تویوتا 222D پروژهی مسابقهای محرمانهای بود که هرگز در هیچ فعالیتی شرکت نکرد زیرا برای حضور در مسابقات بخش S فیا طراحی شده بود.
گروه S برای جایگزینی با خودروهای رالی گروه B در نظر گرفته شده بود اما فیا به خاطر مسابقات گروه A از برگزاری آن خودداری کرده و این باعث شد کمپانیهای معروف پروتوتایپ های توسعهای خود را کنار بگذارند.
یکی از این پروتوتایپ ها تویوتا 222D بود که بر پایهی اولین نسل MR2 ساخته شده بود و البته به خاطر قوانین خاص مسابقات طراحی پیشرانه وسط آن با سیستم چهارچرخ محرک ترکیب شده بود.
سیستم تعلیق این خودرو در بخش جلو از نوع دوبل جناغی و در عقب از نوع مستقل ۵ اتصالی بوده و البته قلب تپندهی آن نیز پیشرانهی ۴ سیلندر ۲ لیتری توربوی سلیکا ST165 GT-Four بوده است.
کارهای مربوط به توسعهی خودرو در سال ۱۹۸۴ شروع شد اما تغییرات بیشتر تویوتا 222D در سال ۱۹۸۵ اعمال گردید. این تغییرات نشان دهندهی تعهد تویوتا به قوانین گروه S بود.
Madjid
۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۶نگه داری یکی از نمونه های این ماشین در مقر موتوراسپورت تویوتا در شهر کلن آلمان خیلی مفاهیم با خودش داره.