در پارکینگ خود جا برای یک کراساوور و یک ون ندارید ولی هردوی آنها نیاز دارید؟ تویوتا راهحل این مشکل را با معرفی کانسپت TJ کروزر ارائه کرده است. این کانسپت برای نمایشگاه توکیو تدارک دیده شده و نام آن از ابتدای کلمات Toolbox و Joy گرفته شده درحالیکه کروز نیز اصلاحی است که سالها توسط تویوتا مورداستفاده قرار میگرفته است.
تویوتا برای کاپوت، سقف و گلگیرهای این کانسپت از پوشش ویژهای استفاده کرده تا این قسمتها را در برابر خراش، کثیفی و یا حتی زمانی که اشیائی بهطور تصادفی با آنها برخورد میکند مقاوم سازد. TJ کروزر مانند یک ون، استایلی جعبهای شکل دارد و بر روی پلتفرم ANGA ساخته شده است. همچنین برای این ماشین یک قوای محرکه هیبریدی متشکل از یک موتور ۲ لیتری بنزینی در نظر گرفته شده که نیروی آن به چرخهای جلو یا هر چهارچرخ منتقل میگردد.
این کانسپت همچنین از سیستم تعلیق بلند و رینگهای آلیاژی ۲۰ اینچی سود میبرد که با لاستیکهای بریجستون پوشیده شده است. همانطور که اشاره شد، TJ کروزر خودروی نیمه کراساوور، نیمه ون است که به همین منظور به درهای کشویی بزرگی مجهز شده است. این درها هنگام بارگیری یا تخلیهٔ اشیاء و محمولههای بزرگ بسیار مفید خواهند بود.
این خودرو داری سه ردیف صندلی است که ردیفهای سوم و دوم آن قابل جمع شدن هستند. در این صورت فضای باری تا ۳ متر در خودرو فراهم میشود که آنرا به یک وانت مسقف تبدیل میکند. برای افزایش کارایی TJ کروزر، تویوتا حتی چندین محل اتصال در پشتی صندلیها و کف خودرو برای بستن اشیاء و بارها تعبیه کرده است. علاوه بر این، به خاطر بزرگی درِ عقبی خودرو، امکان قرار دادن دوچرخه، تختهٔ موجسواری و سایر اشیاء بزرگ در داخل TJ کروزر نیز وجود دارد.
کانسپت TJ کروزر تنها یکی از محصولات تویوتا است که در نمایشگاه توکیو به نمایش درخواهند آمد. دیگر ساختههای این شرکت ژاپنی که قرار است در نمایشگاه خانگیاش به نمایش درآیند شامل کانسپت GR HV اسپرت، کانسپت نزدیک به تولید سدان کراون و نسل جدید سدان لوکس سنچوری میشود. نمایشگاه خودروی توکیو ۲۰۱۷ در تاریخ ۲۵ اکتبر برابر با ۳ آبان آغاز میشود.
:::فرشاد:::
۱۶ مهر ۱۳۹۶به نظر میرسه از حیوان Sloth (تنبل) در طراحیش الهام گرفتن، حتما سرچ کنین ببینین.
Mohammadreza
۱۶ مهر ۱۳۹۶آفرین به این تیز بینی. انگار همونطور که شما گفتی هستش
ارش
۱۶ مهر ۱۳۹۶ایول خوشم امد.
SCUDERIA ITALIA
۱۶ مهر ۱۳۹۶.
ایول …
یادعصر یخبندان افتادم.
:::فرشاد:::
۱۶ مهر ۱۳۹۶ارادت دارم دوستان ⚘
sina
۱۶ مهر ۱۳۹۶این کانسپت در کنار کانسپت های FT-4X و GR HV این نوید رو میده که در اینده نه تنها دیگه تویوتا خسته کننده نخواهد بود که جز جذاب ترین هاست.
:::فرشاد:::
۱۶ مهر ۱۳۹۶GR HV به جز قسمتهایی از کابینش، جذابیت خاصی نداره.
sina
۱۶ مهر ۱۳۹۶من پشت و داخلش رو هم خعلی دوست داشتم.
Infinite
۱۶ مهر ۱۳۹۶از جهت خسته کننده بودن با نبودن که باید منتظر محصول نهایی بود . متاسفانه فرم و شکل طراحی این محصول هم مثل محصولات دیگر تویوتا فاقد یک زبان طراحی و دی ان ای مشخص هست. حس میکنم هر محصولی از تویوتا در دنیایی متفاوت از محصولات دیگه این برند هست. این کانسپت هم اگر لوگوی فورد روش بود برام باورپذیرتر بود…
———————
آقای دهقان عزیز ضمن تشکر از مطلب لطفا جمله آخر رو اصلاح بفرمایید. نمایشگاه ۳ آبان (شما نوشتید ۳ مهر) شروع میشه.
امیر دهقان
۱۶ مهر ۱۳۹۶سپاس از تذکر شما
اصلاح شد
sina
۱۶ مهر ۱۳۹۶نمایشگاه توکیو هم 27 اکتبر که میشه 5 آبان برگزار میشه.
اصلاح کنید لطفا
ارش
۱۶ مهر ۱۳۹۶از اون مدلهاست که دوست دارم داشته باشم.
ایرانی
۱۶ مهر ۱۳۹۶تلفیقی از امروز و دهه ۸۰…
مهدی
۱۶ مهر ۱۳۹۶شبیه یخچال ساید بای سایدی که چرخ زیرش گذاشتن
ستار
۱۶ مهر ۱۳۹۶طراحی ش بازگشت به عقب انگار
جالب نیس دیگه به نظرم
نوید جهرمی
۱۶ مهر ۱۳۹۶مثل ماشینای حمل پول و زندانی امریکایی شده
SCUDERIA ITALIA
۱۶ مهر ۱۳۹۶جلوش زیاد به سبک تویوتا نمیخوره ولی عقبش قشنگه.