خب به سلامتی تصمیم خود برای خرید خودرویی جدید را گرفته و با توجه به علایق و جیب مبارک میخواهید مدلی مناسب انتخاب کنید. پس از این کار شاید بخواهید مدلی با رینگهای بزرگتر را بخرید و یا اینکه از بازار یکدست رینگ انتخاب نمایید. احتمالاً با خود میگویید که رینگ نیز همانند کفش برای خودرو است اما آیا خرج کردن پول بیشتر برای خرید رینگهای بزرگتر عاقلانه است؟
زیبایی در نگاه بیننده است اما باید اذعان کرد که رینگهای بزرگتر نمایی جذابتر دارند و از نظر بصری قوس چرخها را به خوبی پر کرده و به عنوان نتیجه نمایی زیباتر و مستحکمتر به خودرو میبخشند. همچنین برخی طرحها نیز وجود دارد که خاص بوده بنابراین از این نظر نیز خودروی شما انحصاری خواهد بود.
نقاط قوت رینگهای آلیاژی بزرگ
اول از همه اینکه این رینگها ظاهری جذاب به خودرو میبخشند. چیزی ناامیدکنندهتر از اینکه خودرویی زیبا دارای رینگهای کوچک باشد وجود ندارد. رینگهای بزرگتر چشمگیرتر بوده و از نظر بصری تناسب بیشتری با کل بدنه دارند. پس خودرو ظاهری بهتر داشته و شاید ارزشی بیشتر در هنگام فروش داشته باشد.
این رینگها همچنین به هندلینگ خودرو نیز کمک میکنند. وقتی خودرو وارد پیچ میشود، وزن آن به بخش بیرونی تمایل مییابد. در خودروهایی با رینگهای کوچکتر، لاستیک زیر وزن خودرو خم میشود. این مورد به فرمان انتقال یافته و در نهایت باعث میشود که خودرو زودتر از موقع که دارای رینگ بزرگتر است چسبندگی خود را از دست بدهد.
رینگهای بزرگتر خیلی از این مشکل در عذاب نیستند زیرا ارتفاع دیواره خود لاستیک بسیار کمتر است بنابراین در پیچ خیلی تحتفشار قرار نمیگیرد. همچنین سطح لاستیک در پیچها بیشتر با سطح زمین در تماس است و بنابراین چسبندگی بیشتری را ایجاد میکند.
نقاط ضعف رینگهای آلیاژی بزرگ
جای تعجبی ندارد که رینگهای بزرگتر و زیباتر گرانتر نیز باشند. رینگهای آلیاژی رنجروور ۲ هزار پوند قیمت دارند اما حتی در خودروهای عادیتر نیز این اضافه پرداخت میتواند تا هزار پوند نیز باشد. همچنین با خرید رینگهای بزرگتر باید لاستیکهای بزرگتری را نیز خریداری کنید که آنها نیز بهای بیشتری نسبت به نمونههای کوچکتر دارند.
رینگهای بزرگتر و لاستیکهای دیواره کوتاهتر شاید باعث بهبود هندلینگ شوند اما در مواجهه با دستانداز و ناهمواری ویژگیهای خوب آنها رنگ میبازد. با وجود رینگ کوچکتر، لاستیک دیواره بلندتری داشته و اثرات ناهمواریها را قبل از انتقال به کابین جذب میکنند. رینگهای بزرگتر نمیتوانند این اثرات را جذب کنند و این ضربات به کابین انتقال یافته و از راحتی خودرو کاسته میشود.
با توجه به اینکه هیچیک از ما یک رانندهی حرفهای پیست و استیگ نیستیم، پس نباید دراینباره اشتباه کنیم. بسیاری از ما تنها دربارهی زیبایی ظاهری خودرو مشتاق و علاقهمند هستیم.
رینگ بزرگتر هزینهی تعمیر بیشتری نسبت به نمونههای کوچکتر دارد زیرا احتمالاً خسارات بیشتری را متحمل خواهند شد.
قضاوت نهایی
انتخاب دراینباره به ترجیحات شخصی شما مربوط میشود. اگر ظاهر رینگهای بزرگتر را دوست دارید و یا هندلینگ بهتر در پیچها را ترجیح میدهید پس میتوانید این نوع رینگها را انتخاب کنید. تا زمانی که با دقت رانندگی کنید، خسارتی به آنها نخواهید زد و در بازار خودروهای دستدوم نیز احتمالاً مشتری بهتری خواهید داشت.
اگر چندان اهمیتی به اثرات بصری رینگها نمیدهید (شما در هنگام رانندگی داخل خودرو هستید) یا اگر میخواهید که بهترین کیفیت سواری ممکن را داشته باشد توصیه ما این است که پولتان را صرف آپشنی کنید که بهتر مناسب شماست. شاید سیستم ناوبری سفارشی بیشتر از رینگهای پرزرقوبرق به کار شما بیاید!
محمد رضا داروئی
۷ مهر ۱۳۹۵با سلام.مفید و جالب بود.تشکر
فقط انگلستان
۷ مهر ۱۳۹۵ماشین هر چی لوکس تر و سنگین تر (از لحاظ شخصیت) باشه رینگش از حالت پنج پر بودن بیشتر خارج می شه مکلارن پی1 که یکی از بهترین ماشین های اسپورته ولی چون بیشتر به لوکس بودن و سنگین بودن متمایله تعداد پره های رینگش خیلی بیشتر از پنج تاست ولی استثناء هم داریم مثل رولزویس ریس و … که خیلی لوکسن ولی بیشتر از رینگ پنج پر استفاده می کنن.
mahdi
۷ مهر ۱۳۹۵آری آری اونم رینگای ووسن
سامان
۷ مهر ۱۳۹۵من ماشینم رینگ استانداردش 15 هست ولی من 16 اینچ انداختم ماشین خیلی خوش رخ میشه ولی کوچیکترین چاله ها و ناهمواری های خیابونهارو رو به بدنه انتقال میده باعث میشه جلوبندی زودتر به صدا بیوفته
واسه همون باید لاستیک نرمی رو بندازید زیر ماشین
راستی واسه واسه تایر سایز
205.16.55 شما کدوم برند رو بجز هانکوک پیشنهاد میکنید که نرم باشه تو ایران هم پیدا بشه
مجید
۷ مهر ۱۳۹۵من به شخصه جنس رینگ و لاستیک خیلی برام مهمه و از اون مهمتر از اون وزن.ماشین من 206 تیپ 5 هستش لاستیک های فابریک رو با نمونه 195 تعویض کردم و رینگ هم یه مدل 15 اینچ آلیاژی ولی وزن مجموعه تغییر نکرد و الان دوساله که دارم نه جلوبندی و نه فرمون و نه حتی مصرف ماشین تغییر نکرد برای بهتر شدن هندلینگ هم از باد نیتروژن استفاده کردم به علاوه استرس بار و راضیم حتی باهاش پیست هم میرم
mashti bash
۱۵ فروردین ۱۳۹۹دانلوپ بنداز.خیلی نرمه.بشخصه رینگ 17انداختم دانلوپ خوب جواب داده لاستیک نرمیه فقط قیمتش بالاس
امیر بزرگمهر
۹ آذر ۱۳۹۹پیرلی ایتالیا و میشلن آلمان
حسه سیمی
۱۴ دی ۱۳۹۹داداش برند نرم ژاپنی فقط دانلوپ شهری بخر کوهستان و اینا نه معمولیش انگار بادکنکه ولی قوی و پر اصطحکاک. عمرشم خوبه
مجی
۱۸ دی ۱۴۰۰از لاستیکهای چینی استفاده کن جنس خوبشو یا کویر
سول
۱۳ آذر ۱۴۰۲سلام لاستیک یوکوهاما استفاده کنید
محمد
۷ مهر ۱۳۹۵اووووف vossen چی میزنه یه بار یه تویوتا جی تی ۸۶ رینگ vossen طلایی سوارش بود رد شد دیونه شدم به غیر او دوج چلنجره کلا محو شدم ???????????
bernado
۷ مهر ۱۳۹۵با این سلیقه امریکایی ها که رینگ های فوق بزرگ روی ماشین هاشون میزارن حال نمیکنم مثل عکس اخری
madjid911 GT2
۷ مهر ۱۳۹۵رینگ بزرگ خوبه.
مخصوصا آئودی زیباترین رینگ ها رو داره.
ماشین های هندی و چینی با اون چرخای کوچیک رو میبینم یاد کالسکه ی بچه میافتم.
uss zumwalt DDG-1000
۷ مهر ۱۳۹۵یاد چی هم افتادی
امیر
۲۲ آذر ۱۳۹۵از لحاض زیبای رینگ هیچ رینگی به اگرا نمیرسه
پرهام
۱۵ دی ۱۳۹۵BBS
هم رینگ هاش خیلی خوشگله
<<<<<
۷ مهر ۱۳۹۵من به عنوان کسی که سالهاست تو کار خرید و فروشم اینطور تجربه کردم که رینگهای غیراستاندارد (اسپورت) به خاطر ایراداتی که در زیر و بند و جلوبندی ماشین ایجاد میکنند باعث افت قیمت ماشین میشن
<<<<<
۷ مهر ۱۳۹۵مورد داشتیم شرکت مونتاژکار اتاق سمند رو برداشته با چراغهای جدید گفته این دناست!!!
حتی وقت نذاشته یه مدل رینگ بزرگتر با طرح جدید روش بذاره
بعدم 10 میلیون گرونتر از سمند انداخته به ملت
ملتم که همیشه در صحنه ماشالا
hdkaka
۷ مهر ۱۳۹۵این تو ایرانه که این همه دست اندازه داره اصلا کلا چقدر دست انداز و چاله چوله تو امریکایا اروپا وجود داره که رینگ بزرگ نگیره برای لذت بردن.
تازه بحث ماشینم هست چه ماشینی سوار میشی
مهرداد
۷ مهر ۱۳۹۵شما توی کدوم کشور زندگی میکنی؟
uss zumwalt DDG-1000
۷ مهر ۱۳۹۵دقیقا به ترجیحات شخصی مربوط میشه
GOD BLESS AMERICA
۷ مهر ۱۳۹۵به به
ببین من بسته به سایز خودرو یه رینگ متوسط با لاستیک فاق بلند رو ترجیح میدم.
آرامش خیلی حس خوبیه ، لاستیک فاق بلند از کمر درد هم جلو گیری میکنه.
البته من چون پا به سن گذاشته ام به این چیزها فکر میکنم نه؟
MjM
۷ مهر ۱۳۹۵اینم میشه گفت سلیقه ایه!! ….رینگ بزرگ و کاهش ارتفاع ماشین باعث اسیب میشه و باعث خشک تر شدن ماشین میشه…از طرفی ظاهر ماشین رو خوب نشون میده..اسپرت تر میشه..ولی تا یه حد …رینگهای بیش از اندازه بزرگ و کاهش ارتفاع زیاد نه تنها زیبا نیست..ابهت ماشینم خراب میکنه.
حسین
۷ مهر ۱۳۹۵رینگ بزرگ فقط با دیسک ترمز بزرگ و کلیپس بزرگ خودشو نشون میده مثلا آگه دقت کرده باشین رینگ ولوستر و 528 جفتشون 19 هست ولی زیبایی کدومشن
سعید
۷ مهر ۱۳۹۵ماشین های ساخت وطن که از لحاظ موتوری خیلی ضعیف هستن نیازی به تعویض رینگ و تایر با سایز خیلی بزرگ ندارن برای این ها همون رینگ و تایر شرکتی هم براشون بزرگه
بنده پژو پارس دارم به نظرم رینگ پراید هم براش زیادیه موتورش اصلا زور نداره فقط بنزین می سوزونه
معین
۷ مهر ۱۳۹۵منم روا دارم. رینگای 16 زیرش گذاشتم. حدودا 4 ساله.
لاستیکا هم 205/55 مارک سومیتومو
مشکلی باهاش ندارم
چسبندگی عالیه. مخصوصا شهر ما که بارون زیاد میاد. بدرد میخوره
سعید
۷ مهر ۱۳۹۵هندلینگ، هندلینگ، هندلینگ! همه چی ماشینا جدیدن شده این یه کلمه! بابا من دلم لک زده برای یه سواری نرم و لذتبخش، مگه چقدر پیش میاد که آدم سر یه پیچ ماشینو به چالش بکشه که رینگ اینقدر بزرگ بندازی؟ از اونور وقتی از روی یه خودکار که وسط خیابون افتاده رد میشی دقیقا منتقلش میکنه به ستون فقرات! بنظر من رینگ و لاستیک استاندارد ولی به جاش یه سیستم صوتی مناسبتر.
مهدی drift
۸ مهر ۱۳۹۵با اون ماشین اخری خیلی حال کردم فقط رینگاش اصلا بهش نمیاد
mohammad fm480
۲۸ دی ۱۳۹۵از لاستیک های پروفیل بلند متنفرم درسته نرمه ولی هندلینگ ماشینو پایین میاره و در صورت کمباد شدن و یا بصورت معمولی زودتر خراب میشه.
چرخ باید پهن و پروفیل کوتاه باشه . البته کاملا واضحه که این موضوع سلیقه ایه
mazaher
۱۳ دی ۱۳۹۶من رینگ 206 رو عوض کردم و همان 14 آلیاژی گرفتم ولی لاستیک هانکوک 205 با همان فاق 65 رو انداختم زیرش ولی مصرف سوختش رفته بالا اون هم به علت اصطحکاک زیاد با جاده هست اما جلو بندی رو تا حالا باز نکردم.
محمدرضا سابقی
۲۳ تیر ۱۳۹۸همه چیز اتومبیل فقط فابریک…
بهترین رینگ و لاستیک .. رینگ و لاستیک توصیه شده کارخانه سازنده ماشین..
مهم: از خودنمائی و تجملات بیهوده بپرهیزید..
..
درود بر شما دوستان
M.K karimi
۱۲ مهر ۱۴۰۰به شخصه بنظرم رینگ های خود کارخونه یا حداکثر مقدار کمی بزرگتر از همه موارد دیگه معقول تره !!! ( البته بجز ایرانخودرو و سایپا !!! )
محمدرضا
۱۸ بهمن ۱۴۰۰رانا پلاس صفر دارم و میخوام رینگ و لاستیکشو عوض کنم و میترسم کند بزنه تو سواری ماشین از اونطرفم زشت ترین رینگ و لاستیک با اختلاف ب رانا پلاس میرسه اصلا تناسب ظاهری نداره.لطفا اگه میتونین راهنمایی کنید چ رینگی بگیرم و چ لاستیکی ک سواری نرم و راحت ماشین و ازم نگیره .مد نظر خودم ی رینگ اسپرت سبک 16 با لاستیک کوموهو 205 ولی گفتم دیگه میترسم
علیرضا
۴ خرداد ۱۴۰۲رینگ ۱۴ آلمینیوم ۲۰۷ شمشیری R77 قشنگه برای خانواده ۲۰۶ و ۲۰۷ و رانا
به عنوان یه باتجربه میگم بهترین سواری از نظر نرمی در درجه اول
۱) رینگ فولادی سایز فابریک با لاستیک باریک سایز کارخونه
۲)رینگ فولادی سایز فابریک با لاستیک پهن
۳)رینگ آلمینیوم شرکتی سایز فابریک با لاستیک باریک سایز کارخونه
۴)رینگ آلمینیوم شرکتی سایز فابریک با لاستیک پهن
۵)رینگ آلمینیوم شرکتی یک سایز بالاتر با لاستیک باریک سایز کارخونه
۶)رینگ آلمینیوم شرکتی یک سایز بالاتر با لاستیک پهن
۷)رینگ متفرقه از هرسایزی حتی کوچکتر
توجه کنید که رینگ متفرقه اغلب جنس چدن داره که وزنش زیاده و نسخه اصلی رینگ متفرقه بسیار بسیار نایاب هست و دست من و شما نمیرسه مگر با هزینه ۵۰ میلیون به بالا
و پیشنهادم به دوستان اینه که کوچکترین سایز رینگ و لاستیک خودروی خودتون رو پیدا کنید مثلا خانواده تیبا سایز ۱۳ داره که راننده های ساینا و کوییک هم در صورت استفاده تفاوت نرمیشو حس میکنن
و خانواده پژو و سمند رینگ ۱۴ سواری خیلی بهتری میده
خانواده ال ۹۰ هم اگر بتونن رینگ ۱۴ مدل E0 رو گیر بیارن مطمعنا سواری بهتری از ۱۵ دارن
تجربیاتی که گفتم فقط و فقط برحسب معیار نرمی سواری و آسایش اتاق و افزایش شتاب و کشش خودرو هست و معیار زیبایی در نظر نگرفتم
علیرضا
۴ خرداد ۱۴۰۲رینگ فولادی یک سایز بزرگتر با لاستیک فابریک
رینگ فولادی یک سایز بزرگتر با لاستیک پهن
این دوتا قبل از رینگ آلمینیوم شرکتس ها قرار میگیرن
چون رینگ آلمینیوم شرکتی یک و نیم کیلو از هم سایز خودش سنگین تره