آنچه که امروزه به وفور در کوچه و خیابان دیده میشود، سیل خودروهایی است که ارتفاع بهشدت پایینی دارند و گاهی نیز صدای بلندی از آنها به گوش میرسد! این تب ارتفاع زدن، از پیکان جوانان تا ماکسیما و حتی خودروهای بالاتر را نیز در برگرفته است!
این پدیدهی نه چندان قدیمی، اختصاص به جوانان ندارد و بعضاً افراد میانسال به بالا نیز درگیر آن میباشند! البته از آنجایی که تیونینگ موتور و اجزای فنی خودروها در کشورمان چندان رایج نیست، افراد مجبورند به ارتفاع زدن و امثالهم اکتفا نمایند. البته به این پدیده القاب دیگری نیز دادهاند که ما ضرورتی برای بیان آنها نمیبینیم!
این پدیده در کشورهای خارجی به صورت علمی و معتبر پیگیری میشود تا جایی که بعضاً فستیوالهای اختصاصی مانند نیز هر ساله برگزار میشود. البته لازم به ذکر است که برخی از جوانان نیز به صورت بسیار افراطی این کار را انجام میدهند، تا جایی که یک قوطی کبریت نیز در زیر رکاب خودرو جای نمیگیرد!
راههای زیادی برای این کاهش ارتفاع خودرو وجود دارد که ارزانترین آنها که غیراستانداردترین مورد نیز میباشد، این است که فنر لول کمکفنر را ببرید و بدین طریق از ارتفاع خودروی خود بکاهید!
روش دیگری که وجود دارد، این است که بهاصطلاح کمکفنر خودروی خودتان را پیچ و مهرهای کنید، در این روش داخل فنر را با روغن مخصوصی پر میکنند و به همین خاطر شما کمکفنر نرمتری خواهید داشت. البته ارتفاع خودرو کاهش نمییابد و برای کاهش ارتفاع باید فنر لول کمکفنر را عوض نمایید.
در نهایت میرسیم به علمیترین و استانداردترین روش که البته هزینهی نسبتاً بالایی دارد و آن چیزی نیست جز عوض کردن کمکفنرهای استاندارد خودرو با نمونههای اسپرت و کوتاه. کمپانیهای مختلفی در این باره وجود دارند که از مشهورترین آنها میتوان به Accu air و Ksport و … اشاره کرد.
اما سؤال اصلی اینجاست، هدف از این کار چیست؟ به نظر میرسد که هدف جوانان امروزی از این کار در درجهی اول زیبایی و بعد از آن مواردی مانند افزایش هندلینگ و نظایر آن باشد. البته در اکثر اوقات نتیجهی چندان جالبی به دست نمی آید زیرا نرمی سواری خودرو تا حد زیادی کاهش مییابد و فرد عطای زیبایی خودرویش را به لقایش میبخشد!
علاوه بر مورد بالایی که ذکر گردید، افزایش استهلاک خودرو به خصوص در محور جلو و استهلاک جلوبندی نیز قابل ذکر است. البته این مورد به دلیل اسفالت خیابانها نمود بیشتری دارد. با وجود این موارد، هر روز به شمار افرادی که ارتفاع خودروی خود را کاهش میدهند افزوده میشود. از دیگر معایب کم کردن بیش از حد ارتفاع خودرو میتوان به سروصدا افتادن زودتر خودرو، برخورد سنگریزه و مواردی از این قبیل به خودرو و تحتفشار بودن سیستم زیربندی و فنربندی خودرو اشاره نمود.
موضوع جالب دیگری که باید به آن اشاره کرد، فروش این خودروها است! از آنجایی که نگارنده کموبیش با بازار خودرو آشنا میباشد میتوان گفت که این خودروها در میان قشر عادی و معمولی، خریدار چندانی نخواهد داشت! شاید بتوانید خودروی خود را به جوانی که دنبال اینگونه خودروها میگردد بفروشید!
البته کم کردن اصولی و استاندارد ارتفاع برای خودرو، مزایایی هم دارد که شامل هدایتپذیری و فرمان پذیری بهتر، تعادل بیشتر و… میباشد.
در نهایت انتخاب با شماست! ماشین استاندارد را ترجیح میدهید یا یک “خزنده “را؟!
البته سعی کنید به این سؤال زمانی جواب دهید که با یک خودروی ارتفاع زده از یک سرعتگیر عبور نمیکنید یا با این خودرو به مسافرت نمیروید! چون مطمئنا بر روی جوابتان تأثیر گذار خواهد بود!
پوراحمدی
۲۰ خرداد ۱۳۹۳ماشین جست کوتاه میخای سوار شی و نیازس به ارتفاع زدن نداشته باشی برو ریو بخر . طفلک خودش ارتفاع زده مادر زادی هست.
Carroll Shelby
۴ فروردین ۱۳۹۴جـــــــان …….
انقد از این ماشینا دوسدارم
یه بار یه پارس تو خیابون دیدم طرف خیابونو بند میاورد یک ربع طول میکشید تا از روی سرعتگیر رد بشه خدایی از پورشه بیشتر جلب توجه میکرد
آخ ….. عجب جیگری شده اون پیکان وانت نمره اوروپا
Carroll Shelby
۴ فروردین ۱۳۹۴اون عکس ببینین طرف از پول داری رفته bentley کف خاب کرده .!!!!!!!!!
reza
۲۰ خرداد ۱۳۹۳تشکر اقا شاهین، خوب بود
اون بنز قهوه ای چه خوشگله
بگیریش بزاری پارکینگ فقط نگاش کنی :)
حمید
۲۳ دی ۱۳۹۳سلام ارتفاع می خوای بزنی حال بیای کمک فنر منوتیوپ پارسیا اسپرت با توپی یکپارچه بخر تازه از سواری اسپرت لذت ببر
ایرانی
۲۰ خرداد ۱۳۹۳فولکسا…!!! :))
sunmartin
۲۰ خرداد ۱۳۹۳کم ارتفاع ترین خودروی داخلی کیا ریو هست بنده مدت 8 ساله که دارم به حرات میشه بگم بی آزار ترین خودرویی بوده ک6 در میان اقوام و فامیل داشتم حتی از ورنا ..این خودرو بثورت ارجینال ارافاع کمی نسبت به دیگر خودرو ها داره و این باعث هندلینگ بهتر ، قدرت مانور بهتر بعلت کاهش تماس زیرین خودرو و …میشه
ناشناس
۲۰ خرداد ۱۳۹۳شما یه بار سوار مزدا3 بشی اخر روز زیر ماشین اینقدر میگیره که…
امید
۲۰ خرداد ۱۳۹۳من ارتفاع استاندارد کارخونه سازنده رو ترجیح میدم چرا ماشینو داغون کنی بعدش بگی چه اشتباهی کردم هم باید هزینه کنی اشتباهت رو جبران و هم اسیب هایی که به خودرو میخوره رو جبران کنی در کل زیاد عاقلانه نیست
MPS
۲۴ خرداد ۱۳۹۳به شرط اینکه کارخونه برخلاف ایران خودرو سایپا چیزی به نام استاندارد داشته باشه!
وحید
۶ فروردین ۱۳۹۵برای لذت بردن باید بهاشم پرداخت
ROLLS R R ROYCE
۲۰ خرداد ۱۳۹۳کار بی خودیه!!!!!!!!!!!!!!
آقا شاهین دستت درد نکنه!!!!!!!!!
شاهین
۲۰ خرداد ۱۳۹۳مخلصم داداش.
nader
۲۱ خرداد ۱۳۹۳آقا یاد بگیرید به علایق دیگران احترام بذارید
و بهونه دست پلیسای با فرهنگ ندین
لکسوس
۲۱ خرداد ۱۳۹۳سلام دوستان
من که کاملا مخالف اینکارم چه تو ایران چه هرجای دیگه ای من یه لکسوس ال اس 460 دارم یه غلطی کردم ارتفاعشو اوردم پایین کاملا هم استاندارد (دبی هستم ) 2 سال شد اما دیدم جند وقتی فرمون از دستم میره تو سرعت بردمش کمپانی دیدم تمام بوش های ماشین داغون شده 4 تا بلایی 2 تا پایینی مهندسه گفت اینکارا قشنگ هست اما هزینه ای هم باید خرج کنی خلاصه من بدبخت هم یه چیزی معادل 8 میللیون ناقابل پول دادم الانم دارم میسوزم …
این نظر و تجربه ی من بود البته میدونم با لکسوس اینکارارو کردن اشنباه هست اما غلط کردم هههههههه
وحید
۶ فروردین ۱۳۹۵برای لذت بردن باید بهاشم پرداخت،
صدااقتتون قابل تحسینه
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۲۱ خرداد ۱۳۹۳درود .
اقا وحید منظور منو متوجه نشدی .
اولا که کسی که ماشین باز هست ، هیچ وقت ماشینو طوری دستکاری نمیکنه که
به ماشین اسیب برسه . اینجور خوابوندن ها هم مومکاریه اتاق رو شل میکنه و
هم باعث افزایش صدای اتاق میشه .
شاید از نظر شما کسی که پدر ماشینو با تیونینگ کردن در بیاره ماشین بازه .
اصولا کسانیکه ماشین باز هستند و به ماشین اهمیت میدهند ، همه جوانب رو
در نظر میگیرند .
کارخانه ها هم به ماشین های عتیقه پول میدهند که فابریم باشه . بدون
رنگ . کارکرد کم . بدون خط و خش و …..
مطمئن باش هیچ کارخونه ایی بابت اون فولکسی که گفتم پول نمیده .
Vahid
۲۱ خرداد ۱۳۹۳سلام
میلاد خان، منظورت رو کامل متوجه شدم. شما یه جستجو بکن ببین چه ماشینای عجیب و غریبی پیدا میشن تو دنیا که البته هیچ کس حاضر نیست یه تک تومنی پول بابتش بده ولی واسه صاحبش خیلی ارزش داره، چون عشقش همین کاراست. نمیدونم اون ماشینی که صاحبش با قطعات چوبی ساخته بود یادته یا نه که پدال گذاشت ، ببین اون پیرمرد چه عشقی داشت نسبت به ماشینش. حرف من اینه که ماشین باز و عشق ماشین باید ماشینش متفاوت باشه، حتی اگه فرغون سوار شه تعجب نکن چون مطمعن باش اون فرغون تیون شده هست. مثل کسی که عشق کامپیوتر هست(اگه تو اتاق اینجور افراد بری، 3-4 تا کیس کامپیوتر نابود شده میبینی با 2-3 تا مانیتور و چند تا هدفون و یه 10 تا ماوس و یه گونی CD و DVD و کابلهای رابط و انواع ابزار آلات الکترونیکی و حداقل 2 کامپیوتر روشن و آماده به کار). کسی که عشق به ماشین یا هر چیزی داره اونو با پول عوض نمیکنه.من بهت اطمینان میدم. شاید حرف منو باور نکنی ولی حتما پی این قضیه رو بگیر، نمیدونم توجه کردی یا نه اینایی که عشق ماشینن اکثرا تو تعمیرگاه هستن(یکیش دوست خود من، که هر وقت بهش زنگ میزنم میگه دارم فلان کوفت ماشینمو عوض میکنم). چون همونطور که گفتم عاشق همه چیشو فدای عشقش میکنه.نمیدونم عاشق چیزی یا کسی شدی یا نه؟
با تشکر
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۲۱ خرداد ۱۳۹۳درود . بله حرف شما درسته . ولی من عقیدم اینه که کسی اگر
ماشینشو دوست داشته باشه ، اذیتش نمیکنه .
حرفتم باور میکنم . مثلا همون مثالی که در مورد کامپیوتر زدی ،
نمونه ی بارزش پسر خالمه .
اون ماشین چوبی هم بله دیدم . اون ارزشش خیلی بالا بود . چون
کار دست بود .
اون ماشینی که یک ایرانی ساخت رو دیدی ؟؟؟
تمام بدنه ی ماشین خاتم کاری بود . اینها فرق دارند . من میگم
ادم ماشینشو اسپرت بکنه ، بزک بکنه اما نه غیر اصولی .
حرف من اینه .
من
۲۱ خرداد ۱۳۹۳به نظر میاد ارتفاع L۹۰ هم زیاده به خصوص شنیدم توی سرعت تعادلش زود بهم میخوره شما پیشنهادتون چقدر کم کردن؟
Just 323
۲۱ خرداد ۱۳۹۳به نظر من درسته که ماشین ها استانداردن اما کسی که خودش وارده و مهندسه بهتر درک میکنه و مغزش کار میکنه که ارتفاع بزنم یا نه … من که شخصه با ارتفاع زدم موافقم و تا اونجایی به این فانون احترام میذارم که مشکلی برا ماشین ایجاد نکنه..
ali
۲۱ خرداد ۱۳۹۳سلام به بچه های پدال
سوال:چطوری وقتی ارتفاع ماشین رو کم میکنی زاویه ی چرخ عقب تغییر میکنه یا اینکه چطوری باید زاویه دارش کرد؟
مثل عکس بنز طلایه و ماشین مشکیه زیرش!!!!!
شاهین
۲۱ خرداد ۱۳۹۳سلام علی جان،داداش اینا کمک های مخصوصی هستن که میندازن زیر ماشین.اینا قابلیت تنظیم ارتفاع دارن،حتی من تو یه ویدئو دیدم که با کنترل از راه دور ارتفاع کمک هارو تنظیم میکرد! البته موقغ حرکت کردن خیلی کم پیش میاد که بذارن زاویه دار بمونه.ارادت
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۲۱ خرداد ۱۳۹۳درود . اشتباه گفتی شاهین .
شاهین
۲۱ خرداد ۱۳۹۳چیو اشتباه گفتم داداش؟
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۲۲ خرداد ۱۳۹۳درود .
علت اینکه اون چرخ ها زاویه دار میشن به خاطر سیستم تعلیقشونه .
ماشین هایی که از سیستم تعلیق مستقل در عقب بهره میبرند ، این
شکل میشن . مثلا همون بنز ، کلا سیستم کاریه بنز اینه که اگر در
قسمت عقب ماشین کسی نشست یا بار گذاشته شد ، چرخ های عقب به
اون حالت در می امدند تا نهایت ایمنی رو برای ماشین به ارمغان
در بیاورند . وقتی چزخ ها به اون حلت در میان ، درصد اینکه
ماشین چپ بکنه خیلی . چون لاستیک در اون حالت نهایت چسبندگی رو
به زمین داره . اینی که گفتم برای سیستم بنز بود .
حالا میرسیم به ماشین هایی جدیدی که این حالت براشون پیش میاد :
ماشین های جدید حالا چه دیفرانسیل جلو و چه دیفرانسیل عقب به
این حالت دچار میشن . اما باز هم اونهایی که از سیتم تعلیق
مستقل بهره میبرند . مثل هیوندای سونوتا . اپتیما . اسپورتیج .
و … . ربطی به شاسی بلند و شاسی کوتاه هم نداره . این حالت
به خاطر اینه که قدرت اتصال و نحوه اتصال چرخ های عقب اینجور
ماشین ها ، همچون پیکان و کادیلاک و شورولت نوا و … نیست .
این ماشین ها اکسل بسیار قدرتمندی دارند . چون دیفرانسیل انها
یک تکه است و اجازه ی هیچ گونه حرکت اضافی در را به چرخ ها
نمیدهد . مثل خم شدن و زاویه پیدا کردن .
به همین خاطر هست که در وانت ها ازینجور دیفرانسیل ها استفاده
میشود .
اما موارد دیگری هم هستند که نه دیفرانسیل عقب هستند که بخواد
اکسل عقبشون به اون مقدار محکم باشه و نه مثل سیستم تعلیق
مستقل بخواد زاویه دار بشه .
اینجور ماشین ها عبارتند از :
اکسل عقب رنو مگان . پراید . دوو 200 یا همان اسپیرو . دوو
سیلو . تویوتا کرولا . ال90 و … این ماشین ها هر چقدرم تحت
بار سنگین باشند زاویه دار نمیشن .
اینهارو گفتم که یک ته ذهنیتی از سیستم تعلیق داشته باشی .
اگر هم توانستی برو زیر ماشین هارو ببین . هیچ هم عیبی نداره .
ازونجایی که کمک و فنر ها روی اکسل و روی اتصالات سوار میشن ،
هیچ دخالتی روی خم شدن چرخ ها ندارند . اگرم کسی به شما گفت
که این کار رو میکنه بدون که کارش غیر اصولی هست و برات مشکل
ساز میشه .
این حالت فقط برای ماشین های سیستم تعلیق مستقل پیش میاد .
حالا چه دیفرانسیل جلو و چه عقب . فرقی نداره . برای درک بیشتر
حرف من ، به چرخ های عقب ماشین ها نگاه کن .
باید چشمت عادت کنه . .
شاهین
۲۲ خرداد ۱۳۹۳داداش دمت گرم.من قبلا از این فکر میکردم که فقط به خاطر کمک ها هستش.
ممنون میلاد جون.
ناصر
۲۳ خرداد ۱۳۹۳با سپاس از طرح این موضوع: دوستان ارتفاع کم کردن بعد از اینکه خودرو از کمپانی اومد بیرون از نظر فنی کار درستی نیست همانطور که دوستمون هم گفتند بوشها و .. معیوب می کنه و ممکنه میزان انعطافپذیری فنر را کاهش بده و در نهایت سرنشینان از راحتی کمتری برخوردار بشه حالا یه سری فوایدی هم داره مثل ایین اومدن مرکز ثقل و .. که خیلی مد نظر راننده نیست البته . اما در کل دوستانی که دوست دارند یه کار اضافه انجام بدند چرا در زمینه سایر موضوعات فنی موتوری و غیره فکر نمی کنند مثلا بیاییم آپشن پرده برقی روی ماشین بزاریم نه تنها اسیب نمی رسونه بلکه یه چیزی هم اضافه شده به ماشین – یا کاپوت رو جک دارش کنیم تا راحت تر بتونیم ازش استفاده کنیم یا مانیتور عقب چه میدونم جی پی اسو … الا ماشالله اینجور بهنوعی تخلیه ذوقی میشیم . یادمه ده سال پیش اونقدر علاقه به این داشتم که ماشینم طوری باشه که به جز من کسی نتونه سوار بشه بهش قطع کن وصل کردم خوشم نیومد چند سال تحقیق تا اینکه با چند تا سنسور و تغییر در قلق روشن شدن خودرو ماشینم حتی اگه روشن میذاشتم هم کسی نمی تونست حرکتش بده – جالب اینکه بعدها حس کردم چرا توی خودروی 206 شماره دنده ها رو نمی بینم با نصب حسگر و سون سگمنت شماره دنده برام نمایش داده می شد و این برام همه چی بود – در کل منظورم این هست که بهتره کارهایی که به خودرو اسیب می رسونه رو بهش فکر نکنیم بریم تو خط کار علمی … – سپاس
علی
۲۴ خرداد ۱۳۹۳برای ماشین های بدون استاندارد ایران بد نیست !
عدم وجود هندلینگ در خودروهای ایران خودرو و سایپا بیداد می کنه !
بعضی افراد می یان اینجا می گن بده فلان ..
موضوع اینه که تولیدکننده های داخلی ما یرخی کار می کنن این همه ماشین تولید داخل داریم همه لاستیک ها 185 رینگ فولادی ؟؟
یه بی ام و رو ببین از کل اون ماشین ها معدود پیش بیاد رینگ لاستیک ها یکسان داشته باشند ، بسته به طراحی ماشین لاستیک ها و … تغییرات برای هندلینگ بهتر دارن .
آیا خودرو های ما همچین مواردی درشون رعایت میشه :)))
بعضی کسی می تونه نظر بده که یه بار ارتفاع اصولی زده باشه …
فرقش هم به راحت حس میشه یه بار 200 تا رو پر کنی کاملا متوجه می شید :))
اونهایی که درباره سر و صدا حرف جلوبندی حرف می زنن داداش با بنز و وی ام و هم بخوای سرعت گیر ها و چاله چوله های ایران بپری و تالاپ تولوپ بری داخلش تا آخرین مهرش به صدا میوفته :دی مشکل بعدی اینکه ملت بیشتر یه پراید ارتفاع خورده مسافرکش سوار شدن فکر می کنن ماشین همه ماشین باز ها رسما حکم کالسکه داره :))
کار باید دست کنندش بره باید درست هزینه شه بیشتر کسایی که ارتفاع می زنن با روش های نادرست و اجناس بی کیفیت این کار رو انجام می دهند .
مبحث در ماشین های خارجی کاملا متفاوت است را 99% ارتفاع درست نسبت به رینگ و لاستیک و سطح زمین دارند که در هر سرعت بهترین ارتفاع براشون محسوب میشه .
فرزین1
۱۸ دی ۱۳۹۶سلام دوستان عزیز
الان ب نظر شما واسه ام وی ام 315 چجوری اذتفاع بزنیم با چه روشی که ماشین ب سرو صدا نیفته و مشکل واسش پیش نیاد
اصن روشی هس ک ارت بزنیو ماشین اذیت نشه و یا از حالت نرمی خارج نشه؟
سجاد
۲۴ خرداد ۱۳۹۳سلام
نظراتون همه قابل احترامه و لی من یه مگان 1600 دارم . رینگ اسپرت 16*55*225 زیرش هست ولی خدایی تا ارتفاش پایین نباشه قیافش 2زار نمی ارزه – همش ترس اینو دارم که زیبایی مهمه یا سر و صدا ، اصحلاک و حالا موندیم چه کنیم – مگان هم فقط اگه بخوابونی خوشکله – فکر کنم اگه تا حدی معمولی ارتفاع بزنم این خرابی هایی که دوستان می گن نباشه .
پویان
۲۴ خرداد ۱۳۹۳به نظر من تو ایرن همه دوست دارن ماشین بازی رو ولی چون هزینه ماشین وهزینه اسپرت کردن گرون مجبورن به صورت غیر استاندارد این کار انجام بدن
"AMIR"
۲۵ خرداد ۱۳۹۳100% خوب و قشنگ،اصن ماشین جلوه میگیره
Alireza
۲۵ خرداد ۱۳۹۳دوستان نظرتون در مورد باله عقب چیه ؟ میتونه به هندلینگ ماشین کمک کنه ؟ البته توی Supercarها باله خیلی خوب وظیفه شو انجام میده ؟ البته ما اینجا بحث باله عقب معمولی که توی بازار پیدا میشه و ماشین غیر استاندارد داریم میتونه کمک کنه به هندلینگ ؟
عرفان
۱۹ تیر ۱۳۹۳۲۰۶ ب نظر من ارتفاع خوبى داره البته هاچ بکاش نه بالا و نه پایین عقب و جلو ماشین هم در یک راستا قرار گرفته اند
حسین
۴ مرداد ۱۳۹۳سلام
من یک پراید 141 مدل 88 دارم که تا چند وقت پیش دست پدرم بود و اصلا بهش نمیرسید و خیلی زشت بود و من بردم صافکاری بدنه و تغییر چراغ خطر و کلی تغییرات اساسی دادم بهش خلاصه جیگری شده واسه خودش میخواستم ببینم اشکال نداره مقدار کمی ارتقاء داده شود؟ کسی پراید 141 با ارتفاع کم دیده؟ نظراتتون رو بهم بگید/
حامد
۱۴ آبان ۱۳۹۳سلام من ی 141 مشکی تو تونل رسالت دیدم چراغ عقبشم مشکی بود همه لامپاشم یخی شیشه دودی واقعا عالی بود
احمد رضا
۲۰ مرداد ۱۳۹۳راستش من 141 داشتم و ارتفاع زده بودم ولی معقول.چهار انگشت بالای چرخ.خیلی ناز شد.خیلی.ولی تو جاده های ایران ماشین اینجوری زود از بین میره.
حمیدرضا
۲۱ مرداد ۱۳۹۳من خودم پراید دارم فقط دو انگشت از زمین فاصله داره چرا پس تا الان ایرادی نداشته
رضا
۹ شهریور ۱۳۹۳ارتفاع زدن بهترین کار برای رخ دادن به ماشینه
SaEeD
۱۲ آبان ۱۳۹۳ارتفاع بدی اما بصورت استاندارد اما ن تویه ایران ک هیچ چیزو هیچ جایش (جاده)استاندارد نیست!
حامد
۱۴ آبان ۱۳۹۳سلام ی405 دارم با رینگ 16 ولاستیک بریجستون 205/55/16 و ارتفاع فابریک…حالا میخوام ارتفاع رو کم کنم 2،3انگشت تا لاستیک … اگه رو همین کمکهای فابریک فنر اسپرت ببندم ماشین هد میزنه و اذیت میشه#؟؟؟؟
ی راه کم خرج و معقولانه جلو پام بزارین لطفا
راستی میانگین ماهی1500کیلومتر تو جاده تردد دارم)حداقل هر چهر پنج ماه ی بار از جنوب میرم شمال و برمیگردم حدودا 3500کیلومتر
با تشکر
علی
۱۷ آذر ۱۳۹۳سلام
این اقایونی ک میگن ارتفاع به ماشین اسیب میرسونه و این حرفاا داداشای من تاحالا ماشین ارتفاع دار روندید تو شهر یا جاده با یه ماشینی ک ارتفاع نداره ببینید چقدر ایمنی اون ماشینی ک ارتفاع نداره کمه
حداقل تو یه ماه شما 2 تا 3 ماشین میبینید ک تو جاده یا تو شهر چپ کردن همه اینا به خاطر نبودن استاندارد ارتفاع و رینگ و لاستیک ماشین تا حالا دیدی بنز چپ کنه یا bmw
اینم ک میگید ماشین به سرو صدا میوفته اره منم اگ ارتفاعم نزنم برای ماشینم 1ماه یه بار خرج نکنم ماشینم میشه لگن همچین حرفی قابل قبول نیست ک میگید سر صدا موفته
بعدشم شما مثلا پرایدو به اندازه ای ک فقط هندلینگت بره بالا و اذیتت نکنه ارتفاع بزنین ک مشکل سازم نشه براتون برای این اسفالت و دست اندازای مزخرف
اقا حامد درباره سوال شماام بگم ک شما فنر ریس 30 سانت بندازی زیر ماشینت میشه همون چیزی ک میخوای یا 30یا 25 سانت ;-))))
ابوالفضل
۷ بهمن ۱۳۹۳سلام دوستان من یه111 دارم شاید باورتون نشه تا الان3 تومن روش خرج کردم ولی انگار نه انگار اصلا به دلم نمیشینه چند دفعه خواستم ارتفاع بزنم همه پشیمونم کردن شما راهنمایی کنین چی کار کنم ارتفاع بزنم یا نه؟اگه بزنم چقدر باشه که به قول دوستان استاندارد باشه به ماشین اسیب نزنه!چون هم زیباییش واسم مهمه هم از نظر فنیش
علی
۱۲ بهمن ۱۳۹۳منم با ابولفضل هم دردم کمک کنید لطفا…
جواتی
۲۲ فروردین ۱۳۹۴درود ارتفاع زدن واقعا عالیه من 405 دارم مدل 83 ارتفاع شم تا لبه ی لاستیکه رینگ 16 زیرشه اصلا اذیتی نداره البته رانندگی کردن شرطه که با ماشین ارتفاع دار بایستی فشنگ تا کنی تا بهت قشنگ سواری بده
آرش
۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۴سلام دوستان من یه اپل آسترا دارم. به نظرم اگه یه مقدار کمی ارفاع بزنم قشنگ میشه. حالا به نظرتون به ماشین آسیب میرسه؟؟؟؟؟