از معدود اس یو ویهایی که در اقصی نقاط دنیا بسیار خوش درخشید، تویوتا اف جی کروز است. طراحی آن که از سبکی کلاسیک سود میبرد هم رضایت خاطر جوانان، ماجراجویان و بیاباننوردان و… را فراهم آورده و هم به مذاق آنانی خوش آمده که از رویه نسبتاً مشابه و تکراری دیگر رقبایش، سخت خسته و دلزدهاند. نکته مهم دیگری هم که این خودرو را بین هواداران و دوستدارانشان بهغایت دلپسند نموده خواص آفرودی آن است. برخلاف بیشتر همتایان این خودرو که تنها نام یک شاسیبلند را یدک میکشند و نه رسمش را، اف جی کروز از شاسی و زیرساخت بسیار مستحکمی برخوردار است و فنربندی نرم آن بهراستی مسیرها را میکوبد و هموار میکند.
این خودرو در مدتزمان نهچندان درازی یعنی حدود هشت سال در مدار تولید بود ولی بیشک زمان حضورش در خیابانها و جادهها بیش از اینها خواهد بود. اف جی کروز خودرویی سخت متفاوت و سنتشکن است و برای آنانی ست که تفاوتها را دوست داشته و به آن میبالند. تویوتا اف جی کروز، برای نخستین بار، به صورت نسخهای کانسپت در نمایشگاه بینالمللی خودروی آمریکای شمالی در معرض دید عموم نهاده شد. پس از بازخوردهای مثبتی که از ناحیه بازدیدکنندگان نسبت به آن صورت پذیرفت، تویوتا تصمیم به تولیدش گرفت. و در نهایت نیز در سال ۲۰۰۵ میلادی نسخه تولیدی و نهایی این خودرو را در همان نمایشگاه (آمریکای شمالی) رونمایی کرد. طراحی این خودرو توسط شخصی به نام JIN WON KIM انجام شد و قطعاتی از بدنه و پلت فرم آن نیز با تویوتا 4RUNNER مشترک است. خودروی مذکور علاوه بر ژاپن، در کشور چین و توسط شرکت GAC نیز عرضه شد. و در نهایت اینکه، آخرین نسخه تولیدی آن در سال ۲۰۱۴ میلادی و به نام ULTIMATE EDITION راهی بازارهای جهانی شد. چندی پیش مطلب کوتاهی در باب نگهداری این خودرو درسایت «DRIVEARABIA» امارات انتشار یافت که در اینجا خلاصهای از آن را تقدیمتان میکنم.در خاتمه میتوان گفت که تویوتا خودرویی واقعاً ارزان جهت نگهداری است. مشخصات کلی تویوتا افجی کروزر
تعداد سیلندر: ۶ عدد
آرایش نصب سیلندرها: خورجینی V شکل
حجم موتور: ۳۹۵۶ سیسی
توان: ۲۶۸ اسببخار در ۵۶۰۰ دور در دقیقه
گشتاور: ۳۸۰ نیوتنمتر در ۴۴۰۰ دور در دقیقه
حداکثر سرعت: ۱۸۰ کیلومتر بر ساعت
شتاب صفر تا صد: ۸ ثانیه
سیستم فنربندی جلو: مستقل، جناغی دوبل با کمکفنرهای هیدرولیکی
سیستم فنربندی عقب: نیمهمستقل با کمکفنرهای هیدرولیکی
ترمزهای جلو و عقب: دیسکی خنک شونده
وزن: ۱۹۴۶ کیلوگرم
بهای تقریبی انواع دست دوم (مدلهای ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۳ میلادی): ۲۱۰ الی ۳۰۰ میلیون تومان
afshin
۱۲ مهر ۱۳۹۴مگه میشه تویوتا بد باشه ؟ اصن داریم ؟………
afshin
۱۲ مهر ۱۳۹۴واقعا چرا دیسلایک ؟ من خودم فنه آلمانم (جهت اطلاع)
Hitler
۱۳ مهر ۱۳۹۴ماشین آرزوهای ما،خودروی ارزان اعراب
در واقع این ماشین سیصد تومنی حکم پراید رو واسشون داره
RETOLEX
۱۲ مهر ۱۳۹۴کسانی که دیسلایک دادن لطفا خواهشا بگن که چیز تویوتا بد هست.
Dawood
۱۲ مهر ۱۳۹۴بقول بعضی از دوستان الگوشون شده کاربرای سایتا تکنولوژی تعصبین دیگه :D دوستان اگه تعصبو اشتباه نوشتم به بزرگی خودون ببخشید :(
شاسی
۱۳ مهر ۱۳۹۴کیا تا حالا سوار این ماشین شدن؟
هر کی بگه سوار شده و عاشقش شده دروغ میگه.
حیف این همه پولی که بدی جای این ماشین واقعا… یعنی در عرض یک هفته ازش متنفر میشی
فقط یه چیزش خوبه،اونم آرم تویوتا رو بدنه و فرمون و سوییچش
وگرنه افتضاحه افتضاح
کافیه یه مسافرت بین شهری باهاش بری تا بفهمی چی میگم.
gotham
۱۲ مهر ۱۳۹۴با سلام خدمت تمامی پدالی ها و مدیرای خوبش
لطفا یه مقاله کامل و مفصل از تمام برند های کشورهای مختلف تهیه کنید تا ببینیم چ کشورایی تو این صنعت هستن بجز آمریکا و آلمان و ژاپن و کره ک اکثرا میشناسن مابقی اطلاعاتی ازشون نیست مثلا اسپانیا و…..
با تشکر
فواد
۱۳ مهر ۱۳۹۴اسپانیا که با سه آت مشهوره
سامان اذری
۱۲ مهر ۱۳۹۴من که عاشقشم
کلیپ هاشو تو یوتویوب دیدم حرف نداره
احمد باقری
۱۲ مهر ۱۳۹۴ماشین فوق العاده ای است.
میلاد
۱۲ مهر ۱۳۹۴هر سرویس 10000 کیلومتری تو امارات به پول ما می شه یه چیزی معادل 800 هزار تومن.
مطمئنا تو ایران چون قیمت پایه ش بالاتره بیش تر هم می شه ولی…
حدس می زنم با توجه به شرایط ماشینای دست 2 ای که تا حالا دیدم تقریبا هیچ کس تو ایران ماشین رو هر 10 هزار کیلومتر سرویس نمی کنه.
در مورد این ماشین هم من فقط یه بار توی یه نمایشگاه همون اوایل که اومده بود یه نگاه انداختم ، از قیافه ش که خوشم نمی اومد کابینش که دیگه خیلی داغون بود.
کلا به نظرم اصلا ارزش این رقم 200 میلیونی رو نداره.اونم واسه مدل دست دوم که دیگه خزینه شده.
mohsen
۱۲ مهر ۱۳۹۴ببخشید پس حتما 200 میلیون واسه سانتافس افتابس چیه! خوبه؟
خب مرد حسابی یکی به کارش بیاد 200 تومن بده از یه جا خرجشم پیدا میکنه میده
vincent price
۱۳ مهر ۱۳۹۴آقا محسن چرا به سانتافه میگی آفتابه ؟؟
چرا داری توهین میکنی ؟؟
نه تنها سانتافه بلکه هیچ خودرو کره ای آفتابه و لگن و … نیست
Ashkan
۱۴ مهر ۱۳۹۴ایهام بوده چون سانتافه معنی آفتاب هم میده
mohsen
۱۲ مهر ۱۳۹۴یه بار باهاش مسافرت 3 روزه داشتم ماله یکی از دوستان بود افرودش خیلی عالیه شبم 2 نفره راحت تو ماشین میخوابیدیم ولی الان نگهداریش یه خورده مشکل شده با اینکه ژاپنیه و کم هزینه بر میداره ولی تو مسافرت بلند مدت خودشم تو افرود یه خورده هزینه هاش میره بالا
Dawood
۱۲ مهر ۱۳۹۴داداش محسن یک سوال اون محسنای دیگه ام خودتی؟آخه هرجا که پیام گذاشتی اوناهم پیدا شون میشه :|
mohsen
۱۳ مهر ۱۳۹۴سلام اقا داود
کدوم محسنا؟
مگه سادیسم دارم با چند تا نام کاربری بیام؟
dawood
۱۳ مهر ۱۳۹۴پس شرمنده -_-
mohsen
۱۳ مهر ۱۳۹۴ارادت مندیم
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۱۲ مهر ۱۳۹۴درود . خیلی ممنون از اقای کاویانی .
واقعا ماشین عالی ایی هستش . عاشق اون طراحیه جعبه اییش هستم . قابلیت های افرودشم بسیار بالاست .
سام
۱۲ مهر ۱۳۹۴با سلام
لطف داری میلاد عزیز،خیلی خوشحالم که کامنت شما را اینجا می بینم.
ارادت
Reza :: Deutschland :: Mercedes
۱۲ مهر ۱۳۹۴تویوتا اف جی و تاکوماTRD تویوتاهای مورد علاقه من !
البته 4رانر هم به لیست اضافه باید کرد
مجتبی(ساروی)
۱۲ مهر ۱۳۹۴عشق است داداش یه ماشین زیبا متفاوت قدرتمند پرشتاب هم حس اسپورت به ادم میده هم افرود .اقا تو این فیلمای جنگی ای لشگر صاحب زمان که یادتونه کل جنگ رو این تویوتا اف جی بود که برادری میکرد .واقعا زیبا و جون سخته و ارزشش پولب رو که حتی تو ایران بابتش میدن داره
vincent price
۱۲ مهر ۱۳۹۴خیلی خیلی خوشحالم که آقا رضا و آقا میلاد به پدال برگشتن و امیدوارم حضورشون مستمر باشه
vincent price
۱۲ مهر ۱۳۹۴آقای کاویانی دستت درد نکنه
این مطلب حرف نداشت
سام
۱۲ مهر ۱۳۹۴با سلام
لطف داری دوست عزیز،انجام وظیفه بود.
سينا
۱۲ مهر ۱۳۹۴این مقاله ها رو میذارین بعدشم میگین چرا ملت اینقدر قرص آسپیرین میخورن .
RETOLEX
۱۲ مهر ۱۳۹۴توجه داشته باشین که فلسفه ساخت این ماشین افرود هست اما شتاب فوق العاده ای هم داره . از نظر افرود که نیازی به گفتن نیست .
طراحیش هم که واقعا زیبا هست . یه اف جی واقعی با همون زبان طراحی قدیمی .
اگه به اجدادش توجه کنیم چن سال دیگه دوباره برمیگرده ( یه پسوند یا پیشوند جدید هم میاد کنار نام اف جی )
یکی از اس یو وی ترین اس یو وی ها هست :)
Rouzbeh
۱۲ مهر ۱۳۹۴اصلا ماشین نیست لا مصب غوله
علی
۱۲ مهر ۱۳۹۴لطفا در تایپ دقت نمائید:
…چیزی که اوایل به شوخی شبیه بود حالا شوخی شوخی، جدی شده است! نمونهی شاهکار و ویروسیِ آن، استفاده از «ه» به جای کسرهی اضافه در هر جای ممکن و ناممکن است. برای مثال زمانی ممکن بود کسی از کمسوادی بنویسد «دصت شما درد نکنه»، حالا رسیدهایم به اینکه مینویسند «دسته شما درد نکنه.» ویروسی که حتا تیتر روزنامهها و زیرنویس برنامههای تلویزیون را هم درنوردیده است.
mohsen
۱۲ مهر ۱۳۹۴شمام به چه چیزایی گیر میدیدا کل چیزی که از املا یادمه واسه کنکور بود اونم نخوندم ادبیاتم شد 86% البته یه دونهم تو زبان فارسی غلط زده بودم
در کل تقصیر من نیست 4 تا استاد ادبیاتو بزاری کنار هم یه جمله بدی واج و تکواژ بشمرن اعداد همشون عین هم نمیشه حالا مشکل از کجاس الله اعلم
dawood
۱۳ مهر ۱۳۹۴اینی که شما می گی درست ولی مجوریم چون اگه همین ((ه)) که گفتی نذاریم بعضیها ممکن بخاطر همین صدای کوچیک مجبورشن دوبار اون کلمرو بخونن.اگه اینو ((ه)) رو بذاریم مطمئنن فقط یک دفه میخواد بخونه که این ینی صرفه جویی در وقت :| :D
حميد
۱۳ مهر ۱۳۹۴سلام دوستان واقعا تویوتا کم هزینه هست
من خودم همیشه میرم از عمده فروش یک روغن تویوتا أصل میگیرم هفتاد هزار تومان یک فیلتر روغن میگیرم پانزده هزار و فیلتر هوا بیست تومان بعدش پنج هزار تومان میدم تعویض روغنی
Archi KHAN
۱۳ مهر ۱۳۹۴یکی از مدل های ماندگار تویوتاست …
سروش
۱۳ مهر ۱۳۹۴یکیشون رو دیدم واسه تپه نوردی اومده بود، راننده از یه شیب تند بالا میرفت که وسط شیب دور زد و از همون رد لاستیکها اومد پایین، خداوکیلی خداوکیلی از تعجب خشکم زد که ماشین چطور چپ نشد
ارمان
۱۳ مهر ۱۳۹۴نکات مثبت رو دوستان اشاره کردند اما همچنان نمیتونم صندلیهای عقبش رو درک کنم دماغتون میچسبه به پشت صندلی های جلو و جای پا راحت نیست نمیدونم دلیل این کمبود جا تو ماشین به این بزرگی چیه؟
salman
۱۳ مهر ۱۳۹۴سلام دوستان اینو اومدم بگم به همه !
من یه اف جی سال 2007 خریدم فول اپشن به قیمت 155 هزار درهم
خلاصه اقا ما از روزی که این ماشینو از کمپانی اوردمش تا روزی که فروختمش (سال 2013) 1 بار هم سرویس نبردمش و هیییییچ خرجی جز روغن و فیلتر واسه من نداشت به خدا قسم حتی شمع های ماشینو عوض نکردم یع چیزی حدود 220 هزار کیلومتر باش رفتم هر هفته هم میرفتیم با دوستامون افرودد به خدا قسن دنده عقب از تپه این ماشین به راحتی میرفت بالا جایی که خیلی از ماشینا اصلا 1 قدمم جلو نمیومدن !
من خودم گارانتی میکنم حرکی بخره این ماشینو ببرررندس بررررنده!!
تازه موقعی هم که فروختمش صاحب بعدیش بردش چک گفتن مکه ماشین سرررحاله سررحاله!
unique
۱۳ مهر ۱۳۹۴سلام
از نظر کیفیتی که واقعا جای بحث نداره. حتی آلمانی ها با این همه کلاس کاری با این کیفیت تولید نمیکنن ولی باید قبول کرد طراحی داخلی ضعیفی داره. داشبوردش به ماشینی با این قیمت نمیخوره!
ظاهرش برای این جذابه که ترکیبی از خودروهای امروزی و لندکروزهای کلاسیکه. با یکم چاشنی جیپ!
سپهر هستم
۱۳ مهر ۱۳۹۴سلام دوستان میخوام تجربه ی نیم ماهه ای که با این ماشین داشتم رو بگم.
وقتی ماشین رو گرفتم خیلی شوق داشتم چون از این ماشین واقعا خوشم میومد.ماشین با اوبوهتی بود و منو یاد تویوتا لندکروزر سری ۴۰ با موتور 2f مینداخت که خیلی ماشین خاطره انگیزی برام بود.وقتی گرفتمش خیلی خورد تو ذوقم چون آپشن خاصی نداشت.حتی یه مانیتور ساده.فول بود تازه.وقتی نشستم توش یه حس باحالی بهم داد انگار سوار تریلی شدم.خیلی باحال بود ولی نقاط کور زیادی داشت.دید کافی به هیچ سمتی نداشتم. رانندگی توی شهر باهاش اصصصصصلا خوب نبود و افتضاح بود.توی ترافیک دیوونه شدم.خیلی تکون میداد.نفرات عقب که خیلی ناراحت بودن انگار شکنجه میشدن.دید کافی نداشتن و نور از هیچ طرف مستقیم بهشون نمیخورد.پنجره کنار سرشون نبود.انگار توی یه اتاق بدون پنجره نشسته باشی.خلاصه اصصصصلا خوب نبود توی جاده و شهر.هندلینگش و هیچ چیزش قابل مقایسه با پرادو نبود.پرادو عالیه واسه شهر و جاده و آفرود.اما هیجان از اون جایی شروع شد که از جاده باهاش خارج شدم.قدرت و گشتاورش عالی بود و به خاطر ارتفاع زیادش از همه ی موانع عبور میکرد.متاسفانه لندکروز نداشتم ولی آرزوشو دارم.مگر نه توی آفرود خیلی از این میشه بهتر سواری گرفت چون خر کار تر نشون میده.در آخر بگم اگر آفرودر نیستید و خانواده دارید سمت این ماشین نرید.از تویوتا متنفر میشید.به جاش برید سمت پرادو اگر اس یو وی میخواین.منم برای همین با اینکه آفرود میرفتم در عرض ۱۵ روز بعدش فروختمش
SALMAN
۱۴ مهر ۱۳۹۴قبوول دارم تا یه حدودی دوست عزیز کسی که ایم ماشینو میخره باید مجرد باشه یا یک زن و شوهر جووون نهایتان با یک بچه باشن ! چون عقبی ها اصلا اون حسه راننده رو ندارن دوست دارن هرچه زوودتر پیاده شن !
و اینکه ماشین ماشینه فوقولاده محکمی هم هست واقعا ماشین سگ جوونیه اگر یه جوون 18 تا 35 ساله هستین بخریدش و ببریدش افرود و حال کنید اگه اصلا اهل افرود نیستین پرادو 2 در بهتره واسه شهر >
منننن نمیییدونم چرا تویوتا یک کاری نکرد واسه شیشه های عقب این ماشین ! بابا حد اقل یه دکمه واسه بالا یا پایین کشیدن شیشه میزاشتی نامرد ! فکر کنم طراحانه این ماشین اصلا عقبی ها رو ادم حساب نکردن ! ههههه چون عقبیها ناخداگاه بعد از 30 دقیقه رانندگی به راننده خواهند گفت اولین دستشویی که دیدی بایییست !!!!
==ARASH==1987==MITSUBISHI===
۱۴ مهر ۱۳۹۴perfect
محمدرضا
۱۴ مهر ۱۳۹۴طرف ماشین رو بعد از ده هزار کارکرد برده تعویض روغن بعد مقاله میده ماشین کم هزینه ای هست .یعنی چی ما که نفهمیدیم اینم مقاله بود فکر نکنم یه ماشین ایرانی هم اگر خوب مونتاژ کنن توی این کارکرد غیر روغن چیزی بخواد.به نظرم افرادی که تویوتا میخرن پول و هزینه تعمیر رو همون اول رو قیمت ماشین پرداخت می کنند و بعد راحت هستند اما اون بدبختی که بعد از صد هزار کارکرد میخره باید هزینه کنه .لوازمش هم همچین ارزون نیست
سام
۱۴ مهر ۱۳۹۴با سلام
تنها کافی است که یک جستجوی کوتاه در دنیای مجازی نمایید تا با ده ها متن مشابه روبرو شوید.امروزه نقد و بررسی خودروها در درازمدت و یا همان LONG TERM به صورت رویه ثابت سایت های خودرویی در دنیا درآمده است و خیلی از خودروها حتی با کارکرد سه تا پنج هزار کیلومتر هم مورد بررسی قرار می گیرند چه برسد به ده هزار کیلومتر.وانگهی خیلی از اشکالاتی که از نظر مشتری ایرانی بی اهمیت به نظر می رسند برای مصرف کننده ساکن در یک بازار رقابتی،دارای اهمیت بسزایی است، حال می خواهد این مشکل ناشی از بالابودن صدای باد از یکی از درب های خودرو باشد و یا ….در مجموع،سهولت خرید خودرو در این مناطق و تنوع بی مانند آنها خریدار را ترغیب می کند که خودروی خود را در کمترین زمان ممکن تعویض نماید و از همین رو خیلی از مدل های خودرو پیش از آنکه کارکردشان به صد هزار برسد از مدار حمل و نقل خارج شده و راهی مراکز اسقاط خودرو می گردند.در یکی از این کشورها خودم شاهد تلنبار شدن صدها دستگاه تویوتا کمری،هوندا آکورد و هیوندای سوناتا و….با کمتر از ده سال سن در یکی از مراکز اسقاط خودرو بودم،خودروهایی که از لحاظ ظاهری بسیار تمیز و مرتب بودند و معلوم نبود که اگر به کشورمان راه می یافتند به چه قیمتی فروخته می شدند.
Ali Reza
۲۴ مهر ۱۳۹۴تویوتا کلن کم هزینه اس
امیرحسین
۸ آذر ۱۳۹۵اقا یکی به من بگه این تویوتا اف جی کروزر رو بخرم یانه من میخوام یه ماشین عالی بخرم یکی راهنماییم کنه لطفا خودمم از قیافش خوشم اومده یکی دوبار هم سوارش شدم ممنون از راهنمایی هاتون ارادت