جگوار ویدئویی مفید دربارهی بهترین موقعیت رانندگی منتشر کرده است. موقعیت رانندگی مناسب برای راننده نه تنها روی ارگونومی تأکید داشته بلکه باعث بهبود ایمنی و کنترل راننده روی خودرو نیز میشود. حتی اگر پشت فرمان خودروی خود احساس بسیار خوب و راحتی دارید هم بهتر است این ویدئو را نشان کنید.
این خودروساز بریتانیایی با مدیر پزشکی ارشد شرکت یعنی دکتر استیو ایلی اقدام به ارائهی توضیحاتی دربارهی بهترین موقعیت نشستن پشت فرمان کرده است.
اولین نکتهی ذکر شده در عین اینکه نکتهای ابتدایی است اما باعث سورپرایز ما شده است. اشیای داخل جیبهای خودتان را کنار بگذارید زیرا موقعیت رانندگی شما را تحت تأثیر قرار خواهد داد. این مشکل بزرگی نیست زیرا اکثر خودروهای مدرن دارای فضاهای ذخیرهای بزرگ و گوناگون برای قرار دادن وسایل شخصی هستند.
دومین نکته اطمینان حاصل کردن از این نکته است که پشتتان تا آخرین حد ممکن به صندلی چسبیده باشد. البته در این حالت باید کمر شما حالت سرراست و عمود بر شاسی خودرو داشته باشد و کل کمرتان صندلی را لمس کند. همچنین سرتان نیز باید تا حدی با پشتسریها در تماس باشد.
زانوها و بازوهای راننده نیز باید کمی خم شوند تا کنترل مناسب روی پدال و غربیلک فرمان ایجاد شود. زمانی که فرمان را میچرخانید شانهها هنوز هم باید پشت صندلی را لمس کند.
تنها در عرض چند دقیقه میتوان تغییرات زیادی در کنترل، راحتی و اعتمادبهنفس پشت فرمان را ایجاد کرد. اگرچه انتظار نداشتیم چنین ویدئویی توسط یک خودروساز منتشر شود اما از تصمیم جگوار برای تولید چنین ویدئوی آموزشی و مفیدی قدردانی میکنیم.
Khosrow
۴ فروردین ۱۳۹۸فقط اون پیکان هایی که پشت سری ندارن و از پشت 2 تا کله تاشونه ها معلومه / یک ضربه جزیی از پشت چقدر میتونه خطرناک باشه ..
ADAK
۴ فروردین ۱۳۹۸دوستان از نظر طبی ( بخاطر دیسک کمر و سیاتیک ) بهترین صندلی را کدوم ماشین داره ؟!
NAVID۰۰۹۸
۴ فروردین ۱۳۹۸به نظر من ، بهترین صندلی راحت خودرویی ، مخصوص آمریکائیهاست .
یه پیج اینستاگرامی در خصوص صندلی خودروهای آمریکایی پیدا کردم ، که برای هر عکس ، دوست دارم فقط تا چند دقیقه مدام روی حالت و فرم ، جنس صندلیها زوم کنم .
یعنی صندلی کادیلاکها و لینکلنها ، در سالهای گذشته ، ساخته شدن برای خوابیدن در هر شرایطی .
ADAK
۵ فروردین ۱۳۹۸میشه لطفا اسم اون پیج را برامون بزاری
NAVID۰۰۹۸
۵ فروردین ۱۳۹۸true.cadillac
ADAK جان ، پیجش دیوانه کنندست ، فقط ببین از چه جنس و فرمی در صندلیها و رو دری های اون زمان کار کردند .
ADAK
۶ فروردین ۱۳۹۸مرسی نویدجان
ADAK
۴ فروردین ۱۳۹۸و اینکه میشه صندلی ماشین های مختلف را با هم تعویض کرد ؟!
بهراد
۴ فروردین ۱۳۹۸حداقل همینا رو تو آموزشگاه رانندگی یاد بدن یه کار مفید انجام دادن
af.1024
۴ فروردین ۱۳۹۸بار اول که امتحان رانندگی دادم افسر به دلیل اینکه اول کمربند بستم بعد ماشین رو روشن کردم ردم کرد، دلیل رو جویا شدم، فرمودند ممکنه ماشین آتیش بگیره موقع استارت زدن شما باید بتونی سریع خارج بشی…
NAVID۰۰۹۸
۴ فروردین ۱۳۹۸خدایی اینو دیگه نشنیده بودم ، جالب بود.
اگر همه افسرها مثل ایشون بودن ، الان این همه یابو با گواهینانه قانونی تو خیابونها وِل نبودن با این همه تلفات و مجروحینی که بیگناه از دست این همه راننده نما به خاک سیاه نشستند.
بیشتر اوقات خداروشکر میکنم ، ماشینامون حجم موتور پائینی داره ، و اِلا با این فرهنگ رانندگی و اگر ماشین ها مثل آمریکا ۶سیلندر یا بیشتر بود ، قشنگ تمام ۸۰ میلیون ایرانی در کمتر از یکسال منقرض میشدن .
بخدا اگر ایمن ترین ماشین هم زیر پاتون باشه ، با این وَضع رانندگی ایرانیها میشد نا ایمن ترین خودرو جهان .
بی ادبی هست ، ببخشید ، اما یابوترین رانندگان ، اون دست از رانندگانی هستند که اِنگاری لاین سرعت اِرث پدرشونه ، با سرعث مثلاً ۶۰ تا از ۱۲۰ تا.
ADAK
۵ فروردین ۱۳۹۸البته خیلی ها بعد از گرفتن گواهینامه
فکر میکنن ک… غول را شکستن و بتدریج یابو می شوند :-)
عرفان
۹ فروردین ۱۳۹۸گل گفتی
دقیقا دیروز تو اتوبان پیش خودم گفتم خداروشکر ایرانی جماعت دستش فراری لامبورگینی و سایر نیست والا همه میمردیم…
mohammad
۵ فروردین ۱۳۹۸ده دقیقس هی دارم صندلیو تنظیم میکنم ولی این پشتی صندلی تنظیم کرد چسبید به پشت سرش واس من 15 سانت فاصله داره
با پراید نمیشه
سامی
۱۶ خرداد ۱۳۹۸دهنت سرویس پوکیدم از خنده!!!
یا خدا
دمت گرم
مهدی اکرمی
۳۰ شهریور ۱۳۹۸همه این نکات درست، ولی چرا کفش پاشنه بلند پوشیده؟