تویوتا در نمایشگاه خودروی بانکوک، مدل ۲۰۱۴ سدان کوچک Vios را معرفی نمود؛ خودرویی که خط تولید آن در تایلند بوده و تویوتا در فکر تولید سالانه ۸۰,۰۰۰ دستگاهی آن در بازار تایلند و صادرات بیش از ۴۰,۰۰۰ دستگاهی آن به بیش از ۸۰ کشور جهان است . . .
ویوس خودرویی است که برای نخستین بار در سال ۱۹۹۷ میلادی در تایلند معرفی شد که البته بعدها او را با نام بومی دیگر محصول تویوتا در تایلند – یعنی سولونا – می شناختند. تویوتا صادرات این محصول ارزان قیمت را از سال ۱۹۹۹ میلادی و تنها به هفت کشور آغاز کرد که اتفاقا با رسیدن مجموع صادرات ۱۸۷,۰۰۰ دستگاهی در آن سال، با استقبال خوبی هم روبرو شد. ویوس از سال ۲۰۰۳ میلادی همواره جزو لیست ۱۰ تایی “پرفروش ترین سدان های کوچک تایلند” بوده و شاید به همین دلیل است که تویوتا علاقه ای به انتقال خط تولید آن از تایلند ندارد.
مدل های جدید ویوس همانند نسخه های جدید تویوتا ورسو و تویوتا یاریس طراحی شده و بقول تویوتا مختص جلب توجه آن دسته از مشتریانی ساخته و پرداخته شده که می خواهند برای نخستین بار خودرویی بخرند! طول، عرض و ارتفاع ویوس به ترتیب معادل ۴.۴۱، ۱.۷ و ۱.۴۷۵ متر بوده و فاصله محوری آن نیز دقیقا برابر ۲,۵۵۰ میلیمتر است؛ بنابراین در ابعاد و اندازه ها نزدیکترین خودروی تویوتا به یاریس سدان خواهد بود.
البته ویوس ۲۰۱۴ به عنوان خودرویی نسبتا ارزان قیمت، آنقدرها هم کسل کننده نیست. وجود پروژکتورهای درون سپر، رینگ های ۱۵ یا ۱۶ اینچی آلومینیومی، ورودی هوای بزرگ جلو و زه های کرومی بدنه در نمای ظاهری و همچنین استفاده از سیستم پخشی با چهار اسپیکر با پورت USB/AUX در نمای داخلی، ازجمله ویژگی هایی خواهند بود که همگی برای نگهداشتن سطح رضایت مشتریان در کمترین حالت هستند.
پیشرانه ویوس ۲۰۱۴ موتوری ۱.۵ لیتری چهار سیلندر با قدرت ۱۱۰ اسب بخار و گشتاور ۱۴۱ نیوتن متر بوده که بصورت استاندارد با گیربکس پنج سرعته دستی (چهار سرعته اتومات سفارشی) همراه می شود.
JINPACHI
۷ فروردین ۱۳۹۲جون میده برای بازار ایران .
تا کی باید سوار فرغون های ملی بشیم ؟؟؟؟؟.
slr722
۷ فروردین ۱۳۹۲از ریو و ورنا بهتره…
amin
۹ فروردین ۱۳۹۲slr جان بعد خوندن نظراتت توی صفحه کرولا 2013 باید این رو هم بگم که درسته شما از پرادتون راضی نبودین ولی من کمری 2005 7 سال کرده خودمونو با کیا موهاوی عوض نمیکنم ! مگه اینکه عوض کنم بفروشمش و یه لندکروز کارکرده بگیرم …
.
.
.
.
.
توی افکارتون تجدید نظر کنین چون هیچ وقت یک فرد بافهم نمیگه تویوتا 100 ساله اشغاله و کیا 20 ساله خوبه …
.
.
.
ایرتویا کارت درسته …
علی
۷ فروردین ۱۳۹۲تویوتا یکی و بی همتا.
مورانو
۷ فروردین ۱۳۹۲زیباست
سايه سفيد
۸ فروردین ۱۳۹۲قیمتش رو نگفتی که چنده؟
محمدرضا
۸ فروردین ۱۳۹۲از نظر فنی شبیه ال90 ولی از نظر طراحی این کجاو ان کجا.واز نظر قیمت……………!!!
amin
۸ فروردین ۱۳۹۲عاشقتم تویوتا
بهزاد
۱۰ فروردین ۱۳۹۲slr جان
لگن تویوتا می ارزه به هرچی کیا و هیوندا….
سام*
۱۰ فروردین ۱۳۹۲عشق است تویوتا.کیا و هیوندا که لگن سازن.
پرهام
۱۱ فروردین ۱۳۹۲مثل همیشه بی اصالت. تویوتا هر محصولی میزنه یه شکله
جلال
۷ مرداد ۱۳۹۲نمی دونم چرا هر کسی که از ماشین هیچی نمیدونه یکسره دم از اصالت طراحی میزنه!!!!!!!!!!!!!
کامران
۱۶ فروردین ۱۳۹۲پرهام جان! می دونی اصالت یعنی چه.. قطعا نه
تویوتا 75 سال خودرو تولید می کنه!!!
همین یکنواختی شکل که گفتی شاخص مهم شخصیت و اصالت یه خودرو سازه. که مثال بارزش پورشه هست که 50 سال شکل کلیش رو تغییر نمی ده.
شما یا چینی سواری یا نهایتا کره ای سوار که هر مدلشون هر سال یه شکله که این دقیقا یعنی پیدا نکردن اصالت خودروساز های چینی و کره ای
محمد
۱۵ بهمن ۱۳۹۲واسه کارهای شهری و مسافرت های کوتاه مدات بسیار عالیه.
M_Z
۹ آبان ۱۳۹۳خواهشن از دادن نظرات بی محتوا و از روی تعصب خودداری کنید.شرکت هایی مثل کیا و هیوندای شاید مدت زمان کمی باشه وارد عرصه خودروسازی شدن ولی با پیشرفت تصاعدی خودشون توانسته اند به جایگاهی برسند که در سطح جهان خودشون رو مطرح کنند.شما که خیلی راحت نشستی پشت کامپیوترت و مینویسی لگن معلومه هیچ اطلاعی از خودرو و مسائل فنی اون نداری و فقط از روی تعصب بی دلیل اون هم روی خودرویی که سازندش کشوری غیر از کشور خودت هست صحبت میکنی و متاسفانه این خصلت ماایرانی هاست.