تویوتا امسال در نمایشگاه خودرو شانگهای یک سدان کانسپت بنام فان را به نمایش درآورده است. این سدان که بر روی پلتفرم جدید تویوتا موسوم به «معماری جهانی» یا TGNA ساخته شده است، شباهتهایی به نسل جدید کمری داشته و فرصتی است برای نشان دادن تطبیقپذیری این پلتفرم جدید.
بااینحال تویوتا بهجز پلتفرم هیچگونه اطلاعات دیگری در مورد کانسپت فان ارائه نکرده است. طراحی این کانسپت اما در اصل نسخهای تیزتر و تهاجمیتر از طراحی نسل جدید کمری است. در جلوی فان چراغهای LED بسیار باریکی بکار رفته و چراغهای روشنایی در روز آن نیز بهصورت عمودی با فرمی مشابه مدل میرای در سپر جلو قرار گرفتهاند.
در پروفیل جانبی شباهت کانسپت فان با کمری جدید بیشتر آشکار میشود؛ اما بااینحال در این کانسپت طراحان تویوتا خط فریم پنجرههای جانبی را کوتاهتر نموده و ارتفاع سقف را هم پایینتر آوردهاند. چراغهای LED بسیار باریک عقب نیز تکمیلکنندهٔ طراحی تهاجمی کانسپت فان هستند.
پلتفرم جدید TGNA ستون فقرات محصولات جهانی آیندهٔ تویوتا خواهد بود و نیمی از محصولات این شرکت تا سال ۲۰۲۰ بر روی آن ساخته خواهند شد. در حال حاضر مدلهای پریوس، C-HR و نسل جدید کمری از این پلتفرم استفاده میکنند و نسل آیندهٔ کرولا نیز روی آن شکل خواهد گرفت.
تویوتا بهاندازهای در استفاده از پلتفرم TGNA جدی است که اعلام کرده برای ارتقاء کارخانهٔ کنتاکی خود ۱.۳ میلیارد دلار جهت پشتیبانی از این پلتفرم سرمایهگذاری کرده است. این سایت تولیدی در ابتدا نسل جدید کمری را تولید خواهد کرد اما پیشرفتهای بعدی موجب میشود که توانایی تولید محصولات آیندهٔ ساخته شده روی پلتفرم TGNA را هم کسب کند.
پوشش کامل جدیدترین رویدادهای نمایشگاه خودروی شانگهای ۲۰۱۷ در پدال، با ما همراه باشید…
ACE
۱ اردیبهشت ۱۳۹۶.
این نسل کمری تمام فکرایی رو که راجع به خراب شدن طراحی های تویوتا داشتم از بین برد.
فيصل.
۱ اردیبهشت ۱۳۹۶تیزر امکانات و آپشنهای کمری ۲۰۱۸ رو دیدم هر چی بود و نبود رو نصب کرده رو مدل ۲۰۱۸. یعنی انگار کامنتای ایرانیا رو خوندن که آپشن بیشتر مشتری بیشتری داره. دمشون گرم
سینا
۱ اردیبهشت ۱۳۹۶بی صبرانه منتظرم ببینم کرولا با این پلتفرم موفق میشه مچ سیویک رو بخوابونه یا نه،
حميد
۱ اردیبهشت ۱۳۹۶مشخصات فنی که نداده ولی طراحی جالبی داره پشتش خیلی خوب شده منتهی فکر کنم نمای جانب یکم در ناحیه دور گل گیرا میتونیم بهتر باشه
فعلا که چراغهای باریک مد شده
محمد
۲ اردیبهشت ۱۳۹۶امروزه با توجه به اینکه همه شرکتهای بزرگ خودرو ساز با ایجاد یه سری المانهای خاص تو چهره محصولاتشون، هویتشون رو نشون میدن مثل جلو پنجره و فرم چراغها، شرکت غولی مثل تویوتا واقعااز این قافله عقب مونده بود و بر اساس انتظاری که ازش میرفت در جهت هویت بخشی به محصولاتش پیشرفت زیادی نداشت.اما این طراحی نشون میده که بالاخره تصمیم جدی به پوست اندازی تو طراحی محصولاتش گرفته.
حمیدرضا
۲ اردیبهشت ۱۳۹۶به نظرم میتونه توجه خیلی از خریدارارو به خودش جلب کنه