ما مشتاقانه منتظر معرفی کلاس جدید هایپرکارها در مسابقات ۲۴ ساعته لمانز هستیم، کلاسی که جایگزین کلاس فعلی LMP1 خواهد شد. این مسابقه استقامتی مشهور قرار بود در ماه ژوئن امسال برگزار شود اما به خاطر شیوع کرونا تا ۱۹ سپتامبر ۲۰۲۰ به تعویق افتاده است.
اعمال قوانین جدید به این معنی است که خودروسازان میتوانند پروتوتایپ های مسابقهای را بسازند که شباهتهای زیادی با هایپرکارهای جادهای کنونی دارند. تویوتا و اسکودریا کامرون گلیکنهاوس قبلاً تائید کردهاند در این کلاس جدید حضور خواهند یافت. استون مارتین اما برنامههای خود برای شرکت دادن نسخه مسابقهای هایپرکار والکری در لمانز را به تعویق انداخته است.
تویوتا با کانسپت گازو ریسینگ GR سوپر اسپورت در نمایشگاه توکیو ۲۰۱۸ پیشنمایشی از هایپرکار مسابقهای خود در کلاس هایپرکارهای لمانز داشته است. هماکنون منابع موثق اعلام کردهاند تویوتا در حال برنامهریزی برای تولید نسخه جادهای از این کانسپت است.
قوانین مسابقهای باعث شدهاند خودروسازان حداقل ۲۰ نسخه جادهای از هایپرکارها مسابقهای خود را در طول ۲ سال بسازند. جزئیات چندانی از این هایپرکار در دست نیست اما گفته میشود GR سوپر اسپورت تولیدی از پیشرانه ۶ سیلندر توئین توربوی هیبریدی مسابقهای استفاده خواهد کرد. قدرت این پیشرانه فعلاً مشخص نیست اما هایپرکار جدید تویوتا ظاهراً شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت ۲.۵ ثانیهای و شتاب صفر تا ۲۰۰ کیلومتر در ساعت زیر ۷ ثانیه خواهد داشت.
کانسپت GR سوپر اسپورت اما از پیشرانه ۶ سیلندر ۲.۴ لیتری توئین توربوی هیبریدی با قدرت ۹۸۶ اسب بخاری استفاده کرده است. طراحی نسخه جادهای این خودرو باید کمی تعدیل شود زیرا مدل کانسپت حتی فاقد شیشه عقب بوده است.
پس از راهاندازی کلاس هایپرکارها در لمانز، تحویل مدلهای جادهای این هایپرکار طبق انتظارات از سال ۲۰۲۲ آغاز خواهد شد اما مشخص نیست تویوتا چه تعداد از این هایپرکار را تولید خواهد کرد. انتظار میرود قیمت هر خودرو حدود ۲.۴ میلیون یورو (۲.۸ میلیون دلار) باشد.
Moein
۱۵ مرداد ۱۳۹۹اوووف
هایپر تویوتا
خیلی دوست دارم ببینم چی از آب در میاد
ترکیب موتور شش سیلندر با یه هایپرکار چیز نسبتا جدیدی هستش
ممد ژانگولر
۱۵ مرداد ۱۳۹۹تویوتا همیشه زیبا !!!
شعار جدید تویوتا :
!!!! ever beautiful
محمد
۱۵ مرداد ۱۳۹۹3ملیون دلار برا این
Meysam
۱۵ مرداد ۱۳۹۹فقط خدا کنه موتور این مال خودش باشه نه بی ام و
وحید
۱۵ مرداد ۱۳۹۹مال خودش باشه؟ بی ام و در خواب هم نمیبینه چنین موتوری رو!!!
این موتور ساخته شده توسط بخش ریسینگ تویوتاست که سال هاست داره توی لمانز سروری میکنه…
حتی پورشه هم بزور تونست توی دورانی که توی لمانز حضور داشت، با این موتور تویوتا رقابت کنه، مابقی سازنده ها که در خوابشون هم نمیبینن…
نه فراری، نه لامبورگینی و نه خیلی های دیگه حتی نزدیک این موتور تویوتا هم نمیتونن بشن، چه برسه که بخوان باهاش رقابت کنن…
Bayerische Motoren Werke
۱۵ مرداد ۱۳۹۹عجب ؟!؟!؟!؟!؟؟
ارشیاsvj
۱۵ مرداد ۱۳۹۹ملت دلشون خوشه!!!!!!????
محمد
۱۵ مرداد ۱۳۹۹داداش تند نرو هر چی باشه از انجین های فرمول یک که پیشرفته تر نیست
حسین دهمرد
۱۵ مرداد ۱۳۹۹متاسفانه باید بگم درصد زیادی حق باشماست و تو لمانز پارسال تویوتا تا دور آخر اول بود ولی تو دور آخر یه قطعه ای رفت تو توربوش .و پورشه ازش جلو زد. ولی تصور یه ماشین صد هزاری هم با آرم تویوتا غیر قابل تصوره چه برسه به قیمت میلیون دلاری. اولویت میلیونرهایی مثه سلبریتی ها که انقدر واسه ماشین پول میدن پرستیژه. نمیدونم چرا تویوتا تو چنین سطحی از برند لوکس خودش استفاده نمیکنه تا هم پرستیژ اونو ببره بالا هم زبان طراحی لکسوس تیز و تهاجمیه و واسه ماشین مسابقه عالیه
مانی
۱۶ مرداد ۱۳۹۹پورشه پیاپی تویوتا رو سوسک کرد
وقتی پورشه لمانز رو ترک کرد تویوتا تو بالاترین کلاس تنها شد
و در رقابت با خودش اول شد!!!!!
حالا شما این اطلاعات فوق سری رو از کجای سیا دریافت کردی کسی خبر نداره
کیانوش
۶ بهمن ۱۴۰۰خسته نشدین شماها بس که چرت گفتین رشته های موتور اسپورت حتی سازنده کوچک ترین قطعات خودرو ها هم اعلام میشه تیم های کارخونه ای هم بدون موتورشون رو خودشون میسازن تویوتا این همه تو رالی و لمانز و داکار قهرمان شده مطمئنن میتونه ی موتور واسه خودش بسازه بحث سوپر جداست نکنه انتظار داشتی با اینکه از پلتفرم بی ام دبلیو استفاده کرده بیاد موتور رو خودش بزنه اصلا میدونی پلتفرم اشتراکی چه معنی میده و دلیلش چیه
Mohammadreza
۱۵ مرداد ۱۳۹۹بسیار مشتاقانه منتظر رقابت هایپرکار های بنز و استون و تویوتا هستم.
وخبر خوش اینه که لازم نیست خیلی صبر کنیم چون هر 3 تا در مراحل نهایی توسعه قرار دارن و در یکی دوسال آینده وارد جاده ها میشن.
فقط امیدوارم چون این خودروها تولید محدود هستن و احتمالا همشون تا اخر عمر باید تو کلیکسون افراد میلیونر خاک بخورن خود شرکت ها با این خودرو ها در چند پیست تایم گیری رسمی انجام بدن.
زیزیگولو
۱۵ مرداد ۱۳۹۹ظاهرش دیگه زیادی فضایی شده !! البته نمیشه با دیدن چندتا عکس قضاوت کرد و باید تا زمان معرفی رسمی این ماشین منتظر موند
خسته دل
۱۵ مرداد ۱۳۹۹چه عجب بالاخره تویوتا یه سوپراسپورت ساخت البته اگه موتوروطراحیش مال بی ام و نباشه ??????
بعد از اون سوپرای ننگین که مایه شرم تویوتا بود
البته من بهش میگم بی ام و سوپرا با آرم تویوتا
datsun
۱۵ مرداد ۱۳۹۹این هایپر کارِ ،
بالاخره تویوتا سوپر اسپورت ساخت !؟!
LFA چی بود وانت فول سایز بود؟
کیانوش
۶ بهمن ۱۴۰۰خوش بحالتون سوپرا اصلا سوپر اسپرت نبود بزرگوار ی خودروی اسپورت بود تویوتا میخواست واسه کاهش هزینه هاش از ی پلافرم اشتراکی استفاده کنه هیچ جوره نمیشه با این خودرو مقایسه اش کرد تویوتا یکی از تاپ ترین تیم های لمانز هستش و رقیب اصلیش پورشه هستش هیچی از موتور اسپورت نمیفهمین ظاهرا طرفدار های بی ام دبلیو تویوتا ی هاچ بک بیست هزار دلاری هم ملرفی میکنه اون روز یکیتون میگفت موتورش سه سیلندر مال بی ام و i8 روشه میگفت تویوتا نمیتونه سه سیلند بسازه خخخخ
ارشیاsvj
۱۵ مرداد ۱۳۹۹باید صبر کنیم ببینیم چی میشه
البته چون تجربه اوله احتمالا یکی دوتا ایراد داشته باشه.
" Swedish Arrogant Tiger"
۱۵ مرداد ۱۳۹۹حالا باشه، هایپر کار هست ولی
حداقل یه جوری طراحی میکردین
طرف به جز خاص بودن یکم دلش
به قیافه چیزی که میخره هم خوش
باشه!
samurai
۱۵ مرداد ۱۳۹۹از 6 سیلندر 1000 اسب کشیده بیرون عجب موتور شاهکاریه
این کلاس از فرمول 1 بالاتره چون 24 ساعت موتور در حال کاره باید دوام داشته باشه
اون موتور سوپرا هم بخاطر قیمت و اقتصادی بودن از بی ام و گرفته و الا تویوتا هر کاری بخواد میتونه بکنه
بهنام
۱۶ مرداد ۱۳۹۹خداروشکر چندتا مجله از همکاری تویوتا با ب ام و مطلب نوشتن یه عده ای سوژه ی نمک ریختناشون جور شد. انگار تویوتا از سر ناتوانی و نداشتن تکنولوژی رفته با ب ام و مشارکت کرده. کل کل های بچه گانه ای که حال آدمو بهم میزنه. محض اطلاع یه سریا که فکر کنم یکی دوساله ماشین دوست شدن بگم تویوتا همین چند سال پیش تیم فرمول یک مستقل داشت. مطمئنم خیلی ها نمیفهمن یعنی چه.؟
مانی
۱۶ مرداد ۱۳۹۹بقول یکی از امریکن فنهای سایت(در واقع بر طبق منطقش)
تویوتا اگه عرضه داشت خودش میساخت
چون تکنولوژیش رو نداره از بیمر گرفت
h.s
۱۶ مرداد ۱۳۹۹مگه میشه خودروساز غولی مثل تویوتا تکنولوژیش رو نداشته باشه؟ حتی به نظرم هیوندا و کیا هم بخان میتونن یه سوپر اسپرت یا هایپرکار بسازن. فلسفه شرکت ها باهم متفاوته.
کیانوش
۶ بهمن ۱۴۰۰ول کنید اینارو اون روز یکی میگفت تویوتا از موتور سه سیلندر ای 8 واسه خودروی رالیش استفاده کرده گفتینم منع ات چیه گفت چون تویوتا قبلا سه سیلندر هیبریدی نداشته این منعش اش بود هیچ درکی از موتور اسپورت نداشت تو مخیله اش نمی گنجید که ی تیم کارخونه ای موتور اسپورت یعنی چی اولین قانونش چیزی که اثبات شده هست اینه که نمیرن از قطعات تولید انبوه خودشون هم استفاده کنن چه برسه به اینکه برن موتور تولید انبوه ی کمپانی دیگه رو بیارن بله بی ام و اسپورت های خوبی میسازه واسه جاده اما تو رشته های موتور اسپورت تویتا سر تر بوده و هست تو رالی و لمانز و داکار رشته های امریکایی رو هم بی خیال