تویوتا

تویوتا پریوس با پیشرانه هزار اسبی هل‌کت

برخی علاقه‌مندان دنیای اتومبیل هنوز هم به تویوتا پریوس به عنوان یک موجود عجیب و غریب نگاه می‌کنند؛ خودرویی به منظور گرفتن روح و لذت رانندگی طراحی شده است. طراحی فربه، جعبه‌ای و اقتصادی به همراه رانندگان متعصّب دوستدار محیط زیست نیز نتوانسته کمک زیادی برای پریوس داشته باشد. اکنون درنظر بگیرید که یک پیشرانه پر سر و صدای سوپرشارژر ۶.۲ لیتری V-8 از داج هل‌کت در زیر کاپوت پریوس استفاده شود؛ آیا باز هم خودرویی غیرجذاب خواهد بود؟


کسانی که یک موتور هل‌کت V-8 را در یک پریوس کار گذشته‌اند، دانشمندانی در امریکن ریسینگ هدرز (ARH)، در «دیر پارک» نیویورک بوده‌اند که به نظر می‌رسد هیچ‌وقت کاری را نیمه‌کاره انجام نمی‌دهند و نام پروژه خود را “PriuSRT8” گذاشته‌اند.


البته این پروژه صرفاً نصب پیشرانه هل‌کت نبوده و تیم ARH زمانی را نیز برای ساخت و اتصال شاسی لوله‌ای با استاندارد NHRA صرف کرده‌اند. در غیر این صورت، پریوس از همان ابتدا نمی‌توانست به حرکت خود ادامه دهد و یا به علت تنش پیچشی ناشی از موتور، قطعاتش از یکدیگر جدا می‌شدند؛ چرا که پریوس هرگز برای مدیریت قدرتی بیش از ۱۲۱ اسب‌بخار  طراحی نشده است.


در همین حال، ARH به فکر ارتقای طبیعت شرورانه هل‌کت نیز بوده و در نهایت،‌ نزدیک به یک هزار اسب‌بخار در اختیار این نسخه از پریوس قرار گرفته است. انتقال قدرت نیز از طریق یک گیربکس «مگنوم» ۶ سرعته دستی انجام می‌شد که قدرت را به یک دیفرانسیل عقب سفارشی ۹ اینچی «فورد» ارسال می‌کند.


با اینکه این نسخه از پریوس با طبیعت خاص این مدل خودروی تویوتا مطابقت نمی‌کند و بسیاری شاید آن را حتی توهین‌آمیز بدانند، ولی چه کسی از کنار یک پریوس ۱۰۰۰ اسبی که مانند یک هل‌کت و دمون سوپرشارژر غرّش می‌کند، به‌سادگی عبور می‌کند؟

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

مسعود انیس حسینی

مسعود انیس حسینی، مترجم اخبار و مطالب در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۸ دیدگاه‌ها

  1. Amir Schumacher

    ۵ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (11565 ديدگاه)

    چه مسخره
    مگه همون هلکت چش بود؟

  2. سامان اذری

    ۵ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (3216 ديدگاه)

    جالب میشه
    احتمالا از یه چلنجر با همون قدرت سریع تر باشه
    چون ضریب درگ پریوس خیلی پایینه

  3. (ali(CHEVY NOVA

    ۵ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (7384 ديدگاه)

    این موتور رو مىنداخت رو دوج دارت 69 کولاک مىکرد
    دوج دارت 69 خوراکش این موتور هست و نسبت به بقىه دوج هاى قدیم سبک تره و رکورد 400 متر خوبى رو مىتونه با این موتور بزنه

    1. MOBIN POURMAND

      ۵ مرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (78 ديدگاه)

      داداش نیستی پدال خیلی خلوته.حوصله مون سر رفت.من دوئلارو بخاطر نظرسنجی های تو میخوندم.

  4. DEADPOOL

    ۵ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (164 ديدگاه)

    هنوزم صدی 4لیتر میسوزونه؟?

  5. PaRHaM

    ۵ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (741 ديدگاه)

    چ شود???
    خیلی باحاله
    باهاش درگ بزارن??
    فک کنم پرواز کنه??
    فقط سوالم اینه ک کجاش جا دادن موتور رو؟?

  6. محمد

    ۷ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (226 ديدگاه)

    با بعضی از تغییرات واقعا نمیشه کنار اومد، موتور هلکت روی پریوس آخه؟
    واقعا ابهت اسم هلکت رو خدشه دار میکنه این کار.

  7. mohammad_fm480

    ۷ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (1894 ديدگاه)

    پریوس اصلا مال این حرفا نیست.خخخ
    این کجا هلکت کجا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا