنه یه نفر پیدا شه خوشش نیاد، ولی بعید میدونم بگه کسل کنندست یا سادست. راو4 جدید هم که یه عکس غیر رسمی ازش چند وقت پیش منتشر شد، اگه طراحی نهاییش همون باشه، عین اینا جذاب خواهد بود. تویوتا همین یه نقطه ضعف طراحی رو داشت رو بعضی محصولاتش از دید یه عده، که دیگه خدا رو شکر نه تنها برطرف شد، بلکه دیگه جزو بهترین طراحی ها تو کلاسای خودشون هستند. تو بحث لذت رانندگی هم پیشرفت چشمگیری کرده مثل کمری جدید که تحسین همه رو به دنبال داشته. خلاصه پلتفرم جدید TNGA شاهکاره. من معمولا بعد از معرفی یه محصول میرم زیر فیلمای یوتیوب نظرات مردم دنیا رو میخونم ببینم نظرشون راجع به طراحی ها چیه. بعد از معرفی این آئوریس، همه تعریف کردن و خوششون اومده. این یعنی موفقیت تویوتا. ایشالا کرولا جدید هم از رو همین بزنه. منتظر کرولا و راو4 جدید و دو طراحی قطعا شاهکار دیگه خواهیم بود.
Mohammadreza
۱۹ اسفند ۱۳۹۶تا قبل از این از نظرم مزدا3 هاچبک زیبترین هاچبک دنیا بود ولی الان این تویوتا ایوریس بالاتر از مزدا 3 زیبا ترین هاچبک دنیاست ❤️
Ali
۱۹ اسفند ۱۳۹۶اتفاقا نظر من هم اینه که زیباترین هاچ بک غیر لوکس دنیاست.
Ali
۱۹ اسفند ۱۳۹۶بیشتر که به عکساش نگاه میکنم، میبینم حتی قابل رقابت با هاچ بک های لوکس هم هست از نظر زیبایی :))
sina
۱۹ اسفند ۱۳۹۶تویوتا تقریبا بیست ساله داره ماشین هیبربد تولید میکنه. یعنی زمانی ک همه داشتن دیزل میساختن باز تویوتا تمرکزش رو هیبرید بود و الان داره نتیجه اش رو می بینه. ضمن اینکه بقیه شرکتا هم کمکم دارن بساط دیزل رو جم میکنن.
آعوریس همون چیزیه که باید باشه. یه هاچبک خانوادگی اقتصادی. بسیار زیباتر شده و موتور های متنوعش هم خیلی خوبن.
پ. ن: ضمن تشکر از دوستان پدال بایستی بگم در بازتاب نمایشگاه اخیر خوب عمل نکردید واقعا. برای مثال این خبر واسه سه یا چهار روز پیشه. ضمن اینکه خبر معرفی لکسسUX هم فک میکنم هنوز کار نکردید با گذشت سه روز.
Mohamad
۱۹ اسفند ۱۳۹۶عکس از داخلش نبود؟
بیرونش که عالیه
محمدرضا
۱۹ اسفند ۱۳۹۶هیچ وقت از طراحی تویوتا خوشم نمی اومد اما این یکی به نظرم زیباست.فقط نمی دونم این چه مسخره بازی ایه که مد شده بین همه ی شرکتا که ماشین اقتصادی رو با ظاهر تهاجمی میسازن بعد روش CVT میذارن اونم با پدال تعویض دنده پشت فرمون!! انگار خود ماشین نمی دونه چیه،اگه قرار باشه ماشین اقتصادی و کم مصرف و راحت باشه،خب باشه اشکالی نداره لازم نیست زورکی المان های اسپورتی رو بهش تزریق کنید