Applebee بهترین چیزبرگرهای دنیا را درست نمیکند اما قطعاً تعداد زیادی از آنها را میفروشد. گاهی اوقات شما فقط غذایی ساده و مورد اعتماد میخواهید. تویوتا کرولا نیز بهترین خودروی کامپکت جهان نیست اما محبوبیت فوقالعادهی آن (پنجمین خودروی پرفروش آمریکا) به مواردی چون قیمت مناسب، استفادهی آسان و قابلاعتماد بودن مربوط میشود. کرولا ۲۰۱۷ که تازهتر شده تجهیزات استاندارد بیشتر و کابینی بهتر دارد و میرود که به قابلیت اعتماد خود بیفزاید.
- این کرولا XLE تکنولوژیهای قابل اعتنایی دارد. کرولا خودرویی با بهای زیر ۲۴ هزار دلار بوده و از تجهیزاتی چون دستیار حفظ خودرو بین خطوط، چراغ نوربالای خودکار، کروز کنترل تطبیقی، استارت/قفل دکمهای و چراغهای جلوی LED بهره میبرد. حتی فکر کردن به این تجهیزات ۵ سال پیش امری نشدنی به نظر میرسید. وجود این تجهیزات در خودرویی با بهای اندک نیز فوقالعاده است. بهتر از آن بستهی ایمنی فعال تویوتاست که صرفنظر از تریم خودرو در همهی مدلهای کرولا ۲۰۱۷ وجود دارد.
- راندن و استفاده از کرولا بسیار آسان است. نشاندهندهها و کنترلرها عملکرد ابتدایی داشته و خواندن آنها آسان است. ساعت دیجیتالی موجود در کنسول نیز از همین اسلوب تبعیت میکند. کرولا برای افرادی که به دنبال سادگی بوده و از پیچیدگی بیزارند خودرویی ایده آل به شمار میرود.
- علیرغم این حقیقت که قوای محرکه کرولا در کلاس خود یکی از قدیمیترینها است، مصرف سوخت خودرو خیلی بد نیست. مصرف شهری/بزرگراهی ۸.۴/۶.۵ لیتر در هر صد کیلومتر کرولا اگرچه بهخوبی رقبایی چون سیویک و مزدا ۳ نیست اما چندان بد هم به شمار نمیرود.
نقاط ضعف
- هرچند هیچکسی از یک خودروی کامپکت انتظار ندارد که سواریای همچون پورشه کیمن داشته باشد اما کرولا نسبت به رقبا سواری لذت بخشی ندارد. شتاب گیری کرولا همانند نوجوانی است که صبح میخواهد از تخت خود بلند شود. ترمزها و هندلینگ آن نیز دقت و صحت چندانی ندارد؛ و البته سیستم تعلیق آن نیز ناهمواری را به بدنه منتقل کرده و در سر پیچها بدنه تکانهای زیادی دارد. در بحث رضایت از رانندگی این خودرو مغلوب شورلت کروز، هوندا سیویک و مزدا ۳ میشود.
- تنها به خودرو نگاه کنید. چه در داخل و چه در ظاهر کرولا خودرویی خستهکننده است. حتی رنگ خاکستری متالیک خودروی حاضر در تست نیز کمکی به این موضوع نمیکند. البته نمیگوییم که همهی خودروها باید به زیبایی استون مارتین باشند اما برای خطوط مستقیم و تختی که هیچ احساسی ندارند افسوس میخوریم. همهی رقبای کرولا ریسکهایی را در طراحی پذیرفتهاند. تویوتا همانند بچهای است که از او میخواهید یک خودروی ۴ درب نقاشی کند.
- تویوتا هنوز هم در سیستمهای اطلاعات سرگرمی خود اپل کارپلی و اندروید اتو را ارائه نمیکند. برای کسی که خودروی خود را چندین سال نگهداری میکند این معنی را میدهد که کرولای شما در بحث تکنولوژی عقب خواهد بود.
- شورولت کروز، فورد فوکوس، هوندا سیویک، هیوندای الانترا، کیا فورته/سراتو، مزدا ۳، میتسوبیشی لنسر، نیسان سنترا، سوبارو ایمپرزا، فولکسواگن جتا
پیشرانه: 4 سیلندر ۱.۸ لیتری
قدرت/گشتاور: 132 اسب بخار/۱۷۳ نیوتون متر
گیربکس: CVT اتوماتیک
مصرف سوخت شهری/بزرگراهی/ترکیبی: 8.۴/۶.۵/۷.۳ لیتر در هر صد کیلومتر
وزن خالص: 1302 کیلوگرم
قیمت پایه/تست شده: 18500/۲۳۴۵۱ دلار
منبع: motor1
امپراتور لامبورگینی
۱۵ آذر ۱۳۹۵هرچند هیچکسی از یک خودروی کامپکت انتظار ندارد که سواریای همچون پورشه کیمن داشته باشد اما کرولا نسبت به رقبا سواری لذت بخشی ندارد. شتاب گیری کرولا همانند نوجوانی است که صبح میخواهد از تخت خود بلند شود. ترمزها و هندلینگ آن نیز دقت و صحت چندانی ندارد؛ و البته سیستم تعلیق آن نیز ناهمواری را به بدنه منتقل کرده و در سر پیچها بدنه تکانهای زیادی دارد. در بحث رضایت از رانندگی این خودرو مغلوب شورلت کروز، هوندا سیویک و مزدا 3 میشود.
تنها به خودرو نگاه کنید. چه در داخل و چه در ظاهر کرولا خودرویی خستهکننده است. حتی رنگ خاکستری متالیک خودروی حاضر در تست نیز کمکی به این موضوع نمیکند. البته نمیگوییم که همهی خودروها باید به زیبایی استون مارتین باشند اما برای خطوط مستقیم و تختی که هیچ احساسی ندارند افسوس میخوریم. همهی رقبای کرولا ریسکهایی را در طراحی پذیرفتهاند. تویوتا همانند بچهای است که از او میخواهید یک خودروی 4 درب نقاشی کند.
تویوتا هنوز هم در سیستمهای اطلاعات سرگرمی خود اپل کارپلی و اندروید اتو را ارائه نمیکند. برای کسی که خودروی خود را چندین سال نگهداری میکند این معنی را میدهد که کرولای شما در بحث تکنولوژی عقب خواهد بود.
.
.
.
مشکل همیشگی کرولا…
خرفت بودن، عدم جذابیت بصری ،.
.
برای کسایی که یک “ماشین” میخوان عالیه
اما کسی که میخواد یک وسیله ی لذت و سرگرمی هم داشته باشه ، نه !
M
۱۵ آذر ۱۳۹۵هوندا سیویک پیش این کرولا مثه سوپراسپورته !
armin
۱۶ آذر ۱۳۹۵لنسر با اینکه طراحیش مال ۱۰ سال پیشه خیلی باحالتر از اینه ، لنسرو به این ترجیح میدم ، چه برسه سیویک و مزدا
(ali (CHEVY NOVA
۱۵ آذر ۱۳۹۵کاری به کیفیت و سواریش ندارم
اما طراحیش جالب نیست از نظر من
بخصوص قسمت عقبش تو عکس شماره 2 و فرم چراغهاش
amin
۱۵ آذر ۱۳۹۵این مدل و طراحی برای بازار آمریکا و سلیقه آمریکایی هست…و کاملا قابل پیش بینی هست که با سلیقه شما همخوانی نداشته باشه…
(ali (CHEVY NOVA
۱۵ آذر ۱۳۹۵جناب امین
اصلا ربطی به اینکه برا بازار امریکا هست یا نیست نداره برا هر کجا که میخواد باشه مهم اینکه هرکسی این ماشین رو تو هر کشوری ببینه به این نتیجه برسه که خوشگل هست
شما رقیب های این ماشین رو ببینید که به مراتب بهتر هستند حداقل از لحاظ ظاهری
شورولت کروز، فورد فوکوس، هوندا سیویک، هیوندای الانترا، کیا فورته/سراتو، مزدا 3، میتسوبیشی لنسر، نیسان سنترا، سوبارو ایمپرزا، فولکسواگن جتا
حامد
۱۸ آذر ۱۳۹۵ولی با همهء این تفاسیر خودرویی که درباره اش بحث میکنیم پر فروش ترین تو کلاس خودش در آمریکاست.
نوید
۱۵ آذر ۱۳۹۵نمیدونم چرا ما ایرانیا همش دنبال ظاهریم.تویوتا با 20 هزار دلار که نمیتونه پورشه بسازه.کرولا رو تولید میکنه که میشه ازش یک میلیون کیلومتر سواری کم هزینه گرفت.تو.ایران با دلار 3900 تومن که قیمت لوازم یدکیه ماشینای خارجی بی اندازه گرونه و هزینه تعمیرات بالاس،گزینه بسیار خوبیه.از تعمیر کارای تویوتا بپرسید تا بهتون بگن که چجور ماشینیه.
(ali (CHEVY NOVA
۱۵ آذر ۱۳۹۵من که گفتم کاری به فنیش ندارم
تو خرید ماشین هم ظاهر خیلی مهمه یعنی برا خیلیها مهمه ظاهر ماشین
حالا شما اگه رو ظاهر حساس نیستید دیگه دلیلی نداره بقیه هم نباشند
شرکتهای بزرگ خودروسازی میلیونها دلار هزینه میکنند و به طراحان و شرکتهای طراحی پول میدند که براشون ماشینی زیبا طراحی کنند بعدش شما میگش ما ایرانیها فقط دنبال ظاهریم؟؟؟؟؟؟ این چه حرفی هست که شما میزنید اخه؟؟؟؟؟
شما رقیب های این ماشین رو نگاه کنید که با همون 20 هزار دلار به مراتب خوشگل تر هستند
((شورولت کروز، فورد فوکوس، هوندا سیویک، هیوندای الانترا، کیا فورته/سراتو، مزدا 3، میتسوبیشی لنسر، نیسان سنترا، سوبارو ایمپرزا، فولکسواگن جتا))
Bavaria
۱۵ آذر ۱۳۹۵به فاصله محور جلو تا دماغه خودرو دقت کنید،احمقانست،یک کیلومتر فاصله داره!!!!!
Mohamad
۱۵ آذر ۱۳۹۵شرکتها برخی نقاط ضعف را به عمد رو محصولاتشون میزارن که مدل های بعدی و مدل های بهتر هم به فروش برن. این مساله فقط واسه شرکتهای خودروسازی صادق نیستا، همه ی شرکتها این سیاست را دارن و هیچوقت یه محصول کامل و یه تکنولوژی را زودتر از موعد به بازار نمیفرستن.
این سیاست هم بیشتر واسه محصولاتی که هرساله مدل جدیدشو عرضه میکنند به کار گرفته میشه.
بعضیا پیش خودشون فکر میکنن سایتهای تخصصی خیلی هنر کردن از فلان ماشین عیب و ضعف پیدا میکنن و شرکت سازنده نتونسته یا بلد نبوده این مشکل را حل کنه!.. فکرشم خنده داره
در مجموع کرولا یه خودروی فوق العاده با کیفیته و ثابت شده ست. بازاریابی و فروش خاص خودش را هم میطلبه. تویوتا بین مشتریان کرولا و کمری مرزی ایجاد کرده و یجورایی برند سازی شدن و این فوق العاده ست…
علی
۱۵ آذر ۱۳۹۵اینو جدیدا همه جا میشنویم و الکی قبول میکنیم
اگه واقعا اینطور باشه چرا یه شرکت عاقل پیدا نمیشه که محصول کامل بده به بازار تا بهترین محصول باشع و نبض بازارو بگیرع دستش؟
اصل محدود کننده تو تولید محصول بی نقص . افزایش تصاعدی هزینه ساخت تحقیق و توسعست
سامان اذری
۱۵ آذر ۱۳۹۵نسخه اروپاییش از این خیلی زیباتره ولی
تو این کلاس انتخاب من سیویک هست
موتور 1.5 لیتری 180 اسبی با شتاب صفر تا صد حدودا 7 الی 7.5 ثانیه
از نظر زیبایی هندلینگ مصرف سوخت و ایمنی هم که فوق العاده هست
Amirhosein_msm
۱۵ آذر ۱۳۹۵من در منطقه آزاد هستم که پر از مزدا 3 هست . به نظر من مزدا 3 خوش قیافه تر از اینا هست و کیفیت رانندگیشون به پای مزدا نمی رسه
محمد
۱۵ آذر ۱۳۹۵از طراحی تویوتا خوشم نمیاد.
ایرانی
۱۵ آذر ۱۳۹۵چرا کرلاها و کمری های تاکسی کیش اینقدر زیروبندشون بده؟!!!
اصلا به ظاهر ماشین نمیاد…..!!!
ولی نسبتا داغونن..!!!
تالاق.. تالاق…
amin
۱۵ آذر ۱۳۹۵چون کیلومتراشون خیلی خیلی بالاست.همشون بالای ۷۰۰-۸۰۰ هزارتا کارکرد دارن.البته تیپ پایه اتومات هم هستند.هوا هم که تو کیش فوق العاده شرجیه خصوصا تابستون.اگر دقت کرده باشید اکثر کرولاها تو کیش کمک عقب سمت راستشون صدا میده و قیژ قیژ میکنه ولی جالب اینه که با ۷۰۰ هزارتا کارکرد کمکها هنوز فابریک هستند.
amin
۱۶ آذر ۱۳۹۵من تو کیش کمری دیدم ۸۰۰ هزارتا کار کرده بود موتور گیربکسش هنوز باز نشده بود.اونم تو اون هوای فوق شرجی
علی کیوج
۱۵ آذر ۱۳۹۵معمولا تویوتا بهترین طراحی هاشو واسه بازار امریکا میکنه ولی تو این یه مورد طراحیش از مدل اروپاییش ضعیفتره!
شهین
۱۵ آذر ۱۳۹۵اون ساعت بدقواره اونجا چکار میکنه ادم یاد پراید می افته
فرشاد سجادیان
۱۵ آذر ۱۳۹۵طراحی خارجیش عقبگرد کرده. . .
کرولا ماشین خوب و با دوامیه اما دیگه مثل قبل بهترین نیست.
پدرام
۱۵ آذر ۱۳۹۵لازم به ذکره که کرولای جدید با سه ظاهر رونمایی شده و این مدل ارزان ترین مدل هست
این هم لینک تصاویر کامل
http://www.caricos.com/cars/t/toyota/2017_toyota_corolla/
bkh
۱۵ آذر ۱۳۹۵این تویوتا ادم نمیشه اخرش .جلو ماشین مثل دماغ مورچه خواره.یکی نیست بگه حالا که لکسوست قشنگه باید تویوتات بی ریخت باشه.اخه این چه استدلالیه اا .جز تویوتا اوالون همه تویوتاها قناسی داره
وحید
۱۵ آذر ۱۳۹۵واقعا هم بهترین طراحی رو اوالون داره که وقتی اولین بار تو پدال عکسش رو دیدم تنها عکسی که ذخیره کردم همین بود
AK_007
۱۵ آذر ۱۳۹۵صد در صد طراحی مدل اروپاییش بهتره
با جلوپنجره کرومیش
مهیار
۱۵ آذر ۱۳۹۵اگر این ماشین جزو خودروهای پر فروشه که هست دلیلش ارزون بودن این ماشین برای اوناست ولی همین خودروی پر فروش رو به امریکایی بده 150 میلیون اگه خرید البته به دلار 150 میشه 38.500 عمرا اگه بخرن .
سید مهران میرابوالقاسمی
۱۶ آذر ۱۳۹۵اصلا این ماشین بویی از طراحی نبرده در عوضش هرچی به مزدا نگاه می کنی بازم کمه از لس که جیگره.
احمد
۱۶ آذر ۱۳۹۵کاری به قدرت موتوراستهلاک مصرف سوختش ندارم طراحی کلی بیرون و داخل طراحی شبیه به النتراست با مقداری تفاوت نمونه جلو پنجرش جلوپنجره برعکس النتراست
فیصل
۱۶ آذر ۱۳۹۵با همین ظاهری که همه ازش ایراد میگیرن تا الان بیش از 40 ملیون نسخه فروخته. نتیجه گیری:
1) بجز مردم ایران تمام دنیا اهمیت ناچیزی به ظاهر خودرو برای خرید یک خودروی ارزان قیمت خانوادگی می دهندو آمار واردات لوازم آرایشی که در رتبه اول دنیا هستیم هم بهمین خاطره افراط در ظاهر گرایی هست.
2) به احترامش بخاطر فروش بیش از 40 ملیون نسخه کلاه از سر بر میدارم.
3) سیویک و مزدا 3 هم هر وقت هم قیمت شدند و به حد اعتبار کرولا رسیدند که بدون تست خریدار اونا رو بخره اونوقت میشن بهترین تو این کلاس. لذت رانندگی در کرولا شرف داره به النترا و سراتو کره ای که زیباست اما اینقدر خشکه که باهاش دونه های اسفالت رو جاده رو میشه بشمری از عبور از دست اندازها هم نمیگم دیگه. 2 سال دیگه جلوبندی کره ایها رو با کرولا مقایسه کنید خواهید دید.
4) برای خرید ماشینی زیبا و با کیفیت و لذت از همه جنبه ها به فکر پرداخت رقمی بیش از 2 برابر کرولا باید بود. همه فاکتورهای مدنظر دوستان در 18000 دلار جای نمیگیره.
عليرضا
۱۸ آذر ۱۳۹۵ضمن تایید حرف شما اضافه کنم فقط یه کرولا سوار میدونه این ماشین چقدر بى آزار و نجیبه. سپر جلوىمزدا یک میلیون و دویست ، سپر کرولا اصلیش نصف قیمت اونه. طرحش ۲۵۰ هم هست. هوندا سیویک که اصلن قطعاتش گیرنمیاد ضمنن مزدا حفره امنیتى داره و راحت سرقت میشه.
نوید
۱۶ آذر ۱۳۹۵احسنت به شما آقای فیصل.نظرات بقیه رو که عیب و ایراد میگیرن میخونم متوجه میشم که چرا مملکت ما پیشرفت نمیکنه.این ماشین سالی یک میلیون دستگاه تو دنیا فروخته میشه و همه اونایی که میخرن حالیشون نیست غیر ما ایرانیا ظاهر پسند.
احمد باقری
۱۶ آذر ۱۳۹۵اتفاقا طراحی خوبی داره.
منصوری
۱۷ آذر ۱۳۹۵من واقعا عاشق کرولا هستم الان دو ماهه پولم رو اماده کردم این مدل اتاق جدید ۲۱۰۷ کرولا رو بگیرم کسی پلاک شده نداره ، و مشکل پلاک کردن داره ، انشاالله که این مشکل حل بشه خود ایرتویا هم فروش نداره ، نمیدونم به چی گیر دادان پلاک نمیشه ، دوستان کسی خبر داشت اینجا خبر رسانی کنه ممنون میشم
وحید
۱۸ آذر ۱۳۹۵این دیگه از سادگی زیاد ب نچسبی رسیده از تیبا 2 بی احساس تره
الی
۲۱ فروردین ۱۳۹۶سلام
کرولا هیچ مشکل پلاکی نداره
اینا همه سیاست هست که یه خودرو دیرتر بیاد تو بازار یکی زودتر
تاقیمت ها رو اونجوری که میخوان ببرن بالا
همونطوری که تو خودروهای کیا و هیوندای ،توسان و از هیوندا مجوز دادن سراتو رو از کیا بعد شایعات که النترا هیوندا و اسپورتیج کیا وارد نمیشه.
همه هم دیدن که النترا اومد و پلاک هم شد ولی قیمت سراتو و النترا چقدر تغییر کرد؟؟؟ چقدر رفت بالا؟؟؟
اسپورتیج نیومد و توسان تا مرز ۲۰۰ تومان اوج گرفت
حالا داستان کرولا هم از نظر من همینه
تا پریوس ها فروش نره ایرتویا میگه کرولا نمیاد و پلاک نمیشه و اینا
کمری روهم همین کارو کردن که ماشین ۱۸۰ تومانی شد ۲۲۰ تومان