کامیون جدید تویوتا قواعد بازی را تغییر خواهد داد!

جمعه 8 فروردین 1399 - 07:30
مطالعه 3 دقیقه
Kenworth 2
تویوتا میرای خودرویی با طراحی بسیار عجیب است اما زیر پوست آن شاهد یکی از پیشرفته‌ترین قوای محرکه خودرویی خواهید بود. ما به قوای محرکه هیدروژن سلول...
تبلیغات

تویوتا میرای خودرویی با طراحی بسیار عجیب است اما زیر پوست آن شاهد یکی از پیشرفته‌ترین قوای محرکه خودرویی خواهید بود. ما به قوای محرکه هیدروژن سلول سوختی اشاره می‌کنیم که هیدروژن را به برق تبدیل کرده و تنها بخار آب تولید می‌کند. این ایده می‌تواند به‌صورت بالقوه گازهای گلخانه‌ای تولیدی توسط خودروهای سواری را به صفر برساند و حتی مالک نیازی به شارژ خودرو در خانه نخواهد داشت.

تویوتا قبلاً با شرکت کنورث برای استفاده از هیدروژن سلول سوختی در کامیون‌ها همکاری کرده است. هم‌اکنون ژاپنی‌ها با هینو موتورز همکاری کرده‌اند تا به‌صورت مشترک اقدام به توسعه یک کامیون هیدروژنی دیگر بکنند.

هینو بخشی از امپراتوری تویوتا بوده و از نظر فروش کامیون‌های مدیوم و هوی دیوتی حرف اول را در ژاپن می‌زند. این شرکت هم‌اکنون به تولید اتوبوس، پیشرانه‌های دیزلی و لندکروزر پرادو در ژاپن مشغول است. هینو همچنین برخی قطعات سیستم تعلیق و اکسل تویوتا تاکوما، توندرا، سکویا و... را تولید می‌کند.

کامیون سلول سوختی که تصاویر آن را مشاهده می‌کنید بر پایه هینو پروفیا تولید شده و از تکنولوژی‌های هر دو شرکت سود خواهد برد. هینو می‌گوید شاسی این کامیون به‌صورت ویژه برای جا دادن قوای محرکه سلول سوختی و کاهش وزن کلی کامیون طراحی شده و بنابراین تأثیر مثبتی روی ظرفیت حمل بار این کامیون خواهد داشت.

کامیون موردبحث به دو مجموعه سلول سوختی تویوتا که برای استفاده در نسل بعدی میرای توسعه یافته مجهز خواهد شد. هینو تخمین می‌زند قوای محرکه یاد شده برد حدود 600 کیلومتری ایجاد خواهد کرد اما برخلاف کامیون تسلا که نیازمند زمان شارژ زیاد است، این کامیون تنها نیازمند زمان کوتاهی برای پر کردن هیدروژن خواهد بود. تویوتا و هینو به زمان تولید این کامیون اشاره‌ای نکرده‌اند اما مشتریان می‌توانند این تکنولوژی را در میرای جدید که از سال جاری به عنوان مدل 2021 عرضه خواهد شد بررسی کنند.

نظرات

تبلیغات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.