تویوتا

حضور کانسپت تویوتا i-TRIL در نمایشگاه خودروی ژنو

بی‌شک هاچبک ۲۱۰ اسب بخاری یاریس فیس لیفت ستاره‌ی تویوتا در نمایشگاه خودروی ژنو ۲۰۱۷ خواهد بود. البته تویوتا نمونه‌ای مفهومی با نام i-TRIL را نیز به این آوردگاه خواهد آورد. این یک خودروی شهری الکتریکی با قابلیت حمل سه نفر است. این خودرو توسط بخش اروپایی کمپانی و با کمک‌های مرکز طراحی نیس فرانسه توسعه یافته است.

toyota-i-tril-concept-teaser
همانند کانسپت i-Road که حدود ۴ سال پیش در ژنو رونمایی شده، i-TRIL از آنچه که تویوتا تکنولوژی Active Lean می‌نامد سود می‌برد. این تکنولوژی قادر است به‌صورت خودکار زاویه‌ی بدنه‌ی خودرو را به منظور تضمین سواری پایدار کنترل کند. این کانسپت دایره‌ی گردش سه متری دارد که به لطف به‌کارگیری سیستم فرمان پذیری چرخ‌های عقب و موتور فعال‌کننده‌ی نصب شده در بخش جلویی سیستم تعلیق جلو به دست آمده است.

Toyota i-Road
Toyota i-Road
بر پایه‌ی اطلاعات گردآوری شده از زاویه‌ی فرمان، حسگر ژیرو و سرعت خودرو، کامپیوترهای i-TRIL زاویه‌ی موردنیاز برای خم شدن در تمام زمان‌ها را محاسبه می‌کنند.
اگرچه کانسپت i-Road تویوتا آرایش صندلی‌های ۱+۱ دارد اما مدل موردبحث ما احتمالاً کمی بزرگ‌تر بوده تا توانایی حل ۳ نفر را داشته باشد. هنوز تصویری از کابین این خودرو منتشر نشده اما احتمالاً از همان آرایش مک لارن F1 برخوردار خواهد بود.
Toyota i-ROAD concept
Toyota i-ROAD concept
کانسپت تویوتا i-TRIL به منظور توصیف دید این برند از خودروی شهری سال ۲۰۳۰ معرفی خواهد شد. در نمایشگاه خودروی ژنو ۲۰۱۷ محصولات برند گازو ریسینگ نیز به نمایش در خواهند آمد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۶ دیدگاه‌ها

  1. farshid omidfar

    ۴ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (72 ديدگاه)

    از ماشینای آینده خوشم نمیاد ماشینا دارن بی روح میشن مثل وسایل الکترونیکی لبتاب گوشی … :(

    1. نوید جهرمی

      ۴ اسفند ۱۳۹۵
      سوابق: (3793 ديدگاه)

      میشه خوش بین بود. ما 50 سال از دنیا عقبیم. تا بخواد اینا تو ایران بیاد یا آلزایمر گرفتیم یا نیسیم. :)

      1. farshid omidfar

        ۴ اسفند ۱۳۹۵
        سوابق: (72 ديدگاه)

        آره اینطوریم میشه :))) ولی قبلنا میشد ماشینارو مثل یه عضو خانواده حساب کنی الان اصلا اون حس رو بهت نمیدن

        1. ACe

          ۴ اسفند ۱۳۹۵
          سوابق: (11565 ديدگاه)

          .
          این ماشینای جدید بعضی هاشون خیلی نازن ، حیفت نمیاد؟
          یه نگاه به چشمای همین تویوتا i road بنداز.
          عشقه ، عشق.

  2. ENER-G-FORCE

    ۴ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (204 ديدگاه)

    سامانه “Active Lean” که تویوتا تو کانسپت خودش به کار برده و هی بهش افتخار میکنه , یه روزی مرسدس بنز با ارائه S کلاس , اسم ” Curve ” روش گذاشت و روانه بازارش کرد… مگه اینکه اینا تفاوت هایی باهم داشته باشن که من ندونم … خوشحال میشم اگه کسی چیزی میدونه به من هم یاد بده

    1. فيصل.

      ۴ اسفند ۱۳۹۵
      سوابق: (350 ديدگاه)

      سیستم active curve که فقط رو سری , GLS GLC و GLE کوپ هست و تو حالت کامفورت سیستم تعلیق مستقل برای هر چرخ هست یعنی هر چرخی بره رو دس انداز همون چرخ فقط تکون میخوره و ماشین تکان کمتری میخوره یا تو حالت اسپورت با کمترین زاویه از پیچ رد میشه و پیچ رو خیلی چابک تر رد میکنه مثل torque vectoring differential لکسس که گشتاور بیشتری به چرخ بیرون پیچ میده تا با کمترین زاویه و بالاترین هندلینگ پیچ رو رد کنه بدون تغییر لاین ماشین تو پیچ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا