اگر مختصر آشناییای با دنیای خودرو داشته باشید میدانید که روشن شدن خودروهای مسابقهای در مقایسه با خودروهای عادی کاملاً متفاوت بوده و بسیار هم سخت است. هیوندای i20 WRC که در ویدئو هم مشاهده خواهید کرد از این قاعده مستثنا نیست.
البته پس از استارت زدن این خودرو تحت تأثیر عملکرد آن قرار خواهید گرفت زیرا شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت آن در یک چشم بر هم زدن ثبت میشود اما خب رسیدن به آن نقطه زمان میخواهد. یکی از نویسندگان تاپ گیر چگونگی استارت خوردن و لانچ این خودرو را نشان میدهد.
حتی پیش از استارت زدن هم راننده باید در صندلی مسابقهای کربنی جای بگیرد و کمربندهای ایمنی چندنقطهای را ببندد. البته زمانی که این کار صورت گرفت نمیتوان به سادگی خودرو را استارت زد، پا را از روی کلاچ برداشت و حرکت نمود.
اول اینکه راننده باید دکمهی استارت را فشار داده و نگه دارد و ترمزدستی هیدرولیکی را بکشد، سپس پدال گاز را نگه دارد و دستش را از روی دکمه استارت برداشته و سریعاً ترمزدستی و کلاچ را در یک زمان رها نماید. حتی پس از همهی این کارها نیز باید کار را با ظرافت انجام دهید تا به شتاب بهینه برسید.
نویسندهی تاپ گیر پس از لانچ سریع خود ایدههایی که دارد را تشریح میکند. i20 سریعاً شتاب گرفته و در یک چشم بر هم زدن ناپدید میشود. در ادامه نیز تصاویری بسیار آهسته از این خودروی رالی را میبینیم.
این تصاویر آهسته اجازه میدهند کیت بدنهی آئرودینامیک هیوندای را تشخیص دهیم. حتماً با ما همعقیده هستید که دیدن هاچبک هیوندای با آئرودینامیک متمایز حس خاصی دارد. اگر قبلاً با خودروهای رالی آشنایی زیادی نداشتهاید قطعاً این ویدئو میتواند میزان دیوانه وار بودن آنها را نشان دهد!
یانکی
۱۴ مهر ۱۳۹۸والا من و دیگر دوستام که معمولا هر هفته با داشتهامون مسابقه میدیم همینجور لانچ میکنیم.البته دف جلو ها.
محمود
۱۰ خرداد ۱۳۹۹رالی یعنی عشق ، یعنی بیراهه . یعنی خطر . یعنی مرگ برای هیجان(هیجان به هر قیمتی) . بنظرم این فلسفه رالیه ?
مگه بهتر از این هم داریم
شاهین
۱۴ مهر ۱۳۹۸رالی حرفه ای ترین مسابقات خودروییه
خیلی دوست دارم تو یکی از ماشینا بشینم و تجربش کنم
نهایت هیجانه حتی بهتر از فرمول وان
ماشین جاده ای که به صورت دستی تیونینگ شده و توی جاده های عمومی با حداقل سرعت 200 تا مسیر رو طی میکنن توی انواع آب و هوای جوی
واقعا جرعت میخواد، راننده های رالی جهش یافته هستن
datsun
۱۴ مهر ۱۳۹۸منم مسابقات رالی رو بیشتر از هر مسابقه ای دیگه ای دوست دارم واقعا هیجان انگیزه
محمد
۱۵ مهر ۱۳۹۸این در واقع یعنی پای راست روی پدال گاز
پای چپ روی کلاچ
دست راست روی اهرم ترمز دستی
دست چپ روی دکمه استارت
واسه داشتن یه عملکرد سریع
…
درواقع هر ۴ دست و پا درگیر باشن و هماهنگی ذهنی هم داشته باشید
تفاوت هم با خودروهای دستی ایرانی، دکمه استارت و ترمز دستی هست که هر ۲ رو با دست راست باید کنترل کنید