برخی آزمایشها هستند که واقعاً انجام آنها در خانه خطرناک است؛ از جمله راندن یک خودرو که مخزن روغن آن کاملاً خالی شده است. امّا در ویدیویی که در ادامه میآید، این اتفاق واقعاً رخ داده و دستاندرکاران Car Throttle، توانستهاند به مدت ۱۷ دقیقه با خودروی ۲۰۰ پوندی مرسدس C180 بدون روغن رانندگی کنند؛ آزمایشی که در نهایت منجر به ترکیدگی موتور و تشکیل ابری از دود شده است.
در حالی که این ۱۷ دقیقه در اطراف یک پیست مسابقه تجربه شده، مطمئناً در صورتی که شرایط دنیای واقعی برای موتور «شبیهسازی» شود، نتایج متفاوتی بهدست خواهد آمد. در هر حال، موتور بدونروغن زمان زیادی را دوام نخواهد آورد؛ چرا که حرارت آن بسیار بالا میرود و از کار میافتد.
همچنین این ویدیو اهمیت روغنکاری را به صورت کلی به تصویر میکشد. تنها وجود روغن در خودروی شما کافی نیست؛ بلکه این روغن باید دارای کیفیت بالایی بوده، یک ترکیب ایدهآل و سنتتیک داشته باشد.
علیرضا
۴ بهمن ۱۳۹۵200 پوند…
Parker
۴ بهمن ۱۳۹۵از این کارهای انگلیسی ها متنفرم…
همه ی زندگیشون مسخره کردن فرانسوی ها و آلمانی هاست…
حسود به معنای واقعی کلمه…
.
.
یک استند آپ کمدی از Rowan Atkinson بازیگر مستر بین نگاه میکردم 10 دقیقه غیر از مسخره کردن زبان و فرهنگ و عادت های فرانسوی ها و آلمانی ها چیز دیگه ای نداشت بگه… تیکه های بینهایت خنک. اما تماشاگران که از مردم انگلستان بودند جوری از ته دل میخندیدند انگار دارند بامزه ترین جوک دنیا رو با مزه ترین آدمی که خلق شده داره تعریف میکنه….
آخه چرا اینقدر تنگ نظری؟
اصلا چشم دیدن بقیه ی کشور ها و پیشرفشون رو ندارن.
برای همین از اتحادیه ی اروپا خارج شدند.
واقعا دلیل این رفتار رو نمیدونم…
.
این بنز با 20 سال سن … با وضعی که مشخصه اصلا ازش نگه داری درست نشده. پیش بینی خود این مجری انگلیسی 5 دقیقه بود… اما بنز 17 دقیقه یعنی بیشتر 3 برابر اون دووم آورد.
تازه قبلش از خالی کردن روغن ها اون همه دریفت خشن رفتند تا موتور حسابی داغ کنه.
بعد از خالی کردن روغن هم که تا جایی که جا داشت به موتور فشار آورد.
.
بنز عالی عمل کرد. ناز شستش … حالا معلوم میشه چرا قیمت ماشین های آلمانی 5 برابر بقیه ی ماشین هاست. هر چقدر پول بدی همونقدر آش میخوری. بنز حتما یک چیزی داره که ” بنز ” شده. BMW ، آئودی ،فولکس ، پورشه هم همینطور.
این مجری حسود هم بیچاره لحظه شماری می کرد که موتور بنز بترکه که خوب حالش گرفته شد
.
سوال من اینه.
چرا این آزمایش باید با بنز انجام بشه ؟ با نماد خودروسازی آلمان.
چرا از ماشین های هندی یا چینی یا عربی مثل جگوار و لندرور یا MG یا مکلارن استفاده نکردن ؟
مگه خودشون نمیگن لندرور نماد سرسختیه ؟
چرا قبل از آزمایش اینقدر به موتور بنز فشار آوردند تا زودتر کم بیاره؟
دلیل اینکه جون دادن یک بنز رو اینطوری نشون بدن چیه؟ اینکه از همون اول مرتب تکرار کنه ” میخوایم این مرسدس بنز رو بکشیم”.
.
وقتی از یک زاویه ی متفاوت به مسائل نگاه کنی خیلی مسائل رو میشه مثل پازل کنار هم گذاشت.
.
جدا بررسی این حسادت شدید انگلیسی ها یک پروژه ی بزرگ میخواد. چرا اینا اینجورین ؟؟؟
شايان
۴ بهمن ۱۳۹۵دوست عزیز
از نظرتون زیاد سخت نمیگیرین؟
اسم این مجری که من در یوتیوب کاراشونو دنبال میکنم الکس هستش و از هممون بیشتر عشق ماشینه
دو تا ماشین داره یکی بی ام و e36 سی سالهکه اسمشو گذاشته کولین و یک میاتا ی بیست و خوردی ساله که اسمشو گذاشته فیل
خیلی هم آدم باحال و عشق ماشینیه به ملیتشم اصلا کاری ندارم انگیلیسی یا ایرانی یا آفریقایی
شايان
۴ بهمن ۱۳۹۵https://www.instagram.com/p/BPI2UgXAj2e/
لینکشم براتون گذاشتم خودش توضیح داده که ناراحت نباشین من این ماشین و خریدم یه تیکه … بود که ارزش تعمیر و بازسازی نداشت
بهم اعتماد کنید
نوید جهرمی
۴ بهمن ۱۳۹۵چون انگلیسی ان. انگلیسی ها به غرور معروفن. خیلی از اروپاییا میگن غیر از خودشون کسیو قبول ندارن. البته تا چ حد این حرف درسته نمیدونم ولی خیلی از ایرانیا هم دست کمی از اونا ندارن.
shah.
۴ بهمن ۱۳۹۵بعضی از گفته های شما درسته و برخی نادرست
احسان
۴ بهمن ۱۳۹۵دوست عزیزمون انگار انگلیسیش خوب نیست چون متوجه نشد که مجری فقط داشت از استقامت بنز تعریف میکرد! خودش هم کلی حال کرده بود باهاش ؛)
Parker
۵ بهمن ۱۳۹۵اینقدر سطحی فکر نکن.
من انسانی خوندم. دانشگاه هم حقوق میخونم.
از انگلیسی. فرانسوی ، عربی و آلمانی به اندازه ی کافی سررشته دارم.
احسان
۵ بهمن ۱۳۹۵خدا رو شکر، پس یکم به حرفهاش هم توجه کن منظورش رو متوجه میشی
امین
۲ بهمن ۱۳۹۶قبلش به ماشین فشار اورده تا هم روغن گرم بشه که بتونن تمام روغن رو از کارتل خارج کنند و هم اینکه نشون بدند ماشینی که دارند آزمایش می کنند ماشین سرحالی هست و انقدر ها هم داغون نیست.
امیر علی
۲۲ شهریور ۱۴۰۲آره
انگلیسی ها به شدت متکبر و خود پسند هستند.
همین روحیه شون باعث استعمار کشورهای دیگه شده…
یهودی ها هم همینطورن.
aston martin
۲۸ بهمن ۱۳۹۷بچه ها صحبت روغن شد .توتال گرون شده میخام روغن ایرانی بزنم به ماشین توصیه مییکنید؟ یا بدرد نمیخورن؟
من خودم چون فک میکنم که توتال وارداتی نیستن و قلابی هستنو همینجا پر میشن یکم نگرانم. نظرتون چیه
رافال M
۴ بهمن ۱۳۹۵خدا عقلی بده ماشین به این نازنینی رو داغون کردن رفت
به جاش بیاین با ماشینای ایران خودرو این کار رو کنین هفت دقیقه دوام نمیاره
Roham
۲۳ مهر ۱۳۹۶هفت ثانیه
كوروش
۴ بهمن ۱۳۹۵قیمت ماشین ؟؟؟!؟؟؟؟!!!!!!؟!؟؟!!!
حسین
۴ بهمن ۱۳۹۵پراید مدل ۸۸ هاچ بک رو بردم تعمیرگاه، نیم ساعتم تو راه بودم.
علت بردن به تعمیرگاه هم رچغن ریزی بود!
وقتی رسیدم فهمیدم نه روغن داشت تقریبا نه آب!
شاید یک هشتم اون چیزی که باید،روغن داشت!
حسین
۴ بهمن ۱۳۹۵روغن*
سامان اذری
۴ بهمن ۱۳۹۵فکنم خودروهای روسی و تویوتا هم دوام بیشتری داشته باشند
تو روغن موتورهای ایرانی هم بهران از همشون بهتره واسه 8 سوپاپ ها مثل پراید پژو سمند معمولی سوپر پیشتاز (قوطی قرمز20w50)
واسه 16سوپاپها مثل تندر 90 سمند EF7 و…بهران سوپر پیشتاز( طوسی رنگ 10w40) از همه بهتره سطح کیفیشون هم SL هست
تو روغن موتورهای خارجی یه زمان لیکومولی توتال و کاسترول خوب بودند ولی حالا توتال ها یا اماراتی یا تولید داخل هستند کاسترول و لیکومولی رو هم خیلی وقته استفاده نکردم
نوید جهرمی
۴ بهمن ۱۳۹۵پیشنهادت تخصصیه داش سامان.
اصلا به روغن موتورهای وارداتی نمیشه اعتماد کرد. بهتره همون ایرانی رو بریزی و زودتراز موعد عوضش کنی.
سامان اذری
۴ بهمن ۱۳۹۵نوید جان یکم تو نت تحقیق کن ببین روغن موتورهای elf تقلبی چه بلایی سر تندر 90 ها اورده
بهران یه روغن موتور معمولیه ولی لااقل میدونی که تقلبی نیس بهتره تو 5 هزارتا هم عوض شه
The R
۴ بهمن ۱۳۹۵تو چراغ برق که برید همه جور روغن هست. به قول خودشون (البته آشنا) میگن 80 درصد وارداتی ها یا تقلبی هستن و یا تولید کارخانه های امارت و هند.
یکی از دوستان که تو بهران کار میکنه گفت یک سری از روغن های بهران سفارشی تولید میشه برای توتال امارات و صادر میشه به امارت و اونجا پر میشه و برمیگردونن به خودمون.
خوب چرا همون روغن با کیفیت تر رو نمیدن تو بازار داخل؟ اگه روغن با کیفیت بزنن کار این وارداتی های تقلبی کساد میشه و به مردم هم یه خیری میرسه. مردم هم پول کمتر میدن و از کیفیت روغن مطمئن هستن و هم ماشینشون داغون نمیشه.
مختاری سنگدهی
۴ بهمن ۱۳۹۵خودروهای ایرانی هم اسطوره روغن سوزی و روغن کم کردن هستن مخصوصا خانواده باابهت پژو
احسان
۴ بهمن ۱۳۹۵۲۰۶ من ۱۷۰ هزار تا کار کرده و نه روغن سوزی داره نه کم میکنه
سامان اذری
۵ بهمن ۱۳۹۵206 هارو نمیدونم ولی پژو سمند های معمولی همشون کم میکنند مخصوصا رو cng
faramarz
۴ بهمن ۱۳۹۵فقط بخاطر اینکه بنزه تونسته دووم بیاره!!!
ماسل
۴ بهمن ۱۳۹۵آقا همش به کنار یکی راجع به قیمتش توضیح بده بارسم نمودار.۲نمره.
خو مگه میشه؟اوراقش کنن بیشتر از اینا می ارزه.اصن همون ستاره ی سه پر بیشتر ازاینا می ارزه.فکر کنم اشتباه چاپی باشه.
Aria
۵ بهمن ۱۳۹۵نه اشتباه نیست. قشنگ خودشم میگه تو هاندرد پاوندز. آقا من ماه قبل تعمیرگاه بودم. یه سمند ای اف سون اومده بود صداش خیلی غیر عادی بود. تعمیرکار کاپوت رو زد بالا روغن رو چک کرد دید یه قطره هم روغن نداره!
سامان
۲۲ شهریور ۱۳۹۶قیمتها در اروپا همینه در ضمن اونجا به خاطر مسایل زیست محیطی حق استفاده از قطعات دست دوم رو نداری
محمدحسین
۲۸ دی ۱۳۹۶من با parker موافقم
حتی برنامه topgear هم در تحلیلی از یک کارشناس هدف تخریب برندهای معتبر خودروسازی (بخصوص آلمان) را کمی دقت میشه دید.